Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jaka turbina do micra k10


Gość Maryn87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kolektor spawał kumpel i po przymiarce wygląda że turbina wyjdzie mniej więcej na wysokości składania miski olejowej i bloku, ale powiedział że jeszcze skróci kolektor o parę centów przez co podniesie turbinkę więc powinno być OK :D

 

[ Dodano: Sob 15 Wrz, 2007 20:09 ]

No to suszarka już na pokładzie, bez problemu dmucha 0,4 bar przy 2500RPM :D teraz zacznie sie długi okres strojenia furki :) mam tylko nadzieje że parownik po przeróbkach i regeneracji da sobie rade z całym tym bałaganem :) musze jeszcze coś zakombinować z sondą Lambda :/ koleś zapomniał ją wspawać i teraz muszę jechać na poprawki :/

 

Mam jeszcze takie pytanko do znawców tematu :) na ile stopni ustawić zapłon ?? na razie jest troszkę cofnięty muszę jeszcze tylko sprawdzić o ile podejrzewam że jakieś 7-8stopni :)

 

Co do spływu oleju tow wszystko jest OK :one: szczelne i suchutko :diabel2:

 

[ Dodano: Nie 16 Wrz, 2007 16:27 ]

I już mamy pierwsze efekty uboczne uturbienia Mircusa :)

seryjna uszczeleczka odmówiła posłuszeństwa i sie wydmuchała :)

no nic jurto czeka mnie ściąganie łba i kontrola silnika :)

 

[ Dodano: Pon 17 Wrz, 2007 19:00 ]

dziś rozebrałem głowice i okazało się ze uszczelka nie wytrzymała temperatury :) ale w sumie lepiej ona niż tłoki :D stara uszczelka była wymęczona wcześniej więc nic dziwnego że padła :)

według rad Coobcio seryna uszczelka powinna wytrzymać doładowanie 0,4 bar :) wiec na razie nie będę kombinował tylko poskładam wszystko od nowa :)

a tu jest pare fotek jak to wszystko wygląda pod maską :D

 

Micra%20K10%20Turbo%20%3AD?type=i&key=1uR3uaPBUt&ft=f

 

Micra%20K10%20Turbo%20%3AD?type=i&key=oc2PPZzSK0&ft=f

 

Micra%20K10%20Turbo%20%3AD?type=i&key=1VXYmQ2HQs&ft=f

 

silnik%20micra%20k10?type=i&key=2t5h2Hz90E&ft=f

 

reszta fotek tutaj :Dlink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

...A więc czekamy na obszernie opisany temat w "Projekty i prezentacje", bo zapowiada się niemała sensacja... :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woooow :D walcz walcz i wrzucaj fotki jak tylko dasz rade!! no i zainteresuj sie jak najszybciej IC!!! chocby na poczatek czyms takim jak seryjne WMICi w 200sx'ach - duzo lepsze niz nic ;)

pzdr i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołuż kompensacjęale tylko nadciśnieniową żeby poweitrze do parownika szło z przedziału od turbiny do przepustnicy gazu.

 

W twoim przypadku wydmuchana uszczelka to na 95% poszła z powodu za ubogiej mieszanki.

Seryjne orginalne uszczelki w silnikach Seri SR20 i GA doskonale sprawdzają się do doładowania na poziomie 1,5 bara z haczykiem...

Z doświadczenia powiem że takie AJUSY rozchodzą się przy ok 1,3 bara doładowaniu.

Erling spokojnie znosi 1,3 bara...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dokręconej głowicy i sprawnym spalaniu (AFR w normie, brak stukowego) nie ma po prostu co się z uszczelką dziać, nie jest to jakiś słaby punkt. Tylko jak wystrzeli w komorze to coś musi odpuścić, a lepiej uszczelka niż cokolwiek innego w silniku :)

Składaj i wrzucaj filmik jak to jeździ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tylko gratulować zapału!

Jakieś 10 lat temu mialem zamiary uturbić fiata 127 1300, ale zapału brakło, a że internet w powijakach podówczas to efektu brak. Tym większe moje uznanie.

Co do gaźnika i turbo to skoro blos może to i gaxnik dawał radę za turbo, tyle, że trudniej kupic odpowiedni niż dodłożyć autku cały układ wtrysku.

Jak moge coś poradzić - nie przeciągaj ciśnienia doładowania a udowodnisz tym, którzy nagle z wątku zniknęli, że takie "druciarstwo" może sporo i bardzo przyjemnie pojeździć. I MA SENS!!

