Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara i NCAP


Gość osiemzero
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm, za ciekawie to rzeczywiście nie wygląda.

Wygląda na to że brak zabezpieczenia na nogi, tam wpada co nieco z silnika i koło.

Dużo lepiej wypadł np. Matiz, a nawet Seicento.

L200 ma 4 gwiazdki, a patrząc na video to składa się bardziej niż Navara i jeszcze tyłek dalej mu w bok odlatuje.

 

A najciekawsze jest to, że Pathfinder dostał cztery gwiazdki!

Coś zaczynam wątpić w miarodajność tych testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pathowi punktów dodało za boczne poduszki i kurtyny powietrzne.

W sumie troszkę sztywniejszy powinien być, bo navka to się składa z dwóch połączonych wiązkami kabli części przymocowanych do ramy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Filipin555

Wedlug mnie to testy autek terenowych nie sa miarodajne ,bo tak naprawde w prawdziwym wypadku rzadko sie zdarza zeby takie auto jak Navara trafila na godnego rozmiarami rywala .

Ta betonowa sciana z aluminium z przodu w testach euro ncap jest deformowalna tylko w czesci, natomiast jak uderzy Navka trafi w prawdziwy osobowy samochod ,to jest w stanie osobowke zgniesc cala. Wybrazmy sobie ze Navka uderzy w Almere N16 ,przeciez almera po wypadku zostalaby przepchnieta przez 30 metrow,natomiast w pojedynku z betonowa sciana Navara jest raczej bez szans:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hubeeert

Również z ciężarówką.

Ostatnio miałem wątpliwą przyjemność (w trakcie pobytu w PL) jechać najpierw przed a potem gdy juz zobaczyłem co idiota (DW cośtam) wyprawia, za Navarra. Wyprzedzanie na czołowe zderzenie, spychanie z drogi, długie światła non stop itd. :roll: Wstyd.

Co ciekawe jechał z małym dzieckiem. I CB anteną na dachu.

 

Zjechałem sobie wtedy spokojnie na stację, wypiłem kawę i pojechałem dalej licząc na to, że jak nawet go spotkam to już gdzieś w rowie.

 

A co do Navarry i kiepskiego wyniku - wyłącznie model 2008. Z tego co mówili w BBC1 - winne sa wadliwe pasy i cos jeszcze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, szkoda słów:

 

"Nie zmienia to faktu, że właściciele Nissanów do czasu wymiany modułu dysponują jednym z najniebezpieczniejszych samochodów na rynku. "

 

Usikałem się ze śmiechu, normalnie zaraz sobie kupię seicento żeby czuć się bezpieczniej na drodze :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zmienia to faktu że sprzedaż navary spadnie po za tym to marketing nissan czym prędzej powienien wprowadzić kosmetyczne zmiany w tym modelu oraz ponownie przetestować navarę. myślę że 3-4 gwiazdki po jakiś drobnych zmianach jak najbardziej do osiągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GRZEGORZ36

ZADAM PYTANIE DYREKCJI T&T DLACZEGO SPRZEDANO MI SAMOCHÓD KTÓRY STWARZA ZAGROŻENIA DLA MNIE I PASAŻERÓW- PRZY OFEROWANIU NIKT MI NIE MÓWIŁ ŻE TO AUTO PRZY KOLIZJI (ok 60/h myśle że każdy z nas jeździ czasami szybciej)MOZE BYĆ DLA MNIE I PASAŻERÓW NIEBEZPIECZNE ( szczególnie że na pokłdzie jest często moja córka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to auto to syf...... Seicento jest bardziej bezpieczne! Ale to dopiero poczatek ciekawe jak wezma pod lupe inne marki.

 

Ale Nissan mnie zaskoczył negatywnie, osobiscie nawepno nigdy nie skusze sie na tkiego...

 

Ciekawe ze testy sa robione przy 64km/h a ile my jezdzimy?

 

Masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pajek22, nie musisz kupować nikt ci nie każe, ale ja akurat kupiłbym jeszcze raz Navarę bez zastanowienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA

Płacąc tyle kasy za Navare oczekiwałbym, ze chociaz na srednim poziomie jest to bezpieczne auto. Jakbym mial do wyboru Navare czy Mitsu to wialbym na pewno to drugie, zycie jest najwazniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hubeeert
Płacąc tyle kasy za Navare oczekiwałbym, ze chociaz na srednim poziomie jest to bezpieczne auto. Jakbym mial do wyboru Navare czy Mitsu to wialbym na pewno to drugie, zycie jest najwazniejsze.

 

Nie no - to już jest popadanie w skrajności. Wypadek wypadkowi nierówny zresztą nikomu nie życzę.

Navarra jest typowym pick-upem podobnie jak eLka i dopóki o tym pamiętacie i nie próbuje się z niej robić BMW M5 to jest OK.

 

Chodzi gdzieś po sieci filmik o zderzeniu chyba Sierry Kombi z drzewem przy 50/70/90km/h.

Sierra - taki starszy brat Mondeo (dla młodszych)

W swoim czasie bardzo nowoczesna i bezpieczna (jak na tamte czasy) konstrukcja.

Niestety już przy 50km/h z samochodu idą drzazgi a już przy 70km/h kierownica urywa kierowcy głowę. Znaczy manekinowi.

