Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Regulator (korektor) siły hamowania


Gość marekmarecki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dżodżo

Heineken miałeś mi przesłać zdjęcia tego cylinderka.Jak jeszcze je masz, to prześlij.Może się coś wymyśli żeby to ulepszyc.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo
z obrazkiem wszystko jasne

.. czyli trzeba miec gdzieś w necie stronkę i go tam wsadzić

 

a co do korektorków

to w ksiązce piszą , ze sie cylinderków nie naprawia

bo mają te korektorki

ale może ktoś kiedys rozbierze i popróbuje poprawić

japońską doskonałość :?

 

ps. na pewno ten korektor nie jest zależny od obciążenia tyłu tak

jak to jest w p10 z tarczami z tyłu

A o jakim obrazku tutaj pisales?????

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo
znalazłem coś

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=51055616

http://www.swistak.pl/aukcje/935702.html

 

może korektor jest pod tym czarnym korkiem :?

Może i jest wewnątrz.Ja nigdy nie widziałem cylinderka z korektorem.Moze i tam cos w srodku jest.

Do postu wyzej, to co to za obrazek??Zrozumialem, ze to jest obrazek korektora jak wyglada wewnatrz.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę udało mi się odkręcić śruby trzymające korektor (wbrew wcześniejszym obawom,bo były mocno skorodowane). Zgodnie z instrukcją podniosłem je na maxa do góry. Nie specjalnie odczułem różnicę w jakości hamowania... może zbyt wiele oczekiwałem? Subiektywnie wydaje mi się, że na mokrej nawierzchni trochę później niż zwykle zblokował się przód (bo może tył teraz lepiej łapie?). Do przeglądu jeszcze 3 m-ce i dopiero wtedy zobaczę z jaką siłą łapie przód i tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich szanownych posiadaczy tego co najlepsze. jeśli można jedno słówko. korektory siły hamowania to fajna i potrzebna część,ALE w zime i bez obciążenia samochodu(3 szt luda na tyle) latem zbędne oczywiście tylko w autach z ABS, bo bez tego układu niezbędne zawsze a w szczególności na zakrętach i łuku drogi (jeśli tam trzeba użyć hamulca ze stanowczą siłą lub jest mokro lub piasek na asfalcie) no i dalej, w P10 korektor oczywiście zmniejsza siłe tylniego hamulca , żeby tylni układ ABS nie włączał się za często. natoniast w P11 już go(korektora) nie znalazłem. i wszystko konstruktorzy zwalili na konstrukcje pompy i przewodów oraz zacisków, oczywiście pod ścisłym nadzorem nowszego układu ABS-u Boscha (coś koło 5...)nie zabardzo pamiętam modelu. więc jak miałem zapieczone tylnie zaciski(oraz beznadziejne klocki ) i nie zeszlifowany(ztoczony)fałd rdzy na obwodzie tarcz to przedni ABS załączał się prawie zawsze przy hamowaniu. po naprawie i korekcji itd. układ hamulcowy się poprawił diametralnie.Moim zdaniem warto jest naprawić korektory potem wyregulować na ostro (jest różnica czy auto ma butle z gazem i jak dużą) bo te elementy czuwają nad naszym bezpieczeństwem(na łuku drogi i mokrej nawieszchni drogi) bo na suchym i prostej są zbędne (P10) TO takie moje zdanie i macie prawo się z nim nie zgadzać. wasze auta wasze decyzje. pozdrawiam (jak bedziecie sprzedawać auto to ktoś kupi ślicznego nissana po amputacji...... no i na zakręcie może się zdziwić) bawcie się dobrze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli można wtrącić. to co znalazł Kolega heineken72 te obrazki to kompletne cylinderki do tylnich hamulców bęnowych najprwadopodobniej stosowanych do aut z silnikiem 1,6 i oczywiście bez ABS-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Co do zimy, to racja, ze moze tyl lapac za wczesnie, ale to sie zobaczy jak nadejdzie zima.W razie czego korektory sie zregenruje i wsadzi spowrotem.

Co do P11, to nie wiem napewno, ale korektory moga byc wewnatrz cylinderkow lub zaciskow.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w p11 mogą być tzw. bezwładnościowe ale nie znalazłem. zazwyczaj montowane wzdłuż podłużnic podwoziowych. ( może u mnie je też ktoś amputował) :) jak uda mi się znaleźć je w innym egzemplarzu P11 to napisze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem coś

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=51055616

http://www.swistak.pl/aukcje/935702.html

 

może korektor jest pod tym czarnym korkiem :?

