Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Woda na wycieraczce


Gość Radzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a do czego wam zdjęcia lub rysunek !!!

Jak są przykręcone przewody od klimy do parownika to około 20 cm po tymi przewodami wystaje z kabiny około 1 cm rurki o średnicy około 8 mm . I właśnie musicie czymś ta dziurkę przepchać .Jakiś delikatny przewód(przewód paliwowy średnicy około 5mm , żeby nie uszkodzić parownika.

 

Naprawdę prostę , ja cały parownik wymieniałem w 40 min .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
niestety juz nieweim co jest woda dalej jest.rozebrałem podszybie i wszytsko niby ok ale woda dalej jest po wiekszym deszczu niewiem jak by z nawiewu leciała...

 

 

Jeszcze może leciec z tworów mocowania bagarznika dachowego. Zobacz czy masz ta gumowa zaslepke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andriejewicz

a mi też leciało na wycieraczke pasażera. u mnie wykryto rozszczelnienie się na łączeniu blachy pod maską gdzieś...

gdzies musiał rudzielec zeżreć na łączeniu i leciało jak z kranu przy duzym deszczu...

ale juz migomatem załatali i ani kawałka kropelki po deszczu...ale musieli rozebrac sporo zeby to znaleźć...jeden leżał w środku a drugi lał szlauchem po szybie przedniej i tak wykryli usterke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak zaczęło lecieć to wszystko na raz i tak:

 

1. Jak sciągniesz ramiona wycieraczek i podszybie plastikowe pojawią się dwie zielone spinki po stronie kierowcy i pasażera. TRZEBA JE ZASYLIKONOWAC.

2. Sciągnij listwy dookoła szyby i zasylikonuj szybę po obwodzie.

3. Kolejne miejsce gdzie może lecieć woda to nad drzwiami pasażera i kierowcy są otwory do mocowania bagażnika dachowego, zalecane jest zasylikonowanie tych otworów jak nie ma w nich osłaniających zaślepek gumowych.

4. Kolejnym miejscem może być zły stan uszczelki mocowanej przy podszybiu przez która woda scieka pod maska do silnika prosto na gumę gdzie wychodzą kable z kabiny do silnika. Proponuje to miejsce tez zasylikonować jak guma jest sparciała

 

Do uszczelniania polecam SYLIKON DO WKLEJANIA SZYB SAMOCHODOWYH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja dzisiaj przerabiałem temat wody na wycieraczce.

Lałem wodę i lałem... w końcu zaczęło lecieć... woda pojawiła się na obudowie silnika od dmuchawy. Rozkręciłem ją i wtedy dopiero zauwazyłem wodę.

Wniosek - leke się przed dopływ świeżego powietrza.

Po rozebraniu podszybia zabrałem się za magiczne zielone spinki a głównie za tą od strony pasażera. Wydaje mi się że ktoś to trochę niedokładnie opisał. W każdym razie spinka to taka plastikowa płytka z wypustem z zatrzaskami w spodniej części. Zatrzaski te wskakują w kwadratowy otwór w podszybiu. Całość jest oryginalnie wciśnięta albo z taśmą dwystronną uszczelniającą pomiędzy spinką a podszybiem albo zwykły kwałek uszczelki na wcisk.

Jak ktoś wcześniej wspominał ta uszczelka lubi sparcieć po latach. Teoretycznie nic to nie powinno powodować bo z moih obserwacji wynika że woda w tym korycie pod podszybiem ma oficjalnie lecieć do rynienek odpływowych. Wlot powietrza jest ogrodzony metalowym kołnierzem wystającym dość znacznie ponad powierzchnię tej swego rodzaju "rynny". Czyli jak woda się przedostanie przez jakiś element podszybia to itak powinna spłynąć tym korytem. Problem w tym że nieszczęsne mocowanie spinki jest centralnie nad tym otworem wlotu powietrza więc nieszczelność MOCOWANIA SPINKI DO PODSZYBIA(podkreślam MOCOWANIA a nie np. między spinką a szybą) powoduje że woda leje nam się bezpośrednio do tego otworu wprost na wentylator nadmuchu.

Mam nadzieję że u mnie to był główny powód. Spinki wywaliłęm stamtąd kompletnie - niczemu nie służą - to jet tylko pomoc przy montażu w fabryce. i wyciąłęm z tworzywa coś o podobnym kształciei wkleiłem na klej do szyb. Spinka od strony kierowcy nawet jak przecieknie to nic nie zrobi bo woda zleci do omawianej "rynny" a dalej wiadomo gdzie.

