Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam pytanie co bedzie gdy stożek jest za duży to lepiej ?

mam erażenie ze ten co założyłem jest zbyt duży jak do tego silnika

primera p10 1.6 16V

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e9903002c3be76ce.html

od wielkości stożka ważniejsza jest średnica dolotu i jego długość. Wielkość twojego stożka jest ok, im większy tym lepiej, bo rzadziej będziesz go czyścił, im większy tym większa powierzchnia zasysania powietrza. Do twojego silnika nie więcej jak fi 66,5, najlepiej fi 60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rura ma 60 mm sam ja robiłem :) jest z ocynku rozwiniecie 210 daje 60mm - 10 zakładka wiem bo robie to na codzień.Pytam bo chciałem uzyskać fajny dzwięk troche uzyskałem lepszy bo teraz jak się depnie to zdecydownie lepsze dzwieki sie wydobywaja spod maski ale chyba założe tez jakiś delikatny tłumik bo na samym stozku trzeba deptać do podlogi

w linku dzwięk mojej produkcji

http://www.youtube.com/watch?v=DDH6QaVUPpo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i prosze o pomoc w doborze filtra, gdyz bede troszke modował.

Kolega eszi, 2 posty wyzej rozjasnil watpliwosci o dlugosci i srednicy rury dolotowej.

A teraz filtry:

TonzoR -> http://www.rpmotorsport.pl/auta/stozek_ten..._3-p-12520.html

Pipercross -> http://www.rpmotorsport.pl/auta/filtr_powi...oss-p-4222.html

i Fujita -> http://www.allegro.pl/item553453186_fujita...zda_nissan.html

 

Sępilbym sie na Fujite :diabel2: ale pomozcie jeszcze wybrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja osobiscie rozmontuje dolot w najblizszysz dniach wydaje mi sie ze auto straciło minimum 10 koni

 

widocznie nie kazde auto to znosi tak samo co prawda chodzi bez zazutu bardzo równo itd dalej ale na niskich obrotach jest ewidentnie słabszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie rozmontuje dolot w najblizszysz dniach wydaje mi sie ze auto straciło minimum 10 koni

 

widocznie nie kazde auto to znosi tak samo co prawda chodzi bez zazutu bardzo równo itd dalej ale na niskich obrotach jest ewidentnie słabszy

to normalne jak masz źle zrobiony dolot, wrzuć fotkę i podaj wymiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze nie jest to jakas rewelacja ale widziałem gorsze doloty

 

rura ma srednice 60mm dl ok 70cm

stozek 155x130x120 firma 'no name"

ale te 70 jest od przepustnicy, czy przepływki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty przypadkiem na lpg nie jeździsz? Ja uważam że w takich silnikach, jak twój najlepszym rozwiązaniem jest seryjny dolot, ewentualnie doprowadzone do niego zimne powietrze. Ogólnie przy filtrze stożkowych to lepiej mieć jakiegoś "świniaka", bo jeżeli chodzi o wykresy i ogólne wrażenie, to więcej miesza na minus niż na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko:

- Jest to silnik GA16DS wiec nie ma przeplywomierza :027:

- I nie trzeba dodatkowej elektroniki jak w przypadku silnikow na wtrysku.

Wnioskuje to po artykule z forum 100nx-a nizej link "punkt II dolot"

http://www.100nx.fora.pl/forum-ogolne,2/zw...ge-de,1896.html

Jezeli sie myle to mnie poprawcie.

Ja zaloze CAI dopiero gdy kupie blosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiste jest ze na gazociagu pocinam

dzia jak mówiłem założyłem fabryczny filtr i auto o wiele lepiej ciągnie od samego dolu

za to że wywaliłem stożek załozyłem tłumik wm sport :) warczy niesamowicie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam Almerke N16 FL 1.5. zastanawiam sie wlasnie nad stworzeniem jakiegos dolotu zimnego powietrza. Ale zastanawia mnie ta rurka przed filtrem dokad ona prowadzi.

NIby widac ze ciagnie powietrze zza reflektora ale jeszcze ciagnie sie niby w nadkole.

Moze ktos mi wytlumaczyc po co ona tam wchodzi??

 

 

20090309p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

ciapek podbijesz na spota jak go w końcu ogarniemy i pogadamy o dolocie :)

 

Ja robiłem u siebie w GA16DS bez LPG a Pablo's z LPG i Blosem.

Wrażenia i odczucia jak najbardziej pozytywne.

 

Tak jeszcze podpowiem, że na stronie 16 masz ładnie opisane dzieło hermolla z GA16DS na blosie i na 18 moje bez LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziekował.

