Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ Dolotowy, Filtry Stożkowe oraz CAI


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

freezer Pamiętaj że w N/A ważna jest długość dolotu i właśnie dobrze zrobił tak jak widać wyżej. Gdyby dał na przepustnicy mógłby pogorszyć się moment obrotowy na niższych obrotach.

theant odwrotnie - na krótkim dolocie dół jest mocniejszy. Taki dolot jak wyżej przesuwa max Nm w górne obroty - sprawdzałem to na hamowni. Jak coś to w mojej prezentacji w 1 poście jest obrazek z nałożonymi wykresami dla obu typów dolotu :)

Pozdro

Potwierdzam sprawdzone. Trzeba szukać kompromisu pomiędzy długością, średnicą,

najlepszym umiejscowieniem. Przede wszystkim jak najbliżej przepływki i w jak najbardziej "zimnym miejscu" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam, czytam temat ale nie moge znalesc konkretow (moze ktos podac chociaz strone)

 

silnik GA16DE, planuje wywalic cała to rure banke i pusze z filtrem

chciałbym na przepustnice dac kolanko 90* i prosta rure za akumulator + stozek

 

i tu moje pytania:

jaka srednica rury? jaka srednica stozka?? - odpowiednie do pojemnosci silnika

czy mogłby byc stozek SIMOTY

Wymiary:

* wysokość - 130 mm

* średnica - 151 mm

* średnica wlotu 77mm

 

czy nie jest za duzy do 1.6??

na odme poszedł by mały filterek ale czy jest tam jeszcze jakas elektryka?? kostki, czujniki??

 

czekam na jakies wskazowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj... Albo ci się nie chciało, albo masz problemy ze wzrokiem... Wszystko o co pytasz jest w tym temacie, tylko trzeba dobrze poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Ja do ga14de zalozylem stozek jr (FC08003)TAKI

 

wszystko na rurach PCV na początek dla sprawdzenia jak sie spisuje i co zauważyłem.. elastycznosc wzrosla od 2,5k do konca ciągnie az milo i spalanie spadlo conajmniej 0,5l moze nawet litr.. okaze sie jak zatankuje:)

 

 

osiągi.. hmmm. z pelnym bakiem `95 i pasazerem ze stoperem wyszlo w granicach 12sekund. zobaczymy co dalej na pustym baku i samemu bedzie.

Edytowane przez zwyczajny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzis do 1.6 zalozyłem ten http://moto.allegro.pl/item720908366_filtr_stozkowy_simota_dolot_160km_zaimpregnowany.html

kolanko 90 stopni rura 70cm prosta i filtr za aku

wnioski ? musze przejechac sie gdzies dalej dzis tylko na probe sie karlem no dzwiek to wiadomo ze inny już nie taka szlifiera :P

chyba troche lepiej ciagnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja dzis do 1.6 zalozyłem ten http://moto.allegro.pl/item720908366_filtr_stozkowy_simota_dolot_160km_zaimpregnowany.html

kolanko 90 stopni rura 70cm prosta i filtr za aku

wnioski ? musze przejechac sie gdzies dalej dzis tylko na probe sie karlem no dzwiek to wiadomo ze inny już nie taka szlifiera :P

chyba troche lepiej ciagnie

 

 

mozesz dac jakies zdjecia?? rura jakie fi?? co zrobiłes z taka mała rurka co wchodzi od spodu puszki z filtrem powietrza??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta rurke od spodu co idzie zaslepiłem

co do zdjec to nie wiem czy jest co pokazywac jest to troche prowizora bo w ramach testu jest to załozone nawet nie chciało mi sie tej dolnej czesci puszki filtra wykrecac wiec ten płaski blat został

rurka ma srednice 66 mm z ocynku zrobiona kolano jacky 90' prosto w stozek simoty bez zadnych dodatkowych kolan 15

jak chcesz juz tak bardzo zobaczyc jak to wyglada to wysłe ci foto na mejla :P

cudów nie ma co sie spodziewać oczywiscie z wielkoscia stozka tez nie ma co przesadzac ja kupiłem taki do 2.0 max

zdecydowanie dzwiek szlifiery sie zmienia na troche bardziej agresywny zwłaszcza na wyzszych obrotach

....chyba troche lepiej ciagnie na wyzszych ale udowodnic to trudno bez hama :P

Edytowane przez moti21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosyć dawno robiłem u siebie dolot i wystrugałem takie coś :rolleyes:post-19543-12526205510048_thumb.jpg

Redukcja - kolanko od BRC chyba fi 77-60, (10 cm kawałek rurki pcv <- :blink::whistle:) redukcja fi 77-70, BLOS, następna redukcja fi 77-70, rura kwasówka fi 77 dł.50 cm (jezdzac 'wkolo komina' strasznie sie małpa grzeje) i stożek za aku.

Do tego kawałek rury na doprowadzenie zimnego powietrza spod zderzaka, Oraz pocięta i złożona trochę inaczej oryginalna rura od puszki, wszystko szczelne obtaśmowane dla pewności . post-19543-12526213065802_thumb.jpgpost-19543-12526213290062_thumb.jpgpost-19543-12526213430336_thumb.jpgpost-19543-12526214284835_thumb.jpg

Po ostatnim trasie w nocy zmuszony bylem założyć "moskitiere" na rurę z 2 fotki(widać takie białe coś na pierwszej) . :lol:post-19543-12526214463738_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTB pomiń tą obudowę filtra powietrza i zrób tak jak Kolega w poprzednim poście ;)

...chyba, że bardzo dbasz o czystość zasysanego powietrza i w obudowie umieściłeś drugi filtr hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak jak koledzy ci radza zobaczysz ze bedzie o wiele lepiej nie tylko optycznie

ja tez tak zrobiłem kiedys ale miałem wrazenie ze jakby nie wszystkie powietrze szło przez stopzek tylko ze gdzies mi bokami przez te plastiki zasysa

po załozeniu bezposrednio na przepustnice kolanka i rury az za aku zrobiło sie o wiele lepiej

Edytowane przez moti21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stozka sie pozbylem :P i zostawilem filtr wymyty ogrinalny , juz sie pogubilem lepiej zostawic tak czy wywalic orginalny filtr i na koncu rurki wstawic stozek ?

 

tu 2 koncepcja ( ofc bez filtra orginalnego ) 1zprwoj.jpg

Edytowane przez BTB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tak ladniej wyglada ^^

 

ale przeczy samej idei zmian układu dolotowego... :|

zamiast pozwolić silnikowi łatwiej "oddychać" tylko pogarszasz sprawę.

popatrz sobie na prezentację Sunnego bodka_n14 - tam masz opisane wszystkie jego walki z dolotem i bierz go za wzór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Primera 2.0 16v

Witam Wszystkich chce zrobić w swoim Nissanie P10 2,0 16V lepszy układ dolotowy a jestem z tego zielony czy ktoś ma fotki na których jest pokazany dobrze zrobiony dolot??? mam jeszcze pytanie o ile zwiększy się zużycie paliwa?? moje autko jeździ na gazie czy będę musiał jechać na ustawienie gazu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...