Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] spalanie


Gość sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Dzisiaj na potrzeby mojego testu zatankowałem cały zbiornik teoretycznie lepszego oleju napędowego z jednej z flagowych stacji. Mam zamiar sprawdzić jak wypadnie X-Trail w tych samych niemal warunkach codziennego dojazdu do pracy na teoretycznie lepszym paliwie. Być może będzie lepiej, a jeśli tak należałoby dodać tu kolejny czynnik tzn. rodzaju ON.

Daj znać czy spalanie się zmieni.

A propos porównania spalania w suva do kombi też wg. mnie nie ma sensu.

 

Nie umniejszam zalet Skody Superb i jego "tedeika" (sam też jeżdżę A6 quattro TDI 190) ale to są 2 różne auta... o czym pisaliśmy już w kilku wątkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o konkurentów to XC60 2.4 D5 215KM pali wyraźnie mniej niż X-trail, co prawda 5 litrów jest raczej nieosiągalne, ale za to w szybkiej trasie pali 7-7,5l/100km zamiast X-trailowej dychy. 

 

Rozmowa była na temat tego, że w X-trailu powyżej 110/120km/h robi się wir w baku i to jest prawdą, bo do 110km/h ekonomika X-trail'a wypada bardzo dobrze, a przy wyższych prędkościach robi się już nierewelacyjnie. 

T31 mam już 4 lata ,sporo jeżdze po drogach szybkiego ruchu i autostradach i czasami nawet bardzo szybko :D :D

Rekordowa przeciętna jak wyszła mi w tym aucie z przejazdu z trasy o dlugości 900km w srodku upalnego lata (4 osoby ,bagaznik na maksa zaladowany ,spory pies ,klima non-stop )średnia ok.130km/h spalanie wyszło 8,9l/100km.

Co to za "wir w zbiorniku"?

Troche tez brakuje do tej "dychy"..

Moge z Toba Strider nawet i załozyć się ,ze w identycznych warunkach XC60 D5/215km nie spali mniej a raczej..wiecej :)

 

P.S.

Dodam tylko ,ze nie mam dpf-u regularnie kontroluje cisnienia w oponach i kiedy wsiada wiecej osob to pompuje kola prawie na 3 bary.

Bardzo często sprawdzam czy koła  obracaja sie bez oporu no  i moje auto ma zrobiony przy okazji wywalenia dpf-u tzw.ecotunning ,czyli taka korekcje soft-u aby auto  miało jak najlepsza zaleznośc osiagów do ilosci spalanego paliwa..

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnie spalanie to z kalkulatorem liczycie?

U mnie na wyświetlaczu pokazuje tylko z prawej strony słupek chwilowe a z lewej magicznie stanęło przed 10.. chyba żeby mnie nie wkurzać.

Można gdzieś to w ustawieniach sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie pokazuje mi komputer na wyświetlaczu xanavi 7 DVD czyli radio-nawigacji, gdzie widzę średnie spalanie które obliczane jest od momentu zatankowania (oczywiście po skasowaniu wskazań), średnie spalanie w poprzednich okresach "rozliczeniowych"- po tankowaniu. Zauważyłem, że Nissan X-trail to mój pierwszy samochód który na prawdę precyzyjnie oblicza zużycie i liczbę kilometrów która pozostała do przejechania na zbiorniku (sprawdziłem obliczając w pamięci dwa pierwsze tankowania i po stwierdzeniu że samochód liczy poprawnie nie sprawdzam już).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać nic ująć - jak można zatem porównywać Twój samochód bez DPF'a ze zmienionym softem do seryjnego silnika z filtrem? Nie można, bo spalanie w Twojej konfiguracji jest zasadniczo różne od seryjnej wersji.

 

Seryjne XC60 D5 215KM z automatem pali mniej niż seryjny X-trail T31 173KM. Zauważ też, że Volvo jest około 200kg cięższe, ma 5 cylindrów i automatyczną skrzynię biegów.

Fakt ,moje autko lepiej "oddycha" .ma zmieniony soft ,dlatego to spalanie nie jest tak wysokie.

Ale z drugiej strony  poczytalem troszkę opinii   nt zuzycia paliwa w XC 60 z tym silnikiem i one dośc znacznie (w górę)róznia sie z tym co Ty podajesz ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/1125-XC60.html?exactmodel=D5&powerunit=2

 

Średnie spalanie oscyluje pomiędzy 7, a 10 litrów zapewne w zależności od stylu i miejsca jazdy.

