Coobcio Opublikowano 26 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2005 Opisałem tu cztery silniki występujące w Nissanie Prierma P10 i P11 na ich przykładzie chce podzielić się z wami moją uwagą odnośnie pożerania przez katalizator mocy. Jak widać katalizator pożera od 4 do 6KM mocy maksymalnej niby nic (ok. 2-3%) ale to jest wynik w punkcie uzyskiwania przez silnik maksymalnej jego mocy. Spadek mocy przy obrotach rzędu 6500 moze być znacznie większy i wynosić 10KM :idea: 1.6 Gaznik Primera 1.6 Hatchback, Sedan 06/90-04/93 1597 cc, 95 HP, 70 KW M° CARB. ,GA16DS T° P10E Primera 1.6 kat. Hatchback, Sedan 06/90-04/93 1597 cc, 90 HP, 66 KW M° SPI ,GA16DS T° P10E 1.8 Wielopunkt Primera 1.8i -16V Hatchback, Sedan 06/99-01/02 1769 cc, 116 HP, 85 KW M° QG18DE T° P11E Primera 1.8i -16V kat. Hatchback, Sedan 05/02- 1769 cc, 112 HP, 82 KW M° QG18DE T° P12E 2.0 Jednopunkt Primera 2.0i Hatchback, Sedan 06/90-04/93 1998 cc, 121 HP, 89 KW M° SR20DI T° P10E Primera 2.0i -16V kat. Hatchback, Sedan 06/90-04/93 1998 cc, 116 HP, 85 KW M° SR20DI T° P10E 2.0 Wielopunkt Primera 2.0i -16V Hatchback, Sedan 05/93-05/96 1998 cc, 130 HP, 96 KW M° SR20DE T° P10E Primera 2.0i -16V kat. Hatchback, Sedan 05/93-05/96 1998 cc, 125 HP, 92 KW M° SR20DE T° P10E W niektórych przypadkach silników 1,5 i 1,8 po usunięciu katalizatora zapla się chek engine i auto przechodzi w tryb awaryjny tracą wiele na mocy, żeby do tego nie dopuścić trzeba zamias drurgiej sondy lambda zastosować jej emulator taki jaki się stosuje w instalacjach LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 A dodam jeszcze ze silniki nissana o 4 cylindrach posaidają tylko jedną sąde lambda i to umieszczona bezposrednio na kolektorze wydechowym albo tuż zanim więc nie ma problemów z niedogrzewaniem sond jak to bywa np. w Hondach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 A dodam jeszcze ze silniki nissana o 4 cylindrach posaidają tylko jedną sąde lambda i to umieszczona bezposrednio na kolektorze wydechowym albo tuż zanim więc nie ma problemów z niedogrzewaniem sond jak to bywa np. w Hondach... No to macie szczescie ze macie tylko 4 gary. W moim V6 mam 3 sondy. 2 w kolektorach i 1 za katallizatorem. (tego ostatniego juz sie dawno pozbylem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 27 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2005 czy usunięcie sondy z auta wplywa na zuzycie paliwa jesli tak to jak minus plus? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawidos75 Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 w silniku primery GT 110KW po usunięciu kata ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 11 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2005 czy usunięcie sondy z auta wplywa na zuzycie paliwa jesli tak to jak minus plus? Nie. Jak palil tak pali dalej. Tylko ciekawe bo check engine sie nie pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 czy po wycieciu kata można wstawić samą puszkę z niego? czy można wogóle wystukać z niej wkład i wsadzić z powrotem?bez inwestowania w tłumik przelotowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 moj wujek w swoim audi 80 mial katalizator (nadal ma ) ,ale zrobil taki patent wyjął go wziął jakis duzyłom i przedziurawił go na wylot , oczywiscie wzdluz:Pmowi ze teraz lepiej jezdzi :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 moj wujek w swoim audi 80 mial katalizator (nadal ma ) ,ale zrobil taki patent wyjął go wziął jakis duzyłom i przedziurawił go na wylot , oczywiscie wzdluz:Pmowi ze teraz lepiej jezdzi :wink: mój ojciem ma audi 80 z 92' i z bratem wycieli katalizator a w miejsce wsadzili odpowiedniej średnicy rurę, i dźwięk sie zrobił trochę dziwny, taki metaliczny tak jak kiedys stere polonezy miały, gwiżdże trochę jak polonez "porucznika Borewicza 07 zgłoś się" jak jechał na akcję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 17 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2005 a moze z tej rury gdzies gwizdze albo gdzies dziurka jest w rurze wydechowej;] a co do niezlych patentow to kolega taty kiedys chciał sobie wyczyscic rure wydechowa w srodku ,wziął młoteczek(auto mialo swoje lata) obstukał pożądnie całą rure po czym wzial szlauch i chciał wypłukac zrury to co wypadło, z rury zrobiło się sito:P no i całą musiałwymienic:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bart111 Opublikowano 18 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2005 Coobcio,ale w p11 144 1.8 kat moc wynosiła 114 KM a pożniej po lekkich zmianach 116KM (jeśli chodzi o rynek polski) Jeśli chodzi o sondy to np p11 144 i n16 i na 90% p11 GT mają już 2 sondy i wywalenie katalizatora spowoduje błąd 2 sondy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość VLV Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 W samochodach z 2 sondami (2 katy) można bez obaw usunąć drugi kat -pierwszy w kolektorze musi niestety zostać ( można oczywiście oszukiwać sondy i nic sie na desce nie świeci - kasa i kombinacja...