Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej Valvoline


Gość Tomasz_Primera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Minela dobra passa na Valvoline'a.

 

Jezeli chodzi o sysntetyk to nie ma problemu -jest kilka dobrych producentow, czego nie mozna powiedziec o pozostalych olejach.

 

Moj polonez od ok 12lat jezdzi na Elfie 15W40 bez wyciekow i usterek mechanicznych. Podczas regulacji zaworow mechanik mowi ze silnik czysty co sam widze.

W zwiazku z tym moge go polecic wizualnie. Autem tym robie po ok 5-7tys km rocznie. Wymina co ok 1,5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o opinie dot. Valvoline'e to przytocze dwie sobie najblizsze. Zrobilem na pelnym syntetyku (Synpower 5W40) ok. 70kkm Corolla i takim tez zaleje moj nowy nabytek czyli Almere. Olej spisywal sie rewelacyjnie. Drugi przyklad kolega mial Ibize i przy przebiegu ok. 100kkm przesiadl sie na MaxLife, na ktorym to przejechal ok. 60kkm i byl rowniez bardzo zadowolony. Nie slyszalem zlych opinii na temat tego oleju, zazwyczaj byly to opinie pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie slyszalem zlych opinii na temat tego oleju, zazwyczaj byly to opinie pozytywne.

Ja mam podobne zdanie, zachwalają go moi mechanicy, sam też jestem zadowolony z kultury pracy silnika - cicha i żwawa praca. Przy wymianie po 15 tkm olej nie jest smołowaty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fiurkow

Witam wszystkich miłośników nissanów ! Jestem posiadaczem nissana sunny 1,6 16v + instalacja gazowa (n14 94') na liczniku ma 233000 km. Dotychczas używałem oleju MOBIL SUPER S 10W40 niestety trochę ciągnie olej jakieś 300 ml. na 10000 km. . Kolega radzi mi aby zmienić olej na 15W lub mineralny czy to coś da ? Jeśli tak to jaki olej kupić ? Z tego co czytałem na tym forum to polecacie valvoline MaxLife 10W-40 lub DuraBlend 10W-40 jeśli wybierać z tych dwóch kto który najlepszy to tego silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

valvoline MaxLife 10W-40 lub DuraBlend 10W-40 jeśli wybierać z tych dwóch kto który najlepszy to tego silnika ?

Durablend jest do diesli, więc w twoim przypadku odpada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek napisał/a:

Durablend jest do diesli, więc w twoim przypadku odpada :)

 

 

oj w błąd wprowadzasz kolegę bo do benzyny jest

 

taaak ?? No to w takim razie sorry, bo wiem że durablend jest do diesli, ale może się mylę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Durablend jest olejem o nieco lepszych parametrach od Maxlife ale bardziej polecany do nowych silnikow zarówno diesla jak i beznzynowych. (ktore nie biora oleju).

Maxlife jest olejem do silnikow bardziej wyeksploatowanych.

 

Jezeli silnik bierze Ci olej -zmien na MaxLife -zobacysz jak bedzie.

 

Nie mam doswiadzenia ale zalewanie go mineralnym wg mnie raczej nie pomoze, a silnik bedzie mial gorsza oliwe.

Trzeba sprawdzic przyczyne ubytkow? Wycieki czy spalanie (nieszczelny tlok, pierscienie).

 

Sam zalalem przy 160tys km Maxlifa i chyab zle zrobielme bo nic nei bral oleju wiec mozna bylo pokusic sie o Durablend. Silik mialby lepsza oliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość FranekSR

Czesc. Zbliża mi się wymiana oleju (zlewam co 8k km), silnik SR20DE w sunnym gti troche podlubany aktualny przelot 218k km, lpg, do tej pory dwa razy zalewalem valvo vr1 racing 5w50. Niestety od jakiegoś czasu w światku chodzą słuchy, że valvo sie pogorszyło i w związku z tym pytanie co w tej chwili na moim miejscu byście zalali. Jak do tej pory byłem raczej zadowolony z tego oleju nie zauważyłem bardzo dziwnych objawów aczkolwiek lampka oleju na zimnym po odpaleniu gasnie po 2-3s na cieplym tuż po rozruchu.

