Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

100NX


SaBaKa
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam pytanie czy w 100 NX bylo monowane takie cos jak " gaznik wielopunktowy" a takze jaka moca dysponuje silnik 1.6 16v. Prosze o rzeczowe wypowiedzi gdyz zalozylem sie z kolega i chcialbym ten spor roztrzygnac.

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
Witam.

Mam pytanie czy w 100 NX bylo monowane takie cos jak " gaznik wielopunktowy" a takze jaka moca dysponuje silnik 1.6 16v. Prosze o rzeczowe wypowiedzi gdyz zalozylem sie z kolega i chcialbym ten spor roztrzygnac.

tak 1.6 byly albo ga16DS albo ga16DE(oba 16V), gaznikowe (ga16ds) mialy 90 hp natomiast wtryski mialy od 90(jesli na rynek niemiecki) do 102hp.

 

Gaznik w ga16ds(taki jak moj) jest dosyc nietypowa konstrukcja, jest sterowany przez komputer(ma sonde lambda), jednak to nadal gaznik wiec wtrysku nie ma.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest majchrzok

witam to jaki ja mam niby silnik wtrysk czy gaznik. jest to nissan z konca 93 roku ale jeszcze przed liftingiem(dziwne) z silnikiem 1,6 16v. ostatno jak bulem u mechanika z obrotami to on stwrierdził ze wtrysku sie nie da wyregulowac:/

a wiec nie wei czy ja mam wtrysk czy jeszcze gaznik.

 

moj nissan był jako jeden z pierwszych w polsce:D:D miał 2 lata jak został sprowadzony do polski i mial robiony 2 razy alterbnator i wymieniane sprzeglo. ma 185 tys. km i nie wie czy juz nie czas wymienić lancuch z napinaczem prosze o odpowiedzi pozdro

Link to comment
Share on other sites

najlatwiej to sprawdzic patrzac po filtrze z tego co wiem to gaznik ma okragly plaski filtr a wtryski mialy prostakatny.wiem bo jak kupowalem to sie walnalem i kupilem prostokatny i moglem sobie go wsadzic w...:).

jak kupilem mojego to zaczalem go serisowac w jc auto i tam mi powiedzieli ze lancuchy starczaja na ok 300 tys km ale nieiwem jak zebatki. nie wiem na ile to jest prawda, ale poki go nie slyszysz to raczej w nim nie grzeb. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA

oj to bardzo dziwne, ze przed liftem i koniec 93 roku...moze to tylko rejstracja byla w pozniejszym czasie :?: Jak przed liftem to na bank gaznik. Co chcesz zrobic z obrotami? Jak podniesc czy obnizyc to odezwij sie do mnie na PW.

A czy to wtrysk latwo sie przekonac...masz kwadratowa czy owalna obudowe filtra :?:

Link to comment
Share on other sites

Tak jak koledzy wyżej napisali gaźnik ma okrągły filtr a wtrysk prostokątny. Zazwyczaj rozrząd napędzany łańcuchem starcza do naprawy głównej silnika chyba,że auto katujesz to wymień wcześniej.

Link to comment
Share on other sites

Guest majchrzok

witam to znowu ja. mam okragły filtr wiec mam gażnij a to jest jais juz elektroniczny gaznik nie?? a chce obniżyć obrotyy tylko nie wiem jak:/ pomocyyy odp

Link to comment
Share on other sites

witam to znowu ja. mam okragły filtr wiec mam gażnij a to jest jais juz elektroniczny gaznik nie?? a chce obniżyć obrotyy tylko nie wiem jak:/ pomocyyy odp

To prawda jest to jakiś elektryczny gaźnik z silniczkiem krokowym, chyba czujnikiem położenia przepustnicy, sondą lambda i komputerem. Jak zdejmiesz puszke z filtrem to pod nią masz 2 śrubki. Jedną z nich regulujesz obroty a drugą skład mieszanki. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
witam to znowu ja. mam okragły filtr wiec mam gażnij a to jest jais juz elektroniczny gaznik nie?? a chce obniżyć obrotyy tylko nie wiem jak:/ pomocyyy odp

