Gość Brow4r Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Witam... I ja dołączam do tego grona. Primerka kombi 98 r. 2.0 16v 131km. Prawa ukręcona przy 180 000 km - robił poprzedni właściciel. Lewa od strony kierowcy ukręcona przy 215 000 km - muszę zrobić. Czy przy wymianie trzeba spuszczać olej ze skrzyni ? Czy da rade jakoś wymontować bez zlewania oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 w temacie już kilka razy było powtarzane że nie trzeba wypuszczać oleju i jak wyciągnąć i założyć nową półoś, jak również że można zmienić sam wałek zamiast całości z przegubami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brow4r Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 Witam... Temat prześledziłem od pierwszego postu do ostatniego, są w nim odnośniki do innego tematu który jest nie aktywny. Ktoś pytał o to czy trzeba zmieniać olej, odpowiedź była, że nie. Ja natomiast prosiłem o informację czy da się to zrobić bez spuszczania oleju ze skrzyni. Teraz wiem, że tak. Co do tego żeby wymienić sam wałek również wiem dzięki temu temacikowi, wiem tez o motomaxie itd. Ale jeśli szanowny kolego mógłbyś poinstruować lub podesłać link to instrukcji jak pod domem zmienić sam wałek byłbym wielce zobowiązany. Instrukcja hayesa odnosi się do wymiany całości z przegubami włącznie Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2011 odkręcasz dużą nakrętkę na środku koła (klucz 36), podnosisz prawy bok, zdejmujesz koło, zacisk hamulcowy, odkręcasz dwie śruby łączące piastę z amorkiem i odchylasz wszystko od siebie. wyciągasz przegub zew. z resztką półosi, potem rozpinasz opaskę na osłonie przegubu wew i wyciągasz z niego wałek z łożyskami, będzie stawiał opór ale jak dobrze szarpniesz to wyjdzie. przekładasz przeguby na nowy wałek, wew. jest zabezpieczony segerem (czerwona strzałka) i trzeba najpierw zdjąć pierścień i dopiero przegub. zew jest zabezpieczony pierścieniem pod przegubem (czarna strzałka) i trzeba go na siłę zdjąć. da się to zrobić na lewarku, ja tak robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brow4r Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 (edytowane) Dzięki wielkie za pomoc:) Jeszcze jedno pytanie - rozumiem, że jak zdejmę osłonę przegubu wewnętrznego to dam rade wyjąc resztkę wałka półosi z elementem trójramiennym tak ze obudowa przegubu pozostanie w skrzyni i dzięki temu nie wyleci z niej olej ? (przy mocniejszym szarpnięciu nie wyjdzie mi obudowa przegubu ze skrzyni ?) Później tylko odpiąć z resztki wałka element trójramienny, nabić na nowy wałek, zabezpieczyć pierścieniem, włożyć do obudowy przegubu wewnętrznego będącej w skrzyni i nasmarować i założyć osłony. Co do przegubu zewnętrznego nie mam pytań Edytowane 14 Grudnia 2011 przez Brow4r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 tak dokładnie jak napisałeś, z tym że prawa półoś składa się z dwóch wałków i to ten zewnętrzny z tłumikiem się ukręca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brow4r Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 (edytowane) Mam do zrobienia lewa - od strony kierowcy Dzięki za pomoc... Pozdrawiam... Edit: jeszcze podpytam. Jaki zastosować przegub zewnętrzny ? Przydałoby się przy okazji wymienić. Te przeguby NTY wytrzymują ? Czy może poszukać czegoś innego. Edytowane 15 Grudnia 2011 przez Brow4r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 o przegubach masz tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/39041-przegub-dobra-firma/page__hl__przegub__fromsearch__1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brow4r Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Kurcze jestem w trakcie prac, pogoda lipna zaprzestałem do jutra. Wymontowałem połówkę z przegubu wewnętrznego, ale za nic nie mogę wykręcić przegubu zewnętrznego. Jaki to ma gwint