mariusz19690 Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Witam.Od tygodnia jestem posiadaczem P-11 kombi. Z racji zawodu(chłodnictwo,klimatyazcja-10 lat praktyki) chętnie pomogę forumowiczom-bezpłatnie!!!Pytań o klimę jest sporo a rozwiązanie problemu często bywa groszowe.(Walenie kontrastu UV za ciężkie pieniądze nie zawsze jest konieczne) Pozdrawiam serdecznie-Mariusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seeb Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Bede cie pamietal jak cos bo zamierzam zalozyc klime do swojej p11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 OK - u mnie jest taka sytuacja: Czasami w korku jak postoje na wlaczonej klimie to temperatura plynu chlodzacego gwaltownie wzrasta prawie do czerwonej kreski i klima przestaje chlodzic. Na chlodnicy sa dwa wetntylatory, co ciekawe ( nie wiem czy tak powinno byc ) jak wlacze klime to zaden z nich sie nie wlacza na stale. Dopiero jak temp. osiagnie ponad 90 stopni to sie wlacza pierwszy, drugi sie wogole nie wlacza. Czy na skraplaczu nie powinno byc dodatkowego wentylatora? Moze to zle porownanie, ale kiedys mialem poloneza i jak motowalem w nim klime to skraplacz byl z dwoma poteznymi wentylatorami. Czy wszystkie primery nie maja wentylatora na skraplaczu, albo moze chociaz po wlaczeniu klimy powienien sie wlaczac jedne na stale? Czy moze cos nie tak z silnikiem, padaka totalna i nie wytrzymuje obciazenia klimy i sie grzeje ?? Aha dodam ze auto to P11 2.0, 97 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Jaka padaka myślisz że klima dałaby rade zadławić SR20DE nie ma opcji coś masz nie tak bo jak ja zapinam klimę to startują od razu oba wiatraki i z tego co się orientuje to w każdej p11 tak jest. [ Dodano: Sob 28 Kwi, 2007 21:21 ] I lepiej cos z tym zrób bo go podgotujesz i wtedy niestety może walnąć po kieszeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2007 ja zapinam klimę to startują od razu oba wiatraki i z tego co się orientuje to w każdej p11 tak jest. potwierdzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Najlepiej sprawdzić wysokie ciśnienie na skraplaczu.Wentylatory skraplacza są sterowane ciśnieniowo-rzecz w tym by nie przechładzać freonu. Co do zadławienia silnika to zapewniam,że dobrze zamordowana sprężarka załatwi nawet 140 KM-pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 A ja mam pytanko.Jak włączę klimę u siebie to sprężarka załącza się bardzo często ( dosłownie pochodzi ok 20 sek i się wyłączy ale tylko na ok 5sek i znów się włącza). Wcześniej miałem p10 1,6 i jak włączyłem klimę to sprzeżarka włączała się żadziej. Czy przyczyną może być mała ilość czynnika chłozącego? w ubiegłym roku miałem naprawianą klimę , przetarła się rurka. Została zaspawana i klima nabita. Po naprawie było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomirek Opublikowano 29 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2007 czy dotyczy to tylko P11 czy innych modeli i wersji rowniez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Sprawdź czy nie przemarza rura ssąca.Ta gruba,aluminiowa.Jeśli się szroni to pewnie mało czynika.Może też być przytkany zawór przelewowy zwłaszcza jeśli klima buła już spawana. Co do innych modeli to jeszcze sprawdzę i podam informacje.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszum Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 moje pytanie jest następujące w primerze P11 klimatronic nie dziala otwieranie-zamykanie klapką ciepłego powietrza wyjąłęm urządzonko sterujące tą klapką/koło pedalu gazu / sam silnik jest sprawny po wpięciu tego urządzenia otwiera na maksa cipełe powietrze i nie raeguje na żadne zmainy ustawianej teperatyry reszta jakby dziala klima jest nabita i jesli tylko zamkne recznie tą klape to nawet chłodzi /ale to chyba juz nie klimatronic tylko manualna jesli sobie musze samemu przestawiac klapy:) / za wszelkie wskazówki bede wdzieczny . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasza Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Witam. Od miesiąca jestem właścicielem Primery P10 z 1996 (z klimą sterowaną ręcznie), jeszcze nie opanowałem jej działania. Tak naprawdę to nie wiem jak sprawdzić czy jest dobra i czy w ogóle działa ? Podczas jazdy gdy wcisnę przycisk włączania klimy nie odczówam jakichś zmian w nawiewie chłodnego powietrza. Proszę o porady jak sprawdzić klimę., Pozdrawiam Jasza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Naiprościej ręką.Macamy aluminiowe rurki.Jest cienka i gruba.Cienka ma być gorąca,gruba zimna.Takie sprawdzenie pokaże czy sprężarka coś daje.Jednak bez manometrów,miernika elektrycznego niewiele da się określić na 100%.Jest tu sporo gratów,mechanicznych i elektronicznych-czujki temperatury,zawory:rozprężny,przelewowy.Z opisów bardzo lakonicznych trudno udzielić konkretnej porady.Warto sprawdzić parownik-to ta chłodnica w kokpicie.Często jest tak zabita syfem,że nie ma przepływu i cały układ wariuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasza Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Czy