Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wywalanie katalizatora


Gość jugo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to pod spodem auta to juz nie kat tylko tłumik środkowy :wink: kat jet przy kolektorze- ten odlew w kształcie gruszki 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pod spodem auta to juz nie kat tylko tłumik środkowy :wink: kat jet przy kolektorze- ten odlew w kształcie gruszki 8)

 

Też tak myślałem ale to jest jednak kat... U mnie był całkowicie zapchany i przez to najprawdopodobniej samochód mi gasł na niskich obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EUREKA!! http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_s...;sysnr=05816450

faktycznie katalizator jest pod samochodem wiec nie bedzie zadnego problemu z jego wycięciem! jadnak co to jest ten żeliwny odlew za kolektorem zaraz za sondą?? kto to odkrecal? moze ktos powie czy tam w srodku cos jest? no i kolejna moja mysl ze zamiast tam wspawywac zwykla rurka to chyba tam wsadze jakis tani tlumik przelotowy :wink: co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zeliwny odlew to zapewne zintegrowana część z kolektorem wydechowym też tam moze siedzieć katalizator - rozkreć to od spodu i zobacz, jak jest tam jakiś gruz to poprostu wytlucz go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EUREKA!! http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_s...;sysnr=05816450

faktycznie katalizator jest pod samochodem wiec nie bedzie zadnego problemu z jego wycięciem! jadnak co to jest ten żeliwny odlew za kolektorem zaraz za sondą?? kto to odkrecal? moze ktos powie czy tam w srodku cos jest? no i kolejna moja mysl ze zamiast tam wspawywac zwykla rurka to chyba tam wsadze jakis tani tlumik przelotowy :wink: co wy na to?

 

sprawiasz wrezenie jak bys nie rozumial co ci inni pisza :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przeciez napisalem ze sa 2 katy... jeden pod samochodem a drugi tam zaraz za kolektorem... jak zwykle nikt mnie nie slucha 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

byłem wczoraj u mechaniora i po wielu próbach(kilka złamanych kluczy, jakieś rany),odkręcił puszkę, ponawiercał ceramike i młotkiem wymontował kata. Zadnej rurki nie wspawał, bo po co. Nie hałasuje mi bardziej, nie wpada w zadne wibracje przy wyzszych obrotach jak to w postach wyżej ktos napisał. nie wiem gdzie w czewie jest hamownia ale czuje ze jest wiecej mocy, bo oczywiscie musialem sprawdzic zaraz po zdjeciu zapychacza. Zapomniałbym, jak juz odkrecilł kolektor wydechowy to mi go dopasował do głowicy, szlifował szlifował i wypolerował...

 

Reasumując - wywałać!!!

A dla partii zielonych - i tak mniej zanieczyszcza niż beema 3 litrowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech partia zielnych sie wypcha :P jakby co to posadze 5 dzewek w lesie i będzie ok :D

a powiedzcie mi w mikrze k10 1,2l z 92 roku na gaźniku elektronicznym jest jeden kat czy są może dwa ?? :? ktoś wspomniał że może być jeszcze pod spodem a tam jeszcze nie zaglądałem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech partia zielnych sie wypcha :P jakby co to posadze 5 dzewek w lesie i będzie ok :D

a powiedzcie mi w mikrze k10 1,2l z 92 roku na gaźniku elektronicznym jest jeden kat czy są może dwa ?? :? ktoś wspomniał że może być jeszcze pod spodem a tam jeszcze nie zaglądałem :wink:

 

Ja mam k10 1.2 z 91 roku i mialem katalizator "pod" samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powtorze pyt

 

kat to drobne sito (czy tym podobna struktura)utrudniająca troche ,troszke ,(nieiwme ile przelot spalin) po wycięciu i wstawieniu rurki przelot jest swobodny , ale po wstawieniu strumienicy ( nie ma ona sita) tez jest przelot wiekszy niz przy katalizatorze

wiec czy strumienica lepsze jest od katalizatora???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba tak ale na pewno gorsza od prostej rury...

