tpirat Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Dzisiaj kolejny raz mnie drapnęli :036: Coś mam pecha do jednego funkcjonariusza, to mnie na pistolet złapie, to za szybko przejechałem gdy innego sprawdzał i mi to wypomniał a wczoraj jak kończyłem wyprzedzać załapałem kawałek ciągłej linii i oczywiście na przeciwko jechał mój ulubieniec. Dzisiaj stał z suszarką i pomimo przepisowej prędkości zatrzymał mnie wypominając wczorajsze zajście grrr. Kontroli miałem już kilka i nikt się nie czepił moich świateł. Mam kwit z serwisu nissana że z takimi kupiłem i niech mi coś tam.... to będę ich targał do upadłego. Osobiście nie muszę się znać czy to może jeździć czy nie. W dokumentach przy zakupie mam jasno wpisane bixenony. Ja tam tylko palifko leje :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 @Sygma, cytujesz jakieś teksty, ale nie podajesz źródła. bo to są moje "teksty" z poprzednich stron tego tematu... wiec chyba mogę ? Mam kwit z serwisu nissana że z takimi kupiłem i niech mi coś tam.... to będę ich targał do upadłego. co jest w tym kwicie ? aby jeździć na takich bi-xenonach niefabrycznych, legalnie jeździć... trzeba mieć zaświadczenie od diagnosty o tym, że je przebadał i są zgodne z obowiązującym prawem. Do poczytania: http://bastylia.com/voyager/%8cwiat%b3aODP...il_03.01.08.PDF http://asu.pl/modules.php?name=Forums&...opic&t=5229 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a018ccf739bac57.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpirat Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Mam kwit z serwisu nissana że z takimi kupiłem i niech mi coś tam.... to będę ich targał do upadłego. co jest w tym kwicie ? aby jeździć na takich bi-xenonach niefabrycznych' date=' legalnie jeździć... trzeba mieć zaświadczenie od diagnosty o tym, że je przebadał i są zgodne z obowiązującym prawem. [/quote'] Nie twierdze, że mogę na nich jeździć. Przy zakupie samochodu z salonu dostałem szczegółową listę podzespołów w samochodzie, opony, światła, plandeka itd... cała masa. W światłach napisali mi bixenony tak więc w razie godz. W to salon będę ścigał że mi sprzedał samochód który defakto nie powinien jeździć. Tyle teorii i obym nie musiał sprawdzać w praktyce. Ciągle czekam na tanie lampy od patha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 bo to są moje "teksty" z poprzednich stron tego tematu... wiec chyba mogę ? Poprawiłeś mi humor. Dzięki. aby jeździć na takich bi-xenonach niefabrycznych, legalnie jeździć... trzeba mieć zaświadczenie od diagnosty o tym, że je przebadał i są zgodne z obowiązującym prawem. Przegląd techniczny dotyczy całego pojazdu i w przypadku nowej navary jest ważny przez 3 lata. Cytowane teksty z innych forum nie są źródłem prawa. Podaję przepisy prawa dotyczące oswietlenia: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) § 13. 1. Światła pojazdu powinny odpowiadać następującym warunkom ogólnym: 1) światła przeznaczone do oświetlania drogi przed pojazdem powinny być umieszczone w sposób umożliwiający łatwą regulację kierunku strumienia świetlnego; 2) osie świateł sygnalizacyjnych powinny być równoległe do płaszczyzny jezdni, osie świateł odblaskowych bocznych i pozycyjnych bocznych powinny być ponadto prostopadłe do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, a osie pozostałych świateł sygnalizacyjnych - równoległe do tej płaszczyzny; dopuszcza się odchylenia od powyższych kierunków nie większe niż 3°; 3) światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych; 4) nie powinny oślepiać innych uczestników ruchu; warunku nie stosuje się do świateł drogowych; 5) światła mijania powinny dawać wyraźną granicę światła i cienia; 6) światła czerwone nie powinny być widoczne z przodu, a światła białe (żółte selektywne) - z tyłu, z wyjątkiem światła cofania oraz świateł dodatkowych przewidzianych w § 24 ust.1 pkt 8, § 25 ust. 2, § 26 ust. 3, § 27 ust. 2, § 31 ust. 1 oraz w § 32 ust. 1. USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. (Dz. U. z dnia 19 sierpnia 1997 r.) Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza: 1) w czasie od zmierzchu do świtu, 2) w okresie od 1 października do ostatniego dnia lutego - przez całą dobę, 3) w tunelu. 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. 