Zwłaszcza dla Twojej satysfakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile wytrzyma moja nowa uszczelka

http://www.nissanklub.pl/...r=asc&start=140

Jak pracowałem w KSR motorsport to te miedziane uszczelni niestety totalnie się nie sprawdzały - rozciągało je... Do Orginalnej jej wiele wiele brakuje ale myślę że w N/A da sobie radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze jaki ty masz parownik że ma diwe membrany - nie spotkałej się jeszcze z takim :D ??

Fakt że doczynienia miałem tylko z parownikami BRC - w nich od tylu jest dziura gdzie podłancza się kompensacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdym parowniku masz 2 membrany, wysokiego oraz niskiego ciśnienia.

W parownikach BRC obie membrany znajdują sie w jednej komorze i dlatego wystarczy jeden przewód kompensacyjny :)

 

[ Dodano: Czw 20 Wrz, 2007 19:06 ]

kurcze nie mogę dojść do strzału co jest nie tak :/ czy winien parownik czy blos się zamyka czy też przez gwizdek nie może przecisnąć się więcej gazu :/ autko ciągle dostaje ubogą mieszankę gdy pojawia sie doładowanie :/ jutro chyba zamówię parownik do turbo albo jeszcze spróbuje na zwykłym mikserze zobaczymy co będzie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj blosa przed turbo na prubę i tak ICka nie masz na razie .

Dobra rada - od samego początku trzeba było tak zrobić - wnet się może okazać że kompensacja nie będize potrzebna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj blosa przed turbo na próbę i tak ICka nie masz na razie
Dobra rada - od samego początku trzeba było tak zrobić - wnet się może okazać że kompensacja nie będize potrzebna

 

pierwsze słyszę żeby ktoś radził wracać do tego archaicznego (i gorszego) rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu rozwiązanie bardzo dobre... Spotkałem się nawet w silnikach uturbianych przez znanych i cenionych tunerów gdzie dodatkowe wtryski paliwa montowano przed turbosprężarką !!

 

Ps. nie widzisz że ten projekt ma budzić poczucie taniości, podejrzewam że całość nie wyszła więcej jak moja nowa "mała" turbina :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę i wiem, ale budowanie systemu draw through (czyli gaźnik/blos przed turbiną) jest rozwiązaniem starym i gorszym. Taki układ nie ma racji bytu jeśli chce się dojsć do poważnych mocy, w takim układzie nie założysz ic, masz znacznie gorszą reakcję na gaz, mogą występować problemu z odpaleniem i pracą silnika w niskich temperaturach (a u nas takich nie brakuje).

Lepiej się trochę pomęczyć i zrobić lepiej niż zrobić gorzej i później się męczyć, nieprawdaż ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie przecież chodzi o to żeby Snafu wreszcie wyjechał z garażu na booście :-) jest pionierem w budowie turbo blos i może troche poeksperymentować w sposobie montarzu blosa . uboga mieszanka - może to wina kompensacji , pewnie jest zrobiona dobrze ale np. przy wchodzeniu na boost zbyt pużno wyrównywane jest ciśnienie w parowniku i mimo wszystko różnica ciśnień występuje i gazik nie jest podawany . Albo masz pik na 0,7 bara i jest blokowane przechodzenie w stan lotny ? Może samo ciśnienie sprawia , że kurtyna nie widzi przepływu i jakaś zwężka przed blosem by się przydała ? Zły profil gwizdka ? nic więcej do głowy mi nie przychodzi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że BLOS jak się puści w niego ciśnienie to może się domykać, zanim wywalisz kolejny raz uszczlkę pod głowicą wstaw BLOSA przed turbinę i sprawdz AFR... jak będzie nie ciekawie i nie będziesz w stanie tego wystroić to dawaj normalny mikser jak w pewnej LADZIE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyznam że może być to winą kompensacji ale wydaje mi sie że ten parownik poprostu sie nie nadaje na turbo nawet po przeróbkach :/ co do samego blosat to już to też wydaje mi sie że nie powinien się domykać :/ wszystko co znalazłem na temat blosa wskazuje że może być bez przeszkód stosowany przy instalacjach turbo.

W sumie już nawet jedną taką widziałem i regulowałem w Lanci Cappa 2.0 turbo tyle tylko że miała parownik pod turbo :)

 

Parownik już miałem zamawiać ale w hurtowni w której się zaopatrujemy nie mieli parownków pod turbo :/ więc musze jeszcze poszukać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...