dzemik Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Pathinder Patrol Navara Terrano X-trail Kat natarcia 33 37 29 32,4 29 Kąt rampowy 24 27 22 26 21 Kąt zejscią 26 31 18 26 26 Głębokość brodzenia bd 700mm bd 450 bd Prześwit 254 220 233 205 200 Pathfinder wszedł za niesprzedawane już Terrano , ale Path niestety nie poszedł w kierunku samochodów terenowych. Terrano bierze udział w klasyfikacji z tego względu że jeszcze jest produkowana wersja 3 drzwiowa, ale niedostepna w polskiej sieci dealerskiej. Ranking samochodów wymienionych wyżej pod katem własności terenowych (bez modyfikacji) 1. Patrol 2..... 3. Terrano 4. Pathfinder 4. Navara Komentarz do rankingu: 1. X-trail nie klasyfikowany ze względu na brak reduktora. 2. Navara gorsze własności terenowe, ale dodatkowy plus za blokadę tylnego mostu, dlatego wspólne miejsce Navara i Pathfinder 3. Patrol dodatkowe info: Napęd na 4 koła plus reduktor i blokady mostów, a także fenomenalne zawieszenie: z przodu sztywna oś, trzy drążki prowadzące, sprężyny i drążek stabilizatora, a z tyłu dokładnie to samo, tylko pięć drążków stabilizatora. Nowy Patrol ma układ Auto -dopędzany przód Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Obawiam się, że i tak LC 100 zje wszystkich na śniadanie i nawet mu sie nie odbije Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 Możemy zrobić jakiś zlot i porównać zachowanie w terenie Zaprosimy kogoś Patrolem :one: - jako holownik Na razie porównujemy samochody pod katem własności terenowych. Ja pokusiłem sie tylko o zestawienie z racji Forum Nissan Klub Polska o maszyny Nissana . Może ktos wrzuci samochody innych marek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kamela26 Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 takie porównanie nie daje pełnego obrazu bo jak wiadomo samochodami terenowymi nie jeżdzi sie w terenie a raczej w 80% po drogach twardych. Pathfinder ma moze troszeczke gorsze parametry terenowe- biorąc dane z tabeli) ale jestem pewna, ze w terenie poradziłby sobie równie dobrze... natomiast na drodze PATROL nie ma szans porównując komfort jazdy, przyspieszenie, maksymalną prędkość, wyposazenie wnętrza itd..... dzemik jak wypadłaby nawara gdybyśmy porównywali tylko jeden parametr np ładowność z np MAN-em ... chyba kiepsko co ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted February 27, 2007 Author Share Posted February 27, 2007 Moje porównania dotyczą samochodów jednej grupy - terenowe, pod kątem własności terenowych. Uważam , że możemy zrobić drugi ranking typu: 1.czas od 0-100 km/s 2.czas od 0- 180 km/h 3.maksymalna prędkośc jazdy z przyczepą 3T itp itd. a propos Patrola - są wersje z silnikiem 4,8 l benzyna , a wyposażenie też niczego sobie http://www.nissan.com.au/patrol/msummary_ti.asp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Trochę bałagan..... Co by nie mówić to Path to SUV a Navara to Pickup czyli wołek roboczy do wożenia kartofli. Dobre jest to, że w wołku udało się zrobić komfortowe wnętrze. Od razu widać, że samochód powstawał z myślą o rynku amerykańskim. Patrol jest kalsyczną mocną terenówką ale szczerze mówiąc bardziej nadaje sie do wypraw niż do przepraw. W ciężkim terenie Patrola objedzie dobry driver w Suzuki Samuraj. W terenie Path dostanie w plecy juz na starcie bo ba delikatny przód i słabo osłonięte wnętrzności. W Patrolu przedni most zgarnia przeszkody lub na nich sie rozpada. Ale ciężko jest rozwalić miskę olejową, co w Pathu może nastąpić dość szybko. Fak faktem, że Path jest używany chętnie w misjach ONZ ale i Patrole lub LC tez tam śmigają. Każda fura ma swoje wady i zalety. Każdy wybiera samochód pod kątem własnych potrzeb. Ja wybrałem Navarę i cieszę się, że nie kupiłem Patrola bo miałem taki zamiar. Stwierdzam jednak, że moje wyprawy w teren nie sa ekstremalne a jednak potrzebuję samochodu, który na autostradzie da radę się kulac te marne 140km/h. Patrol tę prędkość osiąga ale zaczyna wtedy ciągnąc zbyt duże ilości paliwa. Silnik 3.0 też nei jest szałowy. Poza tym Patrol ma tę samą przypadłośc co Navara jeśłi chodzi o napędy. Nie znosi jazdy 4x4 po czarnym. Ja jestem z samochodu zadowolony i nie zamieniłbym go na inny. No chyba, że będzie