Gość pavoolon Opublikowano 6 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2005 a efekt jest odczuwalny, tzn nie wiem ile w tym zaslugi kata, ale w polaczeniu z innym kolektorem wydechowym i grubszymi rurkami roznica jest spora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 ja hciałem wtrącić odnośnie strmiennic napewno one dają moc ale... muszą być obliczone pod konkretny silnik i resztę układu wydechowego, ponieważ wykorzystują one zjawiska falowe spalin przy określonym ciśnieniu i ich prędkości, tak więc włożenie strumiennicy gdzie popadnie bo chyba tu ładnie wygląda daje efekt taki że w momencie kiedy miała by wyciągać spaliny ona je hamuje, a kiedy je wyciąga to akurat jest to niekorzystne dla silnika (np może wyciagnąć część świeżej mieszanki paliwowo-powietrznej) a żeby to wszystko obliczyć to już wyższa szkoła jazdy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 ja hciałem wtrącić odnośnie strmiennicnapewno one dają moc ale... muszą być obliczone pod konkretny silnik i resztę układu wydechowego, ponieważ wykorzystują one zjawiska falowe spalin przy określonym ciśnieniu i ich prędkości, tak więc włożenie strumiennicy gdzie popadnie bo chyba tu ładnie wygląda daje efekt taki że w momencie kiedy miała by wyciągać spaliny ona je hamuje, a kiedy je wyciąga to akurat jest to niekorzystne dla silnika (np może wyciagnąć część świeżej mieszanki paliwowo-powietrznej) a żeby to wszystko obliczyć to już wyższa szkoła jazdy... WIęc po co kąbinować... silniki nissna generalnie nie wymagają nic innego jak kawalu prostej rury - to im najlepiej robi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 8 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2005 WIęc po co kąbinować... silniki nissna generalnie nie wymagają nic innego jak kawalu prostej rury - to im najlepiej robi... no tak, tylko chciałem zaznaczyć że strumiennice to nie jakieś gówno tylko mądra rzecz, ale nie dostępna dla przeciętnego użytkownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryba! Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 odnawiam temat 8) Mama pytanie;z czego składa sie katalizator w micrze?,tzn.chodzi mi o to czy te tzw."plastry miodu" są z porcelany czy z jakiegos innego materiału,bo słyszałem ze w niektorych autach są z metalu a w innych z porcelany,i przy usuwaniu srodka kata ,trzeba metal wycinac(wiecej roboty),w przypadku porcelanowych,wystarczą 2 mocne uderzenia młotkiem ,robił to ktos ?? Zaznaczam,ze nie chodzi mi o wyciecie go w całosci,tylko o usunieciu srodka!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Zaznaczam,ze nie chodzi mi o wyciecie go w całosci,tylko o usunieciu srodka!! Czy jest jakas roznica pomiedzy wstawieniem rurki a wywaleniem srodka? Czy wzrost mocy bedzie mniejszy jak tylko wywalimy srodek ? Wywalenie srodka z kata bylo by lepsze bo nie bylo by problemow na przegladzie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Zaznaczam,ze nie chodzi mi o wyciecie go w całosci,tylko o usunieciu srodka!! Czy jest jakas roznica pomiedzy wstawieniem rurki a wywaleniem srodka? Czy wzrost mocy bedzie mniejszy jak tylko wywalimy srodek ? Wywalenie srodka z kata bylo by lepsze bo nie bylo by problemow na przegladzie :wink: Dobre pytanka, a ja mam jeszcze takie: czy po rozbebeszniu kata da się wspawać rurkę (żeby był jednakowej średnicy przelot)i z powrotem zaspawać całość. Tak, żeby na pierwszy rzut oka nie wyglądało na coś dłubanego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryba! Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 własnie o to mi chodzi,zeby chociaz wizualnie wyglądało ze nic nie było ruszane,no i chyba mniej roboty jest,bo nie trzeba spawac 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Jeżeli chcecie wywalić sam środek i wstawić tam rurke to wstawcie taką z tłumika środkowego (przelotowego), bo ona jest cała dziurkowana i w ten sposób nie zmniejszycie pojemności układu wydechowego. Wstawiając samą rurę zamiast kata zmniejsza się pojemność ukł. wyd. co skutkuje lekkim wzrostem mocy i momentu, ale tylko w niskim paśmie obrotów silnika, w średnim i wysokim niestety parametry te spadają, więc i dynamika spada. Jeżeli wywalicie środek i nie wstawicie rurki to poj. ukł. wyd. zachowacie, ale może nieznacznie wzrosnąć głośność z kata. Miałem tak kiedyś w Peugeocie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Proponuję strumienicę o wymiarach podobnych