Zainteresowały mnie jeszcze gniazda spinek podszybia (o owalnym kształcie wciśnięte w podszybie - w sumie chyba 4 szt.) Z większością jest tak jak ze spinką od strony kierowcy -ich nieszczelność nie powinna szkodzić. Wyjątkiem może okazać się to gniazdo najbliżej prawej strony samochodu (od pasażera) ponieważ jest bardzo blisko krawędzi tego wlotu powietrza i wydaje mi się że przez niego woda również może się dostać do środka. Tak czy inaczej gnaizda wszystkie powklejałem na kleju do szyb i mam nadzieję że jutro w samochodzie będzie sucho.

Sorry za to że się tak rozpisałem ale mam nadzieję że niektórym to choć trochę rozjaśni sytuację.

Pozdrawiam wszystkich i życzę suchych dywaników!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam wasze posty i stwierdzam, że u was i tak nie ma tragedii.

Jak mi stanęły wycieraczki to rozebrałem plastikowe podszybie a tam nie ma podszybia metalowego... całe zostało zeżarte przez tę rudą kur... (źle wklejona przed laty przednia szyba). Teraz czeka mnie cięcie i spawanie całego podszybia ale jest mały problem bo głównie to angole są dostępne na sprzedaż. Mam jednak nadzieję, że da radę to zrobić bo lubię swój samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że po to są te 'wspaniałe' spinki. Jeśli dobrze docisnąć podszybie do szyby to na część metalową nie powinno za bardzo lecieć.

 

Jak znajdę gdzieś Primerkę to ją sobie zawsze oglądam (nie żeby zwinąć tylko zobaczyć czy ma jakieś ciekawe rozwiązania :P) i zauważyłem, że większość ma podszybie położone krawędziami NA tych bocznych uszczelkach.. coś mi nie grało, więc oglądałem dalej i dopiero w jakimś zagranicznym zauważyłem, że da się wsunąć wcięciami pod te uszczelki. Wygląda to sensowniej, uszczelka podszybia lepiej przylega do szyby i woda leci do rynienek odpływowych :D Takie sobie spostrzeżenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety juz nieweim co jest woda dalej jest.rozebrałem podszybie i wszytsko niby ok ale woda dalej jest po wiekszym deszczu niewiem jak by z nawiewu leciała...

 

mi jeden magik powiedział ze moze to być własnie z nawiewu ze niby gdzieś tam jakaś śruba przerdzewiała i własnie moze sie to objawiać woda na wycieraczce , ale najpierw sprawdziłem podszybie i teraz jest git tak jak juz wczesniej pisałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinp777

Witam.

Powiem jak u mnie wygląda sprawa z wodą na wycieraczce pasażera.

Primerkę kupiłem w kwietniu tego roku, była świeżo po praniu, więc nie wszystko jeszcze wyschło (jak się później okazało był to zabieg celowy). W weekend majowy spostrzegłem, że na pod wycieraczką od pasażera i nie tylko nadal jest mokro, wyciągnołem fotele i całą wykładzinę, okazało się, że wszystko było mokre. Wszystko wysuszyłem, obleciałem całą szybę silikonem, w podłodze brakowało zaślepek, te miejsca też zasilikonowałem poskładałem do kupy i przez chwilę tak mi się wydawało, że jest spokój. Pewnego sierpniowego dnia było oberwanie chmury, a ja akurat wracałem z dłuższej trasy i co się okazało normalnie na wycieraczkę pasażera lała się woda !!! Ponownie rozebrałem wszystko, wysuszyłem, zdjołem podszybie, wszystko co tylko możliwe zasilikonowałem łącznie z magiczną zielona spinką, która trzymała się bardzo dobrze, ale dla pewności nawaliłem tam silikonu, odchyliłem prawy błotnik bo zobaczyłem tam szparę i nawaliłem silikonu. Odczekałem do kolejnej większej ulewy i woda znowu się pojawiła !!! Pojechałem do blacharza i ten stwierdził, że szyba jest źle wklejona i musi gdzieś przepuszczać i że trzeba ja wyciąć i ponownie wkleić. Umówiłem się z ludźmi od takiej roboty, ale na wstępnie powiedzieli, że oni za szybę nie odpowiadają, ale jeden z nich wziął karchera i zaczął lać wodę na szybę od góry od strony pasażera i woda się pojawiła, zdjęli plastikową obudowę słupka i okazało się, że szyba została źle wklejona i w samym górnym rogu dostawała się woda i po tej plastikowej obudowie ładnie spływała do środka auta. Udało się zasilikonować to miejsce bez wycinania szyby i już myślałem, że wszystko jest ok, aż do ostatniej soboty. Auto zostawiłem na 24 godziny na świeżym powietrzu i jak wsiadłem w niedzielę to zauważyłem wodę na wycieraczce od strony pasażera !!! Teraz to już nie wiem co to może być dodam, że włączam dość często klimę bo szybki parują, a i woda nie pokazała się w prawym rogu, tylko na środku wycieraczki, trochę czytałem na forum i wydaje mi się, że to spod tego filtra pyłkowego może się dostawać, ale sam już nie wiem. Proszę o jakieś rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sadzisz ze moze leciec spod filtra pylkowego to wymontuj schowek i zobacz czy zbiera sie tam woda .

