aabb Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) U mnie komputer pokazuje w tej chwili 8,5 litra, wersja 173 KM, przejazdy dzienne ok 60 km mieszane miasto/trasa, klima włączona, napędy na Auto. Nie uprawiam eco drivingu raczej kręcę go pod czerwone pole ze względu na p........ny DPF. Edytowane 29 Grudnia 2014 przez aabb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Nie przesadzaj z tym kręceniem do czerwonego pola, bo DPF będziesz miał drożny ale silnik do naprawy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Nie przesadzaj z tym kręceniem do czerwonego pola, bo DPF będziesz miał drożny ale silnik do naprawy . Dokladnie tak!! Wielu popada ze skrajnosci w skrajność-przez bardzo duze obroty silnik dostaje w d..ę bardziej niz jazda na niskich.Fizyki nie oszuka się! Należy jeździc po prostu normalnie -biegi zmieniac wtedy kiedy nastepny wchodzi płynnie i lagodnie a nie krecic go pod czerwone pole(nie bez powodu one jest w kolorze czerwonym!!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Miało być o spalaniu. Mały OT się zrobił. Ale należy jeszcze doprecyzować, że jazda na zbyt niskich też nie jest zdrowa (koło dwumasowe, sprzęgło). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Nie przesadzaj z tym kręceniem do czerwonego pola, bo DPF będziesz miał drożny ale silnik do naprawy . 180 tys km przejechane, wymiany oleju co 20 tys. i silnik chodzi jak zegareczek, DPF zapala się 2 razy w roku zawsze w zimie, oleju nie bierze. Z tego co pamiętam maksymalna moc jest przy ok. 3800 obr/min to po co wam silnik z którego możliwości nie korzystacie? A na marginesie remont silnika jest niewiele droższy od wymiany DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Mylisz kilka rzeczy. 1. Źle pamiętasz. Maksymalna moc jest przy mniej więcej 4500 obr/min, czyli na początku czerwonego pola. Moc maksymalna jest tylko parametrem silnika a nie wartością użytkową. 2. Po to właśnie, żeby wykorzystać możliwości silnika, nie jeździ się na maksymalnej mocy tylko na maksymalnym momencie obrotowym. A ten (w dieslach niewirusowanych) jest w przedziale 2000 - 3200 obr/min. Musisz pamiętać, że przyśpieszenie daje moment obrotowy a nie moc. Silnik diesla zaczyna umierać powyżej 3800 obr/min. Bo moc już prawie nie rośnie, a moment drastycznie spada. Żeby efektywnie przyśpieszać, trzeba się niestety namachać dźwignią zmiany biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 (edytowane) Gościu daj spokój, jestem za kierownicą od 25 lat i mam przejechane ponad pół miliona kilometrów i nie zarżnąłem żadnego silnika, a ty mi wykłady jak dziecku w przedszkolu robisz. Moment obrotowy to kolejny bełkot marketingowy, proponuję przeanalizować dane fabryczne: zbliżone "mocowo" wersje benzynowe i diesla mają prawie identyczne prędkości maksymalne i czasy przyspieszenia do 100 km/h mimo tego że benzyna ma moment o połowę mniejszy od diesla. Pozwól że będę jeździł jak mi się podoba. Proponuję wrócić do tematu który jest o spalaniu a nie o nauce jazdy !!!!!!! Edytowane 31 Grudnia 2014 przez aabb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 Gościu daj spokój, jestem za kierownicą od 25 lat i mam przejechane ponad pół miliona kilometrów i nie zarżnąłem żadnego silnika, a ty mi wykłady jak dziecku w przedszkolu robisz. Co to za forma "Gościu" ? Gdzieś Ty się chował ? Udzieliłem życzliwej rady. Nie musisz dziękować. Staż za kierownicą to nie wszystko. Trzeba mieć też odrobinę wiedzy. A w tym przypadku kultury również. Moment obrotowy to kolejny bełkot marketingowy, proponuję przeanalizować dane fabryczne: zbliżone "mocowo" wersje benzynowe i diesla mają prawie identyczne prędkości maksymalne i czasy przyspieszenia do 100 km/h mimo tego że benzyna ma moment o