Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Modyfikacje SR20


Gość Przemo78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak

 

Piszcie jakie macie pomysły i problemy przy podnoszeniu mocy tych silnkiów a Coobcio i inni użytkownicy bedą udzielac cennych informacji jak i co zrobić żeby było jeszcze lepiej

 

Cobbcio jest naszym GURU

 

Ma na kącie (info dla nowych użytkowników) podniesienie mocy kilku brykom z tym silniczkiem więc zapraszamy do lektury i podnoszenia ilości koników ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko zostało przez zemnie sprawdzone więc dzilę się z wami moja wiedzą. Ps. jak ktoś by potrzebował niektórych gratów np. walki czy kolektory to piszcie do mnie a być może coś wygrzebie ze swojej kolekcji...

 

 

ZAPŁON

Jak jezdzisz na gazie który jak wiadomo posiada ok 104 oktanów to mozna smiało na 18-20 stopni przed GMP, usatwania dokonuje sie lampą storboskopową i na odłączonym czujniku polozniena przepustnicy. Standardowe ustawienie powino wynosić ok. 15 stopni ale w rzeczywistosci zadko kiedy tak jest. Wzrost mocy wynosi ok 3-4 konie w calym zakresie prędkosci obrotowej silnika i silnik zaówazalnie lepiej się wkręca, dziki temu w sprincie do 100km/h mozna urwać blisko 0,5 sek

UWAGA, przy ustawianiech wyprzedzenia zapolonu powyzej 17 stopni przed GMP należy stosować benzyne 98 oktanową

 

 

Usuwanie EGR (tylko dla posiadaczy P10, W10)

EGR to System recylkulacji spalin, usunięcie jego ograniczy temperaturę kolektora ssącego a więc i powietrza dostajacego się do cylindrów.

Więcej informacji znajdziecie w tym topicu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2826

 

 

Zimny Dolot

Niektórzy piszą głupoty ze dolot w nissanie jest cieżko poprawić - nic bardziej mylnego :!: Wykonanie poprawnego dolotu miejscami może on zwiększyć moment obrotowy o 10-15Nm (w zależnści od modyfikacji). Polega to na zrobieniu dolotu o średnicy 70-80mm, dolot ten będzie aż wchodzić w nadkole tuż przy zderzaku i na jego końcu należy zamontować możliwie jak największy filtr stożkowy bawełniany polecam K&N, GREEN, KINGDRAGON oraz J&R. Po tym zabiegu zmieni się odgłos pracy silnika przy wciśniętym gazie do deski a przy stałej prędkości będzie dalej seryjna cisza... Przy prędkości obrotowej 4800-5000obr.min uzyskamy największy wzrost momentu obrotowego.

Ps. na elastyczności nic się nie traci wręcz przeciwnie już przy 2000 obr.min dochodzi nam parę Nm.

 

Więcej na ten temat tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...732&start=0

 

 

Modyfikacja przepustnicy gazu

Polega poprawie przepływu przez nią, za sprawą przefrezowania (wycieniowania) ośki co trzyma przepustnicę oraz nadpiłowaniu ogranicznika jej uchylenia (w SR20 z Low portem przepustnica nie uchyla się do końca), poprawienie przepływu przyniesie minimalną poprawę w wyższej partii obrotowej. Ponadto warto całkowicie usunąć podgrzewanie przepustnicy - to kolejny sposób na ograniczanie temperatury zasysanego powietrza, za niechciane podgrzewanie odpowiadają dwie rurki wodne Fi 8mm które są wbite w korpus przepustnicy.

Dodatkowo można jej obudowę roztoczyć z seryjnych 60mm do maksymalnie 64mm (powyżej tej wartości pojawiają się prześwity gdzie niegdzie) i dorobić przepustnicę pod wymiar, dzięki temu diametralnie przyspieszy się reakcja na gaz i jeszcze zwiększy przepływ.

 

 

 

Tuning elektroniczny

W Polsce puki co nikt nie jest w stanie zmodyfikować map zapłonu i paliwa po przez wymianę chipa - trudność polega na tym iż pamięć jest integralną częścią z procesorem głównym... Tak więc pozostaje montaż dodatkowego komputera dzięki któremu po przez umiejętne oszukiwanie sygnałów z seryjnych czujników jesteśmy w stanie precyzyjnie zarządzać składem mieszanki paliwo-powietrznej oraz kątem wyprzedzenia zapłonu.