 

To pod czarnym korkiem to miejsce gdzie wkręca się przewód hamulcowy, a ta druga śrubka służy do odpowietrzania układu. Tak na "zdrowy chłopski rozum" to, co maże mieć sam cylinderek wspólnego z obciążeniem samochodu??? Jeżeli już to musiałby być jakiś element łączący karoserię z cylinderkiem. Różnica w sile hamowania przód- tarcze a tył- bębny wynika z tego, że hamulce bębnowe już z założenia są dużo słabsze. KOREKTOR MA ZA ZADANIE OGRANICZAĆ SIŁĘ HAMOWANIA, KIEDY D......A SAMOCHODU JEST W GÓRZE A NIC NIE BLOKOWAĆ KIEDY W "NORMALNYM" POŁOŻENIU!!! Wiadomo, że z czasem wszystko się zużywa i być może w naszych autkach te korektory już nie działają tak jak potrzeba. Co do cylinderków to napewno mają korektory a nie samoregulatory?

 

P.S. Artur- już taką dyskusję toczyliśmy i zero wniosków- poczytaj cały temat. Też tak uważam, ale projektanci chiba celowo nam mieszają z tymi układami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam hamulce z tyłu tarcze 258 a przód 280 jak w GT :wink:

A działają jak w maluchu :shock: cienizna :!:

Przeczytałem ten wątek :568: i mam tylne hamulce tak jak Coobcio wąski pasek + rdza

No to do roboty!

Tarcze miały 10 mm więc je przetoczyłem (zabieliłem) założyłem nowe klocki już ładnie się ze sobą dotarły całą powierzchnią biorą

I CO :!:

Brak odczuwalnej poprawy hamowania :x

Wychodzi na to po przeczytaniu wątku że to może być wina korektorów :-k odłączyłem abs (wyjąłem bezpiecznik)

I żeby zablokować tył musze z całej siły nacisnąć hamulec :!: mimo mało przyczepnej nawierzchni :?

Mam kombi + butle z gazem więc tył jest dociążony co oznacza że mógłby mocniej hamować

Chyba że to tłoczki słabo cisną :-k

 

A teraz pytanie gdzie u mnie są te kolektory bo chętnie wywalę je w cholerę ;)

Proszę o podpowiedź :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie byly z tylu na wachaczach, u Ciebie jest belka więc nie wiem jak to jest skonstułowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dżodżo

Jak jest belka to musi byc gdzies na belce umieszczony.

Coobciu u mnie w drugim samochodziku gdzie tez jest belka jest przy lewym tylnym kole na belce wiec podejrzewam, ze w Nissanach jest nepweno gdzies na belce.

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zabijcie mnie jeśli już ktoś o to pytał, ale czy wszystkie Primery mają ów korektor?

Bo ja ostatnio coś modziłem przy hamulcach i mój mechanik po analizie organoleptycznej stwierdził że moje auto nie posiada takiego device'u...

 

Straciłem w pomroce dziejów, czy niektóre wersje go nie miały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA jestem w szoku w kombiakach nie znalazłem korektorów w P11 też nie.

Z moich obserwacji wynika że mają je tylko P10 w Sedanie i 5d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Koledzy troszkę odświeżę temat. Czy ktoś znalazł rozwiązanie ze słabymi hamulcami w P11?? Pomijam temat tarcz i klocków, zakładając, że są dobre. Co z tym korektorem? Jest w pompie, zaciskach, czy w ogóle go nie ma? Prześledziłem drogę przewodów hamulcowych w komorze i zauważyłem, że na ścianie grodziowej w połowie wysokości jest coś, co być może pełni funkcję korektora. Może ktoś coś wie na ten temat?

Hamulce na rolkach wyszły mi ok 2500 przód, a tył tylko 800. Jak w maluchu:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w P11 jak i w almerach N15 masz stałe ograniczenie na pompie - nie przyglądałem się temu ale pewne jest że wystarczy rozwiercić jakąś zwęrzkę tylko nie wiadomo jak z dostępem do niej... wydaje mi się że wprasowana jest zaraz na wyjściu - powinna być widoczna po odkręceniu przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie problem tylnych hamulców został rozwiązany :one: Nowe klocki ebc greenstuff załatwiły sprawę. Na tylnej osi roboczy mam teraz ok 2000 Nm a było tak jak pisałem ok 800. Więc pełen sukces!!! Jednak porządne klocki to podstawa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez ostatnio walczylem z tylnimi hamulcami. Zaczelo sie od slabo trzymajacego recznego. Okazalo sie ze oba tloczki bylo z lekka zapieczone, gumki zabezpieczajace dziurawe a lewa dzwigienka od recznego (ta przy zacisku ze sprezyna) chodzila bardzo ciezko. Zaciski przeczyszczone, nowe gumki zalozone, dzwigienka rozruszana bo raczej rozebrac jej w warunkach domowych sie nie da i poprawa jest widoczna. Wczesniej reczny byl ponizej 1000N teraz mam ok 1500 w lewym kole i 1700 w prawym. Roboczy tez sie poprawil odpowiednio 1500 i 1800. Takze warto zlookac nie tylko stan klockow ale i tloczkow, prowadnic i dzwigienek od recznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...