Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Regulator (korektor) siły hamowania


Gość marekmarecki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z Tego co pamiętam u mnie rozkład mas (na kołach 16") jak sprawdzali mi na przeglądzie wynosi:

przód 750kg

tył 620kg

 

CZyli jadąc po prostej nawieszchni mając nie uginające się zawieszenie można rozłorzyć sile hamowania:

przód 55%

tył 45%

 

W związku z tym że auto przy hamowaniu lekko nurkuje (seryjny zawias) żeby uniknąc blokowaniu hamulcy na tylnej osi trzeba dobrać odpowiedni stosunek, wydaje mi się ze optymalnie bedize:

przód 60-65%

tył 40-35%

 

A W seri stosunek jest następujący:

przód 70%

tył 30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy - jak je wywale jade na przegladzik i bedize jasno na kartce rozpisane.

 

Z tylu są o wiele wiele slabsze zaciski jak z przodu i do tego mniejsze klocki już nie wspomne o cienszej niewentylowanej tarczy, jak uda się osiągnąć stosunek chociaż 65 do 35 - to już będzie naprawde coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że tarcze są cieńsze, to raczej nie ma takiego znaczenia ale ta wielkość kloców to napewno. Tak przy okazji- mam dostęp do klocków hamulcowch do wagonów IC (hamulce tarczowe i jaka masa :!: ) zastanawiam się czy nie założyć takich okładzin tak na próbę na moje stare klocki. :-k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o mozna coś dobrać wiekszego od seryjnych, jak sie nei bedzie meiscic to podszlifować albo wylupac nadmiar - lepiej sie wtedy wykorzysta powieszchnie w zacisku.

 

Ps. Ciekawe jaka jest jakość tych okladzin i jak to przymocować do blaszki po starym klocku :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że kiedyś szczęki regenerowali klejąc okładziny do blachy, tilko ciekawe czy to zda egzamin na klockach??????????????? Co do jakości- taki wagonik waży ładnych parę ton i zatrzymuje się raczej też wmiarę możliwie- więc jakość raczej ok. Do korektorów dziś nie patrzyłem, bo póżno z pracy wróciłem i już mi się nie chciało do ojca na kanał jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co się pakować w takie coś, oszczędności niewielkie.

Za 250zł mozna kupić kpl. naprawde bardzo dobrych klocków do naszych P10 - FERODO PREMIER.

 

Szkoda zachodu naprawdę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę powiedziawszy chciałem bardziej wypróbować co to za towar i trochę dla zabawy niż dla oszczędności. Przy hamulcach żartów nie ma więc zdjęte by były pewnie po przejechaniu ok 100 km. Wolę jednak śmigać na czymś pewnym i sprawdzonym. Te które mam na samochodzie mają ok 20 tyś km więc raczej jeszcze nie czas na wymianę (chiba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja maja 40tyś km. i juz są cienkie z przodu jakieś 1mm i zgodnei z wymairami podanymi w servisówce trzeba je wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem moje dokomentu po przeglądowe, koniec kolektorów jest juz bliski !!!

 

Przód u mnie trzyma z siłą 3100N a tył zaledwie 1110N.

 

CZyli stosunek nie wynosi tak jak mi sie wydawało 70/30 a marne 74/26...

 

No to juz wiadomo dlaczego tarcze z tylu są zawsze prodzewiale i odklada sie bardzo mało płylu po hamowania na tylnych felgach :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wziąłem się za ręczny no i okazało się że, cała nasza dyskusja poszła się je....- w moim GT nie ma korektorów :!: :!: :!: . Zobaczymy wyniki na przeglądzie i porównamy z Twoją teorją :wink: U mnie tarczki choć tylko trochę grubsze od papieru toaletowego błyszczą się po całości jak psu jaj..... :wink: Fotki nie wstawiam, chyba że ktoś chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tu jeszcze ma GT - może chłopaki powiedzą jak u nich sprawa wygłąda. Tak się jeszcze zastanawiam czy rodzaj budy tu nie ma znaczenia (ja mam sedana). Co ty masz za hamulce z przodu??? - w jakimś poscie była fotka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tesh mam sedana i korektory sa. Logicznie patrzac to w GT moze nie byc. GT - lepsze osiagi - lepsze hamulce. U Ciebie ROBAS mowisz ze tarcze sie blyszcza, a jak bys zobaczyl u mnie jakie pordzewiale to dopiero bys sie za glowe zlapal i to jest tez wlasnie przyczyna za malej sily hamowania tylniej osi.A i ja z przodu mam zaciski LUCAS, to pewnie z tylu tesh choc nie chce oklamac bo nie pamietam.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sptawidzlem własnie w SERvisóce modele fazy I i II czyli 90-93 i 94-96 z tarczami z tylu posadają takie coś i to wsyztkie...

 

Modele kombi I i II mają takze kolektory ale zintegrowane z zaciskami z tylu, zresztą podobnie jak w III generacji czyli P11.

 

Kolejna rzecz jaka mi przyszłą do głowy z tymi kolektorami, to to że one służą tylko temu celu jak sie zmeinia rozklad masy pojzadu...

 

BO wiadomo żę auto jak hamuje to nurkuje i ze mniejsza sila na tyl jest potrzebna :idea:

Dletego miedzy innymi z tulu są mniejsze zaciski to juz samo w sobie wystarcza.

 

No Robas czekam na twoje wyniki poprzeglądowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, Robas mówi że ma GT w sedanie, a jak pamiętam to już kiedyś ktoś powiedział że GT występowały tylko jako hatchback.. To jak to w końcu jest?

P10 GT widzialem tylko w sedanie

P11 GT widzialem tylko w hatchbacku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jutro uporam się w końcu z linką ręcznego (zablokowana całkowicie prawa strona- chiba rdza) to biorę się za przód- pstryknę fotki i porównamy ze zwykłymi. Coobcio- możesz sprawdzić czy przód GT i normalnej jest ten sam czy wzmocniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sam dokaldnie...

Zaciski Lukasa, średnica tarcz 257mm i grubość 22mm.

 

Choć nie jest regółą że zaciski muszą być lukasa, jeszcze jakaśfirma robiła ale juz nie pamiętam :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już kur... nie wiem od czego zależą te korektory!!! Wypier... to u siebie i też powinno być ok. Jak pisałem tył na błysk a specjalnie nie depczę na ten środkowy pedał- więc może jednak ktoś kiedyś w pięknej Ja...... miał za dużo towaru i szkoda było wyrzucić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P10 byly GT w wersji i SEDAN i HATCHBACK:

483175_2_full.jpg615393_3_full.jpg

 

W P11 tak samo

Coobciu przeciez te zdjecia to sa jedno i drugie hatchbacki.A domyslam sie ze chciales pokazac sedana i hatchbacka.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...