Gość Maciek 007 Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Witam Wszystkich Jestem tu nowy i tak jak większość nowych mam kilka pytań i wątpliwości. Zacznę od tego że przymierzam się do zakupu Navary. Odwiedziłem więc salon z resztą polecony po znajomości. Starałem się obiektywnie wysondować jak to jest z napędem 4H. Na moje pytanie o to czy, Nawarą można stale jeździć z napędem na 4 koła z różna prędkością , powiedział że oni tu w salonie jeżdżą Navarami ile fabryka dała i nic się nie dzieje ale na suchych drogach nie ma takiej potrzeby i wtedy wrzuca się tylko tył. Moja dociekliwość była spowodowana tym że przeczytałem artykuł w jakimś piśmie chyba 4x4 i tam porównywano Pathfindera z Nawarą i testujący Navare dziennikarz napisał że w Navarze na mokrej drodze nie trudno o zarzucenie tyłkiem i że tym jest gorsza od Pata że nie można nią jeździć na stale włączonym 4H. I tu zaczynają się moje wątpliwości. Kidy można jeździć a kiedy, nie. Wypożyczyłem sobie instrukcje obsługi Nawary i czytam: „Nie należy jeździć na suchych i twardych drogach w trybie 4H lub LO może występować zbędny chałas którego zrudłem jest mechanizm napędowy. Może także następować szybsze zużycie opon i paliwa” , więc niby nic, spali więcej wahy i kapcie się troszkę zużyją. Na następny dzień znów idę do tego sprzedawcy w salonie i dalej go molestuje jak to naprawdę jest? A on nadal że nic się nie stanie i że mogę sobie jeździć ile wlezie. Coś nie tak ide oglądać L200, sprzedawca Mitshu – potwierdza moje wątpliwości o Navarze i 4H. Wertuje dalej inst. Navary i tu o dziwo „Pozycja 4H zapewnia większą przyczepność. Należy unikać nadmiernych przędkości ponieważ wówczas wzrasta zużycie paliwa i temperatura oleju, co z kolei może spowodować uszkodzenie elementów zespołu przeniesienia napędu. Podczas jazdy w trybie 4H nie zaleca się przekraczania prędkości 100km/h” I znowu dylemat , wolno czy nie wolno, zaleca nie zaleca, a co będzie jak coś piardnie, będzie reklamacja czy nie ?! Poradźcie proszę co o tym sadzić : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Z tego co udało mi się ustalić Pathem też nie można jeździć na stale włączonym 4H bo efekt jest taki sam jak w Navarze, tzn: brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego powoduje że koła z przodu i z tyłu na sztywno mają taką samą prędkość obrotową co w warunkach dobrej przyczepności powoduje że auto się "spręża" (ale Path ma tryb Auto). Wszystko jest ok na śliskich nawierzchniach, bo wtedy różnice prędkości kół z przodu i z tyłu niwelowane są poślizgiem na podłożu. Doskonale widać to kiedy z włączonym 4H bierzesz ostry zakręt na śniegu lub żwirze. Ja tej zimy pomykałem na 4H jak tylko nawierzchnia była mokra i spokojnie 140km/h możesz lecieć. Ale serwis ma rację że może się ustrojstwo nagrzewać, zresztą zrozumiesz wszystko jak sobie choć raz włączysz 4H na suchym asfalcie :one: Przeglądnij jeszcze wątki w dziale Terenowe, dużo już o tym pisaliśmy. btw: nie kupowałbym w tym salonie skoro "jeżdżą Navarami ile fabryka dała", bo przecież nie mają swoich tylko sprzedają je potem klientom :zly2: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Witam Wszystkich . Na moje pytanie o to czy, Nawarą można stale jeździć z napędem na 4 koła z różna prędkością , powiedział że oni tu w salonie jeżdżą Navarami ile fabryka dała i nic się nie dzieje ale na suchych drogach nie ma takiej potrzeby i wtedy wrzuca się tylko tył. Poradźcie proszę co o tym sadzić : Nie kupowałbym w tym salonie - Ci ludzie to dyletanci. Tak jak sprzedają , tak potem serwisują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gumis78 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 dorzuce tez moje 2 zdania ... ZAPYTAJ KONIECZNIE CZY AUTKO JEST Z SIECI PL bo jak nie to na 80% nie bedzie blokady tylnego dyfra :-) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Wersje na Hiszpanię nie maja blokady . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość W9HAPPY Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Witam Wszystkich Jestem tu nowy i tak jak większość nowych mam kilka pytań i wątpliwości. Zacznę od tego że przymierzam się do zakupu Navary. Odwiedziłem więc salon z resztą polecony po znajomości. Starałem się obiektywnie wysondować jak to jest z napędem 4H. Na moje pytanie o to czy, Nawarą można stale jeździć z napędem na 4 koła z różna prędkością , powiedział że oni tu w salonie jeżdżą Navarami ile fabryka dała i nic się nie dzieje ale na suchych drogach nie ma takiej potrzeby i wtedy wrzuca się tylko tył. Moja dociekliwość była spowodowana tym że przeczytałem artykuł w jakimś piśmie chyba 4x4 i tam porównywano Pathfindera z Nawarą i testujący Navare dziennikarz napisał że w Navarze na mokrej drodze nie trudno o zarzucenie tyłkiem i że tym jest gorsza od Pata że nie można nią jeździć na stale włączonym 4H. I tu zaczynają się moje wątpliwości. Kidy można jeździć a kiedy, nie. Wypożyczyłem sobie instrukcje obsługi Nawary i czytam: „Nie należy jeździć na suchych i twardych drogach w trybie 4H lub LO może występować zbędny chałas którego zrudłem jest mechanizm napędowy. Może także następować szybsze zużycie opon i paliwa” , więc niby nic, spali więcej wahy i kapcie się troszkę zużyją. Na następny dzień znów idę do tego sprzedawcy w salonie i dalej go molestuje jak to naprawdę jest? A on nadal że nic się nie stanie i że mogę sobie jeździć ile wlezie. Coś nie tak ide oglądać L200, sprzedawca Mitshu – potwierdza moje wątpliwości o Navarze i 4H. Wertuje dalej inst. Navary i tu o dziwo „Pozycja 4H zapewnia większą przyczepność. Należy unikać nadmiernych przędkości ponieważ wówczas wzrasta zużycie paliwa i temperatura oleju, co z kolei może spowodować uszkodzenie elementów zespołu przeniesienia napędu. Podczas jazdy w trybie 4H nie zaleca się przekraczania prędkości 100km/h” I znowu dylemat , wolno czy nie wolno, zaleca nie zaleca, a co będzie jak coś piardnie, będzie reklamacja czy nie ?! Poradźcie proszę co o tym sadzić : Tak jak już miałesnapisane napedna 4 koła tylko na sliskiej nawierzchni lub jakimś błotku lub lużnym szuterku. Na czarnym asfalcie pojedziesz tylko będziesz miał problemy ze skręcaniem a nie mówiąc już o jakimś manewrowaniu na parkingu bo to już prawie niemozliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crensch Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 ceikawy pomysl.idz do salonu i sie pytaj czy ma prawdziwe 4 na 4 no a tam na 99% mistrunio-sprzedawczuniu powie Ci ze oczywiscie i ze zaden problem... wiec umow sie na jazde probna najlepiej w suchy dzien i najlepiej po asfalcie...heheh poparkuj troche pozawracaj....wszystko rob na 4x4 heheheh chcialbym zobaczy mine tego czesmira z ktorym pojedziesz na jazde ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek 007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Dzięki Wszystkim za cenne uwagi :one: Crensh , wiesz tak jak pisałem trafiłem do salonu z polecenia i miałem to szczęście że dostałem Navarę na wekeend. Stestowałem ja jak tylko mogłem, nie oszczedzałem :diabel2: i jezdziłem cały czas na 4, i na suchym i na mokrym pojechałem trasą na Gdańsk z wawy za modlin po szosie z napędem na 4 tak jak mówił mi ten sprzedawca że można , to mozna jechałem 150 km po szosie i nic, parkowania skrecania naprawde nie robiło róznicy, więc nie rozumiem jakie masz zastrzezenia, potem w las , ale to juz norma. Chodziło mi raczej o to czy jak tak pojeżdze tak kilka miesięcy, no powiedzmy cały sezon w leci po deszczu bo jasne że jak sucho to po co na 4, więc chodzi mi