Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Regulator (korektor) siły hamowania


Gość marekmarecki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

odkopie trochę temat czy ktoś w końcu wywalił to ustrojstwo w P10 bez ABS-u bo chętnie bym się tego pozbył ale nie chcę się zabić wiec jakiekolwiek porady były by bardzo wskazane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja wywaliłem kolektory z mojej P10 a nie mam absu i wcale nic nie znosi a teraz to czuje ze mam hamulce oczywiście klocki ferrodo na tył i po kłopocie:) jezdze tak od listopada i wszystko ładnie hula. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trące się w temat. Jeżeli jest ABS w aucie to nie ma korektora siły hamowania. Jeżeli mamy układ hamulcowy bez ABS i wyrzucimy owy korektor, wtedy hamowanie na osiach mamy 50/50. Na śliskiej nawierzchni da sie do odczuć, np niektórzy hamuja w zakrętach i wtedy może tył nas wyprzedzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tedy hamowanie na osiach mamy 50/50

Nie jest tak ponieważ tylne tłoczki hamulcowe mają mniejszą średnicę niż przednie a w dodatku tarcza tylna ma mniejszą średnicę niż przednia.

Siłę hamowania na kole określa przybliżony wzór: F=PxSxMixr1/r2

gdzie: F-siła hamowania na kole; P-ciśnienie płynu hamulcowego; Mi-współczynnik tarcia okładzina/tarcza; r1 - średnica podziałowa tarczy; r2 - średnica zewnętrzna opony.

50/50 by było gdyby zaciski hamulcowe i tarcze z przodu i z tyłu były identyczne, a jak wiemy nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z2maciek, zespół napędowy nie jest też ułożony centralnie,zatem obciążenia osi są inne wiec Twoje wzory w tym momencie też do końca nie są miarodajne. Tak czy inaczej po wyjęciu korektora łatwiej jest wprowadzić tył auta w poślizg ---> temat hamowanie lewą nogą ;)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się już tego pozbędę to napisze jakie są wrażenia ale wątpię żeby coś było nie halo i tyłem rzucało bo skuteczność hamulców z tyłu jest dużo mniejsza niż z przodu ale nigdy nie wiadomo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylna tarcza ma większą średnicę 257mm przód/258mm tył

No możliwe, patrzyłem pod kątem gt która ma 280 z przodu. Tym niemniej największa różnica wynika ze średnicy cylinderka hamulcowego a ta różni się bardzo między przodem a tyłem.

zespół napędowy nie jest też ułożony centralnie,zatem obciążenia osi są inne wiec Twoje wzory w tym momencie też do końca nie są miarodajne

Obciążenia osi nie mają żadnego wpływu na to, jak hamuje hamulec.

 

Oczywiście nie zmienia to faktu, że usunięcie korektorów zawsze zwiększa siłę hamowania z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

[p12]

no to mega odświerzenie trza zrobić.

mam urwane ramię korektora siły hamowania. diabli wiedzą skąd ta awaria, ale fakt jest taki, że jest urwane. to jest taka chyba plastikowa dźwigienka o długości ok. 10 cm

I co? i nie mogę znaleźć ani zamiennika ani używki.

Ktoś może coś poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...