Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No akurat nie muszę czytać, bo temat EGRu w CD20 jest mi doskonale znany i zapewniam Cię, że w tym przedpotopowym silniku zaślepienie tego zaworu nie ma skutków ubocznych. Tłoki są w stanie wytrzymać kilkukrotnie wyższą temperaturę, niż temperatura spalania w cylindrze. Jeśli już mówimy o wysokiej temperaturze, to co innego może to odczuć, ale pod warunkiem, że będzie to temperatura blisko dwukrotnie wyższa, niż powinna - ale sam dojdź do tego, co to takiego ;) Bardziej problemowe jest usunięcie zaworu N75 w pewnych silnikach, bo tam są jeszcze dodatkowe czujniki, których brak w CD20. W Nissanowskim CD20 zawór EGR jest tylko dla ekologii, nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dogrzewam troche temat bo przyznam szczerze, wymieklem przy przegladaniu 4 strony z 37 :/

 

P11 2.0 TD 1996

 

Wrocilem wlasnie z garazu i zaslepilem EGR złotówką :D Demontaz calej rury jest bardzo czasochlony i mnostwo zabawy z tym :/ Czy taka modyfikacja jest dobra? Zaslepilem tylko rure i wszystko zlozylem tak jak bylo, zadnej kosci tam nie widzialem od EGR. Przejechalem 10 km i sprawia wrazenie ciut elastyczniejszego, ale spodziewalem sie troche wiekszych efektow, turbinke slychac od nizszych obrotow :)

 

http://img13.imageshack.us/img13/3217/zdjcie0043zj.jpg

http://img401.imageshack.us/img401/369/zdjcie0044ky.jpg

http://img513.imageshack.us/img513/5790/zdjcie0045a.jpg

http://img818.imageshack.us/img818/9891/zdjcie0046h.jpg

 

Prosze o odp. koledzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak jeżdżę już z rok i ostatnio zaślepiłem też koledze. Jeśli to rozkładałeś to widziałeś ile syfu tam było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam zatkany złotówką, jest ok już 3 lata. U mnie słychać juz przy 1700obr. wstaje turbo słychać świst. Ogólnie strasznie śwista ta moja turbina jak bym nie wiem jaka tam siedziała, ale podoba mi się ten dźwięk silnika ze świstem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No swista wczesniej, przed 2tys juz :) ale niektorzy pisali o odlaczeniu kosci od EGR. Dotyczy sie to pewnie p11w144, tak? Tak jak bylo zlozone, tak zlozylem :) troche syfu bylo :/ jak w kominie, ale suchy osad :)

 

Rozmawialem dzis z kolega i doszlismy do wniosku, ze calkowite wyrzucenie EGR moze dac lepszy efekt :) Gdyze te spaliny i tak kraza w EGR zamiast od razu szybciutko opuscic autko :) Jakby wyrzucic caly EGR i zaslepic przy samym kolektorze wydechowym to powinno dac lepszy efekt, co myslicie o tym? Bo efekt jest naprawde niewielki :/ :P

Edytowane przez Navstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy jaki efekt chcesz tym osiągnąć, ja chciałem żeby ten syf nie leciał do silnika, tylko czyste powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy samym kolektorze też pasuje złotówka ja właśnie tam dokładniej ją wrzuciłem, uciołem przy końcu i zakręciłem ze zł, reszta wisi jak wisiała zawór EGR bez rury wężyki itp połączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy samym kolektorze też pasuje złotówka ja właśnie tam dokładniej ją wrzuciłem, uciołem przy końcu i zakręciłem ze zł, reszta wisi jak wisiała zawór EGR bez rury wężyki itp połączone.

I efekt bym mizerny jak u mnie czy moze troche mniej mizerny? :D Pokaz moze zdjecie jak to masz zrobione :) Troche zabawy jest z odkreceniem tej rury co? Czy jakis sposob na to masz?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem fotkę wrzucę, a tak szczerze to nie mam porównania przed i po bo kupiłem primere z rozwalonym silnikiem(rozrząd przeskoczył) i odrazu jak składałem to wywaliłem egra, tak więc nie wiem jak jeździł przed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też przymierzam się do wywalenia egru .

Chce wstawić blaszkę 0,8 zamiast monet.

