Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jaka turbina do micra k10


Gość Maryn87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam micre k10 z silnikiem 1.0 (MA10) Interesuje mnie założyć do niej turbinkne. Nie chce zmianiać silnika na większy. Chciałbym sie pobawić z tym silniczkiem Słyszałem że najlepiej kupić turbine z mercedesa W124 bo jest najwydajniejsza. Słyszeliście coś o tym? To turbina z diesla albo z benzynki? Jaką turbine wy proponujecie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje K03 - bardzo popularna i tania, pochodzenie to VW 1,8T (150KM) będzie się wkręcać błyskawicznie i do 130-140KM spokojnie wydoli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak tylko że to jest silnik 1.0 nie bedzie do niego za duża??

 

[ Dodano: Sro 31 Sty, 2007 18:58 ]

a powiedz mi jak to jest z turbinami z diesli? moja wiedza w temacie jest niewielka a wiem że ty to już masz za sobą

 

[ Dodano: Sro 31 Sty, 2007 19:10 ]

a co powiecie na taką ? jest z nissana 200sx tylko coś grzebana:/

 

http://moto.allegro.pl/item162437121_turbi...28_s13_s14.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T28 stanowczo za duża do tego silnika, mozesz wkładać z diesla ale turbina z diesla ma zupełnie inną charakterystykę, duzo pompuje przy niskch obrotach i do końca nie widomo jak się będzie zachowywała np powyżej 5tys obr...

nie wiem czy się orientujesz na co się porywasz, bo sama turbina to zaledwie kropla w morzu w porównaniu z tym co jeszcze trzeba zrobić aby silnik pracował bezawaryjnie i nadawał się do codziennej eksploatacji

K03 myslę że będzie ok, tym bardziej że łatwo ją kupić za małe pieniądze bo fani wv wymieniją je na wieksze K04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki zejdzcie na ziemie... pisałem o K03 ! ! !

Przecież to mikroskopijna turbinka... mase silników Fiata 1,1 (Fire z cieniasa czy sejczento) na tym śmiga i mowy nie ma o lagu.... odrazu na boosta wchodzi aż za nisko moim zdaniem (panewki obrywają...)

 

Czarna Micra By Grabowski ma turbinę T2 z Forda Fiesty Turbo 1,6, na niej od 3500 obr.min wchodzisz na boost i przy doładowaniu 0,5 bara osiągniesz ok. 125-127KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maryn87. Przecierasz szlaki? nie widzialem jeszcze w życiu K10 z Custom trubiną :), przynajmniej w pl, wiem ze w anglii cos kombinowali ale chyba nie wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A3, A4, Skoda Octavia, VW GOLF PASSAT BORA... - poprsotu silniki 1,8 T

 

Co do gaźnika to mowy niema żeby to poszło z nim... konieczność przejścia na wielopunkt...

Zrobił bym to tak wywalił bym gaznik i zastosował jakąś w miarę dużą przepustnice gazu do kolekotra ssącego dospawał bym rurki Fi25mm w których siedziały by wtrsyki np z Astry GSI (tanie i łatwo dostępne) do tego dołożył bym Komputer DET i zesprzęglił bym go z map sensorem 2 barowym - stroną elektroniczną mogę się zająć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i co jest lepsze? :D

 

[ Dodano: Czw 01 Lut, 2007 00:54 ]

a jak z zawieszeniem, hamulcami i skrzynią? czy seria wystarczy? jestem przed remontem więc może zamontować większe tarcze albo coś? Czy standardowa skrzynia sie nie rozsypie?

Aha a tak z ciekawości nie wiesz ile można wyciągnąć z silnika 1.0? bo turbina to nie wszystko co myślisz o przeróbce "gt" jak to wszystko wygląda??

 

[ Dodano: Czw 01 Lut, 2007 00:55 ]

i za co brać sie na początku jak już mam turbine ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się bawisz w turbo to szkoda pchać kase w mody mechaniczne silnika - wyjdą drogo a efekt będzie taki sobie... EW. powiększyć i wypolerować kanały ssacy i wydechowy, dopasować kolektor ssący do kanałów w głowie. Głowicy nie planuj tylko zabiel, zadbaj o szczelność zaworów. Co do wytrzymałości twojego silnika to nikt nie sprawdzał, choć jak ma to trochę polatać to proponuję nie ładować więcej jak 0,6 bara - przy odpowiednio dobranej turbinie pozwoli to osiągnąć do 120KM (na tym nie wysokim "bezpiecznym" doładowaniu)

 

Jak już będziesz mieć turbinę to zajmij się od zrobienia kolekotra wydechowego - taki jaki jest u mnie czy u piotrka jest najprostrzy do zrobienia (tzn 2 kolanka i 2 trójniczki)...

Jak turbina będzie siedzieć na miejscu z kolektorem to zajmij się wydechem a potem orurowaniem do IC i ssącym, no a dalej to już doprowadzenie oleju, odprowadzenie i elektronika (pompa elektryczna, wtryski, dodatkowy komputer...)

 

Ps. jak zamierzasz autem nie tylko na wprost śmigać to warto podpasować hamulce od jakiejś mocniejszej/cięższej nysy, zawias też radził bym utwardzić (najtaniej wyjdą amortyzatory tzn. regeneracja z opcją utwardzania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a opcja chamulców z vecrty a 2.0 tarcze przód i tył albo z passata b3 w kombiku też 4 tarcze jest możliwa to zrealizowania?

