Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Klimatyzacja auto i manualna


mariusz19690
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Od tygodnia jestem posiadaczem P-11 kombi.

Z racji zawodu(chłodnictwo,klimatyazcja-10 lat praktyki) chętnie pomogę forumowiczom-bezpłatnie!!!Pytań o klimę jest sporo a rozwiązanie problemu często bywa groszowe.(Walenie kontrastu UV za ciężkie pieniądze nie zawsze jest konieczne)

Pozdrawiam serdecznie-Mariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - u mnie jest taka sytuacja:

 

Czasami w korku jak postoje na wlaczonej klimie to temperatura plynu chlodzacego gwaltownie wzrasta prawie do czerwonej kreski i klima przestaje chlodzic. Na chlodnicy sa dwa wetntylatory, co ciekawe ( nie wiem czy tak powinno byc ) jak wlacze klime to zaden z nich sie nie wlacza na stale. Dopiero jak temp. osiagnie ponad 90 stopni to sie wlacza pierwszy, drugi sie wogole nie wlacza. Czy na skraplaczu nie powinno byc dodatkowego wentylatora? Moze to zle porownanie, ale kiedys mialem poloneza i jak motowalem w nim klime to skraplacz byl z dwoma poteznymi wentylatorami. Czy wszystkie primery nie maja wentylatora na skraplaczu, albo moze chociaz po wlaczeniu klimy powienien sie wlaczac jedne na stale? Czy moze cos nie tak z silnikiem, padaka totalna i nie wytrzymuje obciazenia klimy i sie grzeje ??

 

Aha :) dodam ze auto to P11 2.0, 97 rok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka padaka myślisz że klima dałaby rade zadławić SR20DE :) nie ma opcji coś masz nie tak bo jak ja zapinam klimę to startują od razu oba wiatraki i z tego co się orientuje to w każdej p11 tak jest.

 

[ Dodano: Sob 28 Kwi, 2007 21:21 ]

I lepiej cos z tym zrób bo go podgotujesz i wtedy niestety może walnąć po kieszeni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zapinam klimę to startują od razu oba wiatraki i z tego co się orientuje to w każdej p11 tak jest.

 

potwierdzam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdzić wysokie ciśnienie na skraplaczu.Wentylatory skraplacza są sterowane ciśnieniowo-rzecz w tym by nie przechładzać freonu.

Co do zadławienia silnika to zapewniam,że dobrze zamordowana sprężarka załatwi nawet 140 KM-pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko.Jak włączę klimę u siebie to sprężarka załącza się bardzo często ( dosłownie pochodzi ok 20 sek i się wyłączy ale tylko na ok 5sek i znów się włącza). Wcześniej miałem p10 1,6 i jak włączyłem klimę to sprzeżarka włączała się żadziej. Czy przyczyną może być mała ilość czynnika chłozącego? w ubiegłym roku miałem naprawianą klimę , przetarła się rurka. Została zaspawana i klima nabita. Po naprawie było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie przemarza rura ssąca.Ta gruba,aluminiowa.Jeśli się szroni to pewnie mało czynika.Może też być przytkany zawór przelewowy zwłaszcza jeśli klima buła już spawana.

Co do innych modeli to jeszcze sprawdzę i podam informacje.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje pytanie jest następujące w primerze P11 klimatronic nie dziala otwieranie-zamykanie klapką ciepłego powietrza wyjąłęm urządzonko sterujące tą klapką/koło pedalu gazu / sam silnik jest sprawny

po wpięciu tego urządzenia otwiera na maksa cipełe powietrze i nie raeguje na żadne zmainy ustawianej teperatyry reszta jakby dziala

klima jest nabita i jesli tylko zamkne recznie tą klape to nawet chłodzi /ale to chyba juz nie klimatronic tylko manualna jesli sobie musze samemu przestawiac klapy:) :D /

za wszelkie wskazówki bede wdzieczny .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Od miesiąca jestem właścicielem Primery P10 z 1996 (z klimą sterowaną ręcznie), jeszcze nie opanowałem jej działania. Tak naprawdę to nie wiem jak sprawdzić czy jest dobra i czy w ogóle działa ? Podczas jazdy gdy wcisnę przycisk włączania klimy nie odczówam jakichś zmian w nawiewie chłodnego powietrza. Proszę o porady jak sprawdzić klimę.,

 

Pozdrawiam Jasza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naiprościej ręką.Macamy aluminiowe rurki.Jest cienka i gruba.Cienka ma być gorąca,gruba zimna.Takie sprawdzenie pokaże czy sprężarka coś daje.Jednak bez manometrów,miernika elektrycznego niewiele da się określić na 100%.Jest tu sporo gratów,mechanicznych i elektronicznych-czujki temperatury,zawory:rozprężny,przelewowy.Z opisów bardzo lakonicznych trudno udzielić konkretnej porady.Warto sprawdzić parownik-to ta chłodnica w kokpicie.Często jest tak zabita syfem,że nie ma przepływu i cały układ wariuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz powiedzieć coś więcej na temat parownika,który znajduje się w kokpicie ?

