Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wywalanie katalizatora


Gość jugo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja hciałem wtrącić odnośnie strmiennic

napewno one dają moc ale...

muszą być obliczone pod konkretny silnik i resztę układu wydechowego, ponieważ wykorzystują one zjawiska falowe spalin przy określonym ciśnieniu i ich prędkości, tak więc włożenie strumiennicy gdzie popadnie bo chyba tu ładnie wygląda daje efekt taki że w momencie kiedy miała by wyciągać spaliny ona je hamuje, a kiedy je wyciąga to akurat jest to niekorzystne dla silnika (np może wyciagnąć część świeżej mieszanki paliwowo-powietrznej)

a żeby to wszystko obliczyć to już wyższa szkoła jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja hciałem wtrącić odnośnie strmiennic

napewno one dają moc ale...

muszą być obliczone pod konkretny silnik i resztę układu wydechowego, ponieważ wykorzystują one zjawiska falowe spalin przy określonym ciśnieniu i ich prędkości, tak więc włożenie strumiennicy gdzie popadnie bo chyba tu ładnie wygląda daje efekt taki że w momencie kiedy miała by wyciągać spaliny ona je hamuje, a kiedy je wyciąga to akurat jest to niekorzystne dla silnika (np może wyciagnąć część świeżej mieszanki paliwowo-powietrznej)

a żeby to wszystko obliczyć to już wyższa szkoła jazdy...

WIęc po co kąbinować... silniki nissna generalnie nie wymagają nic innego jak kawalu prostej rury - to im najlepiej robi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIęc po co kąbinować... silniki nissna generalnie nie wymagają nic innego jak kawalu prostej rury - to im najlepiej robi...

 

no tak, tylko chciałem zaznaczyć że strumiennice to nie jakieś gówno tylko mądra rzecz, ale nie dostępna dla przeciętnego użytkownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

odnawiam temat 8) Mama pytanie;z czego składa sie katalizator w micrze?,tzn.chodzi mi o to czy te tzw."plastry miodu" są z porcelany czy z jakiegos innego materiału,bo słyszałem ze w niektorych autach są z metalu a w innych z porcelany,i przy usuwaniu srodka kata ,trzeba metal wycinac(wiecej roboty),w przypadku porcelanowych,wystarczą 2 mocne uderzenia młotkiem :lol:,robił to ktos ?? Zaznaczam,ze nie chodzi mi o wyciecie go w całosci,tylko o usunieciu srodka!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam,ze nie chodzi mi o wyciecie go w całosci,tylko o usunieciu srodka!!

 

Czy jest jakas roznica pomiedzy wstawieniem rurki a wywaleniem srodka? Czy wzrost mocy bedzie mniejszy jak tylko wywalimy srodek ? Wywalenie srodka z kata bylo by lepsze bo nie bylo by problemow na przegladzie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam,ze nie chodzi mi o wyciecie go w całosci,tylko o usunieciu srodka!!

 

Czy jest jakas roznica pomiedzy wstawieniem rurki a wywaleniem srodka? Czy wzrost mocy bedzie mniejszy jak tylko wywalimy srodek ? Wywalenie srodka z kata bylo by lepsze bo nie bylo by problemow na przegladzie :wink:

 

Dobre pytanka, a ja mam jeszcze takie: czy po rozbebeszniu kata da się wspawać rurkę (żeby był jednakowej średnicy przelot)i z powrotem zaspawać całość. Tak, żeby na pierwszy rzut oka nie wyglądało na coś dłubanego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcecie wywalić sam środek i wstawić tam rurke to wstawcie taką z tłumika środkowego (przelotowego), bo ona jest cała dziurkowana i w ten sposób nie zmniejszycie pojemności układu wydechowego. Wstawiając samą rurę zamiast kata zmniejsza się pojemność ukł. wyd. co skutkuje lekkim wzrostem mocy i momentu, ale tylko w niskim paśmie obrotów silnika, w średnim i wysokim niestety parametry te spadają, więc i dynamika spada. Jeżeli wywalicie środek i nie wstawicie rurki to poj. ukł. wyd. zachowacie, ale może nieznacznie wzrosnąć głośność z kata. Miałem tak kiedyś w Peugeocie. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalanie bebechów z kata to nie taka zla opcja bo powiększa się pojemność dolotu... Za to bardzo się pogłasnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcecie wywalić sam środek i wstawić tam rurke to wstawcie taką z tłumika środkowego (przelotowego), bo ona jest cała dziurkowana

Chodzi Ci o tą plecionkę? (nie wiem jak to się nazywa, ale jest to jedyna elastyczna cześć ukł. wydechowego). Jeżeli nie chodzi o to, to czy da się zastosować ową plecionkę zamiast rury do śodka kata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjnie masz plecionke przed katem wiec druga jest niepotrzebna, po zalozeniu obudowy kata na rure bedzie wszystko dzwonic i rezonowac, najlepiej nie kombinowac i dac normalna rure o srednicy wydechu, a zeby nie zmniejszac pojemnosci to mozna dac gruba plecione zamiast seryjnej, ktora zadziala jak komora rozprezna (chyba :lol: ):

 

zreszta w seryjnym kolektorze i tak jest jeszcze jeden katalizator hehe

 

pleciona3lq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seryjnie masz plecionke przed katem wiec druga jest niepotrzebna, po zalozeniu obudowy kata na rure bedzie wszystko dzwonic i rezonowac, najlepiej nie kombinowac i dac normalna rure o srednicy wydechu, a zeby nie zmniejszac pojemnosci to mozna dac gruba plecione zamiast seryjnej, ktora zadziala jak komora rozprezna (chyba :lol: ):

Ja niestety nie mam wogóle tej plecionki.

zreszta w seryjnym kolektorze i tak jest jeszcze jeden katalizator hehe
:shock: :?: w GA16DE :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby w miejsce kata wstawic taki okragly tlumik przelotowy? Sa takie? Wtedy by cos tam bylo o nie tylko rurka i pojemnosc ukladu wydchowego by sie nie zmienila. Jest jakis sens w tym co pisze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślałem raczej na wywaleniu samego środka i zostawieniu pustej przestrzeni :] nie wiadomo co jest dla mikry bardziej korzystne czy przepływ spalin w całości laminarny czy też lepiej by sie spisywała komora rozprężająca taka jak pusta osłona katalizatora :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niestety ma k10 wienc będze problem z wywaleniam całego katalizatora :/ musiał bym zmieniac kolektor wydechowy albo coś zakombinować :/

 

słyszałem już pare autek bez katalizatora ale z pozostawioną puchą :D mają nawet sympatyczny dzwięk, dopiero przy wyższych obrotach robi sie nie ciekawie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o tą plecionkę? (nie wiem jak to się nazywa, ale jest to jedyna elastyczna cześć ukł. wydechowego). Jeżeli nie chodzi o to, to czy da się zastosować ową plecionkę zamiast rury do śodka kata?

Nie chodzi mi o plecionke tylko o taką rurkę jaka jest stosowana w środkowych tłumikach przelotowych. Zamiast kata można też wstawic zwykły tłumik przelotowy o podobnej pojemności i wtedy nie bedzie wydech chodził metalicznym dźwiękiem przy wyższych obrotach, ponieważ zarówno kat jak i tłumiki przelotowe z wewnętrznym wygłuszeniem filtrują dźwięki wysokiej częstotliwości. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...