Gość slivka Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 wlasnie zamontowalem podgrzewane lusterka w N16 rok 2003 oczywiscie peklo jedno szklo ale cóż - życie co do techniki podlaczenia to wybralem nieco prostrza mialem poprowadzone kable przez drzwi ale tak jak pisaliscie byly one slepe.. nie bylo ani masy ani zasilania... wykozystalem fakt ze niemysze juz ich przeprowadzac przez słupek.. znalazlem gdzie wchodza do auta na czarny podalem mase z karoseri (wkrecilem pod śrubke) a białozielony wlutowalem w wiążke lecąca obok nóg kierowcy w strone tylnej szyby (dokładnie to w przewód koloru niebieskoczerwonego) zaś ze strony pasażera przeprowadzilem kabel na strone kierowcy i postapilem analogicznie tak wiec po wcisnieciu przycisku grzania szyby tylnej grzeja sie takze lustereczka pozdrawiam i dzieki za wszystkie info! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 12 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 a szyba Ci przypadkiem grzać nie przestała? podłaczyłeś oba lusterka? - mówisz, że jedno pękło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slivka Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 a szyba Ci przypadkiem grzać nie przestała? podłaczyłeś oba lusterka? - mówisz, że jedno pękło powiem Ci szczerze ze nie dotykalem szyby czy grzeje ale mogla przestac grzac? tak podlaczylem oba bo kupilem wklad lustra za 60 pln [ Dodano: Sro 14 Lis, 2007 07:53 ] ..sprawdzałem już i szyba grzeje wiec looz pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 A w ktorym momencie najlatwiej uszkodzic tafle? bo juz zamowilem maty na allegro a z tego co czytam paru osobom lusterko sie ukruszylo lub peklo. W sumie to milo by bylo uniknac takiej sytuacji ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Szkło jest w oprawie z tworzywa plastykowego, a to natomiast siedzi na zatrzaskach w obudowie lusterka.Użyj suszarki do włosów i wyciągaj, mi tam nic nie pękło.A teraz z rana odpalam z uśmiechem na twarzy że warto było :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slivka Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Szkło jest w oprawie z tworzywa plastykowego, a to natomiast siedzi na zatrzaskach w obudowie lusterka.Użyj suszarki do włosów i wyciągaj, mi tam nic nie pękło.A teraz z rana odpalam z uśmiechem na twarzy że warto było :one: popieram!! grzej suszarka az bedzie Cie parzyc!! lusterko bedzie bardziej "elastyczne" a plastik przedewszystkim bedzie lepiej schodzil. proponuje zaczac od zakretu przy szerszej stronie uzywajac starej karty kredytowej.. wluz ja prostopadle do tafli lustra i przesuwaj POMALUTKU powodzenia!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GawloAlmer Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Czy w rozwiązaniu fabrycznym również lusterko ogrzewane jest pod wspólnym przyciskiem z szybą tylną? Czy jeśli np. zapomnę się i nie wyłączę ogrzewania w porę czy z lusterkiem nic się nie stanie nie pęknię itp? Na allegro znalazłem taką matę: http://www.allegro.pl/item392245533_wklad_..._gwarancja.html wymiary ma takie samę jak w manualu wyglada tez podobnie, nie wiem jak parametry? Ale chyba bedzie dobra co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Czy w rozwiązaniu fabrycznym również lusterko ogrzewane jest pod wspólnym przyciskiem z szybą tylną? Czy jeśli np. zapomnę się i nie wyłączę ogrzewania w porę czy z lusterkiem nic się nie stanie nie pęknię itp? Z tego co pamiętam to fabrycznie grzanie lusterek jest razem z tylną szybą. A co do zbyt długiego grzania: jak włączysz grzanie tylnej szyby to i tak samo się wyłączy po ok. 15-tu minutach, więc luzik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mas Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 W P11 miałem dokładnie tak - po włączeniu ogrzewania tylnej szyby grzały się lusterka. Jak napisał theant ogrzewanie ma wyłącznik czasowy. