Coobcio Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 EGR - to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spaliny z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do cylindró i jest przepalane. Dzięki temu inżyinerom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy. Można zrobić prosty zabieg i zablokować doplyw spalin do kolekotra ssacego. Poniżej zamieszcze opis jak tego dokonać i uwolnić pare kucy w calym zakresie obrotów Odp. na pytanie dalczego to tuning za dwa zł Widok na standardowy 150 silnik w Primerze GT odkręcamy osłonę termiczna z kolektora wydechowego tniemy rure EGR i wycigamy uciekty fragment i zdejmujemy z niego nakrętkę Odkręcamy nakrętkę od rury EGR w powstaly otwor w kolektorze wsadzamy monetę 2ZŁ Zakręcamy ją nakrętka zdjetą z rurki EGR czesc rurki ktora zostala w samochodzie zaklejamy taśmą Wersja oficjalna jest pod adresem: http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?tcid=4&tid=8 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość duce Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Coobcio to dotyczy wszystkich silnikow czy tylko SR20 ?? Jak wszystkich to czekam na info co i jak ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 14 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Dotyczy to wsyztkihc silników od 1.4 w zwyż... Ps. dam dokladny opis i wytlumacze dalczego tu tuning za 2zł :!: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 14 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2005 Coobcio!!! Teraz o tym mowisz?? Ja wybulilem sie 200$ na oryginalny zawor Nissan-a bo stary byl "popsuty" i sie nie otwieral. f*ck ale dalem d...py. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 Ja ten zawor mam juz zaslepiony bo jest uszkodzony i nie dzialal i mialem problemy z obrotami Mechanik stwierdzil ze wystarczy go zaslepic. No i widze ze przy okazji dostalem kilka konikow gratis !!!! Ale ma pyatnie czy jezdzenie z zaslepionym zaworem EGR nie jest szkodliwe dla silnika ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 Wrecz przeciwnie!! W procesie spalania moga pwostawac stale czastki ktore dzialja jak papeir scierny na gladzie cylindrow i pierscienie ale przede wszytkim o wiele wolniej bedize sie brudzic i starzec olej. Zastanówcie sie jak brudne spaliny wlatują spowrotem do komory spalania to ja brudza bo spaliny to brudy powstale po procesie spalenia paliwa i poweitrza... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 Ale cos mi tu nie pasuje.Jesli to szkodzi silnikowi to po co wogole takie cos by robili w samochodach???Czy robili by to po to aby ktos wpadl na pomysl i to wywalil zeby lepiej bylo??? POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 Robili to poto aby o 7% zmniejszyć zawartoś dwutlenku azotu w spalinach... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysy Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 Szanowny Coobcio.Bardzo proszę o dokladny opis usunięcia EGR,ale czy się da w SRDi.Wielkie gry za odpo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 16 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 Coobcio napewno Twoj sposob jest skuteczny ale mechanik zaslepil mi go troszeczke dalej przed samym zaworem EGR i kosztowalo to 2 grosze hahaha nie trzeba ucinac wtedy rurki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2005 w SR20DI jest bardzo podobnie... Najlepiej jesyt wogle wywalic wszytkie te puszczeczi co sa z tym polaczone i odkrecic z kolektora ssacego ich elemnty i zaslepic blaszką 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 jeśli coś podobnego zrobię w N16 to nie zacznie wariować elektronika (tryb serwisowy etc.) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 17 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 tO NIE MIALO BYĆ PORFI TO MIAL być tuning za 2zł ktory sie wykonujje w czasei 15 minut !! Zeby to mialo ręce i nogi to trzeba reszte ukaldu usunąć a powstralu otwór w kolektorze ssacym zaslepic blaszką i wtedy nei ma rurki i pod maską jest przejrzysciej Ps. ten patent jest sprawdzony na silnikach SR20Di/De i DE oraz 1,4 i 1,6 na wielkpunkcie we wszytkich przeypadkach porpawiał osiagi nie iwem jak jest w 1,8 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slayder10 Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 w n16 1.5 nie ma co sie bawic z tym egr bo go poprostu nie ma jest miejsce fabrycznie zaslepione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pecyn Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Coobco jak powiedzial Jumper kosztuje to 2 gr plus 2gr na drugi koniec rurki bez jej ucinania(na pewno w silnku od almery). Ja to wlasnie tak zrobilem i raczej widze/czuje efekty:). Tak wiec sprawdze czy nic sie nie bedzie dzialo nie dobrego i jak wszystko bedzi oki to polecam kazdemu taka przerobke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość --Mlody-- Opublikowano 20 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 coobcio, moj kolektor nie ma nawet otworu na EGR, chcialem to zaslepic ale nie mam tej rurki wychodzacej z kolektora ... jak to mozliwe ?? ( w kolektorze nawet nie ma zadnej zaslepki na otwor, ktora przynajmniej dawala by pewnosc ze to kiedys bylo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2005 Powiem Ci ze to bardzo molziwe w Zadnym Sunny GTI i Primerach GT z roku 91 tego nie znajdziesz bo tego nie ma Pozniej to montowali ze wzgledu na nowe normy emisi splain 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolter Opublikowano 22 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2005 Co do zaworu EGR