Przyrosty z modyfikacji elektronicznych są tym większe im więcej przeprowadzimy modyfikacji mechanicznych, niekiedy modyfikacje mechaniczne wymuszają wręcz dostrojenie elektroniki.

W przypadku seryjnego silnika dostrojeniem jesteśmy w stanie głównie poprawić wartości momentu obrotowego w przedziale 1000-4500obr.min powyżej tych obr przyrosty są niewielkie.

 

 

 

Przejście na Bez zwęrzkowy Przepływomierz powietrza (tylko dla posiadaczy P10, N14 , 100Nx GTi, 200SX S14)

Na wstępie zaznaczę że ta modyfikacja wymaga opcji tuningu elektroniki bez tego jazda autem jest wręcz nie możliwa. Celem tej modyfikacji jest odetkanie dolotu po przez zastąpienie seryjnego przepływomierza powietrza AFH50 stanowiącego 50mm zwężkę, przepływką która w żaden sposób nie będzie ograniczać przepływów ja stosuję przejścia na przepływki występujące w Almery GTI albo w dowolnych primerach P11 ew. niektóre modele audi V6 i V8 na przepływomierzach z czujnikiem Hitahi. Dzięki tej modyfikacji całkowicie pozbywamy się zawężenia w dolocie, efekt po udanym strojeniu elektroniki to lepsza reakcja na gaz, oraz poprawimy przebieg momentu w całym zakresie z głównym naciskiem na przedział 1000-5500obr.min

 

 

 

Modyfikacje układu paliwowego

Taką graniczną wartością dla seryjnego w 100% sprawnego układu paliwowego w niedoładowanych silnikach SR20 to 200Nm powyżej tej wartości żeby zapewnić odpowiedni skład mieszanki nie zbędna jest wymiana pompy paliwowej na odpowiednik o większej wydajności i ciśnieniu roboczym, seryjna nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia większego jak 3 bary. Dla posiadaczy P10, N14 i Nx najprostrzym rozwiązaniem jest wymiana pompy na tą która nominalnie siedzi w 200SX S14 lub S13 pasują one bez żadnej rzeźby w związku z tym że ciężko zdobyć zdrowy egzemplarz proponuję wsadzenie czegoś o podobnej wydajności najlepiej z aut seryjnie doładowanych, najlepsza opcja to zastosowanie Tuningowej pompy WALLBRO... Dzięki wymianie pompy na mocniejszą możemy za pomocą nastawnego regulatora ciśnienia podnieść seryjny poziom na taki jaki nam będzie potrzebny, dla przykładu podam że do osiągnięcia 220Nm potrzebowałem 4barów paliwa.

 

 

 

Przełożenie wałka ssącego z silnika SR20DE (Tylko dla Posiadaczy silników SR20Di/De)

Wymiana wałka ssącego w silnikach SR20Di i De to bardzo fajna sprawa silnik o wiele lepiej porusza sie na górnych obrotach z minimalnym pogorszeniem momentu obrotowego w zakresie małych i średnich prędkości obrotowych. Koniec z "muleniem" się powyżej 5500obr.min, silnik będzie pięknie ciągnął aż do samego odcięcia czyli do 6500obr.min, dzięki temu wzrost mocy maksymalnej wynosi 7-9 koni a w sprincie do setki w połączeniu z przyspieszonym zapłonem można zdjąć ok 1 sekundy :!:

 

 

 

Przełożenie kolektora wydechowego z SR20DE (tylko dla posiadaczy SR20Di/De)

Jest to kolektor rurowy typu 4-2 zwiększa moc i moment w całym zakresie prędkości obrotowych, największe efekty są w górnym przedziale prędkości obrotowej. Przed jego montażem warto dopasować otwory we flanszy od strony głowicy do uszczelki gdyż fabryka bardzo nie starannie to zrobiła.

Znacznie lepsze chociaż trzeba namęczyć sie z ich zdobyciem są chińskie kolektory wydechowe dedykowane do silników SR20, można się mile zdziwić jakie przyrosty one generują w stosunku do kolektora z SR20DE nie wspominając już o tej nie dorubce jaka siedzi w SR20De...

