Gość Gringo Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Dzieki chłopaki, na dniach musze sie wypuścić do warsztatu i podrzucic juz wszystkie graty czyli sprzęgło oleje,filtry itd i powymieniać to wszystko Jeszcze raz wielkie dzieki i pozdro Gringo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ronin00 Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Witam! Od jakiegoś czasu nachodzi mnie myśl,by zalać silniczek mojego N14 jakimś lepszym olejem.Wybór padł na polecanego przez Coobcia Motula 4100 power , i tu nasówa się moje pytanie :czy silnik , który jeżdził "od zawsze" na minerałach (lepszych lub gorszych) przeżyje taką zmianę na lepszy olej. Sprawdziłem ,że posiada on dosyć niskie TBN(6,9) jak na pólsyntetyk (lotos miner ma 10,3) więc nie powinno być problemu z rozszczelnieniem silnika-przynajmniej tak mi sie wydaje ,jeśli się mylę to mnie poprawcie. Nie ukrywam że silnik ma przejechane ok 160kkm(z tego co wiem),i trochę bierze olej(nie tragicznie(?)- do litra na 10kkm),liczę że po zastosowaniu motula trochę sie zmniejszy. Proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Witam, wczoraj z czystej ciekawości sprawdzałem poziom oleju,ku mojemu zaskoczeniu poziom był OK ,ale olej jaki zalałem 6 tyś km temu a był to Mobil 1 10W40 był jak szczoch, czarny i wodnisty,kapał z bagnetu, zrobiła sie poprostu woda. Nic dziwnego że silnik pracuje nie tak jak powinien. Podjechałem zaraz do sklepu gdzie kupiłem ten słynny Mobil 1 i poprosiłem pajaca zeby podszedł i zobaczył jak wygląda jego gówno po 6 tyś km, po jego minie nie widziałem zdziwienia wiec chłop wie ze sprzedaje taki szajs, powiedziałem mu tylko że poczekam na niego kiedyś,trafi mu sie oklep za robienie ludzi w bambuko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 ale olej jaki zalałem 6 tyś km temu a był to Mobil 1 10W40 był jak szczoch, czarny i wodnisty,kapał z bagnetu, zrobiła sie poprostu woda.Gringo,mam podobnie.Ten sam olej,musze to zmienic szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 ale olej jaki zalałem 6 tyś km temu a był to Mobil 1 10W40 był jak szczoch, czarny i wodnisty,kapał z bagnetu, zrobiła sie poprostu woda.Gringo,mam podobnie.Ten sam olej,musze to zmienic szybko. Widze ze nie jestem osamotniony w tym problemie,nie mam pojęcia co sie dzieje w tym kraju,ale ktoś podkopuje prestige firmy Mobil, ja juz nigdy nie zaufam i nie zaleje tym olejem auta...zeby mi go za darmo chcieli wlać to sie nie zgodze...a facet co mi go sprzedał ma juz powazny problem bo mu powiedzialem ze jak gówno sprzedaje to jest za to odpowiedzialny i odbije to sobie,a on będzie tego ciezko załował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 olej jaki zalałem 6 tyś km temu a był to Mobil 1 10W40 był jak szczoch, czarny i wodnisty,kapał z bagnetu, zrobiła sie poprostu woda. Nie ma oleju silnikowego Mobil 1 10W-40. Jest jedynie półsyntetyczny Mobil Super S 10W-40. Dane oleju tutaj : http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Prod...-Synthetics.asp Panowie, jak Mobil to tylko oryginalny, podkreślam oryginalny full syntetic Mobil1 5W-50 Rally Formula, który ma lepsze parametry od praktycznie każdego półsyntetyka 10W-40. Jeżeli ktoś chce używać olejów Motula, stosowanego głównie do luźno spasowanych, wysilonych i eksploatowanych w ekstremalnych warunkach silników np. samochody wyścigowe i rajdowe, to z informacji jakie uzyskałem od mechaników należy pamiętać o jego bezwarunkowej wymienie po upływie 1 roku, bez względu na przebieg, a oleju który był po otwarciu opakowania przechowywany przez rok nie należy zalewać do silnika. Czy to prawda