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 13 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 maty grzewcze są zmiennej oporności w funkcji temperatury. TZN. jesli jest zimna - grzeje mocniej - wraz z nagrzewaniem sie oporność maty wzrasta i płynie mniejszy prąd - grzejąc słabiej. Lusterko nagrzewa sie tylko do pewnej temperatury - tak, że po dotknięciu jest po prostu ciepłe, a nie parzy... Nie ma mozliwosci przegrzania lusterek, nawet gdyby mata była włączona przez 24 h/dobę. natomiast spięcie z tylną szybą ma tę zaletę , że wyłacza się samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GawloAlmer Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 Z tego co pamiętam to fabrycznie grzanie lusterek jest razem z tylną szybą. A co do zbyt długiego grzania: jak włączysz grzanie tylnej szyby to i tak samo się wyłączy po ok. 15-tu minutach, więc luzik. Super! No nie chciałbym żeby mi pękło lusteko w czasie jazdy w deszczu . Mata zamówiona. Jeszcze konektorki poszukam na giełdzie elektronicznej w Wawie przy GUSie, kabelek i ogień. Ponieważ: 1. modele z ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek mają inne przekaźniki grzania tylnej szyby - jedna zwora przekaźnika łaczy obwó grzania tylnej szyby, druga obwód grzania lusterek Ten fragment wskazywałby, że jednak włącznik jest oddzielny dla szyb i lusterek, no ale sie nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Nie .... - zwora przekaźnika załaczana jest jednym obwodem. Włącznik podaje +12 a moduł Smart Control Entrance po pewnym czasie odcina masę i przekaźnik się rozłącza. Przycisk jeden, przekaźnik jeden - a obwody dwa tzn. 1. tylko grzana szyba - przekaźnik ma obwód sterowania i jedną zworę dla załączenia szyby 2. grzane lusterka - przekaźnik ma obwód sterowania i dwioe zwory - jedna dla szyby, druga dla lusterek. Lusterka mogą być wtedy na innym bezpieczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GawloAlmer Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Dzieki p_flori za wyczerpujace wypowiedzi. Czekam na mate. Mam już konektorki 1x1mm oraz niestety 2,8 zamiast 2mm. Czy da sie je zamiennie wykorzystac? Czy jednak szukać 2mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Raczej będziesz miał problem je zmieścić... Poszukam u siebie - powinienem mieć jakieś resztki... Dam znać jak znajdę. [EDIT] A... tu chodzi o blaszki a nie o piny... też coś się znajdzie... Jak będziesz dziś na spocie na Bemowie to ci przekażę. Weź te co masz dla porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GawloAlmer Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Jak będziesz dziś na spocie na Bemowie to ci przekażę. Weź te co masz dla porównania. Za póżno się dowiedziałem. Nie mogłem być . Dziś przyszły maty, o konektorkach pisałem wcześniej, jeszcze kabel i do roboty Jesli te większe konektorki nakłada się tylko na styki w macie to z 2,8mm też da radę. Powiem nawet, że są za wąskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Za póżno się dowiedziałem. Nie mogłem być Wątki śledzić! A szczególnie jeden... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GawloAlmer Opublikowano 30 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2008 Nakleiłem już maty na obydwa lusterka. Lusterka też są już zainstalowane. Przy zakładaniu lusterek w plastiki (już z matą) z tych ostatnich gotowałem zupę . Wrzuciłem do gotującej się wody na parę minut. Po tym wyczynie wkładanie tafli do plastiku to czysta przyjemność. Wyjmowanie lusterek z plastiku nie było takie łatwe podgrzewałem je na parze. ALE DO RZECZY! Jestem już na etapie grzebania pod deską rozdzielczą. Ten link przedstawia wykręcone przekaźniki z lewej strony tuż koło progów Mam zupełnie inne kolory tych przekaźników. Który jest tym właściwym do grzania szyby? czy to jest ten biały? I jak go rozbierać? A te dwie kostki wyciągnąłem z pod drzwi: Która z nich to M76. Czy to ta: Jeśli to ta to jak ją rozłączyć? !!!Mam rozbebłany samochód od paru dni. Proszę o szybką pomoc!