to kolejny pickup. Pasuje mi taka konwencja auta. Często wożę brudne graty więc paka wyłożona plastikową wanną jest super. Graty potrafią być długie i to jest kolejna przesłana na rzecz Navary. Mogę wozić dłuuugie rzeczy z otwartą klapą z tyłu. Mogę ciągnąc zacną przyczepę. Nie martwię cię, że upiernicze bagażnik błotem tak jak to ma miejście w nadwoziu combi. Mnie po prostu pasuje. Moc silnika jest wystarczająca. Prędkości przelotowe bardzo przyzwoite. Do leczenia innych kierowców spod świateł mam motocykl . Co ciekawe mój obecny motocykl jest wart jakies 7000 a niewiele jest aut, które mnie objadą spod świateł Wszystkim, którym skacze ciśnienie polecam www.tandemy.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kamela26 Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Ryży koniu po raz pierwszy sie z Tobą zgadzam. Badzo obiektywnie. ale Panowie błagam zdecydujcie sie, wyżej dzemik zalicza patha do samochodów terenowych nizej Ryży koń pisze ze Path to SUV...... Dwa wielkie autorytety na forum i dwie różne opinie.......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 No bo teraz prawdziwych terenówek juz brak.... Nawet LR Disco to już porażka Teraz wszystko co ma napęd na 4 koła nazywają terenówką. A sa regiony gdzie cokolwiek by to było to jest "dżip" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 Kiedyś o Terrano też mówiono SUV...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kamela26 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Samochód terenowy jest to pojazd samochodowy przystosowany do pokonywania przeszkód terenowych. Może być samochodem osobowym, lub ciężarowym. Zazwyczaj jest zbudowany w oparciu o ramę, z napędem na wszystkie koła, specjalnymi oponami, skrzynią rozdzielczo-redukcyjną, zwiększonym prześwitem poprzecznym (190 - 400 mm) i zwiększoną zdolnością pokonywania wzniesień do tej grupy zaliczamy więc i pathfidera i hummera......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 Dlatego takie porównanie. A co do Hummera to nie jest to samochód na polskie bezdroża. Świetnie spisuje się na otwartej przestrzeni, piasku, bezdrożach Ameryki i nie tylko - Pustynna Burza :one: Góry , bagna, lasy to klęska. Jest potwornie ciężki i szeroki. :kosci: Jak ktos nie wierzy to zapraszam na film: Na filmie H2, potem H1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kamela26 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 w moich okolicach są 2 - H2 i H3... wyglądaja super... i chyba nie bedziecie dyskutować, ze samochodem typowo terenowym jest Hummer , a nie PATROL albo LC ....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 Jest samochodem terenowym , ale w polskich warunkach objedziesz go Pathem na pierwszej górze lub lesie czy mostku. Path tak jak i Navara na leśne górskie dukty ledwo wchodzi - H2 tam nie da rady , nie mówiąc o H1 H2 jest szersza od Patha o 15 cm i cieższa o ponad 700 kg Poza tym na H2 trzeba prawo jazdy "C" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kamela26 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 to nie przypadkiem podobnie jak PATROL ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest navara Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Na H2 wystarczy prawojazdy B jego masa całokowita to 3450 :one: na h1 jest potrzebne c napewno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kamela26 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 taaaaaaaaaak, jeszcze teraz niech ktoś powie ze musi być tachograf....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest navara Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 a doczego :029: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kamela26 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Navara. to był żart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 http://www.hummer.pl/?dzial=6&id=6 H2 DMC 3.901 kg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 No jak juz zaczynacie mieszać w to Hummery to się słabo zaczyna robić. H2 i H3 w żadnym momencie nie sa terenowe. Ich masa jest elementem dyskwalifikującym. Po prostu nędza. Fura dobra dla tępego czarnycha z bandaną na czole. A H1 to zupełnie inna bajka. To pojazd wojskowy