Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

max rozmiar opony do navary???


Gość niss-wawa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jaki maxymalny rozmiar wejdzie do navary a konkretnie do frontiera bo posiadam amerykanska wersje....

 

czy taki rozmiar opony by spasowal

 

33 X 12.50 X 18

 

????

 

pomocy chodzi mi o konkretnie te felgi i niewiem czy nie bede zmuszony troszke podwyzszyc mojego nissana

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/18-XD-775-R...sspagenameZWDVW

 

z gory dzieki za odp!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki maxymalny rozmiar wejdzie do navary a konkretnie do frontiera bo posiadam amerykanska wersje....

 

czy taki rozmiar opony by spasowal

 

33 X 12.50 X 18

 

Niewiem co to za rozmiar i czy taki bedzie pasował ale ja mam u siebie: 275/45/R20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki maxymalny rozmiar wejdzie do navary a konkretnie do frontiera bo posiadam amerykanska wersje....

 

czy taki rozmiar opony by spasowal

 

33 X 12.50 X 18

 

Niewiem co to za rozmiar i czy taki bedzie pasował ale ja mam u siebie: 275/45/R20

 

Słyszałem Adam się już pochwalił..

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuuu. jakby 33" wchodziły bez lifta to by terenowcy masowo Navki kupowali :D

 

Wg. mnie ładniej będzie wyglądała na podobnym rozmiarze, na 16 tkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie boicie się krawężników przy takim niskim profilu ?

 

275/35r22 to taki sam profil jak przy 195/55r15 ( a taki miałem przy poprzednim aucie ... przelotowa 180 i nigdy nieuszkodziłem opony ani felgi ) wiec jak sie bedzie do tego uwarzac to moim zdaniem powinno byc ok .. choc osobiscie 275/45r20 polecam jak u kolegi sido sa bardziej do zycia :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem bedzie trzeba troszke lifta zrobic mysle tak o 2" albo o ewentualnej zmianie opony na jakiegos BF'a albo TOYO ale kurde w oponkach NITTO sie zakochalem....

 

szerokosc oponki nitto to 305 chyba za duzo... bedzie trzeba i dystanse zrobic??

 

a jak by wygladala sprawa osiagow i spalania na tak duzym kole????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie boicie się krawężników przy takim niskim profilu ?

 

275/35r22 to taki sam profil jak przy 195/55r15 ( a taki miałem przy poprzednim aucie ... przelotowa 180 i nigdy nieuszkodziłem opony ani felgi ) wiec jak sie bedzie do tego uwarzac to moim zdaniem powinno byc ok .. choc osobiscie 275/45r20 polecam jak u kolegi sido sa bardziej do zycia :diabel:

 

 

W poprzednim aucie miałem profil 50 i nie było problemów. W przypadku navary jest inaczej, ponieważ jest dużo dłuższa. Zdarza się obcierać tylnym kołem o krawężnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

max to widzialem na zdjeciech gumy 38"

wg mnie bez liftu powinny wejsc 32" kola , 33" musisz zapodac lift i przy niewielkim lifcie usunac takze przednia oslone przeciwblotna

martwisz sie o spalanie na szerokiej gumie (baluje kosztuje), a co z poszerzeniem? - 305szer. opony , pewnie musisz zapodac dystanse zeby nie obcierac na zakretach ze 30mm - guma wyjdzie poza blotnik jakies 4cm sadze ze zalezy ci na lansie wiec nie zapodasz chyba poszerzaczy gumowych ;)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lans jak lans ale i tak musze kupic cale kola a komplet seryjnych kol w PL to koszt 4000zl a za 4tys zl w stanach dostane naprawde super kola(transpot z usa mam za free) to co mam na sile kupowac jak mniejsze i moze jeszce na stalowych felgach zeby byly bardziej offroadowe....???????...

 

felga nadal zostaje ale oponki zmieniam na inny model nitto zapewne w takim rozmiarze 285/50/20 tyle ze tym razem na 20" wysokosc opony wychodzi wtedy 793mm/31,5" szerokosc juz lepsza tyle ze i tak zapodam dystanse...a lift 2" i tak swoja droga zakupie ze stanow zeby nie czekac....

 

a jak z tym spalaniem zeby odrazu nie zarło mi 10litrow wiecej bo tez tak troszke niebardzo.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha czyli masz 20"?? i jak tam z miejscem w nadkolu pewnie nie a ciekawie??

 

Tak 20" z miejscem spoko ;) robią wrażenie ... delikatnie wystają... :)

 

podejrzewam ze 22" bez wiekszego oporu przy profilu 35 .... a na 275/45r20 sam sie mierze :)

 

Tak 22" też były w ofercie do navary więc powinny też pasować :)

 

Nie boicie się krawężników przy takim niskim profilu ?