Mialem ten sam problem ale silikon wystarczyl , a co do demontarzu schowka sprawdz w dziale "zrob to sam" tam kiedys byl schemat demontazu schowka

zajmie ci to z jakeis 15 minutek za pierwszym razem :);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja tylko dodam, że od ostatniej operacji wywalenia spinek i zalepienia dziur czymkolwiek jest ok. Dywanik suchuteńki. Przez spinkę woda właśnie moiże się dostawać do dmuchawy a potem do puszko z filtrem pyłkowym. Zauważyłem jeszcze że między obudową dmuchawy a filtra pyłkowego jest uszczelka z gąbki i to z niej najczęściej ciekło bo była mokra.

Wydaje mi się natomiast że pojawienie się wody w układzie dolotu powietrza do kabiny może być powodem właśnie nadmiernego parowania szyb oraz dziwnych zapachów z nawiewów. U mnie o dziwo po zrobieniu spinki zapachy zniknęły a szyby już tak nie parują - da się je odparować bez włączania klmy.

Pozdrawiam.

 

P.S. W ramach ciekawości sprawdziłem ostatnio Micrę po deszczu i chyba czeka mnie kolejna robota tego typu. Taki urok tych samochodów widocznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jak fajnie. W końcu trafiłem na odpowiedni temat.

Już rok się męczę z cieknącą wodą na wycieraczkę pasażera.

U mnie cieknie zza schowka.

 

Pokombinować z zaślepkami w podszybiu czy myślicie ,że to problem innego typu ( jest tu jakiś jasnowidz.? :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę wyciągnę schowek i przejrzę wszystko dokładnie

Odkręć sobie od razu silnik z dmuchawy. Jeżeli leje się przez spinkę idealnie to będziesz widział a tak będziesz czekał aż woda scieknie nie wiadomo którędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie cieknie zza schowka.

 

Pokombinować z zaślepkami w podszybiu czy myślicie ,że to problem innego typu

 

 

mi tez Cieknie za tego schowka .jakby z tego nawiewu na nogi pasazera

i nieweim czy warto z tym do serwisu isc bo zapewne zaspiewaja mi taka cene ze sie niepozbieram chyba trzeba samemu pokombinowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie taki sam problem, dzisiaj podczas sprzątania auta zobaczyłem że pod wycieraczką jest po prostu kałuża. Powycierałem ale nie wiem skąd się leje, podejrzewam, że też spod schowka, albo z wentylacji na nogi pasażera. Pomóżcie, pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam dokładnie taki sam problem, dzisiaj podczas sprzątania auta zobaczyłem że pod wycieraczką jest po prostu kałuża. Powycierałem ale nie wiem skąd się leje, podejrzewam, że też spod schowka, albo z wentylacji na nogi pasażera. Pomóżcie, pozdrawiam!!

 

przeczytaj temat od początku i będziesz wiedział gdzie leci :)

 

rozbierz podszybie i zaklej tam silikonem to co trzeba powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj sznurek :diabel:

 

[ Dodano: Nie 28 Wrz, 2008 21:10 ]

Mam problem z moją Primerą a mianowicie nalatuje mi woda pod wycieraczkę u pasażera i zaraz z tyłu za nim rozebrałem prawą stronę i jak się okazało cały prawy próg wody jednak że nie wiem skąd się ona tam wzięła ma ktoś jakąś radę???????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...