 

Alternatrywami jakie znalazłem mogą być

 

Mobil 1 Rally formula 5w50

 

Agip eurosports 5w50

http://www.allegro.pl/item642165940_agip_e...0_5w50_4_l.html

 

Top1 Oil Evolution 5w50

http://www.allegro.pl/item629082650_olej_t...w50_4litry.html

 

Motul 300V 15W50 Competition

 

Mobila wiadomo każdy zna ale z tego też powodu tj. popularności słyszałem, że można nadziać sie na jakąś podróbkę czym go wstępnie odrzucam (czy dobrze?) aczkolwiek w teorii ma dobre własności (wskaźnik lepkości 184, liczba TBN 12mg KOH/g)

 

O agipie przyznam szczerze oprócz tego, że zalewany jest ponoć fabrycznie do ferrari czy lambo nie słyszałem nic w teorii ma wysoki wskaźnik lepkości - 210 a to chyba dobrze?

 

O Top1 nie wiem nic.

 

Motul raczej nie zebrał nigdy złych opinii tylko czy bedzie dobrze chronił silniczek w zimę 15W to chyba gorsze parametry na zimnym starcie od 5W?

 

Wiem, że temat olejów był wałkowany już setki razy, jednak biorąc pod uwagę obecną sytuację i jakość olejów co byście doradzili i dlaczego? Auto nie używane non stop wyczynowo, jednak kilka razy w tygodniu poleci jakąś ćwiartkę i wtedy dostaje pod 7600rpm, pozatym jeżdżę nim na codzień. Jeśli to ma znaczenie auto bierze 0,9l oliwy na 10k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moge zmienic Valvoline na Elfa bez zadnych obaw?Semi na semi?W sumie,to przeczytalem,ze zalecany jest do silnikow nowszej generacji.Chyba zaryzykuje i kupie Valvo z alledrogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moge zmienic Valvoline na Elfa bez zadnych obaw?Semi na semi?W sumie,to przeczytalem,ze zalecany jest do silnikow nowszej generacji.Chyba zaryzykuje i kupie Valvo z alledrogo.

 

Raczej nie powinienes miec z tego problemu. Oleje tej samej klasy.

Ale chcesz zamienic na Elfa a kupujesz valvolin -nie kumam?

 

[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 10:49 ]

Wiem, że temat olejów był wałkowany już setki razy, jednak biorąc pod uwagę obecną sytuację i jakość olejów co byście doradzili i dlaczego? Auto nie używane non stop wyczynowo, jednak kilka razy w tygodniu poleci jakąś ćwiartkę i wtedy dostaje pod 7600rpm, pozatym jeżdżę nim na codzień. Jeśli to ma znaczenie auto bierze 0,9l oliwy na 10k km.

 

Jeszcze nie podales prebiegu, ale ja zalalbym na twoim miejsfu proponowanym tutaj Valvoline 10W40 lub jesli przebieg jest spory -to mineralnym Elf 15W40 ktory jest przeze mnie sprawdzonym.

 

[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 10:50 ]

Nie pchaj sie bardzo w syntetyk skoro bierze Ci litre co wymiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolo,ja sie tylko zastanawiam,ktory olej kupic :) Metlik mam w glowie.Zbilo mie troche z tropu to co przeczytalem o Elfie,ze zalecany do najnowszych silnikow.Ogolnie,to ktory lepszy?Auto stare,a kasy tez za duzo nie ma,dlatego nie chce przeplacac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość FranekSR
Jeszcze nie podales prebiegu, ale ja zalalbym na twoim miejsfu proponowanym tutaj Valvoline 10W40 lub jesli przebieg jest spory -to mineralnym Elf 15W40 ktory jest przeze mnie sprawdzonym.

 

[ Dodano: Wto 02 Cze, 2009 10:50 ]

Nie pchaj sie bardzo w syntetyk skoro bierze Ci litre co wymiane.

 

Podawałem przebieg - 218k km i sorry Cie ale napewno nie zaleje minerala do silnika, który do takiego przebiegu jeździł na full syntetyku. Czasem mnie denerwuje nissanek, jednak nie na tyle, żeby mu wyrządzić taką krzywdę ;) Uważam i czytam dokładnie o olejach żeby nawet semi nie zalać czym VR1 10w60 odpada np.. Pozatym potrzebuje oleju, który w teorii ma nieco lepsze właściwości przy wysokich temperaturach co oznacza ponoć liczba po W. Być może poprawiam sobie tym tylko samopoczucie ale w razie awarii panewek wolę mieć czyste sumienie, że zrobiłem co mogłem :)

 