o to czy na mokrym po deszczu nic sie mi nie spieprzy :029: Tak jak czytałem Twoje wcześniejsze posty o przygodach z Navarą to szczerze Ci współczułem, powiedz kupiłeś ją po normalnej cenie bez specjalnych rabatów? Podobno w Polsce jest dealer który żeni Navary sprowadzane z niemiec i potem są podobne hopsztosy [ Dodano: Wto 20 Lut, 2007 19:17 ] Wersje na Hiszpanię nie maja blokady . Jakiej blokady nie mają? : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek13 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 A może miał pecha Rozmawiałem z gościem który siedzi w 4x4 i nie narzekał na navarę. Jej mankament to "lekka d*pa", ale to przypadek wszystkich pick-up'ów. Moja navarka ma być za niecały tydzień Pozdrawiam [ Dodano: Wto 20 Lut, 2007 19:37 ] Maciek nie maja blokady mechanizmu różnicowego. [ Dodano: Wto 20 Lut, 2007 19:39 ] Maciek, cena za autko to własna utargowana kwota, a okazja to może być za pół ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek 007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 A moja pod koniec marca, właśnie ja produkują :one: zamówiłem też kuwete i ścięta klape ciekawe czy będzie razem z bryka, podobno maja się starać :one: wynalazłem na stronce roadranger takie fajne ustrojstwo do przewożenia psów ale jak dzis sie dowiedziałem że ma kosztować 4tysie to :fuckyou: , zamówie takie w Polsce u rzemieslnika i zapłace mysle z tysiaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ryży Koń Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Taaaa Skoro nie posczułeś że na suchym jeździsz 4x4 w Navarze to chyba odkręcony był przedni wał i nie podawało na przód. Ze ściętą klapą Navara wygląda jak sr***cy pies ale to moja subiektywna opinia i ja sie nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek 007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 TaaaaSkoro nie posczułeś że na suchym jeździsz 4x4 w Navarze to chyba odkręcony był przedni wał i nie podawało na przód. Ze ściętą klapą Navara wygląda jak sr***cy pies ale to moja subiektywna opinia i ja sie nie znam hahaha ja własnie będe tam woził psa , tylko główkuje jak mu tam dogrzać pake :/ [ Dodano: Wto 20 Lut, 2007 20:22 ] A może miał pecha Rozmawiałem z gościem który siedzi w 4x4 i nie narzekał na navarę. Jej mankament to "lekka d*pa", ale to przypadek wszystkich pick-up'ów.Moja navarka ma być za niecały tydzień Pozdrawiam [ Dodano: Wto 20 Lut, 2007 19:37 ] Maciek nie maja blokady mechanizmu różnicowego. A moja jest własnie robiona w Hiszpani i będzie miała może nie wziołeś pod uwagę wersji LE mam własnie w ręku specyfikacje [ Dodano: Wto 20 Lut, 2007 19:39 ] Maciek, cena za autko to własna utargowana kwota, a okazja to może być za pół ceny taa ale jest róznica między powiedzmy 7% a 30% :diabel: [ Dodano: Wto 20 Lut, 2007 20:26 ] Dzemik może Ty mialeś na myśli Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ( LSD) tego rzeczywiści nie bede miał : [ Dodano: Wto 20 Lut, 2007 20:27 ] TaaaaSkoro nie posczułeś że na suchym jeździsz 4x4 w Navarze to chyba odkręcony był przedni wał i nie podawało na przód. dobre sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek13 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Maciek co do ceny zakupu to sprawa Crensch'a i za ile kupił za tyla ma :!!: Zobaczymy jaką Ty dostaniesz navarkę mam nadzieję , że będzie to istny miodzik Z napędem 4H to coś dziwnego, bo wszyscy mają podobne odczycia co do jazdy w przeciwieństwie do Ciebie :zdziw: Czy wogóle kiedyś jeździłeś autkiem 4x4, czy może z navarką to pierwszy raz i może nie wiesz za dobrze :029: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Dzemik może Ty mialeś na myśli Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ( LSD) tego rzeczywiści nie bede miał : Chodzi mi o pełną