Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wywalanie katalizatora


Gość jugo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja niestety ma k10 wienc będze problem z wywaleniam całego katalizatora :/ musiał bym zmieniac kolektor wydechowy albo coś zakombinować :/

 

słyszałem już pare autek bez katalizatora ale z pozostawioną puchą :D mają nawet sympatyczny dzwięk, dopiero przy wyższych obrotach robi sie nie ciekawie :/

 

no wlasnie odniose se do jednej z wypowiedzi bo tam gdzie u mnie robia takie rzeczy tzn. na warsztacie kazali mi wywalic puche ktura jest przykrecona bezposrednio do kolektora wydechowego i zamiast niej dorobic flansze dokrecana do kolektora i dopiero wtedy dopasuja mi strumienice. czy nie ma jakiiegos prostrzego sposobu :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sposob wyminiony przez ciebie jest bardoz prosty i bardzo często się z nim spotykam :)

Przy okazji jak bedzie flansza i trzeba będzie dorobić część wydechu (broń cię panie Boże nie montuj zadnej struminicy) to warto dać rure nieco większej średnicy jak w seri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dość długiej nieobecności na forum :oops:

W sprawie kata w k10 (1.2 SuperS)mógłbym sie troszeczkę wypowiedzieć, gdyż jeżdżę bez niego już ok 2 miesięcy, dysponując przelotowym ukadem wydechowym (końcowy tłumik KM turbo). Wywalenie kata kosztowało mnie ok 40 zł, a efekt jest taki, że samochodzik lepiej sie zbiera ze startu (wydech nprzelototy), zaś przy ok 3000rpm po odpuszczeniu nogi z gazu występuje dodatkowy efekt a mianowicie tzw. wystrzały (miłe dla mego ucha):). Moge tylko dodać, że warto zrobić w k 10 przelotowy wydech, bo odbija się to na osiągach:

1 prędkość max na 3 biegu licznikowe 118(zwykły układ wydechowy z katem) przy 5600rpm

2 prędkość max na 3 biegu licznikowe 125(wydech z katem a tłumik KM turbo) przy 5600rpm

3 prędkość max na 3 biegu licznikowe 135(bez kata -przelotowy układ wydechowy)(na tym nie koniec :twisted: )

Podsumowując nie widze przeciwskazań, a w wyścigach street micra 1.2 SuperS (55KM + przelot) vs renault 5 1.4 (68KM) obciążeniem jest tylko kierowca wynikiem 1:0 o pół długości :D/ . A przed przeróbka 0:1 :(

Oceńcie sami czy warto :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw dane dotyczące obrotów silnika bo podałęś dwa razy pod rząd 5600...

 

Ps. do ilu maksymalnei ten silnik się kręci - poweidzmy na I beigu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw dane dotyczące obrotów silnika bo podałęś dwa razy pod rząd 5600...

 

Ps. do ilu maksymalnei ten silnik się kręci - poweidzmy na I beigu ?

 

Nie sprawdzalem na max ile sie wkręci. Raz wkręcilem go na 6000 ale dalej nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 prędkość max na 3 biegu licznikowe 118(zwykły układ wydechowy z katem) przy 5600rpm

2 prędkość max na 3 biegu licznikowe 125(wydech z katem a tłumik KM turbo) przy 5600rpm

3 prędkość max na 3 biegu licznikowe 135(bez kata -przelotowy układ wydechowy)(na tym nie

 

Jak przy jakich obr na 3 miałeś te 125KM/h bo napisałeś ze przy 5600...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 prędkość max na 3 biegu licznikowe 118(zwykły układ wydechowy z katem) przy 5600rpm

2 prędkość max na 3 biegu licznikowe 125(wydech z katem a tłumik KM turbo) przy 5600rpm

3 prędkość max na 3 biegu licznikowe 135(bez kata -przelotowy układ wydechowy)(na tym nie

 

Jak przy jakich obr na 3 miałeś te 125KM/h bo napisałeś ze przy 5600...