3. W czasie od zmierzchu do świtu, na nie oświetlonych drogach, zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi, kierujący pojazdem może używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie. Kierujący pojazdem, używając świateł drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie zbliżania się: 1) pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z kierujących wyłączył światła drogowe - drugi jest obowiązany uczynić to samo, 2) do pojazdu poprzedzającego, jeżeli kierujący może być oślepiony, 3) pojazdu szynowego lub komunikacji wodnej, jeżeli poruszają się w takiej odległości, że istnieje możliwość oślepienia kierujących tymi pojazdami. REGULAMIN nr 48 EKG - ONZ Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej. (10.10.2006) 5.1.15 Barwy świateł emitowane przez poszczególne światła są: światła mijania: biała, 6.2.9 Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2000 lumenów można stosować wyłącznie z instalacją urządzeń do czyszczenia świateł przednich I to wszystko. Pomijam przepisy dotyczące ustawienia świateł, kątów nachylenia, wysokości montażu itd. Nie ma ani słowa o zakazie stosowania zamienników źródeł światła. :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Cytowane teksty z innych forum nie są źródłem prawa. a kto twierdzi, że są prawem ? człowiek zadał pytanie policjantowi ruchu drogowego... i otrzymał odpowiedź. potem to opisał, załączył otrzymana odpowiedź.... i tyle Nie ma ani słowa o zakazie stosowania zamienników źródeł światła. :one:.słabo szukasz. wystarczy, że przejrzysz ten temat od początku... a znajdziesz więcej [ Dodano: Pon 03 Lis, 2008 19:22 ] no dobra... tu masz: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...sc&start=67 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Tak czy inaczej przepisy są niedokładne w tym zakresie. Trzeba prawidłowo ustawić lampy (najlepiej przez diagnostę), aby nie razić jadących z naprzeciwka i do tego mieć spryskiwacze. I to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Tak czy inaczej przepisy są niedokładne w tym zakresie. są bardzo dokładne. Trzeba prawidłowo ustawić lampy (najlepiej przez diagnostę), aby nie razić jadących z naprzeciwka i do tego mieć spryskiwacze żaden szanujący się diagnosta nie zrobi tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Trzeba zakończyć dyskusję o przepisach ponieważ nie wnosi nic do tematu. Jest jeszcze taka opcja: http://images44.fotosik.pl/27/5c0d4af14abf0f28.jpg Mam pytanie, czy ktoś już montował soczewkę i może coś o tym napisać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wukor Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Witam Zestawy na h-4 posiadają certyfikat dopuszczający do ruchu. Mam nadzieję, że nie będziecie mieli problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość biernik Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 wukor, certyfikat one sobie mogą mieć, ale co z tego jak nie mozesz ich włożyć do swoich kloszy. Certyfikat jest tylko na hidy a nie na ich montaż i to w czym one są zamontowane. Certyfikat na nie jest chuba tylko na to że nie zagrazają nikomu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpirat Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Zadziwiająca jest odwaga zakładów które montują hidy, soczewki itd... W mojej branży jest tak, jak wykonawca coś spartoli to się ściga najpierw klienta a następnie wykonawce. Jeżeli wykonałem zlecenie, podpisuję się pod tym obiema rękami, że może działać, zostało wykonane zgodnie ze sztuką itd.... Gdybym montował gadżety niezgodne z przepisami brałbym od klienta oświadczenie, że jest świadomy iż jest to nie zgodne z przepisami i bierze na siebie całą odpowiedzialność. Tak jak wcześniej pisałem, klient wcale nie musi się znać czy to co zrobił mu zakład w samochodzie jest zgodne z przepisami czy też nie. Mój kuzyn mieszkający w berlinie obniżył sporo samochód i zabrali mu dowód i dostał 1000e kary, bo nie pojechał na przegląd i nie zrobił odpowiednich badań po przeróbce. Nie spowodował żadnego wypadku itd... zwykła rutynowa kontrola. Sam mam bixenony założone w salonie i coraz mocniej się zastanawiam nad ich zmianą. :< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wukor Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Ciekawy jestem jak sie mają do tego badania diagnostyczne, czyli przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tpirat Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Ciekawy jestem jak sie mają