Gość piotr-ek Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 powiadasz ze to nic nie da?? Hmm poczekam na inne opinie, jezeli dolot od sentry to do mojego powinien być lepszy, jezeli nie to bede robił custom u znajomego spawacza alu. tylko nie wiem jakie wymiary najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garygary Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Witam od niedawna jestem posiadacz m Nissana sunny n13 1.6 nissan na gaźniku . Myśle o cai ale niewiem jak to wyglada w przypadku gaźnika. Prosze o pomoc. Dzieki Witam wszystkich. Nie ma co owijac jestem nowy... Nie kumam jeszcze co i jak, chcialem zapytać co można zrobic z seyjnym silnikiem Nissana sunny 1.6 n13 89rok, moze jakis inny gaźnik kolektor albo wałek rozrządu? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Można pokombinować przy dolocie. Da to jakieś namacalne efekty. Jak połączysz to jeszcze z wałkami z GA16DS i wydechem to możesz latać Tu masz cały temat o modach w naszych silnikach http://forum.nissank...acje-zapytanie/ up... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotr-ek Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 pomoże mi ktoś z dolotem do N15. parę postów wyżej prosiłem o pomoc i ocenę, propozycje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxima262 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Chciałbym poprowadzic dolot powietrza od przpustnicy i zakończyc stożkiem fujita 3" Do primery p11.144 sr20DE , jakie potrzebne beda kolanka ,redukcje , trzeba bedzie tez wstwic przepływkę, myślałem o śrenicy 77mm .Przerabiał ktoś juz ten temat , i czy bez strojenia po takim zabiegu się obędzie. Nie ma mnie teraz w domu i nie mam możliwości sprawdzenia ile i czego potrzebuje , chcialbym kupić teraz i jak przyjade za dwa tyg. to bym to zamontowal. No nic kupilem na oko ale od przeplywki 2x20cm 77mm rury kolanko 120` . lacznik anty wibracyjny i 3" fujita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garygary Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Witam. Kilka dni temu zainwestowałem w stożek i... niskie obroty spoko., ale od 4k w gore lipa total.... sunny sie dlawi nie reaguje na gaz, i tu pojawia sie pytanie. Co z tym zrobic? i jeszcze jedno pytanko jaka srednica rur do stozka, co by nie powiekszyc zbyt pojemnosci ukl. dolotowego? silnik E16S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Witam. Moze ktos kto mial i ma blosa i dolozyl stozek w sr20de cos powie czy spalanie wzroslo, czy cos sie zmienilo w pracy silnika a moze doszedl tylko ryk spod maski i nic pozatym? Mam u siebie przyspieszony zaplon i wydech przelot z tlumikiem komorowo przelotowym oraz ssac. Warto kupowac stozek? Nie bede ukrywal ze jak ma wzrosnac spalanie to nie bede sie pchal w to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Własnie jak stozki maja sie do TD? Czytalem kikadziesiat stron wczesniej, ze nie oplaca sie stozka, bo stozek daje przyrost mocy od ok 6000rpm a nasze TD max moc maja przy 4 400rpm Podobno sam zimny dolot do puszki pomaga Tylko jak to zrobic w to nadkole?? Wszystkie linki wygasly :/ Moglby ktos pokazac jak to ma zrobione u siebie? Prosze w imieniu ropniaków P11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Ja na seryjnej puszcze z seryjnym filtrem powietrza w VE zrobiłem 219KM, a w 90 konnym 2.0 TD jest taki sam filtr powietrza więc jego wymiana raczej nic nie da. Lepiej coś zrobić z fabrycznym beznadziejnym jeśli chodzi o przepływ wydechem, który mocno blokuje to auto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kjuku Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Temat dość stary, nie przeczytałem go całego jeszcze więc może jest to opisane. Więc ma problem z wolnymi obrotami po założenia stożka. regulator obrotu biegu jałowego czasem ma problem ze stabilnościom i auto gaśnie. Jeżeli jest silnik obciążony przez np alternator (xenony) to jest mu łatwiej złapać wolne obroty. Pytanie czy silnik na nowo sam się nauczy obrotów czy problem będzie dalej. Samochód primera p11.144 silnik SR20DEH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 xenon zjada tyle samo prądu co żarówka ,,,daje mniejszą temp a więcej lumenów ,, czyszczenie krokowca i szukaj jak sie ustawia wolne obroty ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Koledzy a można zrobić tak że zostawię puchę seryjna, filtr i dam zimny