nie wiem? Na Motulu moje auto jeszcze nie jeździło. Ponieważ taką wypowiedź usłyszałem, a uważam ją za istotną, to ku przestrodze ją przekazuję. Każdy sam wybiera oleje i płyny do swojego samochodu, podejmuje określoną decyzję i odpowiada za nią. Pisałem uprzednio na forum Almery : Wybierając Mobila1 5W-50 pamiętać należy o czterech podstawowych przykazaniach : 1. z uwagi na dużą ilość podróbek kupować tylko u oficjalnych przedstawicieli koncernu Exxon, a ustalić ich można tutaj: http://www.distributorlocator.exxonmobil.c...ator/index.aspx 2. lub starć się kupować w dużych renomowanych i sprawdzonych hurtowniach motoryzacyjnych np. : http://www.adpolska.pl/partnerzy/hurtownie...rskie/ad_dakol/ 3. kupując ten olej zwracać uwagę na oznaczenie kodu kreskowego na opakowaniu, pamiętając że liczba 590 na poczatku kodu oznacza, iż olej był konfekcjonowany ( rozlewany ) w Polsce, 4. pamiętać należy, że na rynku są teraz dwa rodzaje Mobila1 5W-50, a mianowicie starszy posiadający klasyfikację jakościową SL i nowszy posiadający klasyfikację SM. ( "Aktualnie obowiązują dla silników benzynowych trzy normy: SJ, SL i od sierpnia 2005 r. zostaje wprowadzona do sprzedaży norma - SM. Pozostałe są przestarzałe. Oleje w nowej klasie jakościowej API SM lepiej zapobiegają powstawaniu nagarów i mają niższą konsumpcję własną niż oleje niższych klas." - cytat pochodzi ze strony http://www.midland.pl/produkty/ ). To tyle. Pozdrawiam i życzę przyjemnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Witam, mam pytanie, ponieważ kolega Lokys zaproponował olej Valvoline DuraBlend GL-4 75W90 i jak domniemam jest to pełen syntetyk i teraz pytanie do was, czy wskazane jest zalać skrzynie pełnym sysntetykiem przy przebiegu 96tyś KM? Nie moge nigdzie dostac tego oleju w specyfikacji 75W80 czyli półsyntetyk. Proszę o odpowiedź ludzi ktorzy mają o tym jakies pojecie albo doswiadczenie. Chcialem także znaznaczyć ze o koszty mi nie chodzi bo wiem ze syntetyk jest droższy i jeszcze jedna sprawa Jak poznać czy olej jest rozlewany w Polsce czy gdzies zagranicą...chodzi mi o olej Valvoline,czy naprawde jest tak ze to jedyny olej nie rozlewany w Polsce? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZ3RYF Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 czy naprawde jest tak ze to jedyny olej nie rozlewany w Polsce? chyba troszke inaczej, on Valvoline jest rozlewany tylko w Holandii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 czy wskazane jest zalać skrzynie pełnym sysntetykiem przy przebiegu 96tyś KM? Nie moge nigdzie dostac tego oleju w specyfikacji 75W80 czyli półsyntetyk. Jak poznać czy olej jest rozlewany w Polsce czy gdzies zagranicą...chodzi mi o olej Valvoline,czy naprawde jest tak ze to jedyny olej nie rozlewany w Polsce? Po pierwsze jeżeli skrzynia nie ma wycieków, jest cicha i nie wykazuje nadmiernego zużycia to zgodnie z zaleceniami Nissana powinna być zalana syntetykiem, bez względu na przebieg. Oryginalny olej przekładnowy Nissan XZ - 75W-80, GL-4 to pełny syntetyk. Większość olejów posiada na opakowaniach oznaczenie "Made in EU" ( czyli wyprodukowano w Unii Europejskiej ), dopiero umieszczony na opakowaniu kod kreskowy pozwala na ustalenie miejsca produkcji lub konfekcjonowania. Dla przykładu kod kreskowy oleju wyprodukowanego lub rozlewanego w Polsce zaczyna się od liczby 590. Polecam artykuł : http://www.autoflesz.mpn.pl/?go=article&am...amp;category=19 Oznaczenie państwa w kodzie kreskowym tutaj : http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/barcode/systemkodowy.html Przyjemnej lektury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Zamówiłem