Coobcio Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 O pierwsze co mi przyszło do głowy top żeby go rozweircić wiertarką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Można rozwiercic, mozna, ale pozniej trzebaby bylo to dobrze wygladzic, zeby szczelnosc byla. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 może jest ktoś kto wymieniał ... i ma jeszcze stary cylinderek i chce zagladnąć do środka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 Heineken miałeś mi przesłać zdjęcia tego cylinderka.Jak jeszcze je masz, to prześlij.Może się coś wymyśli żeby to ulepszyc. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 ... ale ja nie mam zdjeć nie rozbierałem cylinderka grzebałem tylko bębnach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 znalazłem coś http://www.allegro.pl/show_item.php?item=51055616 http://www.swistak.pl/aukcje/935702.html może korektor jest pod tym czarnym korkiem :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 z obrazkiem wszystko jasne .. czyli trzeba miec gdzieś w necie stronkę i go tam wsadzić a co do korektorków to w ksiązce piszą , ze sie cylinderków nie naprawia bo mają te korektorki ale może ktoś kiedys rozbierze i popróbuje poprawić japońską doskonałość :? ps. na pewno ten korektor nie jest zależny od obciążenia tyłu tak jak to jest w p10 z tarczami z tyłu A o jakim obrazku tutaj pisales????? POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 znalazłem coś http://www.allegro.pl/show_item.php?item=51055616 http://www.swistak.pl/aukcje/935702.html może korektor jest pod tym czarnym korkiem :? Może i jest wewnątrz.Ja nigdy nie widziałem cylinderka z korektorem.Moze i tam cos w srodku jest. Do postu wyzej, to co to za obrazek??Zrozumialem, ze to jest obrazek korektora jak wyglada wewnatrz. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwasar Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 W sobotę udało mi się odkręcić śruby trzymające korektor (wbrew wcześniejszym obawom,bo były mocno skorodowane). Zgodnie z instrukcją podniosłem je na maxa do góry. Nie specjalnie odczułem różnicę w jakości hamowania... może zbyt wiele oczekiwałem? Subiektywnie wydaje mi się, że na mokrej nawierzchni trochę później niż zwykle zblokował się przód (bo może tył teraz lepiej łapie?). Do przeglądu jeszcze 3 m-ce i dopiero wtedy zobaczę z jaką siłą łapie przód i tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Zobaczcie jak Dżodżo piknie opisał czynności związane z pozbywaniem sie tych holernych kolektorów w P10 z tarczami z tyłu: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?pid=...id=4&tid=27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 witam wszystkich szanownych posiadaczy tego co najlepsze. jeśli można jedno słówko. korektory siły hamowania to fajna i potrzebna część,ALE w zime i bez obciążenia samochodu(3 szt luda na tyle) latem zbędne oczywiście tylko w autach z ABS, bo bez tego układu niezbędne zawsze a w szczególności na zakrętach i łuku drogi (jeśli tam trzeba użyć hamulca ze stanowczą siłą lub jest mokro lub piasek na asfalcie) no i dalej, w P10 korektor oczywiście zmniejsza siłe tylniego hamulca , żeby tylni układ ABS nie włączał się za często. natoniast w P11 już go(korektora) nie znalazłem. i wszystko konstruktorzy zwalili na konstrukcje pompy i przewodów oraz zacisków, oczywiście pod ścisłym nadzorem nowszego układu ABS-u Boscha (coś koło 5...)nie zabardzo pamiętam modelu. więc jak miałem zapieczone tylnie zaciski(oraz beznadziejne klocki ) i nie zeszlifowany(ztoczony)fałd rdzy na obwodzie tarcz to przedni ABS załączał się prawie zawsze przy hamowaniu. po naprawie i korekcji itd. układ hamulcowy się poprawił diametralnie.Moim zdaniem warto jest naprawić korektory potem wyregulować na ostro (jest różnica czy auto ma butle z gazem i jak dużą) bo te elementy czuwają nad naszym bezpieczeństwem(na łuku drogi i mokrej nawieszchni drogi) bo na suchym i prostej są zbędne (P10) TO takie moje zdanie i macie prawo się z nim nie zgadzać. wasze auta wasze decyzje. pozdrawiam (jak bedziecie sprzedawać auto to ktoś kupi ślicznego nissana po amputacji...... no i na zakręcie może się zdziwić) bawcie się dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 jeśli można wtrącić. to co znalazł Kolega heineken72 te obrazki to kompletne cylinderki do tylnich hamulców bęnowych najprwadopodobniej stosowanych do aut z silnikiem 1,6 i oczywiście bez ABS-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 Co do zimy, to racja, ze moze tyl lapac za wczesnie, ale to sie zobaczy jak nadejdzie zima.W razie czego korektory sie zregenruje i wsadzi spowrotem. Co do P11, to nie wiem napewno, ale korektory moga byc wewnatrz cylinderkow lub zaciskow. