Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[TINO] Nissan Almera Tino


Gość kwamar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi tu o nissana almera tino 2,2 dci 2001

Dci to silniki dopiero po kooperacji z Renault, u Ciebie siedzi zwykły Di, taki sam jak u mnie.

zaczyna się podnosić wskazówka temperatury,aż do czerwonej strefy

Sprawdź, czy działają Ci oba wentylatory. Na postoju, po włączeniu klimatyzacji powinien załączyć się jeden z dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjasnienie i fatygę.

Nienawidzę wklejania ,zamieszczania zdjęć i podawania linków (czasochłonne) więc tym bardziej niskie ukłony.

 

Teraz juz wiem jak sprawdzić przynajmniej jeden z wentylatorów.

Żeby sprawdzić drugi -trzebeby chyba pojechać do Afryki i dac mu niezle po garach (w niejscu) -skoro włacza sie dopiero powyżej 105oC.

 

Ciekawe że połączyli to z informacja od predkosciomierza -ale słusznie, choć dałbym włączenie wentylatora wcześniej podczaspostoju (powiedzmy od 85oC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość August001
Chodzi tu o nissana almera tino 2,2 dci 2001

Dci to silniki dopiero po kooperacji z Renault, u Ciebie siedzi zwykły Di, taki sam jak u mnie.

zaczyna się podnosić wskazówka temperatury,aż do czerwonej strefy

Sprawdź, czy działają Ci oba wentylatory. Na postoju, po włączeniu klimatyzacji powinien załączyć się jeden z dwóch.

 

 

tak chodzi tu o zwykłego diesla di 2,2 115km,wentylator klimy chodzi, drugi też,słyszłem że może to być uszczelka pod głowicą,dlatego szukam podobnych przypadków a może termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze dzięki teres -wentylatory mam sprawne- okazało się że na postoju (przy zimnym silniku) po włączeniu klimy od razu w obroty wchodzą dwa wentylatory (podejrzewam że na I biegu -wolniejszym), czyli jest wszystko tak, jak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość przemoc80

Posiadam Almrkę Tino1,8 z 2000 zamontowałem do niej gaz BRC sekwencja mam pytanko co do spalania -mi pali ok 12 l/100 na 39 litrach robie ok 320km czy nie za duzo mi pali ?nie wiem ile pali na benzynie ale silnik ma przejechane 40 0000km (teoretycnie - poniewaz nabyłem go niedawno i nie jestem pewny przebiegu ale jest zadbany ładny czysciutki zero wycieków takze w srodku nic nie powycierane jak by rzeczywiscie taki przebieg był .W ksiązce serwisowej z niemiec sie zgadza-jeden właściciel w niemczech ja pierwszy w polsce)Niewiem ile moze palic takie auto miałem seata toledo z 92 1,6 i palił mi 11 l/100tylko ze gaz był jednopunktowy wtrysk przy sekwencji myslałem ze bedzie mniej palił.Jak ktos ma takie autko to prosze o info .Może to norma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdz sobei na strone http://www.spritmonitor.de/en/overview/33-...pe=3&sort=1 -tam pisze ze Tino w LPG palą średnio 10,5-11,5 l/100.

Pomysl nad zaoszczędzeniem przez styl jazdy oraz inne parametry opisane w poście http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=43836 a na pewno z 0,5 -do 1 literki zejdziesz jeszcze.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 czy 10,5-11,5 l/100 to i tak sporo, mając w pamięci wyniki podawane przez użytkowników zagazowanych maxim, gdzie wartości są zbliżone ale dla silników 3,0 koledzy - 3,0 l

Sęk w tym, że Tino sporo waży ( nie wiem ile w benzynie, ale diesel dużo za dużo ) i żeby sprawnie się nim poruszać, tego gazu trochę musi polecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan Almera Tino z silnikiem Di 1550kg, z silnikiem Dti 1530kg (chyba bez paliwa) z benzyniakiem -prawdopodobnie niecałe 1,5 tony.

 

Niestety solidne podwozie (mocne zawieszenie) musi troche ważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan Almera Tino z silnikiem Di 1550kg, z silnikiem Dti 1530kg (chyba bez paliwa) z benzyniakiem -prawdopodobnie niecałe 1,5 tony.

 

Niestety solidne podwozie (mocne zawieszenie) musi troche ważyć.

Di rozumiem, ale skąd silnik Dti w Tino? Chyba Dci, choć niz mnie już nie zdziwi, widząc w ogłoszeniach oznaczenia dti, td, a nawet 2,2 TDI :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reacja herson pomylilem się (maiłem na mysli DCi) bo nie mam tego typu silnika niestety u siebie.

Z reszta nie wiem czy niestety, może (podobno niowszy silnik jest delikatniejszy chyba i co za tym idzie mniej trwały ale to inny temat).