 

tak jak napisalem na 3 biegu mialem 125 km/h lecz byl zamontowany katalizator i wydech KM. Po wywaleniu kata i uzyskaniu przelotowego układu wydechowego uzyskalem przy tej samej prędkości obrotowej czyli 5600 (być może bląd obrotomieerza) prędkość 135km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maly... to moze ty nie zalozyles tlumika KM turbo tylko TURBO ? 8)

co jak co ale nie wmowisz mi ze z wywalenia kata i wrzucenia glosnego pierdzacego tlumika uzyskales taki przyrost... i niby na trojce do 135km/h? jak dla mnie bajki opowiadasz...

Wiem jak jest bo sam nie mam kata i mam KM'a turbo 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--- Hamownia prawde CI powie....

Fakt faktem że jak auto jest slabe i nei ma sily na III biegu do odcinki dojechać to dodanie koni moze spowodować większy V-MAx bo silnik będzie miał sile wejść na wyzsze obroty.

 

- Młody obrotomierz CI raczej dobrez działa, to prędkościomierz pokazał Ci o dyche za dużo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Młody obrotomierz CI raczej dobrez działa, to prędkościomierz pokazał Ci o dyche za dużo :lol:

 

 

A być może to prędkościomierz ale poprawia mi samopoczucie.

Jak sie uda to zapodam linka z dzisiejszej jazdy próbnej, tylko że filmik został nagrany na komórke i ciekawe czy otworzy na kompie, a wtedy prawda wyjdzie na jaw. Licznikowe 130km/h w 2 osoby (ok 200kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130 na trojce rozumiem? 8) to jesli na trojce ci idzie 130 to jaka ty masz Vmax?

 

Dokladnie to nie wiem. Ale przy niewyregulowanym gaźniku zamknął mi się budzik :shock: dodam że wtedy byla jeszcze seria, żednych wydechów spotrowych, filtrów stożkowych, itp. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnawaim temat tylko dla tego że zawsze byłem przeciwny wycinaniu kata a juz na [ewno jestem przeciwny wyciaciu kata i wstawieniu w jego miejsce struminicy (ale juz raz o tym pisałem).

dla zainteresowanych link - przeczytajcie, przemyślcie

Pozdrawiam

http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.php

 

jesli kat jest zapchany tak ze nie ma przelotu to tez go zostawisz ?? :) powodzenia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość red orange

Nie. Zastosuje sportowy metalowy katalizator. Na pewno nie wytne i wstawie np rurke albo struminice lub tłumiczek przelotowy.

Pozatym jeszcze nie miałem zapchanego katalizatora a moj poprzedni samochod z silnikiem benzynowym miał natrzaskane ponad 200tys km a kat był nadal sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Zastosuje sportowy metalowy katalizator. Na pewno nie wytne i wstawie np rurke albo struminice lub tłumiczek przelotowy.

Pozatym jeszcze nie miałem zapchanego katalizatora a moj poprzedni samochod z silnikiem benzynowym miał natrzaskane ponad 200tys km a kat był nadal sprawny.

 

no ale jesli dziesiatki ludzi w nismo ma wywalony katalizator, i dalo to tylko pozytywne efekty to czemu nie ?:) jeszcze sie nie spotkalem (ani moj mechanik) z jakimikolwiek problemami w pracy silnika z wywalonym katem...

 

 

poza tym ten art na stronie chojnackiego smierdzi mi jednym wielkim tekstem reklamowym... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jesli dziesiatki ludzi w nismo ma wywalony katalizator, i dalo to tylko pozytywne efekty to czemu nie ?:) jeszcze sie nie spotkalem (ani moj mechanik) z jakimikolwiek problemami w pracy silnika z wywalonym katem...

