Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedź. A jesteś w stanie powiedzieć o ile to spalanie wzrosnie? Bo zostawiłem autko u znajomego i będzie mi instalował układ dolotowy, wywalał katalizator i przyśpiszał zapłon. Zastanawiam się też nad usunięciem EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość zawada primera2.0

witam serdecznie

mam pytanko bo jezeli takie cos montowali w autkach to jezeli to zdemontujemy to czy to nie zaszkodzi srodowisku bo ostatnio policja zaostrzyla jakies tam przepisy dotyczace spalin i czy wyciecie tego nie bedzie karalne pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość tomasz_suchorzewski

Witam wszystkich forumowiczów :)

Przeczytałem temat od deski do deski, sam niedawno kupiłem N15 i zastanawiam sie nad zatkaniem tego EGR.

Jako ze pierwsze posty zaczynają się w roku 2005 a mamy już końcówkę roku 2009 wiec może wypowiedzą się na ten temat osoby, które zaślepiły ten zawór i użytkują tak auto od tamtego czasu, czy nie ma jakichkolwiek negatywnych skutków tej operacji???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam..

Mam Almerke N16, silnik QG18DE, EGR zaślepione od okolic czerwca tego roku.. Bez kontroli "check engine" jeździłem ok 200km.. Lekko się zdziwiłem, kiedy tak w okolicach września samochód mi ledwo co zapalił (kilometraż i godz z kompa się skasowały) i ta lampka tez przestała świecić.. Znowu tak na 200km.. Teraz w tą zimę zauważyłem, że jak jest mróz, to lampka się nie zapala, a gdy tylko na 3 dni było lekkie ocieplenie (pow. 0 st C) to od razu się zapaliła.. Przyszedł mróz.. Zgasła.. O co tu chodzi>? ?? Lampka nie tylko lekko mnie irytuje, ale mimo wszystko bez niej, dziunia lepiej mi się zbiera.. Jeżeli ma to znaczenie, to przymierzałem się do założenia filtra stożkowego i "ślimaka" łączącego puszkę z filtrem powietrza a "kubłem" w zderzaku usunąłem i powietrze jest zasysane bezp. z komory silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ciekawostka i zarazem solidny argument dla tych ktorzy jeszcze sie zastanawiaja...

link do forum VW, temat o blokowaniu EGR, zobaczcie na zdjeciach jaki syf sie zbiera w kolektorze dolotowym...

forum VW, temat EGR

 

polecam przejrzenie calego tematu (wiem, sporo tego), ale jest tam sporo zdjec kolektorow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komatsuA1GR

Witajcie !!!! Mam Primerkie 2.0 16V z Monowtryskiem 115KM . zrobiłem ten tuning za 2 zł. wywaliłem też parę czujników i stwierdzam że poprawiła się moc oraz chętnie silnik wkręca się na obroty. Na paliwie i na gazie. Niemiły objawem przed zmianami było trzymanie obrotów silnika miedzy biegami podczas jazdy. Polecam wam ten Tun za 2 zety !!!!!! Jeżeli ktoś przeczyta ten list co bawi się w zmiany to mam chęć zmienić układ na wielopunkt lub od GT ???? kto czyta to poszukuje pomocy w tej sprawie ?? Pozdrawiam !!! :shifty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie -jestem zielony jezeli chodzi o budowe silnika wiec mam pytanie - chce zaslepic uklad EGR . zaslepienie polega na wlozeniu monety w otwor w kolektorze wydechowym gdzie dochodzi rurka od EGR.

i teraz pytanie.

 

czy normalnie przy dzialajacym EGR wszystkie spaliny ida ta cienka rurka do egr i pozniej do koletora ssacego ? chodzi mi o to czy jak zatkam ten otwor to: kolektor wydechowy chce wepchac tam te spaliny do tej cienkiej rurki ale nie moze bo jest zaslepiona wiec co sie wtedy z nimi dzieje - gdzie one leca?czy odrazu leca niewiem do rury wydechowej ? zamiast do rurki ?

ktos napisal ze zatkal ta rurke moneta za jakis czas odkrecil nakretke przy kolektorze wydechowym zeby sprawdzic co sie stalo z moneta i okazalo sie ze moneta jest mocno wygieta wiec tam musi panowac dosc mocne cisnienie i zastanawiam sie co sie z tym cisnieniem tych spalin dzieje skoro nie moze przejsc przez ta rurke do egr czy wtedy jakos same kieruja sie gdzies indziej, niechcialbym zeby mi cos rozsadziło ;)

 