 

Autko swoje waży i czyms trzeba go z miejsca ruszyc, ale jak sie bujnie -to w trasie wiele nie powinien spalić (nawet w LPGu) -sądze ze w 10 powinein sie miescic (u mnie tyle -10-pali Polonez na gazniku ktory jezdzi do prac budowlanych a wazy chyba podobnie co Tino, moc ma jednak trochę mniejszą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reszta nie wiem czy niestety, może (podobno niowszy silnik jest delikatniejszy chyba i co za tym idzie mniej trwały ale to inny temat).

Też nie wiem czy niestety, choć osobiście, chciałbym mieć w serii te 26 KM więcej, no i ten szósty bieg..... oszczędność i przyjemna cisza w jednym

 

Swoją drogą, muszę sprawdzić u brata, ile waży vectra 1,8 w kombi, kilka razy miałem okazję dalej jechać i na gazie przy jednej osobie, spalała 8l/100, a przy dwóch osobach, dziecku i pełnemu bagażnikowi, 11l/100 przy jeździe z klimą i do 140 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem juz o tym że oprócz masy głównie decydują też opory powietrza (wielkosc auta i szybkośc) i szerokośc opon (podczas jazdy w trasie).

Masa najwięsze znaczenie ma przy ruszaniu auta (z wiadomych powodow).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafalski23

Witam, przy jeździe na 2 i 3 biegu w mojej almerze tino słychać jakby odgłos ocierania, bądz bicia. Myślałem, że to opony, ale zmieniłem je na nowe i dalej słychać ten dzwięk, ciśnienie w oponach też jest w porządku, felgi wyważone, ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a podczas jazdy na luzie?

piszesz ze podczas jazdy na 2 lub 3ce co sugeruje skrzynie.

sprawdz dokladnie czy chodzi tu o predkosc, czy o biegi a w ostatecznosci na prostej drodze można sie bujnac, wrzucic luz i wylaczyc zaplon i wtedy sluchac (tylko ostroznie bez wspomagania hamulca i kierownicy)

u mnie tez cos było slychac na zimowkach a na letnich oponach troche przycichlo (w dalszym ciagu podejrzewam opony albo lozysko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz dokladnie czy chodzi tu o predkosc, czy o biegi a w ostatecznosci na prostej drodze można sie bujnac, wrzucic luz i wylaczyc zaplon i wtedy sluchac (tylko ostroznie bez wspomagania hamulca i kierownicy)

O zgrozo!!!! 2-3 to prędkośc na poziomie 40-50km/h jak, można proponowac komukolwiek wyłączanie zapłonu podczas jazdy, nawet przy zachowaniu szczególnej ostrożności????

Takie sprawy, jeżeli samemu nie ma się wprawy, diagnozowanie zleca się warsztatom.

Jeśli masz możliwośc wjazdu na kanał, sprawdź czy nie cieknie z uszczelniacza półosi, bo jeżeli to problem skrzyni, to powinno byc juz tam bardzo mokro. Nie masz problemów z wrzucaniem biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem spec, ale jezeli ktos tutaj pyta i szuka pomocy to warto doprecyzowac pytanie -stad moja sugestia.

Oczywiście -odpowiedz - najlepiej zdiagnozowac w serwisie - i najlepiej Nissana -jest zawsze na miejscu ale chyba nie w tym rzecz.

 

herson -wlasciwie masz racje -nie powininem proponowac wylaczania zaplonu podczas jazdy -uznalem to za ostatecznosc, choc sam nie widze w tym zagrozenia jeżeli ktos zna sie na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie moze wiecie gdzie moge kupic silniczek do wycieraczek przednich do tino

Na mysl przychodza mi 4 wyjscia:

1. Skleb klubowy Nissanklub

2. Uzywka Allegro itp

3. Sklep firmowy NIssan -z tego co wiem kilkaset zł (na innym poscie pisalem ze silnik jest firmy BOSCH

4. Inne sklepy niemarkowe (trzebaby szukac cos na Internecie)

 

Sądzisz ze nie ma mozliwosci jego naprawy -sprawdzales sam silnik poza bezpiecznikiem? Moze przypalily szczotki na komutatorze ( u mnie tak bylo bo zatarl sie mechanizm) odrobinka papieru sciernego i bylo po sprawie (oczywiscie przez to przypalenir wywalilo tez bezpiecznik).

Ostatecznie sa firmy ktore przewina wirnik raczej za grosze w stosunku do nowego silnika (ok 30-40zl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może jak bez zniszczeń zdemontować plastiki z tylnej klapy Tino? Wczoraj próbowałem je zdjąć ale bałem się, że połamię.

 

Wiem bo robilem konserwacje +nawet mam gdyies ydjecia tej klapz bey obi.

Yacynij sciagac plastiki od stronz swiatla cofania LED. Inacyej faktzcynei moyna polamac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem Tino od dwóch miesięcy i jestem zadowolony mimo że nie posiadam podłoketnik. Czy ktoś sie orientuje czy mozna dokupić taką dogodność a jeśli tak to prosze o podanie namiarów. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...