 

 

 

Układ wydechowy

W przypadku silnika na seryjnych walkach czy to SR20/Di/De/DE najlepiej sprawuje sie wydech o średnicy z przedziału 52-63,5mm, oczywiście o katalizatorze nie ma tu mowy on zabija do 4-5 koni, najlepiej jak będzie to luźny wydech a tzn przelotowy ew. z końcowym tłumikiem przelotowo komorowym (dla ciszy). Polecam firme EL-tec która się w tym specjalizuje. Kolegi Nissan 100nx GTi zyskał dziki samemu wydechowi dodatkowe 18koni i 9Nm, różnica odczuwalna silnik wzorowa ciągnie od samego dołu a w przedziale górnych prędkości obrotowych moc jeszcze bardziej pnie się do góry.

Pamiętajcie moc i głośność to dwie różne sprawy, wydech powinien sie charakteryzować małym ciśnieniem zwrotnym czyli powinien być luźny i chichy jednocześnie

Warto dodać ze Dwu rurka wychodząca z kolektora SR20DE powinna łączyć sie jak najdalej[/url]

 

 

 

Przekładka tłoków z SR20DE

Silniki SR20De/Di posiadają wklęsłe tłoki które zapewniają stopień sprężania 9,5:1, tłoki z odmiany DE (sunny GTI, 100Nx GTi, Primera GT) posiadają tłoki całkowicie płaskie dzięki którym mają stopień sprężania 10:1, po ich przełożeniu (konieczna jest wymiana pierścieni na nowe) dzięki temu doprężamy silnik i zyskujemy wzrost Nm w całym zakresie pracy silnika.

Ciekawostka: możliwe jest także przełożenie tłoków z wolnossącego 300ZX Z32, do nich wymagany jest szlif cylindrów na 87mm, dzięki nim uzyskamy stopień sprężania 11:1 oraz powiększymy pojemność silnika do 2047ccm, w tym przypadku moment obrotowy wzrasta znacznie odczówalniej ale należy stosować paliwo 98 oktanowe.

 

 

 

Planowanie głowicy

To jest ciekawa sprawa, po przez planowanie zwiększamy stopień sprężania a więc zwiększamy moment obrotowy w całym zakresie a i jednocześnie na splanowanej głowicy wałki rozrządu się samoczynnie cofają co poprawia górę kosztem dołu, efekt jest taki że zdecydowanie poprawia nam się góra a dół praktycznie się nie zmienia.

Bezpieczne i zarazem najbardziej odczuwalne planowanie głowicy to przedział 1-1,5mm

 

 

 

Przestawianie rozrządu - regulowane zębatki

Poza rynkiem europoejskim dostępne są nastawne zębatki do naszych silników, ew. można wykonać takie we własnym zakresie, dzięki nim można bardzo precyzyjnie modelować przebieg momentu obrotowego, możliwe jest uzyskanie przyrostów w całym zakresie prędkości obrotowej silnika choć także można pójść na kompromis np. bardoz wzmocnić przedział niskich i średnich obrotów kosztem niskich albo na odwrót. Niestety regulacji należy dokonywać na hamowni i trochę się z tym schodzi, bowiem każde przestawienie rozrządu wymaga zdjęcia i zamontowania pokrywy zaworowej i tak w kółko aż do uzyskania zadowalających efektów.

 

 

 

Poligonem doświadczalnym dla tych wszystkich modyfikacji jest moja czerwona Primera, która w której osiągnąłem całkowicie uliczne 175KM i blisko 220Nm z seryjnych 130KM i niespełna 180Nm:

coobcio_2.jpg

 

Modyfikacje:

- głowica splanowana o 1,35mm, powiększone i wypolerowane kanały

- zmodyfikowane zawory i rozciągnięte gniazda zaworowe, skrócone prowadnice zaworowe

- wałek ssący z sunnego GTI

- precyzyjnie wyregulowany rozrząd na hamowni

- modyfikacje elektroniki

- kolektor wydechowy chiński SSAC, reszta wydechu 63,5mm (przelotowo komorowy)

- tłoki doprężające z modelu GT (płaskie)

- zmodyfikowana przepustnica gazu

- cały dolot wraz z przepływomierzem powietrza zaadoptowany z Primery P11GT + doprowadzenie zimnego powietrza

- porting kolektora ssącego

- mocniejsza pompa paliwa tzn. model WALLBRO 255 + regulator ciśnienia paliwa F1Z

- przesunięty limiter na 7000obr.min

- usunięty EGR i odma odseparowana od dolotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOW!!!!!!!!