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 wlasnie sie chcialem pozbyc drugiego kata w N16 a mechanik mi mowi ze ona ma tylko jeden a dwie sondy :shock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Remoo Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Swego czasu wywaliłem kata i zastąpiłem strumienicą ... moja dupohamownia nie wykazała żadnych odczuwalnych popraw w dynamice :/ Oczywiście to nie było miarodajne ale pare ewentualnych dodatkowych koników powinno być czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Won ze strumienicą w miejsu katalizatora już było o tym wielokrotnie pisane... Daje się rure a nigdy to gowno na litere S... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Remoo Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 Wiem .. wtedy byłem młody i niedoświadczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Koniu83 Opublikowano 26 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2005 Witam Mam małe pytanko co do wycinania katalizatora. W tym temacie byla poruszana juz kwestia ewentualnego wzrostu zuzycia paliwa :? , ale nie bylo zbyt wiele odpowiedzi( oprócz bodajze jednej). W necie znalazlem kilka artykułów o szkodliwosci wycinania katalizatora. np. http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/4 teraz pytanie: czy oni pisza to bo chcą żeby ludzie wydawali kase na strumienice i jakies komory rezonansowe ich zaprzyjaźnionych firm czy naprawde jest to szkodliwe i powoduje wzrost spalania?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 28 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2005 Oni z pewnością nie piszą o silnikach nissna - w których usóanie kata sprawuje się idalalnie:) Sonda jest dogrzana bo jest tuz przy kolektorze wydechowym. Zresztą producent podaje moc dla silnika z katem i bez niego, srednio silnik bez kata ma 4-5 koni wiedcej. Poszukaj dobrze w tym dizale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domino Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2005 powiedzcie mi czy wystarczy ze wybije z kata wnnetrznosci i tak go wsadze spowrotem, czy musze wspawac w niego rure na przelot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2005 będize głosno jak tak zrobisz, dobrze jest więc wspawać w rurke. W sumei odkrecenie i wybicie nic nie kosztuje, sprawdz czy taki dzwięk będize ci odpowiadać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarczma Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2005 wyciałem kata i wspawal mi typ rurke, dzwiek minimalnie glosniej i wiecej basu a jeżdzi fajniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2005 dobrze ze nie masz dwuch sąd lamnda i nie wyala chek engine w silnikach 1,5 i 1,8 ma to miejsce nistety, droga sonda za katem jest za to odpowiedizalna i ciekaw jsetem czy coś by pomoglo przesuniecie jej blizej kolektora wydechowego :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sami Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Sorki za odswiezanie tematu, ale - SR20DE z kat - 143KM, zgadza sie?? No wlasnie, a gdies czytalem, ze ten sam silnik tylko bez kat byl wsadzony zdaje sie w primere?? W kazdym razie byl on bez kata i mial okragle 150KM!!!!! Jak mi sie uda to wkleje linka do tego artykulu gdzie o tym czytalem. Wychodzilo by na to, ze w Sunny GTi po wycieciu kata moc wzrasta o 7KM... czyli juz calkiem niezle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 nie w Priemrze GT mial on inny komputer... Wsadzasz coś takiego do Siebei i czuć juz róznice od 2000obr.min, priemra ma inne mapy zaplonu z tego co pamietam paliwa te same KAtalizatory występowały w obu przyapdkach Tak się ma Sunny GTi po zmienie wydechu na 55mm oparty tylko kocnowy tlumik Remusa: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sami Opublikowano 26 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2005 no calkiem ladnie.. jak pojade na hamownie to zobaczycie jak sie ma Sunny GTi bez kata i z przezartym tylnym tlumikiem Mozna sobie jakoswgrac taka mape zaplonu inna?? Udalo mi sie znalezc artykul - http://gti.uk.com/images/review/3.jpg srodkowa kolumna srodkowy akapit pod koniec. Jest napisane, ze to katalizator przydlawil silnik. Ale nie bede sie klucil, ja sie nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.