na lewym kole (strona kierowcy) Lewy czy prawy. Zgiąłem ramię klucza, ale nakrętka za nic nie chce puścić. Albo tak się zapiekła, albo kręcę w złą stronę. Edytowane 16 Grudnia 2011 przez Brow4r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 gwint jest prawy czyli normalny. ja na klucz metrową rurę zakładałem żeby odkręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brow4r Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Wielkie dzięki za pomoc, rozebrane, można zamówić części. Mimo to znowu mam pytanko o wymiary gum zabezpieczających przeguby. Moje były popękane więc je wywaliłem, oczywiście zapomniałem pomierzyć. :/ Druga sprawa, gdzie można kupić taką nakrętkę koronową zabezpieczającą śrubę przegubu przed odkręceniem. Bardzo nieładnie się okazało, że nie mam tych nakładek na żadnym z kół. Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 takich nakładek nie ma w p11. jest zwykła nakrętka i zawleczka która ma trzymać... coś. wg katalogu IC: Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 22 Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 87 Wysokość [mm]: 90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brow4r Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 (edytowane) Hehe, fakt zawleczki są i nic więcej, one nic nie trzymają więc myślałem, że ktoś albo coś robił i nie założył, albo skorodowały. A tu niespodzianka, wogóle niema. Mniejsza... Dzięki za pomoc, naprawy z forum nissanklubu to sama przyjemność Kurde te osłony to też jakaś herezja, oprócz tych wymiarów: Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 22 Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 87 Wysokość [mm]: 90Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 22 Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 87 Wysokość [mm]: 90 Są jeszcze 2 inne rodzaje o innych wymiarach. Chyba jednak trzeba będzie pomierzyć średnice.. Pozdrawiam... Edytowane 19 Grudnia 2011 przez Brow4r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EzE Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 (edytowane) Ja w swojej P11 1,6 98 r pprzy 217tys km ukręciłem LEWĄ jadać do gumiarza 500m od domu strzeliła wpadając na genialny pomysł "dotyrania opon" . Strzeliła w wiadomym miejscu to coś od "tłumienia drgań" Edytowane 27 Grudnia 2011 przez EzE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amper Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 150zł allegro gość mi zrobił uciołem ją tak samo i naprawdę śmiga jak talala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 a mi dziś lewa półośka tez sie ukreciła i mam pytanie czy brac ktorąs z allegro? czy z MOTOMAX? wszystko to zamienniki? skad kupywaliscie? i o co chodzi z tymi zebami? mam primere p11 1.6 1998r hatchbatch! pomóżcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brow4r Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Motomax. A z zębami chodzi o to, że różne półosie były montowane, i nie można na 100 % dobrać odpowiedniej tylko na podstawie roku produkcji czy modelu auta. Trzeba wyjąć pękniętą półoś, zmierzyć długość całkowitą, policzyć zęby od strony przegubu zewnętrznego i od strony przegubu wewnętrznego. Z tymi danymi do motomaxu i czekamy na nową półoś. U mnie np w wp11 z 98 roku półoś była z p10 - różnica długości 5 mm Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 a ja dzis zamówiłem półos z allegro i po zdjeciu ukreconej półoski okazało sie ze sa na jednym koncu i drugm koncu sa po 2 wciecia na pierscionki a mi przyszła z allegro z 1 strony 2 wcięcia a z drugiej strony tylko 1 wcięcie dlugosc niby taka sama bo prawie 420mm frezy tez sie zgadzaja (22) tylko te wciecia to chyba inne półośka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Brow4r Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Jeśli skrajne