Bo tyle tych stron jest. A żeby przeczytać od deski do deski to bym dostal wytrzeszczu oczu od patrzenia w monitor :P

Ps. tego spota to juz sie doczekać nie moge :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johhny89

Witam

Chcialbym zamontowac CAI w mojej primerce 1,6i 16V. I nie wiem czy zakladajac uklad dolotowy mam ominac taka puszke (plastikowa obudowe) ktora jest zaznaczona na zdjeciu strzalkami. Moze ktos moglby zrobic taka mala przerobke w PAINCIE aby pokazac jak powinieniem zamontowac ten uklad:D czy musze przemiescic przeplywomierz powietrza z przepustnicy do rury dolotowej? i czy zna ktos moze wymiary rur jakie musze zastosowac (dlug. srednica itp)??

z gory dziekuje

pozdrawiam

 

[ Dodano: Wto 10 Mar, 2009 12:28 ]

Witam

Chcialbym zamontowac CAI w mojej primerce 1,6i 16V. I nie wiem czy zakladajac uklad dolotowy mam ominac taka puszke (plastikowa obudowe) ktora jest zaznaczona na zdjeciu strzalkami. Moze ktos moglby zrobic taka mala przerobke w PAINCIE aby pokazac jak powinieniem zamontowac ten uklad:D czy musze przemiescic przeplywomierz powietrza z przepustnicy do rury dolotowej? i czy zna ktos moze wymiary rur jakie musze zastosowac (dlug. srednica itp)??

z gory dziekuje

pozdrawiam

 

LINK DO ZDJĘCIA

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3999ed5d78d81a3.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ktos mi wytlumaczyc po co ona tam wchodzi??

 

w nadkolu jest tłumik drgan. Sciagnij nadkole i wywal tamta puszke :)

 

Dzieki Bombel.

 

A ma pytanie w sprawie tego dolotu. Przejrzalem caly ten temat (troche z tym mi zeszlo :P ) zauwazylem ze malo jest na temat N16 (a jak sa to nieraz zdjecia wygasly i nie ma jak podejrzec niektorych projektow).

Interesuje mnie jak by to wyszlo gdybym w seryjna puszke wlozyl wkladke K&N i doprowadzil do niej rure ktora bym zakonczyl w nadkolu. czy odczul bym jakas roznice? Robil ktos cos takiego w N16??

Oto zdjecie z pod mojej maski :P

20090310003.jpg

I jeszcze mam pytanka na temat zdjecia ponizej. Czy to jest tzw. odma ktora sie usuwa zazwyczaj??

20090310002l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usuń tą puszkę w nadkolu i tym sposobem będziesz miał chwyt powietrza właśnie w nadkolu. A otwór za kierunkowskazem zatkaj. Taki mod zrobisz pod warunkiem że rura łącząca dolot z puszką w nadkolu ma co najmniej taką średnicę jak oryginalny wlot.

 

Co do drugiego zdjęcia: tak to jest odma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mod zrobisz pod warunkiem że rura łącząca dolot z puszką w nadkolu ma co najmniej taką średnicę jak oryginalny wlot.

Czyli jak dobrze rozumiem rura musi miec srednice otworu jaki jest w puszcze wyciety na wlot powietrza tak?

 

a jak samochod zachowa sie po takiej przerobce? ( szalu nie oczekuje) ale czy jakies roznice zauwaze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wasil, mowiac szczerze to szalu na pewno nie poczujesz :) moze bedzie jakas zauwazalna roznica ale na pewno bardzo niewielka. Tak czy inaczej zawsze na plus no i jezeli kiedykolwiek chcialbys zrobic cos jeszcze z silnikiem to jest to modyfikacja ktora poprostu wypadaloby miec.

Jesli interesuja Cie doznania audio z silnika to na pewno lepiej stozek bo jego praca powinna byc "slyszalna".

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wywaliłem cała puszkę i czas ogarniać stożka :) Teraz może jakieś wskazówki techniczne?? Stożek napewno będzie K&N.

Ja właśnie przedwczoraj pozbyłem się seryjnej puszki i na jej miejsce weszła Fujita :)

Założyłem tak jak Bombel w swojej Primce - na flanszy bezpośrednio na przepływce. W weekend postaram się coś podziałać z osłoną stożka od spodu i od strony silnika i z zapewnieniem dobrego dopływu zimnego powietrza (albo z nadkola, albo zza halogenu).

Bombel, mówiłeś, że nie słyszysz swojej Fujity?? To w sumie możliwe przy Twoim wydechu ;)

Moja ślicznie hałasuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłoń go dokładnie, bo teraz to ci ładnie ciepełko ciągnie spod maski. Gdyby nie to, że masz N/A, to mógłbyś go wpakować w nadkole i byłoby sporo ciszej i łagodniej, no ale tu się liczy długość całego dolotu. u mnie w pierwszej fazie był pod maską to dłużej w okolicach 2kRPM nie dało się jechać - strasznie głośno było - dopiero po przeniesieniu w nadkole zrobiło się przyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...