olej Valvoline DuraBlend GL-4 75W90 bo tylko taki udało mi sie dostać, może być ten olej? Wg konfiguratora firmy Valvoline jest on podany jako zalecany wiec mam nadzieje że bedzie dzialał, proszę mi tylko powiedzieć co to za współczynnik ten 90 albo 80,na czym polega różnica? Pozdrowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Zamówiłem olej Valvoline DuraBlend GL-4 75W90 bo tylko taki udało mi sie dostać, może być ten olej? Wg konfiguratora firmy Valvoline jest on podany jako zalecany wiec mam nadzieje że bedzie dzialał, proszę mi tylko powiedzieć co to za współczynnik ten 90 albo 80,na czym polega różnica? Dlaczego wybrałeś i zdecydowałeś się na olej półsyntetyczny ? Przecież na pierwszym miejscu do Twojego auta Valvoline poleca : SynPower Gear Oil TDL 75W-90, a szczegóły tutaj : http://www.valvolineeurope.com/index.asp?p...25addb149b702d5 Kupić go możesz tutaj: http://www.valvoline.pl/index_d_dolnoslaskie.html O olejach przekładniowych ich oznaczaniu i właściwościach przeczytasz tutaj : http://www.off-road.pl/index.php?option=co...37&Itemid=2 Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Cześć Danstan, ja kupiłem olej 75W-90 ale DuraBlend, taki mi Valvoline wykazał jako zalecany do mojego auta, w zasadzie chcialem kupić 75W80 ale nigdzie nie byl dostępny. Ten link który mi wysłałeś to uwierz mi ze obdzwonilem wszystkich przedstawicieli we Wrocławiu i żaden nie mial tego 75W80. Wydaje mi sie że specyfikacja oleju który wybrałem jest taka sama albo bynajmniej podobna do tego ktory mi podesłałeś jako zalecany bo ja tez wzielem GL-4 75W 90 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Ok. Pozdrawiam i życzę wielu, wielu kkm bezawaryjnej jazdy :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Dzieki wielkie i z wzajemnością.... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 obecnie mam zalany syntetyk do swojej N15 1.4 75 KM. Rozumiem, zę jest on "bogatszy" od półsyntetyku, więc moge przy nim pozostać . Czy full syntetyk jest odpowiedni dla tego silnika , który mam przejechane 150 tkm ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Witam Jeżeli oleju nie bierze, a z silnikiem się nic nie dzieje, to zostań przy tym oleju na którym jeździsz. Pilnuj poziomu oleju, przestrzegaj okresów eksploatacji i wymieniaj wraz z dobrym filterm oleju, a wszystko powinno być OK. Wyznaję dwie zasady : "Czasami lepsze jest wrogiem dobrego" oraz naczelną medyków : "Po pierwsze nie szkodzić !" Powodzenia :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 nie, oleju nie bierze, ale obecnie mam zalany Mobil 1 , a niedługo czeka mnie wymiana, więc chyba zaleję na próbę ten Valvolnie bo dużo osób go tu poleca, zresztą nietylko tu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Ja dziś zalałem silnik Valvoline VR1 Racing 10W-60 z tym że wszędzie na stronach producenta jest że to olej klasy SJ a ja mam na pudełku SL czyli tak samo jak EDGE ciekawe czy będzie równie szybko czerniał jak EDGE Olej rozlewany w Holandii no i ciekawe czy rano będzie klekotał przy odpaleniu Do tego kompletu filtr Knechta a za buteleczkę oleju 1L dałem 38zł w sklepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 Valvoline produkuje bardzo dobre syntetyczne oleje silnikowe. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję może warto przeczytać tutaj : http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=25800, a o olejach Valvoline tutaj: http://www.valvoline.pl/index_oleje_osobowe.html Syntetyczny Mobil1 Rally Formula 5W-50, na którym jeździł Twój samochód, o ile jest produktem oryginalnym jest bardzo dobrym olejem. Każdy sam podejmuje decyzję co do wyboru płynów eksploatacyjnych do swojego samochodu i ponosi wszystkie koszty związane z tą decyzją. Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi. [ Dodano: Sob 17 Lut, 2007 00:16 ] Ja dziś zalałem silnik Valvoline VR1 Racing 10W-60 z tym że wszędzie na stronach producenta jest że to olej klasy SJ a ja mam na pudełku SL I prawidłowo, bo ten półsyntetyk ma klasyfikację jakościową SL. Producent podaje te dane tutaj: http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...R1%20Racing.pdf Z olejów specjalnych Valvoline proponuję zwrócić uwagę na VR1 5W-50 - fully synthetic. To tyle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 ciekawe to czemu na pudełku jest napisane że to olej syntetyczny? po co wprowadzają klientów w błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 ciekawe to czemu na pudełku jest napisane że to olej syntetyczny? Marketing, marketing, a tak na poważnie to dlatego, że to częściowo prawda, bo to semisyntetyk - wg Valvoline VR1 - 10W-60- Partly ( częściowo ) synthetic motor oil, ale VR1 - 5W-50 - Fully synthetic motor oil ( czyli pełny syntetyk ). Tak jest napisane w karcie danych produktów: http://www.valvolineeurope.com/ftp_pi_shee...R1%20Racing.pdf No cóż różne rzeczy są wypisywane na opakowaniach. Uważam, iż dane do których link podałem są dokładniejsze. Na twoim miejscu bym się specjalnie nie przejmował - to bardzo dobry olej chwalony między innymi na forum Subaru i Alfy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 ja się nie martwię tylko trochę to nie fair że tak "oszukują" następnego wleję shella 10w60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 ja się nie martwię tylko trochę to nie fair że tak "oszukują" następnego wleję shella 10w60 "Life is brutal" Czy warto tak eksperymentować z olejami silnikowymi ? Za którymś razem po kolejnej zmianie oleju może okazać się, iż zaszkodziła ona silnikowi. Oby Ci się to nigdy nie przytrafiło, bo remont silnika to jednak kosztowny interes. Pozdrawiam i życzę wielu, wielu kkm bezawaryjnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 wszystkie oleje zawsze leję 10w60 Castrol RS / Edge / czy teraz ten Valvoline raczej mu to nie zaszkodzi a wymieniam olej co 5tyś tak dla sportu :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 wszystkie oleje zawsze leję 10w60 Castrol RS / Edge / czy teraz ten Valvoline raczej mu to nie zaszkodzi a wymieniam olej co 5tyś tak dla sportu Strasznie mieszasz Castrol RS 10W-60 - full synthetic, Castrol EDGE 10W-60 - semisyntetyk, Valvoline VR1 - 10W-60 - semisyntetyk Nie lepiej wybrać, o ile dane silnika na to pozwalają, jeden dobry syntetyk i na nim jeździć ? Co do okresów wymiany to : jak ktoś ma dużo kasy to może wymieniać i co 1000 km. Pytanie tylko po co? Nie sugeruję, ani nie namiawiam do niczego, ale osobiście uważam, iż przy syntetyku i eksploatacji samochodu głównie w mieście uzasadniona jest wymiana co 7,5 - 10 kkm. Każdy sam podejmuje decyzję co do wyboru płynów eksploatacyjnych do swojego samochodu oraz terminu ich wymiany i ponosi wszystkie koszty związane z tą decyzją. A tak na marginesie - ciekawe jak będą się dawały uruchamiać autka zalane olejami 10W-60, a parkujące pod chmurką, w przyszłym tygodniu kiedy zapowiadane są nocami spadki temperatury do -25 stopni C lub jeszcze niższej. Jak szybko, po uruchomieniu olej dotrze do hydraulicznych popychaczy zaworów, łańcucha rozrządu i innych miejsc newralgicznych silnika. To tyle. Życzę bezproblemowego rozruchu i bezawaryjej jazdy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.