Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przegląd po DRUGIM roku - koszty


txm777
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadzam się z Twoją argumentacją i nie odbieram tego za mądrzenie. Niestety nie pamiętam jaki poprzednio był olej. Poszukam na forum wątek na temat olejów i zobaczę co "mi grozi". Jedno wiem na pewno. Nie będę już korzystał z autoryzowanych serwisów i części oryginalnych :D

nie powinno się zmieniać z "gorszego"na "lepszy" ale z syntetyku na półsyntetyk to i owszem,jeśli n.p. przebieg auta jest znaczny a oleju na przykład ubywa to często pierwszym rutynowym działaniem jest zmienia oleju na o klasę niższy.10w-40 to też bardzo dobry olej a wedłóg niektórych łańcuch rozrządu wręcz go uwielbia(ze względu na odpowiednią lepkość).nic ci zatem nie grozi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powinno się zmieniać z "gorszego"na "lepszy" ale z syntetyku na półsyntetyk to i owszem,jeśli n.p. przebieg auta jest znaczny a oleju na przykład ubywa to często pierwszym rutynowym działaniem jest zmienia oleju na o klasę niższy.10w-40 to też bardzo dobry olej a wedłóg niektórych łańcuch rozrządu wręcz go uwielbia(ze względu na odpowiednią lepkość).nic ci zatem nie grozi:)

 

 

Zatem wynika z tego, że teraz trzeba zostać już przy 10W40 ???

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie - przy najbliższej okazji proponuję po prostu ponownie zalać syntetyczny olej o dolnej lepkości 5W. Silnik jest z niewielkim przebiegiem w bardzo dobrym stanie technicznym,bez nagarów i zanieczyszczeń, parę miesięcy na 10W nie powinno mu raczej zaszkodzić - tym bardziej że mrozy mamy już za sobą i będzie coraz cieplej. A tak na marginesie - w tym aso pracują dyletanci którzy nawet nie potrafią czytać książki obsługi, na przyszłość omijałbym ich z daleka

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Czytając wasze wypowiedzi co do rodzaju i lepkości oleju do silnika chyba zgłupiałam. Wasze auta w wiekszosci nie mają przekroczonych 50 tys. km natomiast mój ma przekroczone 85 tys. km i teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłam, że przy grudniowej wymianie oleju do silnika wlałam olej shell helix ultra 5 w 40 bo być może potrzebny mi jest już gęstszy olej żeby z silnikiem czy też łańcuchem rozrządu nic się nie porobiło. I czy przez najbliższy rok jeszcze mogę jeździć na tym oleju. Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulek nie panikuj,jeździłem na syntetyku u konkurencji(mam na mysli silnik)ponad 250000km i dopiero zaczął trochę brać olej i wtedy zmieniłem na półsyntetyk i był spokój,tak więc i nam spokój się przyda .Nie dajmy się zwaryjować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

85.000 km dla tego silnika to dopiero rozgrzewka :dribble: . Ulek - możesz spać spokojnie :rolleyes: . Należy jeździć na oleju syntetycznym najdłużej, jak tylko się da. W Twoim przypadku przynajmniej kilka kolejnych lat. Ten akurat olej moim zdaniem nadaje się idealnie

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Czytając wasze wypowiedzi co do rodzaju i lepkości oleju do silnika chyba zgłupiałam. Wasze auta w wiekszosci nie mają przekroczonych 50 tys. km natomiast mój ma przekroczone 85 tys. km i teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłam, że przy grudniowej wymianie oleju do silnika wlałam olej shell helix ultra 5 w 40 bo być może potrzebny mi jest już gęstszy olej żeby z silnikiem czy też łańcuchem rozrządu nic się nie porobiło. I czy przez najbliższy rok jeszcze mogę jeździć na tym oleju. Pomóżcie

oleje są teraz tak dopracowane,że niektóre są wręcz są dedykowane do konkretnych modeli.ja naprzykład jeździłem na pełnym syntetyku ostatnimi dwoma autami-N15 i fiesta odpowiednio 170kkm i 150 kkm i nie brały oleju w zauważalnej ilości w ogóle.Ale w n15 olej 0w40(łańcuch był do wymiany po45kkm) zamieniłem na 10w-60(drogi niestety jak cholera)ale łańcuch nie dzwoni do dzisiaj 190kkm.(auto eksploatuje dalej przyjaciel)To nie ja wymyśliłem tylko serwis centralny.różnica między 5w a 10w w jest taka że pełną płynność pierwszy zachowuje przy -30stC a drugi -25stC.DO NOOTE 1.4 powinno się lać olej n.p:

 

Premium HELIX ULTRA 5W-30

Standard HELIX PLUS 10W-40

 

DO 1.6Pb

 

Premium HELIX ULTRA EXTRA 5W-30

Standard HELIX ULTRA 5W-30

DO 1.5 DCI

Premium HELIX ULTRA 5W-30

Standard HELIX PLUS 5W-40

Jak zatem widać,do silnika 1.4 , 10w 40 jest też zalecanym olejem.:)

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za pomoc. Jeszcze tylko jedno pytanie po czym poznać ze coś sie dzieje z łańcuchem rozrządu niestety od jakiego czasu moje autko stało troszke głośniejsze w pracy nawet po rozgrzaniu tzn słychać charakterystyczne "cykanie" podobne do działania silniczka krokowego ale jakby z podkładem niestety brak mi profesjonalnego nazewnictwa :).

