Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

EGR - to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spaliny z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do cylindró i jest przepalane. Dzięki temu inżyinerom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy.

 

Można zrobić prosty zabieg i zablokować doplyw spalin do kolekotra ssacego. Poniżej zamieszcze opis jak tego dokonać i uwolnić pare kucy w calym zakresie obrotów :D

 

Odp. na pytanie dalczego to tuning za dwa zł:)

EGR-1.jpg

Widok na standardowy 150 silnik w Primerze GT

EGR-2.jpg

odkręcamy osłonę termiczna z kolektora wydechowego

EGR-3.jpg

tniemy rure EGR i wycigamy uciekty fragment i zdejmujemy z niego nakrętkę

EGR-5.jpg

Odkręcamy nakrętkę od rury EGR

EGR-4.jpg

w powstaly otwor w kolektorze wsadzamy monetę 2ZŁ

EGR-7.jpg

Zakręcamy ją nakrętka zdjetą z rurki EGR

EGR-6.jpg

czesc rurki ktora zostala w samochodzie zaklejamy taśmą

EGR-8.jpg

 

 

Wersja oficjalna jest pod adresem:

http://www.nissanklub.pl/zrob_sam.php?tcid=4&tid=8

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotyczy to wsyztkihc silników od 1.4 w zwyż...

 

Ps. dam dokladny opis i wytlumacze dalczego tu tuning za 2zł :!:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ten zawor mam juz zaslepiony bo jest uszkodzony i nie dzialal i mialem problemy z obrotami Mechanik stwierdzil ze wystarczy go zaslepic.

No i widze ze przy okazji dostalem kilka konikow gratis !!!! :lol:

 

Ale ma pyatnie czy jezdzenie z zaslepionym zaworem EGR nie jest szkodliwe dla silnika ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrecz przeciwnie!! W procesie spalania moga pwostawac stale czastki ktore dzialja jak papeir scierny na gladzie cylindrow i pierscienie ale przede wszytkim o wiele wolniej bedize sie brudzic i starzec olej.

 

Zastanówcie sie jak brudne spaliny wlatują spowrotem do komory spalania to ja brudza bo spaliny to brudy powstale po procesie spalenia paliwa i poweitrza...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cos mi tu nie pasuje.Jesli to szkodzi silnikowi to po co wogole takie cos by robili w samochodach???Czy robili by to po to aby ktos wpadl na pomysl i to wywalil zeby lepiej bylo???

 

 

POZDRAWIAM.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w SR20DI jest bardzo podobnie...

Najlepiej jesyt wogle wywalic wszytkie te puszczeczi co sa z tym polaczone i odkrecic z kolektora ssacego ich elemnty i zaslepic blaszką

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tO NIE MIALO BYĆ PORFI TO MIAL być tuning za 2zł ktory sie wykonujje w czasei 15 minut !!

 

Zeby to mialo ręce i nogi to trzeba reszte ukaldu usunąć a powstralu otwór w kolektorze ssacym zaslepic blaszką i wtedy nei ma rurki i pod maską jest przejrzysciej :)

 

Ps. ten patent jest sprawdzony na silnikach SR20Di/De i DE oraz 1,4 i 1,6 na wielkpunkcie we wszytkich przeypadkach porpawiał osiagi nie iwem jak jest w 1,8

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobco jak powiedzial Jumper kosztuje to 2 gr plus 2gr na drugi koniec rurki bez jej ucinania(na pewno w silnku od almery). Ja to wlasnie tak zrobilem i raczej widze/czuje efekty:). Tak wiec sprawdze czy nic sie nie bedzie dzialo nie dobrego i jak wszystko bedzi oki to polecam kazdemu taka przerobke :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coobcio, moj kolektor nie ma nawet otworu na EGR, chcialem to zaslepic ale nie mam tej rurki wychodzacej z kolektora ... jak to mozliwe ?? ( w kolektorze nawet nie ma zadnej zaslepki na otwor, ktora przynajmniej dawala by pewnosc ze to kiedys bylo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci ze to bardzo molziwe w Zadnym Sunny GTI i Primerach GT z roku 91 tego nie znajdziesz bo tego nie ma :)

 

Pozniej to montowali ze wzgledu na nowe normy emisi splain

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworu EGR hmm.Wydaje mi się że sprawa nie jest tak oczywista z tą nieszkodliwością na silnik.A zaraz wysune pare kontr dlaczego.To że zawór EGR miał obniżać zawartość tlenku azotu w spalinach to prawda pytanie tylko JAKIe są przyczyny tego że wydziela się tlenek azotu.Odpowiedz jest prosta wysoka temperatura im wyższa tym więcej tlenku azotu.Dlatego i mimo że brzmi to niedorzecznie zawór EGR miał terz obniżać czy nawet rególowac temperature spalania tak aby tego tlenku było jak najmniej.Na logike w spalinach jest mniej tlenu niż w czystym powietrzu a każdy wie żeby powiększyć pożar to wystarczy powietrze do ognia.Jak sama nazwa wskazuje to jest zawór czyli się otwiera i zamyka.Gdy depniemy na pedał gazu zawór powinien się zamykac tak że mieszanka powinna składac się tylko z czystego powietrza i wtedy odcinanie rurki od EGR nie ma najmniejszego sensu .Sens natomiast jest jeśli chcemy aby nasze autko już na starcie miało lepsze przyspieszenie .Ale jak juz pisałem nic za darmo spowoduje to szybsze nagrzewanie się tłoków dlatego że mieszanka z czystym powietrzem ma wyższą temperature spalania.Pozdrowienia dla chłopaków z Nissan Power Team. :wink:A co do silników GT myśle że tam uwzględniono właśnie wyższą temperature spalania i dla tych silników nie ma to takiego wpływu jak na silniki montowane seryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik GT ma tylko inny walek ssacy o dluzszym czasie otwarcia i innt kolekotr wydechowy...