wcięcia są w tej samej odległości od krawędzi półosi to powinna pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 No i mi wczoraj poszła półośka prawa! Na zakręcie przy przyspieszaniu mi strzeliła, siłą rozpędu wczołgałem się na przystanek i stamtąd juz mnie kumpel odcholował do mechaniora. Wcześniejsze objawy to delikatne chrobotanie przy skręcaniu w lewo (tak od dwóch tyg mniej wiecej), ale myslalem ze to juz gorny wachacz sie odzywa, a tu masz babo placek! Przebieg: 250tys km. Ile robocizna przy wymianie moze kosztowac ? Bo dzis bedzie do mnie dzwonil mechanik, wolalbym wiedziec jak duze mam pole do targów. Jeszcze raz sie przypomnę. Otóż pęknięty wałek prawej półosi został wymieniony przez mechanika (wziął 400zl za wszystko), natomiast chrobotanie pozostało. A w zasadzie to wręcz się nasiliło i naprawdę mnie juz strasznie drażni, istna grzechotka przy każdym wolno pokonywanym skręcie. Mechanik, który mi to robił twierdzi że w przegubie doszło do jakiegoś przesunięcia, przez tą naderwaną juz wczesniej półoś, ale mowi ze mozna z tym jezdzic. Co wy na to ? Czy w związku z tym powinienem wymienic teraz ten przegub ? Mial ktos tez takie objawy przy peknietej półośce ? No i czy przy takich objawach powinienem z tym jezdzic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 w przegubie niebardzo jest się co przesunąć. jeśli "tryka" przy skręconych kołach to jest do wymiany. jak się skończy to kulki wypadną i po zawodach. a jeśli przed wymianą wałka było cicho, to może nabijając przegub na nowy wałek mechanior go wykończył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielm123 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 A ja chciałem pokazać wyższość japońskiej konstrukcji nad włoskim wynalazkiem (czyt. szrotem) zwanym Alfą. Nie wyszło Trochę mnie poniosło bo strzeliłem ze sprzęgła gdzieś 3,5 tys. obrotów. No i rachu ciachu ukręciła się prawa. Około 230 tys. na blacie wtedy miała. Dla osób z Warszawy i okolic polecam serwis na Brzoskwiniowej (to chyba Anin jeszcze) Zapłaciłem coś ponad 300zł. Sprawnie im to poszło ale to raczej dlatego że tylko półosiami się zajmują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 (edytowane) w przegubie niebardzo jest się co przesunąć. jeśli "tryka" przy skręconych kołach to jest do wymiany. jak się skończy to kulki wypadną i po zawodach. a jeśli przed wymianą wałka było cicho, to może nabijając przegub na nowy wałek mechanior go wykończył. No nie, jeszcze przed pęknięciem wałka półosi juz mi tak delikatnie chrobotało przy wolno pokonywanych skrętach. Domyślam się więc ze jest to jednak przegub. Tym bardziej sie do tego skłaniam po przeczytaniu tego artykulu: http://www.motofakty...napedowe_2.html Myślalem o zakupie i montarzu w tej firmie: http://www.vmaxx.pl/ ale nie wiem jak z jakoscia tych czesci i fachowością mechanikow. Ktos moze tam juz robil cos ? Dla osób z Warszawy i okolic polecam serwis na Brzoskwiniowej (to chyba Anin jeszcze) Zapłaciłem coś ponad 300zł. Sprawnie im to poszło ale to raczej dlatego że tylko półosiami się zajmują O tym zakładzie mowiles : http://www.polosie-przeguby.pl/ ? Bo jak mowisz ze dobrze robią i na sensownych czesciach, to moze sie i ja skusze...kwestia oczywiscie jeszcze ceny.. Ale juz widze ze taniej ci wyszlo niz mi. Edytowane 26 Stycznia 2012 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Ja polecam firmę ARMON Technika (można ją znaleźćna allegro) . Z przesyłką nowa półoś z przegubami za niecałe 300zł to naprawdę dobra opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 7 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2012 Z przesyłką nowa półoś z przegubami za niecałe 300zł to naprawdę dobra opcja. a tak z ciekawości, czy wiesz jakiej firmy Masz przeguby ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.