 

Alesz mnie zes zaskoczyl wykladem Cobcio :)

 

Dzieki serdeczne za wszystkie info Tobie i przemo78.

 

Jak sie tylko kasa znajdzie cus trzeba bedzie zaczac dzialac w kierunku polepszania osiagow furki :wink:

 

Narazie sesyja sie zbliza wielgachnymi krokami.

W najblizszym czasie przestawie zaplon, potem pewnie walek, intake i wydeszek.

pozd dla NISSAN POWER TEAM :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszanie zaplonu daje efekty!!

Wczoraj Coobcio mi go przyspieszyl i sa zauwazalne efekty

Wiecej mocy w calym zakresie obrotowym silnika.

Ale do Coobcia furki to mi jeszcze duuuzo brakuje hehehe

pozd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszytko to ma na celo zmnijeszenie strat w procesie ssacnia i wydychania przez silnik, a przyspeiszenia zaplonu powoduje efektywniejszy proses splania.

 

Zluzycie musi spaść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a czy można zamiasta katalizatora zwykłą rurkę wstawić, czy koniecznie musi byc jakaś puszka, czy może lepiej rozpruć katalizator i wyciągnąć z niego wszystko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Przemo78

Ja też mam tak samo, jak zdjełem kata to okazałao się że w środku jest kawał rury która była troszkę pordzewiała, wywaliłem to ustrojstwo i wstawiłem rure takeij samej srednicy jak reszta wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy naprawde jest to mozliwe ze po załozeniu CIA i Y -pipe i przyspieszeniu zapłonu moze mi samochod mniej palic ??? , myslałem raczej ze spali sporo wiecej , a przynajmniej z 2 litry wiecej , jesli jestescie pewni ze bedzie mniej palił , albo chociarz tak samo to była by bomba , zaraz udał bym sie do jakiegos warsztatu , a tak na marginesie , kto wie gdzie w Poznaniu mozna takie przeróbki zrobic , gdzie jest godne polecenia ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mlody_TCZEW

O sporo sie dowiedzialem,

1#a jak to wyglada ze strumienica np. Michaelw miejsce katalizatora? Da to jakis przyrost mocy?

2# Moze ma ktos na zdjeciach w formie krok po kroku poprawianie ukladu dolotowego? Chcialbym sie za to zabrac w 1 kolejnosci tylko nie chce nie zchrzanic a z instrukcja zawsze latwiej... :D

3#Gdzie moge jechac przyspieszyc zaplon i o ile stopni auto jest na razie bez gazu

 

No to bybylo na razie na tyle a jutro od garazu i ognia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

nie no ja wiem że Turbo-sprężarka to klasyka... ale czytałem o elektrycznych co dają do 12 PSI czyli ponad półtora baraa taką 6 PSI czyli ok 1bar to można na 3,5k PLN zakupić...

 

Co o tym sądzicie?

 

i daje cały czas tyle samo cisnienia :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary troche Ci sie pomylilo...

 

14,5PSI = 1 Bar

 

6PSI (tyle obecnie mam) to jest 0,4 bara...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam :) , no i pytanko w primerze GT 97 obowiązują te same zalecenia i rozwiązania, a może wtym silniku już jest wszystko podciągnięte i więcej to już tylko turbo?? bo np: EGR nie znalazłem więc tuning za 2zł odpada a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można poprawić wiele...

Walki juz masz, kolektor wydechowy też.

 

Mozesz przyspeiszyc zaplon, przerobić wydech, dolot, obrobic glowice, zapodać walki o sportowej harakterystyce.

 

Cała zabawa przed Tobą :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wprawdzie Coobcia nie ma ale nie zaszkodzi sie zapytac :) Jak to jest z tym wydechem. Bo niby ta dwururka ma sie laczyc jak najdalej. Moze najlepiej by bylo gdyby sie w ogole nie laczyla i wtedy poprowadzic wydechy z dwoch stron (po bokack :D ) a jak ma sie konczyc jak najdalej, to chyba wypadaloby wspawac dwa laczniki elastyczne co by nie ograniczac wydechem ruchow silnika?? No wiec podsumowujac - laczy c czy nie laczyc?? i jak laczyc to gdzie. W mojscu katalizatora?? czy jeszcze pozniej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Topowe firmy lacza dwururke w miejscu jak sie koncz belka pod silnikiem, najwarzniejsze jest w tym wszystkim zeby zachowac ta sama dlugosc dla kazdego z kanalow wydechowych.