Nie znam tego auta zupełnie wiec muszę bazować  na Twoich twierdzeniach oraz opiniach z net-u.

Ale jak załozymy ,że  to spalanie realnie mieści sie pomiedzy 7 a 10 l to praktycznie nie rózni od tego co pali X-trail T31 2.0 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC60 jest bardziej aerodynamiczny więc nic dziwnego że mniej pali przy prędkościach autostradowych. Model na 2017 wygląda lepiej niż dobrze..

Najmniejsze znaczenie ma tu kształt budy w XC60.

Jak pali mniej to przede wszystkim przez wiekszą sprawność silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmniejsze znaczenie ma tu kształt budy w XC60.

Jak pali mniej to przede wszystkim przez wiekszą sprawność silnika .

Niestety to ma duże znaczenie, choć w XC60 być może zapas mocy pomaga....a może nie... trzeba by było założyć do volvo 2.0 dci Pewne natomiast jest że wpływ na spalanie przy prędkościach jakich poruszamy się na autostradzie ma nawet wielkość lusterek, kąt nachylenia szyby, maski, grilla, świateł, zderzaka, nawet te śwatła na dachu w T31... to czyni właśnie że przy dużych prędkościach xtrail pali więcej. Ten sam silnik w lagunie II na tempomacie 140 km/h 6l spalanie- waga niewiele mniejsza... ta sama sprawność silnika. Mój jak się okazuje bardzo ekonomiczny egzemplarz około 30% więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum to może porównajmy T30 - T31 - T32 w jednym miejscu :-)

 

Spalanie to bardzo subiektywna sprawa, każdy jeździ inaczej, jeden zawsze przyspiesza (człowiek rakieta) i hebluje przed światłami, drugi równo jedzie i hamuje silnikiem i zdziwienie "czemu twój pali 2 litry mniej" choć auta te same - tak miało dwóch znajomych którzy mieli almery w tej samej kompletacji. Podobnie gdy wsiadam do auta żony - spalanie spada o 1-1,5 litra :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum to może porównajmy T30 - T31 - T32 w jednym miejscu :-)

 

Spalanie to bardzo subiektywna sprawa, każdy jeździ inaczej, jeden zawsze przyspiesza (człowiek rakieta) i hebluje przed światłami, drugi równo jedzie i hamuje silnikiem i zdziwienie "czemu twój pali 2 litry mniej" choć auta te same - tak miało dwóch znajomych którzy mieli almery w tej samej kompletacji. Podobnie gdy wsiadam do auta żony - spalanie spada o 1-1,5 litra :-)

Tak dokladnie jest.

Na tym forum jest długi wątek jak ratowac dpf przed zapchaniem.Wielu radziło aby biegi zmieniac na sporych juz obrotach.A w X-trailu silnik jest na tyle elastyczny ,ze nawet kiedy silnik nie ma 2tys.obrotów płynnie i swobodnie wchodzi nastepny bieg

Same takie przeciaganie biegów na wysokich obrotach to swobodnie x-trail wciagnie 2l/100km wiecej niemal w kazdych warunkach.

P.S.

Kiedy mialem A6C6 Quattro 3.0tdi w automacie spokojna jazda do 100km to spalanie wychodziło mi  niecałe 7l/100km

Kiedy wsiadł mój syn srednia spalania po nim czasem osiagała wartośc  14-16 l/100km.

On inaczej nie jeździł jak na trybie sport .Rozpedzanie i hamowanie - to spalanie 2x takie w porównaniu z moja jazdą..

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-trail ma jakoś tak zestrojony silnik, że tych trochę wyższych obrotów się nie boi, nie czuje się, że silnik się jakoś męczy powiedzmy w okolicach 2750-3000 obrotów. 

 

Pewnie ,ze silnik  nie meczy sie -nawet jak ktos bedzie zmienial biegi powyżej 3tys.obrotow..

Tylko potem niech ktos nie bedzie zdegustowany czy zdziwiony  ,ze x-trail nie jest ekonomicznym autem  i spali przy takiej jeździe nawet i  powyżej 10 litrow na setke!

Przy takim stylu jazdy to normalka.