połowę mniejszy od diesla. Kolejny dowód na to, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Pozwól że będę jeździł jak mi się podoba. Pozwalam. Możesz go kręcić za każdym razem nawet do odcięcia. Nie mój cyrk nie moje małpy. Ale nie wolno na forum głosić takich herezji. Bo są wśród nas również kierowcy niedoświadczeni, gotowi takie bzdury wziąć za dobrą monetę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 (edytowane) Nie wiesz jakie opony założyć, nie wiesz jakie masz wspomaganie ale o silniku i technice jazdy wiesz wszystko. Twoją wszechwiedzę pozostawię bez komentarza. Edytowane 1 Stycznia 2015 przez aabb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 I kolejna uwaga od czapy. Co ma piernik do wiatraka ? Zadam retoryczne pytanie. Czy 3 dni po zakupie nieznanego wcześniej samochodu wiedziałeś o nim wszystko ? A różnice w charakterystyce pracy miedzy benzyną a turbodieslem są uniwersalne, niezależne od marki i modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 Panowie niepotrzebna ta dyskusja. Szczęśliwego nowego roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 Wzajemnie i niech to będzie forum porad i informacji a nie pouczania innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Bo u mnie zbliża się do 11. Przed świętami wyczyściłem przepływkę. Może to coś zmieni. Oj tam, tak się pocieszam. No to jest coraz "lepiej". Wynik na ostatnim baku 12,2 l/100km . Coś jest nie tak z tym samochodem albo ze mną . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) Może coś z DPF nie tak, bardzo wysokie (mi kiedyś pokazało 30 l/100 km) zużycie paliwa jest w momencie jego automatycznego wypalania. Nie masz paliwa w oleju, stan oleju normalny? Edytowane 3 Stycznia 2015 przez aabb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 To spalanie, to nie wskazania kompa. Zmierzone przy dystrybutorze, przy tankowaniu do pełna, do pierwszego odbicia. Wątpię, żeby to był dpf, ale jutro sprawdzę poziom i stan oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Podpinałeś pod kompa? Może jakis błąd jest. Bo powodów wysokiego spalania jest wiele. Moim zdaniem daj auto do serwisu. Był Twój x na akcji serwisowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Tak, niestety był. Wrzuciłem wykres w wątku na temat akcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ookami Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Pierwszy raz w życiu po zakupie mojego Czarnucha, zacząłem robić notatki ze spalania. Po 10 miesiącach i 20 tankowaniach pokusiłem się o małe zestawienie . średnie spalanie - 9,02 średnie wskazania komputera - 8,93 ( czyli różnica praktycznie żadna ) najniższe spalanie ( ok 6,4 l ) - trasa z Wałbrzycha do Sopotu 70-100 km na godzinę najwyższe ( ok 10,4 l ) - autostrada 150-170 km na godzinę normalny tydzień to 4 dni wokół komina i wylot na 3 dni na wieś ok 100 km Generalnie jestem bardzo zadowolony, zwłaszcza że poprzednio było kilka Jeepów na MT-kach i każdy wynik poniżej 20 l był zadawalający :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 No to jest coraz "lepiej". Wynik na ostatnim baku 12,2 l/100km . Coś jest nie tak z tym samochodem albo ze mną . Berater, kiedys pisałem na forum, że po kupieniu auta zacząłem zaglądać tu i tam. Okazało się, że ciągnie opary ze skrzyni korbowej do filtra powietrza oczywiście poprzez przepływomierz. Przepływaka była cała w oparach oleju i zrobiłem w T31 to samo co w T30 - zamontowałem separator o Lublina i wyczyściłem przepływke sprayem do czyszczenia hamulcy. Od tamtego momentu spalanie spadło o 3-4 litry i w obudowie filtra i na przepływomierzu nie ma śladu po oparach. Może to sprawdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Pierwszy raz w życiu po zakupie mojego