hmm.Wydaje mi się że sprawa nie jest tak oczywista z tą nieszkodliwością na silnik.A zaraz wysune pare kontr dlaczego.To że zawór EGR miał obniżać zawartość tlenku azotu w spalinach to prawda pytanie tylko JAKIe są przyczyny tego że wydziela się tlenek azotu.Odpowiedz jest prosta wysoka temperatura im wyższa tym więcej tlenku azotu.Dlatego i mimo że brzmi to niedorzecznie zawór EGR miał terz obniżać czy nawet rególowac temperature spalania tak aby tego tlenku było jak najmniej.Na logike w spalinach jest mniej tlenu niż w czystym powietrzu a każdy wie żeby powiększyć pożar to wystarczy powietrze do ognia.Jak sama nazwa wskazuje to jest zawór czyli się otwiera i zamyka.Gdy depniemy na pedał gazu zawór powinien się zamykac tak że mieszanka powinna składac się tylko z czystego powietrza i wtedy odcinanie rurki od EGR nie ma najmniejszego sensu .Sens natomiast jest jeśli chcemy aby nasze autko już na starcie miało lepsze przyspieszenie .Ale jak juz pisałem nic za darmo spowoduje to szybsze nagrzewanie się tłoków dlatego że mieszanka z czystym powietrzem ma wyższą temperature spalania.Pozdrowienia dla chłopaków z Nissan Power Team. :wink:A co do silników GT myśle że tam uwzględniono właśnie wyższą temperature spalania i dla tych silników nie ma to takiego wpływu jak na silniki montowane seryjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2005 Silnik GT ma tylko inny walek ssacy o dluzszym czasie otwarcia i innt kolekotr wydechowy... Zeby obnizyc temperature to tak jak w trubo wzbogaca sie meiszankę dodając więcej wachy, EGR - to twój wróg, mi osobiście zależy na każdym koniku więc odrazu go wypiepszyłem... Temperatura pracy moejgo silnika nigdy nie przekracza 80*C i to po gazowaniu na maksa... Z reszta kazdy silnik czterosówowy ma natrysk oleju na denko tloka - SR20... na korbach ma dwa otworki z ktorych olej zyga na spod tłoka :wink: Temperatura rzeczywiscie troche wzrosnie ale nie OD EGR ale jak np. założy się turbo dlatego trzeba usatwićm eiszanka na bogatrzą dowalic trzeba odpoweidnio duzo paliwa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mel Opublikowano 22 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2005 Coobcio, zrobiłem tak w swojej P10 z tą różnicą że mój koszt to nie 2zł a 5groszy - taki nominał pasuje do końcówki rurki w okolicy EGR w wersji silnika 1,6. Miałem trochę czasu więc przy okazji rozłączyłem odmę z układem dolotowym silnika.Być może jest bardziej elastycznyale niewiele- trudno to tak jednoznacznie odczuć, pewnie hamownia wykazała by wzrost. Mam jedno pytanko - moje autko ma ok.160 000 km więc katalizator i tak już nie działa, jak go wywalić by nie wzrósł poziom hałasu wewnątrz , Czy wstawienie tłumika w jego miejsce spowoduje przyrost momentu i nie wzrośnie hałas. Szukałem w postach ale niewiele osób zwraca na to uwagę a niektórzy nawet rajcują się hałasem w czasie jazdy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaca V6 Opublikowano 22 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2005 Co do zaworu EGR hmm.Wydaje mi się że sprawa nie jest tak oczywista z tą nieszkodliwością na silnik. Kolega nie pisze takich rzeczy, dzisiaj wyciąłem EGR :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 22 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2005 Coobcio - mam pytanie: a jak w twoim silniku jest sterowany zawór egr? Przecież powinien być element sterujący podciśnieniowo zaworem do którego dochodzi przewód z ECU który poprzez podanie lub odcięcie napięcia steruje tym elementem a tym samym zaworem. Czy odłączenie tej wtyczki nie rozwiązuje tematu? Twoje rozwiązanie jest ciekawe, ale mi osobiście przeciącie rurki nie podobało się, ponieważ w taki przypadku już nie powrócisz w prosty sposób do oryginału, chociażby przy analizie spalin, wizyty w serwisie czy sprzedaży auta. Nie znam się dobrze na temecie recyrkulacji spalin, ale ktoś kiedyś mi mówił że odcięcie zaworu egr powoduje zbyt szybkie schładzanie się cylindrów w pewnych warunkach pracy co wpływa na żywotność silnika. Trzeba by poszukać i potwierdzić czy faktycznie są jakieś zagrożenia. pozdr Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2005 W POLSCE nie bada sie zawartaosci azotu w spalinach tylko CO i HC więc nie ma z tym najmneijszego problemu Ps. zaby to ladnie wygladało to usówa sie wszytko, łącznie z tamiki grzybkami co sa pod koeltorem ssacym, a otwór w samym koelktorze sie zaslepia a kable od zaworka sie ucina i ladnie taśma zakleja ze nie ma po nich sladu. Ps. Wszytkei Sunny GTi i 100Nx GTi nie mialy EGR - i to jest gwarancją ze nie ma to negatywnego skutku na trwalość silnika, wręcz przeciwnie !! Ps2. jak cherz wywaliść stary zamulający twoej auto katalizator i zeby ni zrobilo się głosno to wsadz tlumik przelotowy ale o wewnatrzenj srenicy wiekszej ja ksrednica rury, tym samym bedziesz meic wieksza pojem,ność ukłądu jak i cisze w kainie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pecyn Opublikowano 23 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2005 Tak wiec po przejechaniu ok 150 -200 km moge stwierdzic ze po zaslepieniu rury EGR sa lepsze wyniki ,auto jest elastyczniejsze, lepiej sie "zbiera", wcale nie pali wiecej a temperatura silnika sie nie podnosi wiecej niz przed modyfikacja:) .I tak na prosbe Slawka podaje moje obserwacje ale przydaloby sie jeszcze zrobic test na G-tech'u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2005 Jak do tego dojdzie puszka rozprerzajaca w meijsce kata i przemyslnei zrobiony dolot to myślę że osaigami się zblizysz 1,6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.