A na dokladkę jeszcze ,ze dwumasa szybko poleciała ,klocki hamulcowe,olej brac zaczyna ,itd.,itd.,

Prawa fizyki swoje zrobia nieublaganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa z powodu zmiany biegów przy 3000 obrotów? Mi to się zawsze wydawało, że psuje się raczej od jazdy na zbyt niskich obrotach...

Każda skrajność dla dwumasy jest szkodliwa:zarówno PSJ jak i zmiana biegów przy duzych obrotach.

Ale zdecydowanie szybciej  dwumasa  rozleci sie  przy agresywnym stylu jazdy niz odwrotnie.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej bolesne dla dwumasy jest gwaltowne przyspieszanie przy niskich obrotach, nalezy tez wystrzegac sie 'strzalow sprzeglem' a tym samym gwaltownego ruszania (fani zwijania asfaltu ; ) nalezy  rowniez wystrzegac sie wolnej jazdy na wysokim biegu poniewaz ponizej 1500 rpm silniki maja tendencje do silnych wibracji przenoszacych sie na uklad napedowy a w pierwszej kolejnosci na dwumase

szybciej tez skonczy sie zycie dwumasy jesli po zabiegu tuningowym kierowca bedzie preferowal agresywny styl jazdy a sama moc zostanie dobrana zbyt duza,

czesta jazda z maksymalna predkoscia obrotowa oraz ciagniecie przyczep o masie wiekszej niz jest w stanie pociagnac dany model auta, ruszanie z 2 biegu czy trzymanie nogi na sprzegle podczas jazdy rowniez moze miec wplyw na zgon dwumasy

 

jak widac wyeliminowanie bledow w technice jazdy moze przedluzyc zywotnosci dwumasy

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej bolesne dla dwumasy jest gwaltowne przyspieszanie przy niskich obrotach, nalezy tez wystrzegac sie 'strzalow sprzeglem' a tym samym gwaltownego ruszania (fani zwijania asfaltu ; ) nalezy  rowniez wystrzegac sie wolnej jazdy na wysokim biegu poniewaz ponizej 1500 rpm silniki maja tendencje do silnych wibracji przenoszacych sie na uklad napedowy a w pierwszej kolejnosci na dwumase

szybciej tez skonczy sie zycie dwumasy jesli po zabiegu tuningowym kierowca bedzie preferowal agresywny styl jazdy a sama moc zostanie dobrana zbyt duza,

czesta jazda z maksymalna predkoscia obrotowa oraz ciagniecie przyczep o masie wiekszej niz jest w stanie pociagnac dany model auta, ruszanie z 2 biegu czy trzymanie nogi na sprzegle podczas jazdy rowniez moze miec wplyw na zgon dwumasy

 

jak widac wyeliminowanie bledow w technice jazdy moze przedluzyc zywotnosci dwumasy

 

pozdrawiam

Mądrego warto poczytać.... Agresywny styl jazdy i traktowanie auta jak ciągnika zawsze odbije się na jego mechanizmach. Jak ze wszystkim wskazany jest zdrowy rozsądek i umiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jest jakiś sposób na korektę komputera wskazującego średnie spalanie?

Zauważyłem duże przekłamanie, wahające się od 0,7 do 1l/100km. 

Trochę to wkurzające, gdyż w poprzednich samochodach różnych marek ten błąd wynosił 0,1-0,3l :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie przekłamuje. Może dlatego że tankuję zawsze do pełna

Ja również zawsze tankuję do pełna. Łatwo wtedy też policzyć rzeczywiste spalanie, co przez ostatnie kilka baków robiłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznice zapewne wychodza z tego co kto rozumie poprzez "tankowanie do pełna"

Dla jednym to bedzie odbicie pistoletu ,dla innych zmiejszenie strumienia wlewanej ropy ,tak aby nie pieniła się i wypychała stopniowo powietrze.

Na tych dwóch sposobach tankowania wychodzi spora róznica w ilosci wlanego paliwa.

Dobrym przykładem jest tu słynny Pasat b4 (najpopularniejsze auto na wschodzie Polski).Wg producenta zbiornik miesci 75l .Bez wiekszego problemu kiedy w trakcie tankowania pistoletem nacisnie sie odpowietrznik do zbiornika da sie nalac prawie 100l.

A kiedy auto jeszcze stanie pod katem przechylone na przeciwna strone zbiornika -to i 110 l wejdzie..

Komputer pokazuje spalanie na ogól dośc dokladnie a róznice liczone przez kierowców sa przeważnie jak kto tankuje"do pełna". :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...