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extradd Opublikowano 31 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2008 Bez miernika to nic nie zdziałasz, najłatwiej jest się wpiąć do przycisku ogrzewania tylnej szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GawloAlmer Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Bez miernika to nic nie zdziałasz, najłatwiej jest się wpiąć do przycisku ogrzewania tylnej szyby. Nie zdziałam. Nie mogę się połapać w kabelkach. Jeszcze do tego wydaje mi się, że z jednej strony drzwi kabelek jest do kabiny poprowadzony a z drugiej nie. Dałem za wygraną. Rozebrałem konsole po środku i też zbladłem. Myślałem że podpięcie się do tego włącznika będzie prostrze a tu kolejne wtyczki z kilkunastoma kablami i do tego słabe dojście. Chyba pojadę do jakiegoś elektryka i poproszę żeby mi te kable jakoś poprowadził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość porcupine Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Daj spokój z elektrykiem, miernik w łapę i sam to zrobisz. No chyba że nie masz miernika to rozumie problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GawloAlmer Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Swojego nie mam. No ale niby mógłbym zorganizować - chyba . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Masz diesla, więc wszystko trochę faktycznie inaczej wygląda. Najprościej - wyjmij ten czarny przekaźnik i zobacz czy działa grzanie tylnej szyby - możesz mieć go w innym miejscu. Włączasz guzik i słuchasz dotykasz który przekaźnik działa. Potem wyciągasz przekaźnik i narabiasz guzikiem - inaczej nie znajdziesz bez miernika. Zamiast miernika użyj np. żartówki i kabelka. Zawsze możesz pójść na łatwiznę i wpiąć się w kabel zasilający tylną szybę (będzie leciał prawdopodobnie w lewym progu). [ Dodano: Pon 11 Sie, 2008 17:46 ] Co do kostki - wygląda, że ta choć kable mają inny kolor. Rozpiąć - tzn trzeba wcisnąć ten środkowy biały dzyndzelek i rozsunąć kostki. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GawloAlmer Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Powodzenia. Dzieki za rady, ale muszę złapać jakieś natchnienie do tego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krunch Opublikowano 22 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2008 No i wreszcie zamontowalem podgrzewanie lusterek Szło gładko, do momentu aż nie musiałem wyjąć lusterka z obudowy. Przy wyciąganiu trzymało bardzo mocno. Zadnym sposobem nie szło sobie z tymi zatrzaskami poradzić, więc szarpnąłem dość mocno. Pierwsze wyskoczyło bez problemu, natomiast w drugim uszkodził się mechanizm elektrycznego regulowania (w pionie). Jest bardzo delikatny, i po prostu pękł jego plastikowy element. Na szczęście tylko ja jeżdżę autem, więc nie jest to specjalnie upierdliwe :one: Potem szło już z górki. Jedynie przy lutowaniu przewodu do mat trzeba strasznie uważać - moja się tak nagrzała, że jeden styk zaczął w niej dość luźno latać. Potem poskładałem wszystko do kupy, przeprowadziłem kable i wpiąłem się we wiązkę przy drzwiach kierowcy. Grzeją aż miło patrzeć. Przy dotknięciu ręką są cieplutkie, a w taką deszczową pogodę schną momentalnie. p_flori - wielkie dzięki za pomysł i za dokładny opis :one: :one: :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 24 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 No i wreszcie zamontowalem podgrzewanie lusterek Szło gładko, ...w drugim uszkodził się mechanizm elektrycznego regulowania (w pionie). Jest bardzo delikatny, i po prostu pękł jego plastikowy element. Na szczęście tylko ja jeżdżę autem, więc nie jest to specjalnie upierdliwe :one: szkoda tego uszkodzenia, a nie próbowałeś skleić jakimś mocnym klejem? może tylko spadły zapatki od silniczka - też tak miełem i wystarczyło przesunąć ręką lusterko max w górę, max w dół i zaskoczyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.