dolot? Chodzi mi głównie o to żeby zniwelować efekt który trapi moją prime w lato jak jeżdżę z klimą. Jak chodzi klima to wiatraki tak rozwiewają gorąco że wszystko idzie do dolotu, w efekcie tego prima jest wołem, nie idzie nią przyśpieszać, to nie możliwe żeby aż tak trzymał go kompresor, jak nie chodzi klima to przed wlotem powietrza jest w miare, a jak uruchomie to w tym miejscu robi się tak gorąco że nie idzie utrzymać tam ręki. Chodzi mi o diesla 2.0TD wiem że to ma 90km ale nie powinna klima sprawiać jej takiego problemu, jak by czerpał chłodne powietrze to napewno był by żwawszy, jak myślicie warto? Raczej wydaje mi się że to że zasysa gorące powietrze go zamula. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Jak na mnie będzie różnica, co innego jakby był IC, wtedy nie warto by było kombinować. Zresztą, koszta nieduże, tylko roboty trochę, a w razie czego można wrócić. Większość samochodów ma jakąś tam formę zimnego dolotu w postaci rur czy takich szerszych wlotów zbierających powietrze, także efekty muszą być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrasz Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Witam , a co sądzicie o tym zestawie ? http://moto.allegro.pl/uklad-dolotowy-nissan-almera-n15-dolot-filtr-i2776869198.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 tomzyl ma taki w Almerze, możesz z nim pogadać. Z tego co mówił to mocy mu nie przybyło, ale dźwięk super - słyszałem. Tylko on ma diesla 1.5 a Ty? uzupełnij profil. Ogólnie to moim zdaniem taki zestaw nie ma większego sensu jeśli stożek nie jest w jakiś sposób osłonięty, aby nie ciągnął gorącego powietrza. Bo tak to przyrost mocy dzięki stożkowi może być zniwelowany wyższą temperaturą dolotu i wyjdzie na to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrasz Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 mam silnik 1.4 benzyna . a jasli by fitlr odgrodzic jakać obudową czy jednak lepiej filtr zamontować gdzieś za zderzakiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 No najlepiej za zderzakiem, tylko będziesz potrzebował dodatkowych rur. Widziałem gdzieś w sklepie moto za 30 zł taką giętką rurę PCV którą możesz sobie dowolnie skierować, długość jest wystarczająca. Ale z tego co widziałem to w profesjonalnych firmach też robią takie odgradzanie. Dodatkowo, obudowa stożka zabezpiecza go przed brudem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 (edytowane) od kiedy jak mam diesla? ja mam benzin 98KM swoją drogą jak na taki zestaw to strasznie dużo. od przepustnicy do filtra zapłąciłem może 130+wcześniejsze 15 za filtr odmy. najlepiej albo osłonić jakoś przy ACC ścianką albo dodatkowo pociągnąć rurę spod zderzaka/na wysokości zderzaka z zimnym powietrzem wygląda to u mnie tak: https://lh5.googleusercontent.com/-IyMG5bVX6xs/UESq8M_s9tI/AAAAAAAALVs/JrmQ6fS9Xfo/s1280/DSC_0198.jpg dodatkowo ten pojemniczek co widac w tle wychrzaniłem i zatkałem otwór dynksem, który przepycha silikon i inne świństwa w takich wyciskanych puszkach owinięty taśmą izolacyjną i jest super. dodatkowo filtr na odmie i lepiej. muszę jeszcze raz sie pobawic z adaptacją bo wydaje mi się że jest coś nie tak+ustawienie wskazówek zegarów bo wymieniłem ostatnio na białe i jest momentami drobny sajgon. Służę pomocą, tzn mogę dać namiar na gościa ktory ma czesci do tego na allegro ew podejsc i podpytac ile by mu wyszlo do N15 (u mnie skladalismy na miejscu i sam mi wiercił wszystko). Edytowane 29 Listopada 2012 przez tomzyl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Eheh no nie wiem, coś mi się pochrzaniło ;-) a może to mówiłeś o tym drugim w Twojej rodzinie. Tak się właśnie zastanawiałem po co się daje te filtry na odmę. Z tego co czytałem na forach innych marek to nic nie daje poza tym że syf nie leci do kolektora dolotowego... ale też podobno trzeba jakieś catch tanki zakładać żeby się ten filtr odmy za szybko olejem nie zaklejał. Tomzyl pod jakim względem jest lepiej u Ciebie po założeniu tego filterka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 A ja muszę powiedzieć, że udało mi się uzyskać zauważalną zmianę w reakcji na gaz stosując szerszą rurę doprowadzającą powietrze do seryjnej puszki. Kupiłem po prostu drugą puszkę, w jej dolnej części poszerzyłem otwór wejściowy i wrzuciłem rurę aluminiową w kształcie kolanka 120st, średnica jak przepływka, 77mm. Rura po docięciu