 

A najprosciej pierdyknac wydech wiekszej srednicy, mocno podrasowane SR20DE maja nawet 3 calowe rynny :!:

U GREGA na seryjnym kiepskim kolektorze 4-1 w jego SR20De udalo sie sporo uzyskac dzieki przelotowce na 2,5 cala.

 

Ostatnio do glowy mi przysedl pewien mod - leciutkie kolo zamachowe, na niskich biegach sa fenomenele przspieszenia co w polaczeniu z wasko zestopniowana skrzynia Sunnego GTI powinno przyniesc spora roznice w przyspieszeniu zwlaszcza do 100km/h, no i na hamowni bezwladnosciowej dojdzie sporo konikow :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio do glowy mi przysedl pewien mod - leciutkie kolo zamachowe, na niskich biegach sa fenomenele przspieszenia co w polaczeniu z wasko zestopniowana skrzynia Sunnego GTI powinno przyniesc spora roznice w przyspieszeniu zwlaszcza do 100km/h, no i na hamowni bezwladnosciowej dojdzie sporo konikow :wink:

 

Kuba, aluminiowe kolo zamachowe nie doda ci ani jednego konia, jedynie odlzy silnik, to raz. a dwa to to ze kazdy silnik nissana jest dokladnie wywazony, wiec jesli bedzie lzejszy po jednej stronie musisz cos zrobic aby po drugiej bylo podobnie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeczytaleś mnei uwarznie stary :P

 

Mowa była o hamowni bezwładnosciowej przyrosty mocy sa piorunujace na niskich biegach na wysokich juz takich roznic nie ma.

 

juz gdzies o tym pisalem w dziale tuning i zamiescilem tabelke z przykladem SR20De ktory to na I biegu zyskiwal 30koni, poprostu silnik sie lzej wkreca, jak wiadomo pierwszy bieg to prawie tak jakby silnik na luzie sie wkrecal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Topowe firmy lacza dwururke w miejscu jak sie koncz belka pod silnikiem, najwarzniejsze jest w tym wszystkim zeby zachowac ta sama dlugosc dla kazdego z kanalow wydechowych.

Topowe czyli nissan :) U mnie wlasnie tak jest w CA16DE.. dwururka konczy sie za belka i przechodzi w monorurke :) Wiem ze wyskakuje tu z takim silniczkiem ale cos mnie ostatnio po wywaleniu kata korci by jeszcze cos pokrecic w tym moim starym trupie. Ozwawial ostatnio i to dosc sporo... czuc to na nizszych biegach... wkreca sie niezle jak na takiego staruszka. Moze podrzucicie jakies fajne pomysly by cos jeszcze pogrzebac i niekonieczkie wydawac full kasiory (rodzina, dom i te sprawy..) :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no to mam pytanie o walki z primery GT do SR20De, to wystarczy przelozyc tylko ssacy bez wydechowego? i czy one maja tylko ostrzejsze krzywki czy sa tez wyzsze bo nie wiem co z glowica, bo np GT ma wyzszy stopien sprezania zapewne ze wgzledu na inne walki, czyli pewnie przy przekladce walkow bez planownia sie nie obejdzie bo inaczej bedzie za niski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mam pytanie o walki z primery GT do SR20De, to wystarczy przelozyc tylko ssacy bez wydechowego? i czy one maja tylko ostrzejsze krzywki czy sa tez wyzsze bo nie wiem co z glowica, bo np GT ma wyzszy stopien sprezania zapewne ze wgzledu na inne walki, czyli pewnie przy przekladce walkow bez planownia sie nie obejdzie bo inaczej bedzie za niski

 

planowanie głowicy nie ma nic do tego, możesz przełożyć wałek bez planowania i też będzie to latało, ale planowanie głowicy dało by tobie dodatkowych kilka KM i jak już głowica będzie rozgrzebana to warto by to zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...