 

[ Dodano: Czw 01 Lut, 2007 01:07 ]

sory za orta miało być hamulców :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz zadawac kolejne pytania wysil sie troche i uzyj troche googli. zastanow sie ile masz kasy na wydaniu i jesli nie chcesz sie w najblizszym czasie sie wysypac z 10K to zapomnij o calej zabawie.

 

ps. tez czasem lubie sobie ulzyc przed kompem ale wole gole panie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz zadawac kolejne pytania wysil sie troche i uzyj troche googli. zastanow sie ile masz kasy na wydaniu i jesli nie chcesz sie w najblizszym czasie sie wysypac z 10K to zapomnij o calej zabawie.

 

ps. tez czasem lubie sobie ulzyc przed kompem ale wole gole panie :D

:027:

 

greg76 Ty to potrafisz sprowadzić człowieka na ziemie... Ja bym dodal jeszcze NOS- a do projektu :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz zadawac kolejne pytania wysil sie troche i uzyj troche googli. zastanow sie ile masz kasy na wydaniu i jesli nie chcesz sie w najblizszym czasie sie wysypac z 10K to zapomnij o calej zabawie.

 

ps. tez czasem lubie sobie ulzyc przed kompem ale wole gole panie :D

:027:

 

greg76 Ty to potrafisz sprowadzić człowieka na ziemie... Ja bym dodal jeszcze NOS- a do projektu :one:

 

wiesz, staram sie jak moge ;) nie powude mna zazdrosc czy inne jakies niezdrowe przeslanki. zwycajnie kolesie nie zdaja sobie zupelnie sprawy jakiego rzedu sa wydatki. jakne mozna zrobic druta za mala kase ale chya nie tedy droga. jesli komus uzmyslowie na czym polega ta zabawa to ok, jesni nie.... trudno raczej sie nie potne ;)

 

pozdro 600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...No ale na pewno są na świecie osoby, które chcą się podjąć wyzwania takiego jak założenie turbiny do tego lekkiego autka.

Może kiedyś i w u Nas w Polsce znajdzie się osoba z dużym zapasem gotówki, która doceni potencjał tego autka. Może wtedy przejży Nasze forum, trafi na ten post i zasięgnie potrzebnych informacji??? Kto wie...Takie posty są potrzebne. Jak dla mnie (jako szczęśliwego właściciela kadziesiątki) jest to temat bardzo ciekawy.

Swoją drogą jestem ciekaw jak taki silniczek zachowywałby się na gaźnikach od motocykla, albo na Weberach...

W ostateczności pozostaje swap na nissanowski uturbiony silnik. Jeżeli Polacy potrafią wsadzić do Corsy A silnik C20LET z Vectry A Turbo (150 kW/204KM), to trzeba czekać, kiedy ktoś się weźmie za K10 :)

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzmysłowić ... jak to śmiesznie brzmi. a jakie ty masz doświadczenie w tym temacie skoro chcesz ludziom uzmysłowić ile to kosztuje. To są moje pieniądze i chce je wydać w taki właśnie sposób. Nie liczy sie ile to wyjdzie tylko ile frajdy przyniesie. Swoją drogą skąd wiesz czy mnie na takie przedsięwzięcie stać czy nie? Nie wiem kiedy to zaczne robić bo mam ważniejsze rzeczy na głowie (chociażby edukacja) ale wynikami napewno sie pochwale. Pozdrawiam wszystkich a szczególnie pana sceptyka co lubi ludzi uświadamiać :P :diabel2:

 

[ Dodano: Pią 02 Lut, 2007 03:21 ]

oczywiście przosze sie nie obrażać :diabel: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzmysłowić ... jak to śmiesznie brzmi. a jakie ty masz doświadczenie w tym temacie skoro chcesz ludziom uzmysłowić ile to kosztuje. To są moje pieniądze i chce je wydać w taki właśnie sposób. Nie liczy sie ile to wyjdzie tylko ile frajdy przyniesie. Swoją drogą skąd wiesz czy mnie na takie przedsięwzięcie stać czy nie? Nie wiem kiedy to zaczne robić bo mam ważniejsze rzeczy na głowie (chociażby edukacja) ale wynikami napewno sie pochwale. Pozdrawiam wszystkich a szczególnie pana sceptyka co lubi ludzi uświadamiać

 

wiesz, pełno ludzi wpada z takim pytaniem, padają odpowiedzi, a z projektu nic bo nagle człowiek sobie zdaje sprawę, że go na to nie stać

taka prawda, sporo ludzi nie zdaje sobie sprawy, że takie modyfikacje będą sporo kosztwać, to, że trubinkę można kupić za jakies tam małe pieniądze nic nie znaczy, do tego, żeby to wszystko gadało potrzeba pełno innych elementów: kolektor, wydech, dolot, przewody wszystkie, elektronika, dodatkowe/wieksze wtryskiwacze i masa innych rzeczy, żeby taka instalacja chciała gadać

to, że piszemy w niektórch postach, że to czy tamto można taniej wykonać nie znaczy, że całkowity koszt będzie niski

 

przy takich modyfikacjach zawsze trzeba sobie zdawać sprawę z kosztów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...