 

poza tym ten art na stronie chojnackiego smierdzi mi jednym wielkim tekstem reklamowym... :wink:

 

Popieram

 

Ja tam wyciołem kata i zdecydowanie lepiej zbiera się w niskim i średnim zakresie obrotów. Jeżeli masz sprawny silnik to po wycięciu kata nie powinna drastycznie zwiększyć się toksyczność spalin. Red Orange jeśli Tobie tak bardzo zależy na zachowaniu czystości spalin to zapisz się do zielonych i donieś na cały NKP,że jeździmy bez katów i nie chcemy wybulić ciężko zarobionych pieniędzy na nowe katy. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość red orange

Dla jednego jest to tylko rklamowy banał Hojnackiego a dla innych nie. Mozecie wywalac swoje ciezko zarobione pieniadze na stozki i inne duperele wasza sprawa. Wiem od lat ze w sporcie wyczynowym stosuje sie katalizatory i to nie tylko z powodu ochrony srodowiska. Układ wydechowy to jeden z bardziej skomplikowanych układow majacy ogromny wpływ na prace silnika. A dla mnie jedynym miarodajnym sposobem okreslenim czy dana modyfikacja przyniosła efekt jest hamownia przed i po. A nie prywatne odczucia własciciela.

A ja w cale nie jestm i nie byłem za partia zielonych jedynie chciałem wam uswiadomic ze wycinani kata to błąd ale niestety wasze argumenty sa NIJAKIE. Ale tak jak napisałem wczesniej kazdy jest włascicielem swojego samochodu i moze z nim robic co chce.

Widac nawet eksperci od tunningu gówno wiedza sugerujac sie waszymi wypowiedziami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra... a co jesli np w moim przypadku wychodzily dwie wersje micry... rozniace sie TYLKO i wylacznie tym, ze jedna miala kata a druga nie... i ta bez kata ma katalogowo 6KM wiecej? uwazasz, ze w takim przypadku to ze wywale kata bedzie bledem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inne pyt

kat to drobne sito (czy tym podobna struktura)utrudniająca troche ,troszke ,(nieiwme ile przelot spalin) po wycięciu i wstawieniu rurki przelot jest swobodny , ale po wstawieniu strumienicy ( nie ma ona sita) tez jest przelot wiekszy niz przy katalizatorze

wiec czy strumienica lepsze jest od katalizatora???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość red orange

Ale czy wiecie o tym ze kataliator spełnia tez role komoty dokompresyjnej wiecie?? I nie chodzi tu w cale o wolny przepływ tylko o zjawisko falowosci miedzy innymi. Spaliny maja tendencje do cofania sie i w skkrajnych wypadkach powoduja uszkodzenie silnika (znam takie dwa przypadki). najlepszym przykladem moze byc odlaczenie kata i wstawieni tam tylko rurki i nie podlaczenie nic wiecej (tylko dla testu). Oprocz tego ze silnik bedzie sie darł jak zarzynane zwierze powinien miec duzo wieksza moc. A tu nici silnik jest znacznie słabszy a po dłuzszej takiej eksploatacji moze nastapic uszkodzenie silnika.

Wycinajac kata zmniejszacie drastycznie pojemnosc ukladu wydechowego ktory jest dokladnie luiczony pod konkretny silnik. W tedy zmienicie jego harakterystyke pracy. Strumienice jak napisał Swiatek stosuje sie w miesjsce tłumika srodkowego a nie kata. Główine dlatego ze gdy powstaje fala zwrotna nie cofneła sie ona do kanałów wydchowych i nie uszkodziła sielnika. KOnstruktorzy struminic nawet tego nie próbuja obliczac i nie straja sie tłumic zjawiska falowosci w ukladzie wydechowym bo to zadanie ma spełniac własnie kat lub pierwszy tłumik.

Jak myslicie dlaczego firmy specjalizujace sie w produkcji sportowych ukladów wydechowych krzycza sobie za swoje produkty tak duze pieniadze?? Poniewaz testy i koszty badan na stanowiskach testowych trwaja baaardzo długo i sa bardzo kosztowne.

Lawina: czy wersia bez kata miała rurke czy tłumik?? Załoze sie ze tłumik a elektronika była troszeczke inaczej zestrojona. Stad róznica tych 6 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...