Może gdzie go szukać, w którym miejscu się za nimi rozglądać ?

Kiedy sprawdzić temperaturę rurek, o których pisałeś, czy od razu po włączeniu klimatyzacji, czy po jakimś czasie po jej włączeniu ?

Kiedy mam sprawdzić czy drugi wentylator się załącza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parownik siedzi tam gdzie zespół grzewczy-zwykła chłodnica powietrzna.

Temperatury to tak:jak staniesz przodem do przedniej szyby to "zimna rurka jest po lewj stronie od chłodnicy,gorąca przy grodzi silnik/kabina-są takie pipki.Podkręcasz trochę obroty ciągnąc za linkę gazu.Klima ma być włączona na minimalną temperaturę i maksymalne obroty wentylatora!!!Jeśli zawór jest w pracy będzie co jakiś czas słychać charakterystyczne trzaski-coś jak stycznik elektryczny.Co do drugiego wentylatora to może się nie włączyć-dziś jest zimno i klima nie będzie na maxa obciążona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Naiprościej ręką.Macamy aluminiowe rurki.Jest cienka i gruba.Cienka ma być gorąca,gruba zimna.]

 

Po jakim czasie jedna z rurek ma być gorąca ( czy w trakcie pracy silnika), a druga zimna ?

Czy określenie zimna oznacza temperaturę otoczenia, czy niższą ?

Jak rozpoznać czy instalacja w ogóle jest napełniona czynnikiem chłodzącym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma być włączony-czym pokręcisz sprężarkę?Temperatury rurek zmieniają się błyskawicznie.Odkręć kapturek ocdhronny na grubej rurce.Delikatnie naciśnij zaworek(taki jak w oponie)ostrożnie!!!!!małym śrubakiem naciśnij-parujący gaz ma koło minus 40 więc paluch odmrożony.Jak siknie to gaz jest ale ile to już tylko manometry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kierownica jest z lewj strony to sprężarka jes po lewej w osi wyjścia wału korbowego.Napędzana paskiem wieloklinowym.

 

[ Dodano: Pon 30 Kwi, 2007 14:46 ]

sorki-po prawej

 

[ Dodano: Pon 30 Kwi, 2007 15:02 ]

Proponuje pytania na mariusz19690@op.pl Bardzo chętnie podpowiem ale nie jestem w stanie dokładnie odpowiedzieć na Wasze pytania.Klima z założenia jest prosta ale jest sporo pierdół.Bez podstawowych pomiarów ciężko coś ustalić.Pozdrawiam.

Zrobię taki mały schemat postępowania i postaram się go tu umieścić-jak moderator pozwoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wiesz gdzie mozna dorwac koncowke do napelniania w W10 i ile takie cudo kosztuje?

Czy sprezarka bedzie pracowac przy braku czynnika czy ma jakis czujnik cisnienia i nawet przy wlaczeniu A/C nie bedzie pracowac ?? (osobiscie stawialbym na druga mozliwosc ale nie jestem pewien) :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sama końcówka sprawy może nie załatwić - przy rozsczelnieniu układu po naprawie najlepiej zrobić próżnię w układzie i wtedy napełnić (wilgoć z powietrza i samo powietrze jeśli się dostało to poważny problem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rycholu

Witam.U mnie pękła rurka przy osuszaczu i z układu uciekł mi gaz .Czy teraz przy napełnianiu uzupełnic z olejem czy nie ,bo nie wiem czy przez nieszczelność nie wypsikało mi też oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej odkręcić korek spustowy(na dole sprężarki)i zlać do końca.Napełnić nowym olejem około 150 ml-może być mineralny(tańszy)R-134 dobrze pracuje z mineralnym ale najlepiej syntetyk estrowy.Próżnia-tak z godzinkę na pompie i nabić freonem-w króciec wysokiego ciśnienia nailepiej-to tak na wszelki wypadek żeby sprężarki cieczą nie zalać.I to wszystko.Acha osuszacz też warto wymienić.Jak stał układ otwarty to wilgoci sporo łyknął.Pozdrawiam.

 

[ Dodano: Wto 01 Maj, 2007 11:59 ]

Do Robo_c.Końcówkę do nabijania dostaniesz w sklepie z częściami dla chłodnictwa.Wystarczy ta od niskiego ciśnienia-niebieska."Refco"to koszt ponad 100 ale niezniszczalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...