 

Zależy co mas zna myśli... wjezdząjąc na wysokie krawężniki czuję się twardość takich kół+opon ale bez problemów się po nich przejeżdża przy małych prędkościach oczywiście

 

Słyszałem Adam się już pochwalił..

 

Pozdro

 

:)

 

moglbys wrzucic jakies fotki jak navka wyglada na takich feluniach ??

 

pozdrawiam

 

Postaram się dziś/jutro wrzucić..

 

 

 

Ogólne wrażenia..:

autko czuć że jest twardsze ale w niczym to nieprzeszkadza (głównie jeżdze po asfalcie) spalanie niewiem... jeszcze niesprawdzałem.. czuć różnie jak się w jedzie w koleiny na asfalcie.. troche znosi na bok trzeba się przyzwyczaić . Plusem jest też to że autko jest cichsze na asfalcie (ale to pewnie kwestia opon), auto wydaje się lepiej wchodzić w zakręty. . Wg mnie zmiany niesą straszne a wrażenie wizualne robią ogromne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem bedzie trzeba troszke lifta zrobic mysle tak o 2" albo o ewentualnej zmianie opony na jakiegos BF'a albo TOYO ale kurde w oponkach NITTO sie zakochalem....

 

szerokosc oponki nitto to 305 chyba za duzo... bedzie trzeba i dystanse zrobic??

 

a jak by wygladala sprawa osiagow i spalania na tak duzym kole????

 

Primo, opona 33x12,5 wymaga nie tylko ingerencji w zawieszenie navary, ale również wymaga podcięcia nadkoli i zastosowania poszerzeń błotników.

 

Secundo, układ napędowy navary nie jest układem tak pancernym jak w Nissanie Patrolu i źle znosi duże opony. IFS (Independent Front Suspension) to poważny kompromis i odejście od możliwości terenowych i pancerności konstrukcji którą oferuje sztywny most, w stronę taniości i lepszego prowadzenia na asfalcie...

 

Po podniesieniu i założeniu 33x12,5 bardzo zauważalnie spadną osiągi, zwiększy się zużycie paliwa, zużycie łożysk, piast, przegubów, krzyżaków, amortyzatorów (zwykły nie wyamortyzuje dużego koła). Spadnie przyspieszenie, wydłużą się biegi.

 

Aha, Nitto robi doskonałe gumy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec jednak zrezygnowalem z tak duzej opony i chce zalozyc Coopery Zeon LTZ 285/60/18 na 18" na 20" 285/50/20 chyba ze cos z nitto by sie znalazlo....

 

generalnie szukam gumy na felge 20/8,5"(ewentualnie 18") takiej zeby nie "popsula" samochodu przy lifcie 2,5" ewentualnie 3" i zeby to jakotako dzialalo nie palilo 10 litrow wiecej!! :)

 

help ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sido całkiem konkrecik :)

 

a z ciekawosci jakiej marki masz tam te oponki ? bo rozmiar juz mam z wczesniejszego postu ale sam sie rozgladam i jako młodzik chce zasiegnac rady starszych kolegów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o gustach się nie dyskutuje, za to o praktyczności jak najbardziej

 

stosując takie koła zlikwidujecie jakiekolwiek możliwości terenowe tego auta

argument "profilu opony jest tyle w cm co w normalnej osobówce" ma się nijak do rzeczywistości - w grę wchodzi nie tylko waga auta, ale typ zastosowanego zawieszenia i jego charakterystyka

 

pamiętajcie o tym, jeśli macie zamiar używać swojego 4x4 nawet na polnych drogach czy nie lubicie się przejmować kazda dziurą w czarnym i krawężnikami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze moj to nie navara w waszej wersji ale pewnie podobnie sie wszystko rozklada jesli o rozmiary chodzi - do mnie max opone jaka zamontowalem to 265/75/16 i mysle ze to najwieksza kubatura kola jaka wejdzie do tego auta bez zmieniania czegodolwiek - wieksza srednica czy szerokosc powodowala by juz problemy z haczeniem w skrecie czy przy obciazeniu... a te oponki z hamerka i felgi to jak dla mnie cos pieknego - ciekawe czy robia w innych rozmiarach i do innych aut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sido całkiem konkrecik :)

 

a z ciekawosci jakiej marki masz tam te oponki ?

 

General Grabber UHP BLK 110V 275/45/R20

 

Ktoś z was może wie jakie prawidłowe ciśnienie powinny miec te opony ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jasiek25

sido wyzsze niz fabryka przewidziała do serii ...

 

 

a co do wysokosci opony to 275/45 r 20 .. wysokosc opony to 123 mm ... mało ?? hmmm.... i jak słysze ze wieksze niz 16 cali niewejda ... przeciez w opcji jak sprzedaja to mozna 20 cali wziasc ... ehhh... i ja młody jestem podobno i to na mnie pisali ze ... niepowiem co :D

 

pozdrawiam

 

ps. bez modyfikacji 285/40 r 22 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...