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 w p11 mogą być tzw. bezwładnościowe ale nie znalazłem. zazwyczaj montowane wzdłuż podłużnic podwoziowych. ( może u mnie je też ktoś amputował) jak uda mi się znaleźć je w innym egzemplarzu P11 to napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROBAS Opublikowano 16 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2005 znalazłem coś http://www.allegro.pl/show_item.php?item=51055616 http://www.swistak.pl/aukcje/935702.html może korektor jest pod tym czarnym korkiem :? To pod czarnym korkiem to miejsce gdzie wkręca się przewód hamulcowy, a ta druga śrubka służy do odpowietrzania układu. Tak na "zdrowy chłopski rozum" to, co maże mieć sam cylinderek wspólnego z obciążeniem samochodu??? Jeżeli już to musiałby być jakiś element łączący karoserię z cylinderkiem. Różnica w sile hamowania przód- tarcze a tył- bębny wynika z tego, że hamulce bębnowe już z założenia są dużo słabsze. KOREKTOR MA ZA ZADANIE OGRANICZAĆ SIŁĘ HAMOWANIA, KIEDY D......A SAMOCHODU JEST W GÓRZE A NIC NIE BLOKOWAĆ KIEDY W "NORMALNYM" POŁOŻENIU!!! Wiadomo, że z czasem wszystko się zużywa i być może w naszych autkach te korektory już nie działają tak jak potrzeba. Co do cylinderków to napewno mają korektory a nie samoregulatory? P.S. Artur- już taką dyskusję toczyliśmy i zero wniosków- poczytaj cały temat. Też tak uważam, ale projektanci chiba celowo nam mieszają z tymi układami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Mam hamulce z tyłu tarcze 258 a przód 280 jak w GT :wink: A działają jak w maluchu :shock: cienizna :!: Przeczytałem ten wątek :568: i mam tylne hamulce tak jak Coobcio wąski pasek + rdza No to do roboty! Tarcze miały 10 mm więc je przetoczyłem (zabieliłem) założyłem nowe klocki już ładnie się ze sobą dotarły całą powierzchnią biorą I CO :!: Brak odczuwalnej poprawy hamowania :x Wychodzi na to po przeczytaniu wątku że to może być wina korektorów :-k odłączyłem abs (wyjąłem bezpiecznik) I żeby zablokować tył musze z całej siły nacisnąć hamulec :!: mimo mało przyczepnej nawierzchni :? Mam kombi + butle z gazem więc tył jest dociążony co oznacza że mógłby mocniej hamować Chyba że to tłoczki słabo cisną :-k A teraz pytanie gdzie u mnie są te kolektory bo chętnie wywalę je w cholerę Proszę o podpowiedź :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 U mnie byly z tylu na wachaczach, u Ciebie jest belka więc nie wiem jak to jest skonstułowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 29 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2006 Jak jest belka to musi byc gdzies na belce umieszczony. Coobciu u mnie w drugim samochodziku gdzie tez jest belka jest przy lewym tylnym kole na belce wiec podejrzewam, ze w Nissanach jest nepweno gdzies na belce. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomcat Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 Nie zabijcie mnie jeśli już ktoś o to pytał, ale czy wszystkie Primery mają ów korektor? Bo ja ostatnio coś modziłem przy hamulcach i mój mechanik po analizie organoleptycznej stwierdził że moje auto nie posiada takiego device'u... Straciłem w pomroce dziejów, czy niektóre wersje go nie miały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 30 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2006 JA jestem w szoku w kombiakach nie znalazłem korektorów w P11 też nie. Z moich obserwacji wynika że mają je tylko P10 w Sedanie i 5d. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kris013 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Koledzy troszkę odświeżę temat. Czy ktoś znalazł rozwiązanie ze słabymi hamulcami w P11?? Pomijam temat tarcz i klocków, zakładając, że są dobre. Co z tym korektorem? Jest w pompie, zaciskach, czy w ogóle go nie ma? Prześledziłem drogę przewodów hamulcowych w komorze i zauważyłem, że na ścianie grodziowej w połowie wysokości jest coś, co być może pełni funkcję korektora. Może ktoś coś wie na ten temat? Hamulce na rolkach wyszły mi ok 2500 przód, a tył tylko 800. Jak w maluchu:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 w P11 jak i w almerach N15 masz stałe ograniczenie na pompie - nie przyglądałem się temu ale pewne jest że wystarczy rozwiercić jakąś zwęrzkę tylko nie wiadomo jak z dostępem do niej... wydaje mi się że wprasowana jest zaraz na wyjściu - powinna być widoczna po odkręceniu przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kris013 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2009 U mnie problem tylnych hamulców został rozwiązany :one: Nowe klocki ebc greenstuff załatwiły sprawę. Na tylnej osi roboczy mam teraz ok 2000 Nm a było tak jak pisałem ok 800. Więc pełen sukces!!! Jednak porządne klocki to podstawa:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Ja tez ostatnio walczylem z tylnimi hamulcami. Zaczelo sie od slabo trzymajacego recznego. Okazalo sie ze oba tloczki bylo z lekka zapieczone, gumki zabezpieczajace dziurawe a lewa dzwigienka od recznego (ta przy zacisku ze sprezyna) chodzila bardzo ciezko. Zaciski przeczyszczone, nowe gumki zalozone, dzwigienka rozruszana bo raczej rozebrac jej w warunkach domowych sie nie da i poprawa jest widoczna. Wczesniej reczny byl ponizej 1000N teraz mam ok 1500 w lewym kole i 1700 w prawym. Roboczy tez sie poprawil odpowiednio 1500 i 1800. Takze warto zlookac nie tylko stan klockow ale i tloczkow, prowadnic i dzwigienek od recznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kris013 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Masz rację, te dźwigienki od ręcznego trzeba oczyścić, rozruszać i przesmarować. Być może też to miało jakiś wpływ na hamulec roboczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.