Strumienica przez swoje łezki i tak zawęrza przelot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem wczoraj u mechaniora i po wielu próbach(kilka złamanych kluczy, jakieś rany),odkręcił puszkę, ponawiercał ceramike i młotkiem wymontował kata. Zadnej rurki nie wspawał, bo po co. Nie hałasuje mi bardziej, nie wpada w zadne wibracje przy wyzszych obrotach jak to w postach wyżej ktos napisał. nie wiem gdzie w czewie jest hamownia ale czuje ze jest wiecej mocy, bo oczywiscie musialem sprawdzic zaraz po zdjeciu zapychacza. Zapomniałbym, jak juz odkrecilł kolektor wydechowy to mi go dopasował do głowicy, szlifował szlifował i wypolerował...

skladales to potem na nowych uszczelkach? kolektor trzeba caly wykrecac zeby wydlubac kata? ile to zajelo czasu i ile zaplaciles?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ello

wykrecony był kolektor wydechowy bo nie mozna sie dostac do jednej sruby tej w puszce (wkrecana jest od dołu od strony silnika) uszczelki były ok przy kolektorze (4 mc temu była wymiana uszczelki pod głowicą :twisted: )wiec nie wymianialem, nowe to kosz ok 40 zeta.

po wydłubaniu ceramiki tzrba tez usunąc metalowa siatkę ze srodka kata , oraz dwa pierścienie metalowe z takimi uszczelkami. potem sie to skreca. rurki w srodek kata nie wspawywalismy, bo koles mi mowie ze nie trzeba. cena usługi to 50 zeta. czas to 3 godzinki - wczystko było przecież ladnie zapieczone - koles psikal to takim płynem do odkrecania śrub. dopasowanie kolektora do głowicy 100zł.

Lexan ale ty masz przecież K10 a tam to chyba to innaczej wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lexan sam to bedziesz robił? jak masz cos takiego http://www.micra.com.au/images/articles/factoryheaders.jpg to dam ci wskazówkę - każdą srubke walnij młotkiem przez jakis pręt-wybijak po tym popsikal wd40, colą/kwasem ortofosforowym (jedno i to samo:) albo czyms do srub bo one są za***iście zapieczone, poczekaj z 330 minodkrecaj energicznie żeby je ruszyć, jak bedziesz powoli coraz mocniej próbował przekrecić to ci sie srubki pourywają tak to robil mechanik. W każdym razie zyczę powodzenia, swoją drogą to jak nie masz dobrych kluczy to sie do tego nie zabieraj bo jak napisalem wyżej koles złamał 2 klucze (made in kit-wie-co) rozwalając sobię łapke o osłonkę kata, myslałem że mi zejdzie, bo krwawił jak świnka - nie obrażając świnek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cięzko jest wyczuć róźnicę rzedy 2-3% - tylko na hamowni w zasadzie...

Pomiar przed i po Prawde Powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale niestety nie zrobiłem pomiarów przed... mam znajomego w krakowie,ktory pracuje na hamowni,korzystając z okazji,bede tam za 2 miesiące na "tuning show kraków"-wiec zawitam do niego :smile: i zobaczy sie ile z przysłowiowych 75km przybyło... :shock: :wink: .razem ze znajomym usunelismy wczoraj katalizatory,on w hondzie CRX, i musze wam powiedziec,porównując oba samochody,iz u niego (przynajmniej tak mi sie wydaje) przyspieszenie jest lepsze-jak on to stwierdził-"teraz na 2 biegu pali lacie przez 50 metrów"buahahaha :lol: ,a wczesniej mowi ze tak nie było,faktem jest ze moj katalizator był jeszcze w dosc dobrym stanie,-niestety u niego był prawie całkowicie zatkany.jesli chodzi o dzwiek wydechu to moze jest bardziej "metaliczny"dzwiek!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja wczoraj przy okazji wymiany koncowego tlumika, wycialem katalizator i wstawilem rure tej samej srednicy:

efekt lepiej sie zbiera i wkreca na obroty, no i nabral takiego dzwieku troszke innego, i zapachu z rury hehe no chyba ze sobie to ubzduralem a wczesniej nie zwracalem uwagi (mowa o LPG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...