weszła na styk między aku a zbiornik wyrównawczy płynu, do tego zostawiłem jeszcze przy samej puszce kawałek starej, plastykowej rurki więc ta nowa jest dokręcona do puszki przez ten platik śrubką (nie wypadnie). Całość uszczelniona czarnym sylikonem, rura też czarna, to nie widać za bardzo, że tam było cos zmianiane. Tłumik szmerów z nadkola wywalony. Efekt jest taki, że przy wcisnięciu gazu powiedzmy już w okolicach 1,5 - 2k rpm zauważalnie żwawiej się wkręca, mocniej rwie do przodu. Przy pełnym bucie od ok. 4 - 4,5k rpm jest juz bardzo fajny odgłos silnika, taki mocno gardłowy, niski. Tylko żeby go usłyszeć to trzeba mocno przycisnąć, dzieki czemu w sumie w żaden sposób nie jest to uciążliwe podczas normalnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Ja tu u siebie planuje zrobić wlot w nadkolu zaraz za zderzakiem, tylko mam obawy czy nie zaciągnie wody przy ulewach albo czy śniegu nie nawali do dolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 catch tank nie zakłądałem bo nie ogarniam zasady działania, ale pomyślimy. Ja go załozyłem jeszcze przed stożkiem, bo rozkminiałem gdzie mi może olej sp***rzać (mimo wszystko miałem nadzieję, że to nie pierścienie...). Gdyby cały dolot i kolektor wyczyścic dokladnie to wtedy moglbym coś kolwiek powiedzieć, tam dosyć ciepło jest, więc ten filterek za wiele nie daje. Dźwięk tak, jest przy mocniejszym tykaniu gazu, oczywiście im wyższa prędkość tym mocniej trzeba docisnąć pedał. z obrotami mam tak, że przy nizszych jest lekki muł, a pozniej jak załapie to leci jak głupie nrb, na spotkaniu 13.12 mozemy się przejechac zebys uslyszal pełniejszą głębię dźwiękową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Ja tu u siebie planuje zrobić wlot w nadkolu zaraz za zderzakiem, tylko mam obawy czy nie zaciągnie wody przy ulewach albo czy śniegu nie nawali do dolotu. Maciek, to też będzie stage2 mojego dolotu. Tylko ja planuję zrobić na wiosnę, na kolanku silikonowym 90 albo 120st, wtedy w razie co kolanko możesz zdjąć i dać prosty łącznik nad dziurą z nadkola, taka zmiana na zimę, jakbys się bał wody. Poza tym, to tak na upartego zawsze można "doszczelnić" połączenia plastikowego nadkola z blachą np. wysmarować wszystko smarem podwoziowym i zakładając nadkole zgarnąć ten smar tak, żeby uszczelnił połączenie nadkole-blacha. Jak na mnie powinno to znacznie ograniczyc dostawanie się tam wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 30 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 (edytowane) Trochę dziś myślałem i wymyśliłem już jak to zrobie. Więc zostawię seryjną puche filtra i zamontuje w niej stożek. Wykorzystałem do projektu stary krociec od przepływomierza i przymierzałem to będzie git tylko dam nakrętki i będzie się trzymać, planuje przykręcić ten krociec z drugiej strony w puszce filtra, tak jak jest przykręcony krociec od przepływki to ja z drugiej strony dam tylko nakrętki i będzie ok. W dalszych planach mam powiększenie średnicy wlotowej rury na 75mm z 60, doprowadzę świeże powietrze i na zimę będzie to tak luzem a jak minie zima to będzie to złączone z filtrem, albo odgrodzę jakąś blacha wlot od silnika i nie będzie miał innego żrodła czerpni jak z nadkola. To narazie takie refleksje, jutro jak znajdę czas to przykręce stożek, bo mam dość tych bibułowych filtrów, a stożek stoi w garażu i się kurzy. http://imageshack.us...4276828154.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/6/1354276848883.jpg/ Edytowane 30 Listopada 2012 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 Nie wiem, ale mnie jakoś stożek w cywilnym aucie nie przekonuje, tutaj małe wyjaśnienie dlaczego: http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=&b=&e=&k=&g=00008&p=&n=&t=&towkod=C+2964 Jak się kliknie zakładkę "w pojazdach" do widać, do jakich silników stosuje się ten sam filtr (na przykładzie Mann-a C2964). Nawet zakładając, że część z tych aut może mieć podwójny dolot (2 puszki), to i tak wychodzi, że taka standardowa panelowa wkładka wcale nie ogranicza mocy (przykład z Nissanów: silnik 3.0 w Maximie A33 czy A32 i moc ok. 200KM). Także dla mnie największy sens finansowo - performance-owy ma doprowadzenie zimnego powietrza właśnie do seryjnej puszki. No chyba, że ktoś lubi hałas, to wtedy rzeczywiście stożek, ale to już temat nie na sekcję "Power Team" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.