do katalizatora, jak już musicie truć to biedne środowisko :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Wywalanie bebechów z kata to nie taka zla opcja bo powiększa się pojemność dolotu... Za to bardzo się pogłasnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Wywalanie bebechów z kata to nie taka zla opcja bo powiększa się pojemność dolotu... Za to bardzo się pogłasniakuba jaka pojemnosc dolotu?? :roll: odsylam do tego tematu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12281 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 haha jaki błąd z mojej strony, wydechu ma się rozumieć - dzięki za poprawienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Jeżeli chcecie wywalić sam środek i wstawić tam rurke to wstawcie taką z tłumika środkowego (przelotowego), bo ona jest cała dziurkowana Chodzi Ci o tą plecionkę? (nie wiem jak to się nazywa, ale jest to jedyna elastyczna cześć ukł. wydechowego). Jeżeli nie chodzi o to, to czy da się zastosować ową plecionkę zamiast rury do śodka kata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 seryjnie masz plecionke przed katem wiec druga jest niepotrzebna, po zalozeniu obudowy kata na rure bedzie wszystko dzwonic i rezonowac, najlepiej nie kombinowac i dac normalna rure o srednicy wydechu, a zeby nie zmniejszac pojemnosci to mozna dac gruba plecione zamiast seryjnej, ktora zadziala jak komora rozprezna (chyba ): zreszta w seryjnym kolektorze i tak jest jeszcze jeden katalizator hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 seryjnie masz plecionke przed katem wiec druga jest niepotrzebna, po zalozeniu obudowy kata na rure bedzie wszystko dzwonic i rezonowac, najlepiej nie kombinowac i dac normalna rure o srednicy wydechu, a zeby nie zmniejszac pojemnosci to mozna dac gruba plecione zamiast seryjnej, ktora zadziala jak komora rozprezna (chyba ): Ja niestety nie mam wogóle tej plecionki. zreszta w seryjnym kolektorze i tak jest jeszcze jeden katalizator hehe :shock: :?: w GA16DE :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 to trzeba bylo od razu ze masz 1,6 to co pisalem dotyczy SR20DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryba! Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 hehe widze ze zdania na temat wybebeszenia kata są bardzo podzielone ,ja jednak zostane przy wyrzuceniu srodka 8) a na moje pytanie chyba nikt nie odpowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 u ciebie najprawdopodobniej bedzie zwykly ceramiczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ryba! Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 http://www.micra.com.au/information/nissan...icles/decat.php -juz sie doszukałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 A gdyby w miejsce kata wstawic taki okragly tlumik przelotowy? Sa takie? Wtedy by cos tam bylo o nie tylko rurka i pojemnosc ukladu wydchowego by sie nie zmienila. Jest jakis sens w tym co pisze :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 ja myślałem raczej na wywaleniu samego środka i zostawieniu pustej przestrzeni :] nie wiadomo co jest dla mikry bardziej korzystne czy przepływ spalin w całości laminarny czy też lepiej by sie spisywała komora rozprężająca taka jak pusta osłona katalizatora :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2006 najpewniej bedzie strasznie buczec i brzeczec jak zostawisz puszke, wywal calosc w cholere Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 ja niestety ma k10 wienc będze problem z wywaleniam całego katalizatora :/ musiał bym zmieniac kolektor wydechowy albo coś zakombinować :/ słyszałem już pare autek bez katalizatora ale z pozostawioną puchą mają nawet sympatyczny dzwięk, dopiero przy wyższych obrotach robi sie nie ciekawie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Chodzi Ci o tą plecionkę? (nie wiem jak to się nazywa, ale jest to jedyna elastyczna cześć ukł. wydechowego). Jeżeli nie chodzi o to, to czy da się zastosować ową plecionkę zamiast rury do śodka kata? Nie chodzi mi o plecionke tylko o taką rurkę jaka jest stosowana w środkowych tłumikach przelotowych. Zamiast kata można też wstawic zwykły tłumik przelotowy o podobnej pojemności i wtedy nie bedzie wydech chodził metalicznym dźwiękiem przy wyższych obrotach, ponieważ zarówno kat jak i tłumiki przelotowe z wewnętrznym wygłuszeniem filtrują dźwięki wysokiej częstotliwości. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.