Gość slaweq22 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 po to jest EGR zeby obniżył temperature spalin wtłaczanych przez suszarke zapraszam do lektury -> http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 No akurat nie muszę czytać, bo temat EGRu w CD20 jest mi doskonale znany i zapewniam Cię, że w tym przedpotopowym silniku zaślepienie tego zaworu nie ma skutków ubocznych. Tłoki są w stanie wytrzymać kilkukrotnie wyższą temperaturę, niż temperatura spalania w cylindrze. Jeśli już mówimy o wysokiej temperaturze, to co innego może to odczuć, ale pod warunkiem, że będzie to temperatura blisko dwukrotnie wyższa, niż powinna - ale sam dojdź do tego, co to takiego Bardziej problemowe jest usunięcie zaworu N75 w pewnych silnikach, bo tam są jeszcze dodatkowe czujniki, których brak w CD20. W Nissanowskim CD20 zawór EGR jest tylko dla ekologii, nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Witam Dogrzewam troche temat bo przyznam szczerze, wymieklem przy przegladaniu 4 strony z 37 :/ P11 2.0 TD 1996 Wrocilem wlasnie z garazu i zaslepilem EGR złotówką Demontaz calej rury jest bardzo czasochlony i mnostwo zabawy z tym :/ Czy taka modyfikacja jest dobra? Zaslepilem tylko rure i wszystko zlozylem tak jak bylo, zadnej kosci tam nie widzialem od EGR. Przejechalem 10 km i sprawia wrazenie ciut elastyczniejszego, ale spodziewalem sie troche wiekszych efektow, turbinke slychac od nizszych obrotow http://img13.imageshack.us/img13/3217/zdjcie0043zj.jpg http://img401.imageshack.us/img401/369/zdjcie0044ky.jpg http://img513.imageshack.us/img513/5790/zdjcie0045a.jpg http://img818.imageshack.us/img818/9891/zdjcie0046h.jpg Prosze o odp. koledzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Ja tak jeżdżę już z rok i ostatnio zaślepiłem też koledze. Jeśli to rozkładałeś to widziałeś ile syfu tam było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Też mam zatkany złotówką, jest ok już 3 lata. U mnie słychać juz przy 1700obr. wstaje turbo słychać świst. Ogólnie strasznie śwista ta moja turbina jak bym nie wiem jaka tam siedziała, ale podoba mi się ten dźwięk silnika ze świstem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 (edytowane) No swista wczesniej, przed 2tys juz ale niektorzy pisali o odlaczeniu kosci od EGR. Dotyczy sie to pewnie p11w144, tak? Tak jak bylo zlozone, tak zlozylem troche syfu bylo :/ jak w kominie, ale suchy osad Rozmawialem dzis z kolega i doszlismy do wniosku, ze calkowite wyrzucenie EGR moze dac lepszy efekt Gdyze te spaliny i tak kraza w EGR zamiast od razu szybciutko opuscic autko Jakby wyrzucic caly EGR i zaslepic przy samym kolektorze wydechowym to powinno dac lepszy efekt, co myslicie o tym? Bo efekt jest naprawde niewielki :/ Edytowane 23 Czerwca 2012 przez Navstar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 zależy jaki efekt chcesz tym osiągnąć, ja chciałem żeby ten syf nie leciał do silnika, tylko czyste powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Pewnie taki sam jak wiekszosc klubowiczow Poprawic dynamicznosc a syf przy okazji zatrzymac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Przy samym kolektorze też pasuje złotówka ja właśnie tam dokładniej ją wrzuciłem, uciołem przy końcu i zakręciłem ze zł, reszta wisi jak wisiała zawór EGR bez rury wężyki itp połączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 u mnie przepaliło podwójną blaszke, więc zrezygnowałem z tego na zawsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navstar Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Przy samym kolektorze też pasuje złotówka ja właśnie tam dokładniej ją wrzuciłem, uciołem przy końcu i zakręciłem ze zł, reszta wisi jak wisiała zawór EGR bez rury wężyki itp połączone. I efekt bym mizerny jak u mnie czy moze troche mniej mizerny? Pokaz moze zdjecie jak to masz zrobione Troche zabawy jest z odkreceniem tej rury co? Czy jakis sposob na to masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Potem fotkę wrzucę, a tak szczerze to nie mam porównania przed i po bo kupiłem primere z rozwalonym silnikiem(rozrząd przeskoczył) i odrazu jak składałem to wywaliłem egra, tak więc nie wiem jak jeździł przed. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 daje upragnione foto z sr20 z egr i bez w serii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 (edytowane) Też przymierzam się do wywalenia egru . Chce wstawić blaszkę 0,8 zamiast monet. Wcześniej miałem zaślepione wężyki i jak byłem u pompiarza to mi zrobił normalnie bez zaślepiania bo nie mogł wyregulować silnika. I tak jeżdżę bez zaślepionych wężyków. Miałem odczucie że turbo szybciej czuć jak zaślepiłem wężyki . Teraz się przyzwyczaiłem i jeżdże beż śrubek. Pewnie przy zaślepionym egr podobnie jest że turbo szybciej czuć . Może będzie lepiej i spalabie może troche spadnie w moim traktorku ,chociaż i tak jestem zadowolony Edytowane 6 Lipca 2012 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 najlepiej zaslep je w dwoch miejscach przy kolektorze dolotowym i wylotowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 No i zaślepiłem sobie egr. Zrobiłem to przy śrubkach n 12 kluczyk przykręcanych w poziomie. Zaślepiłem nie monetą tylko dorobiłem z blachy 0,8 i zrobiłem otwory na śruby i przykręciłem wszystko.Pewnie blacha powinna też wytrzymać . Przeglądałem temat i na 34 str kolega Nowak ma starą 1zł mi nie pasowała tam 2zł tylko wchodziło 5zł . Nie chciałem tam montować monety i zrobiłem z blachy. W sumie nie było dużo roboty .Jakiś czas temu już odkręcałem te śruby to poszło łatwo. Przykręcając nasmarowałem smarem miedzianym. Wykręciłem wąż od turbo co idzie od filtra powietrza do turbo i był dostęp do nakrętek i śrub z dołu zaworu. Na turbo położyłem szmatę żeby nic nie wpadło.Wszystko trwało może pół godz . Podczas jazdy jakoś nie zauważyłem może różnicy czy turbo szybciej reaguje czy nie. Pewnie napisze jak gdzieś dalej pojadę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krecina Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Witam, czy udało się komuś usunąć EGR i sprawdzić że wszystko działa i jest w porządku w primerze p11 (144) 2.0 99r 140km ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 krecina, mamy takie same samochody - u mnie jest usunięty EGR i wszystko gra. Co prawda nie ja go usuwałem tylko taki już kupiłem (ale widać że był). Wywalone jest kompletnie wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krecina Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Przy czujniku temperatury masz opornik a druga kostka elektryczna jest czymś zaślepiona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 W nwszych P11.144 po 2001 roku mozna odłączyć EGR oraz zaworek EVAPu i Check Engine nie wyskoczy przykład Zuru, w przypadku starszych roczników już będą problemy z CE... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krecina Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 W nwszych P11.144 po 2001 roku mozna odłączyć EGR oraz zaworek EVAPu i Check Engine nie wyskoczy przykład Zuru, w przypadku starszych roczników już będą problemy z CE... Mam p11 144 2.0 (CVT) z99r zaślepiłem egr-a, na razie Check Engine niezapalna się. Czy to się zmieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek200 Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Ja za cholerę nie mogę odkręcić osłony kolektora, inaczej nie odkręce rurki EGR, próbowałem psikać WD-40, jakimś olejem penetrującym, odrdzewiaczem, colą, ni cholery tylko 1 śruba się ruszyła, pozostałe są pordzewiałe i żaden klucz do nich nie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek6490 Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Ja u siebie przeciąłem rurkę przy samym końcu i później odkręciłem długim kluczem nasadowym, bodajże 20. Osłony też nie mogłem odkręcić. Pzdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cinek200 Opublikowano 3 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2012 Przede wszystkim dziękuję za pomysł jacek6490. Usunąłem rurkę i zaślepiłem otwory po obu stronach, "na górze" włożyłem spiłowane 10 pfennigow niemieckich, a na dole uciąłem rurkę przy samym końcu a wystający z kolektora "kikut" mocno zmiażdżyłem w imadle oraz zagiąłem tak aby to było szczelne. Co do efektów to sporo nie zauważyłem, nieco lepiej się zbiera od niższych obrotów, i wydaje mi się że szybciej przyspiesza z 80 - 120km/h na 3-cim biegu, sprawdzałem przed usunięciem EGR więc mam jakiś tam punkt odniesienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian93 Opublikowano 6 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2012 Witam. Nie wiem jak dużo daje te usunięcie EGR za pomocą monety. Ja próbowałem i powiem że miałem problem z odkręceniem śrub, dojście też dość kijowe a 2 zł które włożyłem sie rozwaliło na 2 części. Środek monety który jest srebrny po prostu wyszedł z obramowania. Nie wiem co by się stało gdyby to gdzieś wpadło. Może pomysł dobry i coś tam daje, ale nie polecam użycie monety 2 złotowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.