Niecały litr na 10k km to dużo przy systematycznym pałowaniu i jeździe na lpg? Znajomi do Hond wlewają tyle na 3k km a czasem nawet częściej ale być może mam wialnie zamiast kompresji ;)

 

@ ulisses - Słyszałem o liqui moly to raczej w porządku firma jednak nie brałem jej pod uwagę gdyż gdybym brał pod uwagę jeszcze wszystkie 10w60 to kryterium byłoby już bardzo szerokie. Wiesz może czy ten podany przez Ciebie LM to full syntetyk czy jak w przypadku Valvo i większości olejów zaczynających się od 10W semi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość FranekSR

Rozumiem masz racje to FS, a Twoje doświadczenia na czym polegają? Masz zamontowane jakieś zegarki od ciśnienia i/lub temperatury oleju w aucie? Bierze go wiecej czy mniej niż innych oliw??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FranekSR, Jakis bajerow nie mam zamontowanych ale: 1. kontrolka oleju gasnie (czy cieply czy zimny) po mniej niz 1s (filtr knecht lub mann), 2. mam LPG a oleju bierze moze z 0,5l/10kkm i to jak cisne jak nie cisne to nic nie bierze. 3. Olej po 10kkm ma nadal szarozielony kolor podobny do oleju nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Niecały litr na 10k km to dużo przy systematycznym pałowaniu i jeździe na lpg? Znajomi do Hond wlewają tyle na 3k km a czasem nawet częściej ale być może mam wialnie zamiast kompresji ;)

 

@ ulisses - Słyszałem o liqui moly to raczej w porządku firma jednak nie brałem jej pod uwagę gdyż gdybym brał pod uwagę jeszcze wszystkie 10w60 to kryterium byłoby już bardzo szerokie. Wiesz może czy ten podany przez Ciebie LM to full syntetyk czy jak w przypadku Valvo i większości olejów zaczynających się od 10W semi?

 

hm, skoro masz takiego ciezkiego buta -to podlozyc musisz surowe jajko pod pedal gazu ;)

tak na serio -jezeli chcesz w dalszym ciagu zalewac pelnym syntetykiem i uwazasz ze 1l/10kkm to malo (z czym ja sie nie zgadzam) to zakup sobie dowolny olej przy czym:

-oryginalny MOBIL 1 jest wg mnie bardzo dobry (nie mylic z innymi Mobilami)

-Liquid Molly jest rowniez (podobno) rewelacyjny

-Valvoline syntetyk ponoc tez jest dobry

 

A jak oceniasz przyczyne ubytku oleju? Pierscienie, wycieki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość FranekSR
hm, skoro masz takiego ciezkiego buta -to podlozyc musisz surowe jajko pod pedal gazu ;)

tak na serio -jezeli chcesz w dalszym ciagu zalewac pelnym syntetykiem i uwazasz ze 1l/10kkm to malo (z czym ja sie nie zgadzam) to zakup sobie dowolny olej przy czym:

-oryginalny MOBIL 1 jest wg mnie bardzo dobry (nie mylic z innymi Mobilami)

-Liquid Molly jest rowniez (podobno) rewelacyjny

-Valvoline syntetyk ponoc tez jest dobry

 

A jak oceniasz przyczyne ubytku oleju? Pierscienie, wycieki?

 

1) skad dorwe prawdziwego niemieckiego mobila 1 i bede mial pewnosc ze to taki jest? Masz takie wejscia? Jesli tak to chetnie skorzystam napisz na PM cene za 5W50 rally formula i zrodlo.

2) zakup dowolny olej przy czym zakup jeden z 3ech - sam wykluczasz siebie :027:

3) przyczynę ubytku oleju oceniam jako pierscienie i brak kompresji na silniku :)

4)nie chce rozwalac watku bezsensowna dyskusja.. wydaje mi sie ze dla Ciebie ucieczka przed remontem to zalanie gestszego oleju, w dalszej kwestii moze jakis moto-doktorek nawet, byle miec dobre samopoczucie ze silnik oleju nie bierze, ja wyznaje inaczej dla mnie silnik moze brac olej, wazne zeby zapitalał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamowilem z Krakowa w poniedzialek i do dzisiaj nie doszedl.Wkurzylem sie troche,bo jutro dluzsza trasa,a w silniku smola...

 

Pewnie gość wysłał dopiero we wtorek po zaksięgowaniu kasy, czyli jutro paczka powinna dojść jeżeli leci Pocztą Polską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...