Na pewno to nie pasek napędu osprzętu bo to już przechodziłam. Tydz temu była w serwisie wymienili mi świece i nie wykryli nic niepokojącego. Czy jest szansa ze ja jako laik mogę stwierdzić że coś się dzieje z tym łańcuchem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metaliczne "cykanie" po uruchomieniu to raczej odgłosy otwierających się i zamykających 16 zaworów, które posiadasz w silniku :rolleyes2: zjawisko normalne i choć ich hałas maleje w miarę rozgrzewania się silnika, to w przeciwieństwie do silników 8-zaworowych,będzie w minimalnym stopniu słyszalny nawet po jego całkowitym rozgrzaniu. Po to wymyślono (i coraz częściej znów się do niego powraca) łańcuch rozrządu, aby uniknąć jego nagłego zerwania i w konsekwencji zdemolowania klawiatury, popychaczy, wałków rozrządu czy nawet denek tłoków. Łańcuch w teorii (i na szczęście najczęściej w praktyce) jest znacznie trwalszy od gumowego paska i nie zrywa się bez uprzedzenia(choć w micrach sporadycznie dochodziło do przyspieszonego zużycia - prędzej spadnie wskutek awarii hydraulicznego napinacza) ale po prostu w miarę pracy wyciąga się i hałasuje coraz bardziej. W normalnie eksploatowanym silniku jego trwałość powinna wystarczyć bez żadnego problemu na przebiegi rzędu 150-250 tys km a nieraz niemal na cały żywot silnika aż do remontu.Rozrządy silników napędzane łańcuchem hałasują mocniej niż te z paskiem i to też jest zupełnie normalne

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to przede wszystkim odgłos pracy zaworów - kiedy pochylisz się nad silnikiem wyraźnie słychać metaliczny regularny szczęk - jakby odgłos pracy maszyny do szycia :rolleyes2: - to właśnie one wydają taki dźwięk.

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sorry, że odświeżam temat, ale wątek pojawiających się i potencjalnych wycieków w silniku 1.4 na pewno interesuje wielu. Mój Note`k rocznik 2010 przeleciał pierwszy 1000 km. Na razie suchutko :). Ale nie o tym chciałem. Czytając ten wątek dokładnie obejrzałem silnik w tym miejscu. Nie wiem jak było wcześniej, ale obecnie nie widać tam żadnej uszczelki. Widać za to bardzo dokładnie, że pokrywa zaworów jest fabrycznie uszczelniana szarym silikonem. Mam nadzieję, że coś tam poprawili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Note`k rocznik 2010 przeleciał pierwszy 1000 km. Na razie suchutko :)

 

Ehh przy takim przebiegu to nie ma o czym mówić. U mnie spod pokrywy zaworów wyciek pojawił się dopiero grubo po przekroczeniu 20 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh przy takim przebiegu to nie ma o czym mówić. U mnie spod pokrywy zaworów wyciek pojawił się dopiero grubo po przekroczeniu 20 tys. km.

 

Na pierwszy rzut oka u mnie wygląda to nieco inaczej niż na wcześniejszych zdjęciach - dlatego mam nadzieję ;), że coś po FL i tu poprawili. Sprzedawca w salonie twierdził, że drobnych poprawek jest naprawdę dużo, tylko ich po prostu nie widać. Kolega ma Note`a z 2008. Taka przejściówka - niby wygląd jak przed FL ale już np. antena z tyłu i kilka drobiazgów nico innych jak we wcześniejszych modelach. Zajrzałem pod jego "zadek" ;) i stwierdziłem, że u mnie nawet tylny tłumik jest nieco inny - inaczej jest połączony z środkową sekcją wydechu. U mnie jest połączenie kołnierzowe na śruby a u niego "na wcisk". On ma wprawdzie silnik 1.6, ale nie sądzę, aby tylny tłumik zależał od wersji silnikowej. Tak więc faktycznie wydaje się, że po FL drobnych zmian trochę jest. Mam nadzieję, że na lepsze - choć i tak zawsze uważałem Note za dobrą konstrukcję :)

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość potentila

Na pierwszy rzut oka u mnie wygląda to nieco inaczej niż na wcześniejszych zdjęciach - dlatego mam nadzieję ;), że coś po FL i tu poprawili. Sprzedawca w salonie twierdził, że drobnych poprawek jest naprawdę dużo, tylko ich po prostu nie widać. Kolega ma Note`a z 2008. Taka przejściówka - niby wygląd jak przed FL ale już np. antena z tyłu i kilka drobiazgów nico innych jak we wcześniejszych modelach. Zajrzałem pod jego "zadek" ;) i stwierdziłem, że u mnie nawet tylny tłumik jest nieco inny - inaczej jest połączony z środkową sekcją wydechu. U mnie jest połączenie kołnierzowe na śruby a u niego "na wcisk". On ma wprawdzie silnik 1.6, ale nie sądzę, aby tylny tłumik zależał od wersji silnikowej. Tak więc faktycznie wydaje się, że po FL drobnych zmian trochę jest. Mam nadzieję, że na lepsze - choć i tak zawsze uważałem Note za dobrą konstrukcję :)