 

Zeby obnizyc temperature to tak jak w trubo wzbogaca sie meiszankę dodając więcej wachy, EGR - to twój wróg, mi osobiście zależy na każdym koniku więc odrazu go wypiepszyłem...

 

Temperatura pracy moejgo silnika nigdy nie przekracza 80*C i to po gazowaniu na maksa... Z reszta kazdy silnik czterosówowy ma natrysk oleju na denko tloka - SR20... na korbach ma dwa otworki z ktorych olej zyga na spod tłoka :wink:

 

Temperatura rzeczywiscie troche wzrosnie ale nie OD EGR ale jak np. założy się turbo dlatego trzeba usatwićm eiszanka na bogatrzą dowalic trzeba odpoweidnio duzo paliwa

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio, zrobiłem tak w swojej P10 z tą różnicą że mój koszt to nie 2zł a 5groszy - taki nominał pasuje do końcówki rurki w okolicy EGR w wersji silnika 1,6. Miałem trochę czasu więc przy okazji rozłączyłem odmę z układem dolotowym silnika.Być może jest bardziej elastycznyale niewiele- trudno to tak jednoznacznie odczuć, pewnie hamownia wykazała by wzrost.

Mam jedno pytanko - moje autko ma ok.160 000 km więc katalizator i tak już nie działa, jak go wywalić by nie wzrósł poziom hałasu wewnątrz , Czy wstawienie tłumika w jego miejsce spowoduje przyrost momentu i nie wzrośnie hałas. Szukałem w postach ale niewiele osób zwraca na to uwagę a niektórzy nawet rajcują się hałasem w czasie jazdy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zaworu EGR hmm.Wydaje mi się że sprawa nie jest tak oczywista z tą nieszkodliwością na silnik.

 

Kolega nie pisze takich rzeczy, dzisiaj wyciąłem EGR :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio - mam pytanie: a jak w twoim silniku jest sterowany zawór egr? Przecież powinien być element sterujący podciśnieniowo zaworem do którego dochodzi przewód z ECU który poprzez podanie lub odcięcie napięcia steruje tym elementem a tym samym zaworem.

Czy odłączenie tej wtyczki nie rozwiązuje tematu? Twoje rozwiązanie jest ciekawe, ale mi osobiście przeciącie rurki nie podobało się, ponieważ w taki przypadku już nie powrócisz w prosty sposób do oryginału, chociażby przy analizie spalin, wizyty w serwisie czy sprzedaży auta.

 

Nie znam się dobrze na temecie recyrkulacji spalin, ale ktoś kiedyś mi mówił że odcięcie zaworu egr powoduje zbyt szybkie schładzanie się cylindrów w pewnych warunkach pracy co wpływa na żywotność silnika.

 

Trzeba by poszukać i potwierdzić czy faktycznie są jakieś zagrożenia.

 

pozdr

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W POLSCE nie bada sie zawartaosci azotu w spalinach tylko CO i HC więc nie ma z tym najmneijszego problemu :D

 

Ps. zaby to ladnie wygladało to usówa sie wszytko, łącznie z tamiki grzybkami co sa pod koeltorem ssacym, a otwór w samym koelktorze sie zaslepia a kable od zaworka sie ucina i ladnie taśma zakleja ze nie ma po nich sladu.

 

Ps. Wszytkei Sunny GTi i 100Nx GTi nie mialy EGR - i to jest gwarancją ze nie ma to negatywnego skutku na trwalość silnika, wręcz przeciwnie !!

 

Ps2. jak cherz wywaliść stary zamulający twoej auto katalizator i zeby ni zrobilo się głosno to wsadz tlumik przelotowy ale o wewnatrzenj srenicy wiekszej ja ksrednica rury, tym samym bedziesz meic wieksza pojem,ność ukłądu jak i cisze w kainie

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec po przejechaniu ok 150 -200 km moge stwierdzic ze po zaslepieniu rury EGR sa lepsze wyniki ,auto jest elastyczniejsze, lepiej sie "zbiera", wcale nie pali wiecej a temperatura silnika sie nie podnosi wiecej niz przed modyfikacja:) .I tak na prosbe Slawka podaje moje obserwacje ale przydaloby sie jeszcze zrobic test na G-tech'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do tego dojdzie puszka rozprerzajaca w meijsce kata i przemyslnei zrobiony dolot to myślę że osaigami się zblizysz 1,6 :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...