To prawda jest to jakiś elektryczny gaźnik z silniczkiem krokowym, chyba czujnikiem położenia przepustnicy, sondą lambda i komputerem. Jak zdejmiesz puszke z filtrem to pod nią masz 2 śrubki. Jedną z nich regulujesz obroty a drugą skład mieszanki. Pozdro

dodam tylko tyle, ze ta do obrotow jest jakby chromowana i ezp problemu obnizysz nia obroty...5 min pracy
Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
aha dzieki wielkie a probowac regulowac je samemu czsy lepie to dac do mechanik a(*nie chce nic popsuc:P:)odp
jesli umiesz krecic srubka to mozesz sobie darowac wizyte u mechanika, jesli natomiast zdjecie filtru powietrza to juz problem to smigaj do mechaniora :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Guest majchrzok

aha,dzieki a i jeszcze jedno wczoraj czyscilem gasnik ze by mial lepszego kopa(znalasłem opis tutaj na forum) i dzis narano nie mogłem go odpalic.zaskoczył za 3razem.a polegalo to na tym ze slyszalem ze rozrusznik sie kreci ale nie pezekreca wogóle silnika:/ nie nwiem co to moze byc odp prosze was pomocy

Link to comment
Share on other sites

Guest EnDrIu WAWA
aha,dzieki a i jeszcze jedno wczoraj czyscilem gasnik ze by mial lepszego kopa(znalasłem opis tutaj na forum) i dzis narano nie mogłem go odpalic.zaskoczył za 3razem.a polegalo to na tym ze slyszalem ze rozrusznik sie kreci ale nie pezekreca wogóle silnika:/ nie nwiem co to moze byc odp prosze was pomocy
a powtarza sie to czy bylo to jednorazowe :?:
Link to comment
Share on other sites

aha,dzieki a i jeszcze jedno wczoraj czyscilem gasnik ze by mial lepszego kopa(znalasłem opis tutaj na forum) i dzis narano nie mogłem go odpalic.zaskoczył za 3razem.a polegalo to na tym ze slyszalem ze rozrusznik sie kreci ale nie pezekreca wogóle silnika:/ nie nwiem co to moze byc odp prosze was pomocy

 

Jeżeli słyszysz, że kręci rozrusznik a silnik stoi to nie jest wina gaźnika a rozrusznika a dokładniej zawieszającego się w nim bendix'u.

Link to comment
Share on other sites

Guest majchrzok

działo sie tak po nocy narano ale po tem było już wszystko ok i po 5 godz znowu. nie wiem co to jest:/ a i z tydzień temu wymieniałem szczenki/szczotki w rozrusznku

Link to comment
Share on other sites

Majchrzok na mój gust to napewno bendix.

 

gdzie znalazłes opis czyszczenia gażnika na forum?

 

Też jestem ciekaw, bo niemoge znaleźć. Jakoś mało uważnie przeglądamy to forum :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest majchrzok

gdzieś tu znalazłem to i faktycznie daje efekty lepiej sie wkreca z nizrzych obrotów mam to gdzies na płycie.napiszse wam to w skrucie jak ja to zroblłeim.

sciagacie filtr i całą puszke,ujrzycie gaźnik.bedzie on pewnioe cały zasyfiony wiec kupicie srodek do czyszczenia przepustnic czy gaźnikuw i spryskajcie to całe w środku.zetrzyjcie cały bryd szmatka.wećcie po tym trochhe odczekajcie z jakies 10min.potem nie zakładając filtra odpalcie fure.bedzie cieżko mi odpalił dopiero za około 10 razem.powkrecajcie go trochwe na postoju na obroty.potem na odpalonym silniku pryśnijcie troche tego preparatu go gażnika(silniik bedzie dawał oznaki że chce zgasnac ale nie zgaśnie).potem poskrecajcie wszystko i już.przejedzcie z jakies 4/5km na wyższych obrotach zy by sie wszsytko wróciło do normy. nieprzestraszcie sie obrotów na poczatku po zabiegu bo sa kosmiczne około 3tys/s ale to chwilke tylko trwa ,pozdro

Link to comment
Share on other sites

odpali.tylko nie za pierwszym razem i poczekajcie az zacznie sie krecic silnnik bo sie wydaje ze dziala a jak odpouscicie to gasnie.pozdo

Może wystarczy lekko dodać gazu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...