 

 

według mnie czy po FL czy nie, to usterki są te same- naprawa generalne i macie spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie czy po FL czy nie, to usterki są te same- naprawa generalne i macie spokój

Czy ty wiesz co mówisz?Dobrze chociaż ze bez ortów!Jeździłeś modelem przed FL i po FL,żeby dawać takie odpowiedzi,Twoje zdanie tutaj nic nie znaczy ,dałeś wiele razy plamę w dyskusji więc najlepiej,zasiądź synku do książek i ucz sie,kultury w dyskusji,pisowni i logicznego myślenia ,bo wiele Ci jeszcze brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przegląd techniczny po 3 latach ,przejechane 22 000 km.

Nissan Note Acenta 1.6 l 81kW (110 KM) rok produkcji 2007

 

ASO Nissan Legnica:

 

Robocizna

Przegląd techniczny roczny 80,33 zł

Wymiana oleju z filtrem 28,69 zł

Wymiana filtra powietrza 14,34 zł

Wymiana filtra klimatyzacji 14,34 zł

Odkażanie klimatyzacji 47,68 zł

 

Wymienione

1 szt. Filtr oleju 40,00 zł

4 szt. Olej PS.10W40 ELF EXELIUM LDX 128,44 zł

1 szt. Uszczelka korka 5,62 zł

1 szt. Filtr powietrza 90,57 zł

1 szt. Wkładka przeciwpyłkowa 70,93 zł

1 szt. Środek do czyszczenia klimatyzacji 33,46 zł

 

SUMA :554,40 zł netto + 22%vat

 

Ogółem do zapłaty 676,37 zł brutto

 

Tak się zastanawiam czy płyn hamulcowy też powinni wymienić czy tylko sprawdzili ,że jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DO NOOTE 1.4 powinno się lać olej n.p:

Premium HELIX ULTRA 5W-30

Standard HELIX PLUS 10W-40

DO 1.6Pb

Premium HELIX ULTRA EXTRA 5W-30

Standard HELIX ULTRA 5W-30

DO 1.5 DCI

Premium HELIX ULTRA 5W-30

Standard HELIX PLUS 5W-40

Ciekawe jak to się ma do tego co Ci nalali "wielmożni państwo z aso".

 

EDIT:

takiego typu oleju nie ma w ofercie elf'a! jest 5w40 excellium

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam na fakturze,nie znam sie na tym kompletnie.Skad wiEsz,że ELF nie ma takiego oleju?mają jakąs stronę z przykładowymi olejami?

 

Edit:

Masz racje,nie znalazłem takiego : http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/benzyna.htm

Sam już nie wiem co mam o tym myśleć,pomylili się czy co?

 

Znalazłem taki: ELF COMPETITION STI 10W40 ale na fakturze mam ten pierwszy.Czy to znaczy ,ze ten olej jest nie właściwy do mojego silnika?

Edytowane przez nissnot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam na fakturze,nie znam sie na tym kompletnie.Skad wiEsz,że ELF nie ma takiego oleju?mają jakąs stronę z przykładowymi olejami?

 

Edit:

Masz racje,nie znalazłem takiego : http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/benzyna.htm

Sam już nie wiem co mam o tym myśleć,pomylili się czy co?

 

Znalazłem taki: ELF COMPETITION STI 10W40 ale na fakturze mam ten pierwszy.Czy to znaczy ,ze ten olej jest nie właściwy do mojego silnika?

 

spoko, troche się mi pomyliło. 10W lali m.in. u kolegi Dar'a, on też ma 1.6. Nigdy natomiast nie pozwalaj lać oleju 0W, bo to zabójstwo dla silników nissana (pisano wiele razy o tym na forum). Tym niemniej nissan poleca oleje 5W, a nie inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie 2 razy zalali 10W60 rajdowy olej Shella :dribble: za 300 zł. teraz leję Helix Ultra 5W40 za ok. 150 zet. Leją ELF bo to olej popularny wśród "francuzów" - używają go masowo w Renault

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak w temacie oleju - co sądzicie o tym, że CASTROL EDGE 5W30 w bańce 4 litrowej kosztuje w jednym z hipermarketów 95zł? Dwa lata temu kupiłem taki olej za 185zł, a rok temu ucieszyłem się, bo znalazłem za 155zł. Czy ten z hipermarketów jest tej samej jakości, czy może nie ryzykować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę aby market sprzedawał podróby, choć jak uczy życie - wszystko jest możliwe. Castrol to dobry olej i ta cena wydaje się też przystępna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

przegląd po 60 tys. w ASO Ballaun koszt 426 zł. części były moje poza żarówką od stopu oraz krańcówką od maski także ok.

Pozdr. Yogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...