blokadę mechanizmu różnicowego tylnego mostu -LSD A swoją drogą jadąc po suchym na 4H wyczuwa się te wszystkie naprężenia od napędów, kwestia czasu kiedy padną. Na początek będzie golić opony ..... potem zęby w przekładniach, jak osłabną .....a może wcześniej zdechnie sprzęgło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwirek Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Gratulacje , z zapietym przodem caly sezon , a co a niech dostaje w dupe . A za kilka miesięcy , opiszecie na forum że skrzynia biegów padła , wał sie rozpierdo.... a wszystkiemu winny bedzie Nissan i dealerzy . Brawo !!!! :651: Proponuje zapiąć jeszcze blokadę tylnego mostu na parkingu , chociasz na chwile , na asfalcie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 a blokady bez reduktora się nie da. Za to jak zapniesz wszystko to wyrwie cztery dziury w asfalcie, albo przynjamniej go trochę zroluje. Trzeba od razu kierownice wstawić ze Stara bo na zakręcie nie dokręcisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zwirek Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Wydaje mi sie że pierwszy pęknie dyfer niż asfalt . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Wtedy dowiemy się z czego naprawdę robią Hiszpanie Nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek 007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Dzemik może Ty mialeś na myśli Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ( LSD) tego rzeczywiści nie bede miał : Chodzi mi o pełną blokadę mechanizmu różnicowego tylnego mostu - nie LSD. A swoją drogą jadąc po suchym na 4H wyczuwa się te wszystkie naprężenia od napędów, kwestia czasu kiedy padną. Na początek będzie golić opony ..... potem zęby w przekładniach, jak osłabną .....a może wcześniej zdechnie sprzęgło... Dzemik w specyfikacji mam że jest blokada , nie napisali czy pełna czy nie, oświecisz? :> Pozatym nadal nie wiem czy na mokrej od deszczu szosie można zapinać na 4 :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Jak napisali , że masz blokadę to ok.Samochody produkowane na rynek hiszpański były o tę opcję zubożone. W deszczu można spróbować zapiać 4H , ale zależy dużo od nawierzchni. Chropowaty asfalt nie za bardzo. Ja w deszczu pomykam na 2H. Jak są koleiny to 4H jest super. Spawdzisz sam. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek 007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2007 Maciek co do ceny zakupu to sprawa Crensch'a i za ile kupił za tyla ma :!!: Zobaczymy jaką Ty dostaniesz navarkę mam nadzieję , że będzie to istny miodzik Z napędem 4H to coś dziwnego, bo wszyscy mają podobne odczycia co do jazdy w przeciwieństwie do Ciebie :zdziw: Czy wogóle kiedyś jeździłeś autkiem 4x4, czy może z navarką to pierwszy raz i może nie wiesz za dobrze :029: . Przyznaje bez sciemy to pierwszy mój raz 4 x 4 terenówką przedtem jechałem Outlanderem, ale naprawde nie było jakoś dziwnie, co prawda to zima i co jakis czas był snieg po za trasa na Gdańsk tam co prawda nie ma ostrych zakrętów i 150 km szło jak po sznurku. :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek13 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Taaaa 150 jak po sznurku , ale swoją tak nie jeździj po czarnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Taaaa 150 jak po sznurku , ale swoją tak nie jeździj po czarnym ....chyba , że chcesz samochód o napedzie... 0x0 i to w każdych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiek13 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Maciek wybaczam Ci wtopę z 4H, bo to "twój pierwszy raz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Maciek a tu poćwicz w terenie z 4H: http://www.teagames.com/games/funkytruckarizona/play.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.