Czarnucha, zacząłem robić notatki ze spalania. Po 10 miesiącach i 20 tankowaniach pokusiłem się o małe zestawienie . średnie spalanie - 9,02 średnie wskazania komputera - 8,93 ( czyli różnica praktycznie żadna ) najniższe spalanie ( ok 6,4 l ) - trasa z Wałbrzycha do Sopotu 70-100 km na godzinę najwyższe ( ok 10,4 l ) - autostrada 150-170 km na godzinę normalny tydzień to 4 dni wokół komina i wylot na 3 dni na wieś ok 100 km Generalnie jestem bardzo zadowolony, zwłaszcza że poprzednio było kilka Jeepów na MT-kach i każdy wynik poniżej 20 l był zadawalający :) Też robiem taki test i wyszło mi w Roomsterze 1.9TDi 105 13l. Jakim cudem u Ciebie wyszło tylko tyle? Czy to jest jakaś średnia z trasy dłuższej? Czy tylko zmierzony kawałek łągodnego odcinka? Bo przy takiej stałej V powinno wyjść 15-18l. Edytowane 21 Stycznia 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Berater, kiedys pisałem na forum, że po kupieniu auta zacząłem zaglądać tu i tam. Okazało się, że ciągnie opary ze skrzyni korbowej do filtra powietrza oczywiście poprzez przepływomierz. Przepływaka była cała w oparach oleju i zrobiłem w T31 to samo co w T30 - zamontowałem separator o Lublina i wyczyściłem przepływke sprayem do czyszczenia hamulcy. Od tamtego momentu spalanie spadło o 3-4 litry i w obudowie filtra i na przepływomierzu nie ma śladu po oparach. Może to sprawdź Separator jest w najbliższych planach, bo rzeczywiście jak sprawdziłem przepływkę kilka tygodni temu, druty były zaolejone. Tak jak pisałem już wcześniej, wyczyściłem ją i obserwuję spalanie. Trochę spadło, ale nie tyle co u Ciebie. Aktualne utrzymuje się na poziomie ok 11 l/100 km. Mam jeszcze jedną wątpliwość związaną z zaolejeniem przepływki. Czy jedynym źródłem par oleju jest miska olejowa czy też możliwe jest, że turbo "pluje" w dolot. A tak na marginesie, może któryś z Kolegów z Mazowsza podjąłby się odpłatnie montażu takiego separatora. Proszę o kontakt na PW lub berater@wp.pl Edytowane 21 Stycznia 2015 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ookami Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Też robiem taki test i wyszło mi w Roomsterze 1.9TDi 105 13l. Jakim cudem u Ciebie wyszło tylko tyle? Czy to jest jakaś średnia z trasy dłuższej? Czy tylko zmierzony kawałek łągodnego odcinka? Bo przy takiej stałej V powinno wyjść 15-18l. 29 marca 2014 roku , jeden bak paliwa ( ok 550 km , bo do suchego staram sie nie wyjeżdżać ) jedna osoba, ładnie sucho. A1 od bramek do A2, A2 do Warszawy i powrót. z tą prędkością pewnie z 90% trasy ( bo i bramki i Warszawa ) , generalnie byłem zadowolony, bo 2 tygodnie wcześniej XC60 żony wziął ponad 13 na tej samej trasie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Separator jest w najbliższych planach, bo rzeczywiście jak sprawdziłem przepływkę kilka tygodni temu, druty były zaolejone. Tak jak pisałem już wcześniej, wyczyściłem ją i obserwuję spalanie. Trochę spadło, ale nie tyle co u Ciebie. Aktualne utrzymuje się na poziomie ok 11 l/100 km. Mam jeszcze jedną wątpliwość związaną z zaolejeniem przepływki. Czy jedynym źródłem par oleju jest miska olejowa czy też możliwe jest, że turbo "pluje" w dolot. A tak na marginesie, może któryś z Kolegów z Mazowsza podjąłby się odpłatnie montażu takiego separatora. Proszę o kontakt na PW lub berater@wp.pl -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zabrudzenie przyplywomierza nie zwiekszy zuzycia paliwa.Paradoksalnie moze nawet zmniejszyć.. Przeplywomierz zczytuje masy powietrza jakie dostaja sie do silnika i dostosowuje do nich miedzy iinymi ilość paliwa.Jak bedzie brudny to auto straci moc a moze nawet wejść w tryb awaryjny i nie da sie nim szybko pojechac ani przyspieszać. Natomiast z cała pewnoscą na zuzycie