Przy 90 strefa zgniotu kończy się na tylnej kanapie.

 

Te wszystkie testy sa robione na podstawie jakichś uśrednionych wyników. Bez paniki. Najwięcej wypadków to tzw stłuczki a tu Navarra jest nie do pobicia. Przez osobówki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już gdzieś pisałem mały test - LIAZ z 30T węgla zaparkował mi na pace.

 

Innym samochodem to chyba bym pochował już pasażerów siedzących z tyłu.

 

U mnie rama nawet nie ruszona , a co dobre - paka nie dobiła nawet do kabiny.

 

Rozwalony hardtop i skoszono burta z paki, klapa tylna.

 

Ja odjechałem z miejsca kolizji a LIAZ niestety przy pomocy holownika :D , rozwalona chłodnica, błotnik i stopnie dobite do koła.

 

Ten samochód jest bezpieczny, tak jak domadm - kupiłbym drugi :one:

 

A co do poduszek i sterowania nimi - takie usterki zdrzają się najlepszym producentom. Bez paniki :D

 

A moja rada jak uniknąć wypadków - pamiętać zawsze , że to samochód ciężarowy - nie plaskacz. Nie stanie w miejscu :kosci:

 

Szczególnie przy 180 km/h

 

:kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już gdzieś pisałem mały test - LIAZ z 30T węgla zaparkował mi na pace.
Dobrze, ze Ci poduszki nie wypalily, bo o ile pasazerowie z tylu nie mieli sie czym przejmowac, o tyle ty mialbys problem.

 

Generalnie jest to duza wpadka nissana i nie mozna tego bagatelizowac, szkoda ze sami do tego nie doszli. Swoja droga ciekawe czy byly juz wypadki z udzialem navar i czy zbyt pozno wystrzelone poduszki nie spowodowaly niepotrzebnie smierci lub kalectwa.

 

 

Ta betonowa sciana z aluminium z przodu w testach euro ncap jest deformowalna tylko w czesci, natomiast jak uderzy Navka trafi w prawdziwy osobowy samochod ,to jest w stanie osobowke zgniesc cala. Wybrazmy sobie ze Navka uderzy w Almere N16 ,przeciez almera po wypadku zostalaby przepchnieta przez 30 metrow,natomiast w pojedynku z betonowa sciana Navara jest raczej bez szans:)

 

Wyobrazmy sobie ze trafiasz na slup, ścianę lub drzewo... wtedy lepiej jechac almerka czy nawet seicento. Duze samochody z uwagi na swoja mase sa mniej bezpieczne niz osobowki i to jest prawda wiadoma.

 

Do tego Navarze jeszcze daleko, szkoda ze tylko dzieki ramie:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=4Swzbt76wBM

http://pl.youtube.com/watch?v=F06LjugtIUo&...feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobitny tytuł: Chinese shit

W zasadzie mogli sobie nie zadawać trudu montażu poduszek powietrznych :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to za ten wynik rzeczywiście odpowiedzialny jest sterownik SRS. Macie oczy popatrzcie np. na wspomniane Mitsu L200 które rzeczywiście się połamało w przeciwięstwie do navary. Druga sprawa było nie było nissan zaprojektował dwa samochody w połwie bliźniacze i jakoś jeden z nich otrzymał 4 gwiazdki. Poza tym gdy by się miało coś przykrego wydarzyć na drodze to myślę że w czołowym zderzeniu mimo wszystko żadne osobowe auto nie ma szans z tego typu pickupem, więc nie ma co panikować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raffik77

taa winny był sterownik poducha pasażera wyskoczyła za późno i go dobiła... manekin uderzył głową w deskę rozdzielczą i dopiero wyskoczyła poduszka która go dodatkowo dobiła... już zrobili nowy test z nowym oprogramowaniem poduszek niby wypadła dużo lepiej (we wczorajszym raport tubo coś mówili)... poczekamy na zdjęcia i punkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hubeeert
Macie oczy popatrzcie np. na wspomniane Mitsu L200 które rzeczywiście się połamało w przeciwięstwie do navary.

 

Małe porównanie

Kierowca

L200

mitsubishil200driveraddqm6.th.jpg

Oryginalny rozmiar

http://www.euroncap.com/cache/file/d858b8b...L200_Driver.JPG

Navarra

nissannavaradriverae8c8wb7.th.jpg

Oryginalny rozmiar

http://www.euroncap.com/cache/file/8e7f9cd...vara_Driver.JPG

 

Samochód

 

L200

mitsubishil200frontaee1hn4.th.jpg

Oryginalny rozmiar

http://www.euroncap.com/cache/file/1922bed...-L200_Front.jpg

Navarra

nissannavarafrontaedf72gw9.th.jpg

Oryginalny rozmiar

http://www.euroncap.com/cache/file/664c859...avara_Front.jpg

 

Filmy

 

L200

http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=686...94-9B5D271AC066

Navarra

http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=fd2...F5-22E0D167EFBF

 

Udowadnianie sobie na siłę czegoś uważam za zbędne. Właściciele samochodów obu marek uważają, że mają samochody najlepsze ;-) ja uważam, że kupili sobie samochód dla rolnika do wożenia gnoju tylko dlatego, że dawało im to odpis VAT. Przynajmniej wiekszośc z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...