do tego badania diagnostyczne, czyli przegląd. Pewnie bym nie przeszedł, bo sam widzę niedociągnięcia w postaci widma. Żeby nie było nieporozumień, moja branża to IT oraz elektronika, nie montuję lamp itd... może mało sprecyzowałem swoją wcześniejszą wypowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość don_martinez Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Panowie, czy w salonie można zamówić xenony? Jeśli tak, ile to kosztuje, może ktoś wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli107 Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Don, nie żebym sie czepiał, przecież wystarczy zadzwonić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość don_martinez Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Don, nie żebym sie czepiał, przecież wystarczy zadzwonić Sęk w tym, że dzwoniłem. Jestem z Lublina i w tutejszym salonie stwierdzili jasno, że nie ma opcji na xenony, jeśli juz to na własną rękę z utratą gwarancji na auto. Z drugiej strony znalazłem info tu na forum, że ktoś podał nawet cenę za taki gadżet w serwisie. I stąd moja prośba, może ktoś coś wie bliżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wukor Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Witam Właśnie wróciłem z przeglądu. Diagnosta wypowiedział się na temat HID-ów, że mogły by być tylko pojazd musi być wyposażony w spryskiwacze lamp oraz system samo poziomowania świateł. Poza tym nie widział przeszkód. Przybił pieczątkę i ostrzegł przed policją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Widać, że diagnosta to myślący facet i w porządku, a nie jakiś oszołom. Potwierdza się to co pisałem wcześniej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wukor Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Witam Tak się zastanawiam czy nie zainwestować w spryskiwacze na allegro kosztują ok 150 zł. Tylko się zastanawiam jak może sprawdzić system samo poziomowania policjant. A może można taki zamontować osobiście nic takiego nie znalazłem. Bo jak dla mnie to HID-y są super. Jeszcze jedno sprawdzałem ze znajomymi i nie oślepiają pojazdów nadjeżdżających z przeciwka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabt Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Tylko się zastanawiam jak może sprawdzić system samo poziomowania policjant. Wystarczy włączyć światła i opadną a później się podniosą na swoją wysokość bynajmniej mam tak w BMW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość don_martinez Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam. Przeglądałem opinie na temat świateł i doszedłem do wniosku, że trzeba będzie wymienić żarówki fabryczne na... i tu pytanie: w jakie żarówy (nie xenony) zainwestować aby radykalnie polepszyć widoczność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 w jakie żarówy (nie xenony) zainwestować aby radykalnie polepszyć widoczność? nie ma takiej opcji,chyba ze chcesz zalozyc 100W zarowki,ktore stopia ci klosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam. Przeglądałem opinie na temat świateł i doszedłem do wniosku, że trzeba będzie wymienić żarówki fabryczne na... i tu pytanie: w jakie żarówy (nie xenony) zainwestować aby radykalnie polepszyć widoczność? Zamontowałem ostatnio dodatkowe refektory - drogowe - dalekosięzne . Jest ekstra - szczególnie teraz zimą na polach i w lasach. Wrzucę niedługo zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkf Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Jak to jest z mocniejszymi żarówkami w halogenach? Kupiłem dalekosiężne Helle (model Classic 160 z chromowanymi korpusami). Według instrukcji powinno montować się żarówki 55W. A gdybym tak zapakował 100W? To że zrobi się dzień przed autem to kwetia oczywista, ale mam wątpliwości czy taki zabieg nie potopi mi kabli albo zabudowy. Takie żarówki wkłada się do większości dalekosiężnych halogenów. Wymienialiście żarówki na mocniejsze? Są jakieś konsekwencje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wukor Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Musisz mieć przewody o odpowiednim przekroju (2,5 mm) na każdy oraz musisz mieć to puszczone przez przekaźniki. Natomiast na temat załączania ich to muszą one współpracować ze światłami drogowymi. Kolega zmienił na 100 i jak na razie jest wszystko ok. Ja mam 50 i moim zdaniem to wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.