i nie był projektowany to jazdy po gęstym lesie lub ekstremalnym bagnie. Zaczynacie tak mieszać .... strach się bać. I tak najważniejszy jest łącznik między pedałem gazu a kierownicą...a wy tu z Hummerami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted March 1, 2007 Author Share Posted March 1, 2007 Koniu jak wyciągnieto do porównania Hummera to trzeba rzeczowo odpowiedzieć , żeby ktoś tej kupy złomu nie kupił. :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest navara Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 To wyjchodzi na to że h1 jest dużo lżejszy :one: od h2 http://www.hummer.pl/?dzial=4&id=4 [ Dodano: Czw 01 Mar, 2007 12:11 ] sorry za ot ale podobno ryży koń prowadzi program w tvn turbo o nazwie tool box Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wojan Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Możemy zrobić jakiś zlot i porównać zachowanie w terenie Zaprosimy kogoś Patrolem :one: - jako holownik quote] POlecam się ) jako holownik oraz scigacz Mam niezłe doświadczenie wyciągam nowym parchem z głebokiego błota wiertnicę na podwoziu gazeli 4x4 o masie ponad 4ton z ładunkiem na bliźniakach na codzień. Więc myśle że ze 2 pathy połączone szeregowo wyciągnę tyż, choć po wklejce mogą pogubić osie :kosci: A jak jakaś bulwarówka chce się pościgać pomiędzy światłami lub co lepiej w ciasnych łukach to się przesiądę się na xsarę VTR :diabel2: PS jak coś jest do wszystkiego to.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Max77 Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Tak się złożyło że od wczoraj dosiadam między innymi Nawarę jednocześnie użytkując LC90. Chciałbym podzielić się paroma spostrzeżeniami na temat wad i zalet poszczególnych aut. Jeżeli chodzi o komfort jazdy to Nawara jest przyjemnie twarda i dość cicho wybiera nierówności do czego pewnie się przyczynia brak tylnego zawieszenia w zasięgu kabiny pasażerskiej, układ kierowniczy jest precyzyjniejszy w jeździe na wprost ale jednocześnie jest wrażenie że trzeba wykonać więcej obrotów kierownica niż w Landku przy mocniejszych skrętach. Zwrotność aut jest bardzo podobna. Automat w nawarze jest wolniejszy i dość idiotycznie zmienia poszczególne biegi szczególnie jak się chce spokojniej jechać to nie potrzebnie przeciąga motor na wyższe obroty. W toyocie mam stary 4biegowy automat i ten jest naprawdę rewelacyjny jak na jego generację 98r. Jeżeli chodzi o przyspieszenia to toyka mając teoretyczne 125ps leje navare w przedziale szybkości od 0 do 120km/h, powyżej nissan nadrabia straty by przy 160 wyraźnie dojechać i odjechać od LC. Co do terenu to nie próbowałem ale LC to król w tym temacie wiec nie ma co porównywać. Sam napęd stały 4x4 miażdży wszystko w tej klasie aut choć nissan mnie zaskoczył dość dobrą przyczepność przy ostrym starcie mimo lekkiej dupki, idealnie nadaję się do driftu jak opanujemy sterowniki denso co by dołożyć koksu. Jakość materiałów jest średnia a momentami wręcz kiepska w nysie,za tą kaskę mogli by w tej niby topowej wersji trochę bardziej się postarać. Bardzo mi się podoba navi i telefon BT ale mapa polski to jakiś żart w vw wydawała mi się słaba ale tu to jest dopiero kaszanka. Super jest kierownica wzorowa ergonomia i pozycja za kierownicą ale średnie hamulce. Podsumowując auto jest poprawne i pewnie będzie jeszcze lepsze jak go się podkręci do tych 200/210ps ale jednak Landek to landek a durne przepisy podatkowe nie dają za bardzo poszaleć i w związku z tym nissan jest teraz najlepszą z dostępnych ofert w tym segmencie. A i jeszcze jedno auto nie schodzi poniżej 13l według kompa nawet przy emeryckiej jeździe a jak się lekko go połechta to hla jak Tuareg V10tdi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ryży Koń Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 Hmmm subiektywną ocenę podsumuję historyjką z okolic Augustowa... Przyjechało dwóch krawaciarzy LC i pojechali w błoto. Po jakimś czasie zaalarmowali, że wkleili auto. Na ratunek pojechał leśniczy Hiluxem w którym działał jedynie przedni napęd i ich wyciągnął. Reasumując Nie mówię że LC jest marnym autem ale twoje zachwyty są daleko na wyrost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.