możesz powiedzieć coś więcej na temat parownika,który znajduje się w kokpicie ? Może gdzie go szukać, w którym miejscu się za nimi rozglądać ? Kiedy sprawdzić temperaturę rurek, o których pisałeś, czy od razu po włączeniu klimatyzacji, czy po jakimś czasie po jej włączeniu ? Kiedy mam sprawdzić czy drugi wentylator się załącza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Parownik siedzi tam gdzie zespół grzewczy-zwykła chłodnica powietrzna. Temperatury to tak:jak staniesz przodem do przedniej szyby to "zimna rurka jest po lewj stronie od chłodnicy,gorąca przy grodzi silnik/kabina-są takie pipki.Podkręcasz trochę obroty ciągnąc za linkę gazu.Klima ma być włączona na minimalną temperaturę i maksymalne obroty wentylatora!!!Jeśli zawór jest w pracy będzie co jakiś czas słychać charakterystyczne trzaski-coś jak stycznik elektryczny.Co do drugiego wentylatora to może się nie włączyć-dziś jest zimno i klima nie będzie na maxa obciążona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasza Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Czy na rurkach od klimy są zaworki ( coś w rodzaju maszynek jak w kołach) ? Szkoda że nie mogę dołączyć zdjęcia silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Dokładnie tak.Tylko,że nie da się normalnie podłączyć.Jest specjalna szybkozłączka-tak sobie wymyślili by kasę wyrwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek_WAWA Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Czy tylko mi się zdaję czy P11 ma dość mała wydajność klimatyzacji w porównaniu na przykład do A4 lub innym aut grupy VW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasza Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 [Naiprościej ręką.Macamy aluminiowe rurki.Jest cienka i gruba.Cienka ma być gorąca,gruba zimna.] Po jakim czasie jedna z rurek ma być gorąca ( czy w trakcie pracy silnika), a druga zimna ? Czy określenie zimna oznacza temperaturę otoczenia, czy niższą ? Jak rozpoznać czy instalacja w ogóle jest napełniona czynnikiem chłodzącym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Silnik ma być włączony-czym pokręcisz sprężarkę?Temperatury rurek zmieniają się błyskawicznie.Odkręć kapturek ocdhronny na grubej rurce.Delikatnie naciśnij zaworek(taki jak w oponie)ostrożnie!!!!!małym śrubakiem naciśnij-parujący gaz ma koło minus 40 więc paluch odmrożony.Jak siknie to gaz jest ale ile to już tylko manometry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jasza Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Czy sprężarka znajduje się z lewej strony za zbiornikiem płynu do spryskiwaczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Jak kierownica jest z lewj strony to sprężarka jes po lewej w osi wyjścia wału korbowego.Napędzana paskiem wieloklinowym. [ Dodano: Pon 30 Kwi, 2007 14:46 ] sorki-po prawej [ Dodano: Pon 30 Kwi, 2007 15:02 ] Proponuje pytania na mariusz19690@op.pl Bardzo chętnie podpowiem ale nie jestem w stanie dokładnie odpowiedzieć na Wasze pytania.Klima z założenia jest prosta ale jest sporo pierdół.Bez podstawowych pomiarów ciężko coś ustalić.Pozdrawiam. Zrobię taki mały schemat postępowania i postaram się go tu umieścić-jak moderator pozwoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robo_c Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 A może wiesz gdzie mozna dorwac koncowke do napelniania w W10 i ile takie cudo kosztuje? Czy sprezarka bedzie pracowac przy braku czynnika czy ma jakis czujnik cisnienia i nawet przy wlaczeniu A/C nie bedzie pracowac ?? (osobiscie stawialbym na druga mozliwosc ale nie jestem pewien) :027: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawert Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 sama końcówka sprawy może nie załatwić - przy rozsczelnieniu układu po naprawie najlepiej zrobić próżnię w układzie i wtedy napełnić (wilgoć z powietrza i samo powietrze jeśli się dostało to poważny problem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rycholu Opublikowano 1 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Witam.U mnie pękła rurka przy osuszaczu i z układu uciekł mi gaz .Czy teraz przy napełnianiu uzupełnic z olejem czy nie ,bo nie wiem czy przez nieszczelność nie wypsikało mi też oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz19690 Opublikowano 1 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2007 Najlepiej odkręcić korek spustowy(na dole sprężarki)i zlać do końca.Napełnić nowym olejem około 150 ml-może być mineralny(tańszy)R-134 dobrze pracuje z mineralnym ale najlepiej syntetyk estrowy.Próżnia-tak z godzinkę na pompie i nabić freonem-w króciec wysokiego ciśnienia nailepiej-to tak na wszelki wypadek żeby sprężarki cieczą nie zalać.I to wszystko.Acha osuszacz też warto wymienić.Jak stał układ otwarty to wilgoci sporo łyknął.Pozdrawiam. [ Dodano: Wto 01 Maj, 2007 11:59 ] Do Robo_c.Końcówkę do nabijania dostaniesz w sklepie z częściami dla chłodnictwa.Wystarczy ta od niskiego ciśnienia-niebieska."Refco"to koszt ponad 100 ale niezniszczalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.