Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Modyfikacje SR20


Gość Przemo78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja swego czasu robiłem przekładkę i nie zauważyłem różnicy w osiągach. Jedyne co rzuciło się w oczy to inne zachowanie obrotów przy wysprzęgleniu. Wykres po przekładce jest w moim projekcie.

Komp z P10GT jest p'n'p do N14 GTI. W P10GT w zależności od roku wystepowały 2 rodzaje komputerów. Jeden do aut z katalizatorem, drugi do aut bez katalizatora. Nie wiem jaka jest między nimi różnica i na którym wóz może chodzić lepiej. Coobcio twierdzi, że lepszy ten starszy do aut bez kata a mi się wydaje, że lepszy może być ten młodszy do aut z katem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka w GT i GTI była taka sama. Inne stosowano dopiero w modelu P11. Kolektory dolotowe w GT do chyba 1993r. były też takie same jak w GTI (highporty) a mimo to Sunny miał 143KM a Primera 150KM. Może oprócz kompa, układ wydechowy był na rurze 55mm a nie jak w gti 48mm?

Edytowane przez bodek_n14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primery GT też miały rure 45-48mm... mi się wydaje że dłuższa buda dłuższy układ wydechowy i więcej mocy, to samo jak np. u xTomka wsadziliśy SR20VE to chyba z 205KM miał a taka sama konfiguracja w Yarko wozie co więcej mierzone na tej samej hamowni i wyszło 197KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając stopień zużycia silnika. Skoro średnice takie same to dłuższy wydech z Primerze może stawiać większy opór spalinom. Wniosek taki, że do Sunny lepiej zrobić ciut ciaśniejszy niż do Primery. Ale wydaje mi się, że ten trop raczej odpada. Dłuższy wydech to inaczej zachodzące zjawiska falowe i ten trop wydaje mi się bardziej realny. Niestety nie za bardzo orientuję się w temacie zjawisk falowych a szkoda (trzeba było bardziej uważać na wykładach...).

Co do przepływki z rynny to według mnie mega rzeźba i nigdy bym czegoś takiego nie wsadził do auta. Zwężenie i zaburzenie przepływu. Przepływkę lepiej wkleić w rurę alu lub przyspawać do rury podstawkę i przykręcić przepływomierz do niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w Hondach Civic, intergra i innych krókich autach stosuje się łumiki koncowe o konstrukcji twin loop tak to wyglada:

twinloop.JPG

I ma za zadanie właśnie wydłużanie wydziora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro przy Sunnym GTI... Gdyby tak wpakować przepustnicę i przepływkę od P11 GT?? Cały kolektor nie podejdzie(Coobcio mnie uświadomił)... Poszerzać oryginalna przepustnice mi się nie uśmiecha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim Nissanie siedzi przepustnica 66 mm? W Q45 siedzi 90 mm ale to chyba dla SR20 za dużo. Może są jakieś inne propozycje na większą przepustnicę do SR20? W moim GA16 przepustnica z 2.0 odczuwalnie wpłynęła na lepszą reakcję na wciśnięcie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko ma szerszy rostaw śrub, moim zdaniem do ok 200KM nie ma co ruszać przepustnicy...

 

 

Ty to chyba wiesz najlepiej... ;)

Ja i tak wcześniej muszę zrobić coś z "orkiestrą" pod pokrywą i przy łańcuchu, bo mi kory wywala jak to słyszę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica to przerabiana seryjna Fi60mm w silniku 1,6 zabrała mi 2Km a jak jest w 2.0 nie sprwadzałem narazie sobie siedzi w dolocie ale chyba wsadzę serię dla porównania i odwiedzę hamkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie odnośnie planowania głowicy. Silnik to SR20DEH czyli płaskie tłoki i w serii stopień sprężania 10:1

Coobcio wszędzie pisze że wartość 1,5mm jest bezpieczna, i o tyle chciałbym zjechać głowice. Jaki stopień sprężania wyjdzie po takiej modyfikacji i czy to na pewno bezpieczne? Do jakich obrotów da się zakręcić ten motor bez obawy o kolizje? W planach mam przesunięcie odcinki z 7100rpm na min.7500rpm oraz wałki

 

ok nie doczekałem się...

dzisiaj głowa poszła do ścięcia :rofl: 1,5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W almerze GTi u siebie splanowałem o 1,5mm, jest to wartość absolutnie bezpieczna, kolizyjność nawet z przestawionym rozrządem nie występuje przy 7100 przy 7500 też nie będzie z tym żadnego problemu...

Stopień sprężania wyniesie ok 11,4:1, przy nowym optymalnym ustawieniu rozrządu przybędzie Ci ok 5-6KM i 4-5Nm.

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Kondziu_L

Witam kolegów NKP

Mam pytanie odnośnie modu rozrządu w Primie P11.144 SR20DE 140km. O ile dobrze wyczytałem na forum to różnica w mocy pomiędzy moim a modelem GT jest wynikiem tylko kosmetyki elektroniki + zmieniony dolot i wydech. Czy w takim razie oba silniki mają takie same wałki ssące?? Chce zmodyfikować swój rozrząd i nie wiem czy wystarczy go przyspieszyć czy szukać sportowego bądź z GT jeżeli jest inny. Aha no i jeżdże na LPG nie wiem czy to coś zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hiszpan 207

Czyli patrząc w drugą stronę: włożenie do P11 z silnikiem 2.0 wałków od P11-GT lub P11.144 lub Almery GTi, powinno dać realny efekt w postaci zwiększenia momentu i mocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...