Dziekuje za lekkie przyblizenie tej cyrkulacji spalin ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Z tego co wiem to przez te rurke idzie częśc spalin a nie wszystkie.A ta moneta nie wygieła się pod wpływem ciśnienia tylko nakretka dokręcana powoduje że ta moneta "układa" się na styku bo tam jest końcówka w kształcie stożka.Ponad to przeż zawór egr spaliny nie przechodza ciągle Tylko na wolnych obrotach (albo na wysokich nie pamiętam ):)

 

Ja zaślepiłem przy samym zaworze egr .Jest łatwiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Ja zaślepiłem przy samym zaworze egr .Jest łatwiej

 

i wystarcza zainwestować 2gr pięknie pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w P11 GT nie ma EGR - naszczeście w tym wypadku inzynierowie podarowali sobie o tą 1/1000 wyniki CO2 i woleli osiagnąć więcej mocy.Co do dolotu to w N16 jest bardzo podabnie jak u mnei w P10.Ps. dzikuje za komplementy :wink:

[/quote

musze powiedzieć że nie tylko P11 GT nie posiadały EGR,moja to zwykla P11 131 KM z lutego 99r i też nie posiada EGR,wszystko fabrycznie złożone,żadnych śladów czy otworów w kolektorach co by miały wskazywać że kiedy kolwiek był EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w P11 GT nie ma EGR - naszczeście w tym wypadku inzynierowie podarowali sobie o tą 1/1000 wyniki CO2 i woleli osiagnąć więcej mocy.Co do dolotu to w N16 jest bardzo podabnie jak u mnei w P10.Ps. dzikuje za komplementy :wink:

[/quote

musze powiedzieć że nie tylko P11 GT nie posiadały EGR,moja to zwykla P11 131 KM z lutego 99r i też nie posiada EGR,wszystko fabrycznie złożone,żadnych śladów czy otworów w kolektorach co by miały wskazywać że kiedy kolwiek był EGR

W WP11 z 1998r EGR-u również bral fabrycznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość toxick

A ja się tak przyglądam silnikowi w moim nissanie 100 nx z silnikiem GA16DS i mam problem bo tam idą dwie rurki jedna cieńsza do jakiegoś ustrojstwa pod pompką paliwową przy bloku a druga grubsza do zaworu na boku komory silnikowej tylko ta grubsza jest kawałek rurki od wydechowego potem gumowa do tego zaworu i z zaworu do ssącego wychodzi gumowa potem kawałek metalowej i do ssącego znowu gumowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak temat???

 

Chętnie bym zobaczył wypociny co by u siebie spróbować :shiftyninja:

 

Nie mogę znaleźć tego opisu :)

 

 

Czy usunięcie EGR nie ma wpływu na katalizator??

Edytowane przez P11DK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zaślepieniu EGR w P11.144, (przynajmniej mojej) co jakiś czas wyskakiwał check, więc instrukcja w łąpę i poszukiwania rozwiązania, z tego co zauważyłem otwarcie EGR-u sterowane jest czujnikiem temperatury, który jest umieszczony zaraz za nim. Zmiana wartości na czujniku otwiera i zamyka zawór, pomiar rezystancji na ciepłym silniku dał wynik około 45kOhma, a na zimnym około 0.48MOhma, czyli we wtyczkę czujnika temperatury zaaplikowałem rezystor o wartości 0.48MOhma i narazie jest gitt, zobaczymy co wyjdzie w praniu.

Wcześniej wogóle rozłączyłem czujnik i zaraz wyskakiwał błąd P1401 co wyczytałem gdzieś, że to układ poziomowania.

Podane wartości są pomierzone na moim czujniku ale powinny pasować do większości aut choć dla pewności lepiej zmierzyć na zimnym jakie ma wartości,

Wkładając rezystor mamy stałą wartość czyli już nei powinien wyskakiwać bład EGR.

 

jak temat???

 

 

 

Czy usunięcie EGR nie ma wpływu na katalizator??

 

nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam - jestem osoba ktora czesto dmucha na zimne - ostatnio wyjolem te 20 groszy z zaslepionego egr-a przy zaworze no i oczywiscie wygieta pod wplywem skrecenia i stozkowego ksztaltu polaczenia i tak sie zastanawiam - bo dosc mocno jest ona wygieta a do tego podczas jazdy ta rurka od egr jest dosc ciepla i tak sobie mysle czy czasem pod wplywem temperatury ta wygieta 20 groszkowa nie zacznie mi sie topic i jakies kawalki wleca do kolektora ssacego - zacznie sie ona robic miekka bo raz stygnie jak silnik stoi a raz sie nagrzewa jak jedziemy i wkoncu moze cos sie znia stac i niechce myslec co by sie stalo jak byc mi cos wlecialo do kolektora ssacego ;) - czy jestem zbyt przewrazliowony ?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zbyt przewrażliwiony, zrób sobie doświadczenie i wrzuć 20gr do ogniska czy popłynie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...