Wcześniej miałem zaślepione wężyki i jak byłem u pompiarza to mi zrobił normalnie bez zaślepiania bo nie mogł wyregulować silnika.

I tak jeżdżę bez zaślepionych wężyków.

Miałem odczucie że turbo szybciej czuć jak zaślepiłem wężyki .

Teraz się przyzwyczaiłem i jeżdże beż śrubek.

Pewnie przy zaślepionym egr podobnie jest że turbo szybciej czuć .

Może będzie lepiej i spalabie może troche spadnie w moim traktorku ,chociaż i tak jestem zadowolony :)

Edytowane przez RAAAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zaslep je w dwoch miejscach przy kolektorze dolotowym i wylotowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i zaślepiłem sobie egr.

Zrobiłem to przy śrubkach n 12 kluczyk przykręcanych w poziomie.

Zaślepiłem nie monetą tylko dorobiłem z blachy 0,8 i zrobiłem otwory na śruby i przykręciłem wszystko.Pewnie blacha powinna też wytrzymać .

Przeglądałem temat i na 34 str kolega Nowak ma starą 1zł mi nie pasowała tam 2zł tylko wchodziło 5zł .

Nie chciałem tam montować monety i zrobiłem z blachy.

W sumie nie było dużo roboty .Jakiś czas temu już odkręcałem te śruby to poszło łatwo.

Przykręcając nasmarowałem smarem miedzianym.

Wykręciłem wąż od turbo co idzie od filtra powietrza do turbo i był dostęp do nakrętek i śrub z dołu zaworu.

Na turbo położyłem szmatę żeby nic nie wpadło.Wszystko trwało może pół godz .

Podczas jazdy jakoś nie zauważyłem może różnicy czy turbo szybciej reaguje czy nie. Pewnie napisze jak gdzieś dalej pojadę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, czy udało się komuś usunąć EGR i sprawdzić że wszystko działa i jest w porządku w primerze p11 (144) 2.0 99r 140km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krecina, mamy takie same samochody - u mnie jest usunięty EGR i wszystko gra. Co prawda nie ja go usuwałem tylko taki już kupiłem (ale widać że był). Wywalone jest kompletnie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

W nwszych P11.144 po 2001 roku mozna odłączyć EGR oraz zaworek EVAPu i Check Engine nie wyskoczy przykład Zuru, w przypadku starszych roczników już będą problemy z CE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W nwszych P11.144 po 2001 roku mozna odłączyć EGR oraz zaworek EVAPu i Check Engine nie wyskoczy przykład Zuru, w przypadku starszych roczników już będą problemy z CE...

 

Mam p11 144 2.0 (CVT) z99r zaślepiłem egr-a, na razie Check Engine niezapalna się. Czy to się zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za cholerę nie mogę odkręcić osłony kolektora, inaczej nie odkręce rurki EGR, próbowałem psikać WD-40, jakimś olejem penetrującym, odrdzewiaczem, colą, ni cholery tylko 1 śruba się ruszyła, pozostałe są pordzewiałe i żaden klucz do nich nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie przeciąłem rurkę przy samym końcu i później odkręciłem długim kluczem nasadowym, bodajże 20. Osłony też nie mogłem odkręcić. Pzdr

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dziękuję za pomysł jacek6490.

 

Usunąłem rurkę i zaślepiłem otwory po obu stronach, "na górze" włożyłem spiłowane 10 pfennigow niemieckich, a na dole uciąłem rurkę przy samym końcu a wystający z kolektora "kikut" mocno zmiażdżyłem w imadle oraz zagiąłem tak aby to było szczelne.

 

Co do efektów to sporo nie zauważyłem, nieco lepiej się zbiera od niższych obrotów, i wydaje mi się że szybciej przyspiesza z 80 - 120km/h na 3-cim biegu, sprawdzałem przed usunięciem EGR więc mam jakiś tam punkt odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie wiem jak dużo daje te usunięcie EGR za pomocą monety. Ja próbowałem i powiem że miałem problem z odkręceniem śrub, dojście też dość kijowe a 2 zł które włożyłem sie rozwaliło na 2 części. Środek monety który jest srebrny po prostu wyszedł z obramowania. Nie wiem co by się stało gdyby to gdzieś wpadło. Może pomysł dobry i coś tam daje, ale nie polecam użycie monety 2 złotowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...