paliwa bedzie miał znaczenie zabrudzony oparami oleju filtr powietrza ,bo zaolejony filtr bedzie utrudniał przepływ powietrza do silnika. Ale w przypadku Diesla w T31 w 90% przypadków za duze zuzycie paliwa winny jest dpf. Edytowane 21 Stycznia 2015 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 (edytowane) 29 marca 2014 roku , jeden bak paliwa ( ok 550 km , bo do suchego staram sie nie wyjeżdżać ) jedna osoba, ładnie sucho. A1 od bramek do A2, A2 do Warszawy i powrót. z tą prędkością pewnie z 90% trasy ( bo i bramki i Warszawa ) , generalnie byłem zadowolony, bo 2 tygodnie wcześniej XC60 żony wziął ponad 13 na tej samej trasie . zerowałeś spalanie? jaka była metoda sprawdzenia? Edytowane 22 Stycznia 2015 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Separator jest w najbliższych planach, bo rzeczywiście jak sprawdziłem przepływkę kilka tygodni temu, druty były zaolejone. Tak jak pisałem już wcześniej, wyczyściłem ją i obserwuję spalanie. Trochę spadło, ale nie tyle co u Ciebie. Aktualne utrzymuje się na poziomie ok 11 l/100 km. Mam jeszcze jedną wątpliwość związaną z zaolejeniem przepływki. Czy jedynym źródłem par oleju jest miska olejowa czy też możliwe jest, że turbo "pluje" w dolot. A tak na marginesie, może któryś z Kolegów z Mazowsza podjąłby się odpłatnie montażu takiego separatora. Proszę o kontakt na PW lub berater@wp.pl -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Zabrudzenie przyplywomierza nie zwiekszy zuzycia paliwa.Paradoksalnie moze nawet zmniejszyć.. Przeplywomierz zczytuje masy powietrza jakie dostaja sie do silnika i dostosowuje do nich miedzy iinymi ilość paliwa.Jak bedzie brudny to auto straci moc a moze nawet wejść w tryb awaryjny i nie da sie nim szybko pojechac ani przyspieszać. Natomiast z cała pewnoscą na zuzycie paliwa bedzie miał znaczenie zabrudzony oparami oleju filtr powietrza ,bo zaolejony filtr bedzie utrudniał przepływ powietrza do silnika. Ale w przypadku Diesla w T31 w 90% przypadków za duze zuzycie paliwa winny jest dpf. Kolego Piotrek3 nie zgodzę sięz Tobą z tym, że zabrudzony przepływomierz nie zwiększy zużycia paliwa. Przed założeniem do T31 separatora rozmawiałem ze znajomym mechanikiem pracującym w ASO Nissan Chorzów. Mówiłem, że mam duże spalanie, widzę olej na filtrze i może założę separator tak, jak do T-30 i osobiście mi doradził założenie wspomnianego separatora, ponieważ nie będzie mi się brudził przepływomierz (wg niego brudna przepływka może zareagować tak, że zmienia się skład mieszanki i jest za bogata = większe spalanie lub przepływka będzie zachowywała się, tak jakby uległa awarii mechanicznej = zwiększone zuzycie paliwa), oczywiście filtr po założeniu też będzie czysty. Na początku jak zobczyłem brudny od oleju filtr powietrza to 3 razy wymieniałem w m-cu na nowy i spalanie dalej było wysokie. Dopiero po czyszczeniu przepływomierza i założeniu separatora unormowało się do poziomu 6,7l/100 km (codzienne dojazdy do pracy trasa S1 niecałe 100 km w dwie strony, prędkość około 120-130 km/h) - no to coś w tym prawdy jest Poniżej link do artykułu o przepływomierzach masowych http://autokult.pl/1180,jakie-sa-rodzaje-przeplywomierzy-poradnik Cytat z powyższego linku (zgodnie z tym, co mówił mi mechanik, że brudna przepływka może się zachować tak, jakby była uszkodzona mechanicznie): "...Głównym objawem uszkodzenia przepływomierza jest nagła utrata mocy. Samochód zachowuje się tak, jakby silnik przełączył się w tryb awaryjny, nie miał mocy i nie przyspieszał. W niektórych pojazdach może włączyć się „Check engine”, mimo że utrata mocy nie będzie aż tak odczuwalna. Kolejne objawy to gwałtowny skok zużycia paliwa oraz niewłaściwy skład spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.