Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] spalanie


Gość sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej G

Nigdy na podstawie jednego tankowania nie określi się prawidłowo spalania. By to zrobić rzetelnie, trzeba raz zatankować do pełna, zapisać stan licznika, później jeździć, tankować, notować ilość wlanego paliwa, a po roku czy dwóch zalać znowu do pełna i obliczyć.

Ja na bieżąco notuję każde tankowanie, przebieg ... co widać w mojej "stopce"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

... Ostatnio zrobiłem 1500km Golf'em 1.2 TSI i tam komputer przekłamuje o 0,1l czyli należy uznać, że liczy to spalanie bardzo rzetelnie.

W tym przypadku tak. Niestety w moim Pulsarze komp. przekłamuje niemal o 0,7 ltr i nie jest to oparte na jednostkowej obserwacji, ale 2 letnim doświadczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Nissan tak ma, komp. przekłamuje w granicach 0.7 do 1 L przynajmniej u mnie, i jakoś z tym należy żyć cieszyć się jazdą i nie zamulać naszych zabawek   :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Bo Nissan tak ma, komp. przekłamuje w granicach 0.7 do 1 L przynajmniej u mnie, i jakoś z tym należy żyć cieszyć się jazdą i nie zamulać naszych zabawek   :devil:

Dlatego jeżdżę i się cieszę, bo realne średnie 6,17 jak najbardziej mnie zadowala.

Co nie znaczy, że mam nie dzielić się swoimi spostrzeżeniami z innymi, w tym potencjalnymi nabywcami Nissanów z tym silnikiem.

Toyota miała bardzo krótki epizod z turbo w małych silnikach i jak szybko je wprowadzili, tak jeszcze szybciej się z tego wycofali. Zrobili silnik 1,5 który ma parę 110 klaczy i bez problemu i "kombinacji" spełnia normy EURO 6+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za każdy razem liczę ręcznie spalanie i zawsze komputer się myli o 0,1 do 0,2 l w dół (zaniża) także też pokazuje bardzo realnie T31 2.0 dci 173 2008 r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co... ale bez przesadyzmu. Ja uważam, że komputer pokładowy podaje wystarczająco dokładne informacje, aby oszacować sobie spalanie. Do wartości podanej przez komputer dodajemy ~0,5l i wychodzi +- zupełnie realne spalanie - czy potrzebne jest nam dokładniejsze? 

 

Jeżeli ten typ tak ma to oczywiście nie będę się tym przejmował.

Myślałem, że jest jakiś sposób na korektę wskazań (typu ukryte menu w komputerze itp.), ale jak nie ma, to nie ma tematu :) 

za każdy razem liczę ręcznie spalanie i zawsze komputer się myli o 0,1 do 0,2 l w dół (zaniża) także też pokazuje bardzo realnie T31 2.0 dci 173 2008 r

Oo, czyli jednak są sztuki co dobrze pokazują :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za każdy razem liczę ręcznie spalanie i zawsze komputer się myli o 0,1 do 0,2 l w dół (zaniża) także też pokazuje bardzo realnie T31 2.0 dci 173 2008 r

0.1-0.2 to mozna uznać ,ze wskazania komputera sa prawidłowe.

Tak minimalna roznica miesci sie w granicach błedu pomiarowego.

Mi wychodzi bardzo podobna róznica ,wiec to co pokazuje komputer uważam za wskazania prawidłowe.

W tej chwili od półtora miesiaca jazda w 90% po miescie wokół komina i do 20 km za miasto -srednia wychodzi 7,8 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 dCi 173KM, świeżo kupiony. Trasa opole - Iława (ok 500 km). na trasie zbiłem z 7,4 na 6,8 (pod domem). Średnia prędkość 109.

wynik jak dla mnie b. dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Mam pytanie do Was odnośnie spalania na biegu jałowym , ile wam pokazuje na rozgrzanym silniku? u mnie ciągle rośnie np zatrzymam się w trasie pokazuje 7l/100km chwila moment i jest 10 i coraz więcej, moze to dziwnie zabrzmi ale z ciekawości  zostawiłem go na 15min i pokazało mi 66.6l/100km, gdy ruszyłem spalanie stopniowo spadało, ale tak powoli ze zresetowałem bo nie mogłem patrzeć:) Nie wiem co jest i co można samemu sprawdzić, dzięki za rady pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy jest paragon ze stacji, ilość kilometrów i zwykły kalkulator.

Zero stresu w czasie jazdy :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakaś meliska, czy coś? :D Zastanów się.... jeśli stoisz to spalasz paliwo, a nie robisz kilometrów, czyli jak przejedziesz 1km i się zatrzymasz i wypalisz cały zbiornik paliwa to będziesz miał na komputerze spalanie powiedzmy 60 litrów / 1km czyli łatwo można policzyć, że będzie to spalanie 6000 l/100km... itd itp 

Qrde, elektronika miała poprawić życie, a powoduje tylko przyrost siwych włosów :D

Trzeba czasami logicznie pomyśleć, a nie patrzyć w ekran z cyferkami, bo to działa jak nawigacja wpychająca auta do rzeki lub pod prąd na drodze jednokierunkowej ;)

Można poznawać auto, ale to nie wyklucza od logicznego pomyślunku ;)

Takich zapytań jest multum https://www.google.de/search?client=ubuntu&channel=fs&q=wskazania+spalania+site%3Aforum.nissanklub.pl&ie=utf-8&oe=utf-8&gfe_rd=cr&ei=dWPEWK3JA8P68AegtpK4DA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle mnie zrozumieliście ale spoko:) teraz już wiem ze elektronika nie jest popsuta:)

Dobrze rozumiemy :)

Elektronika płata psikusy, więc do jej wskazań podchodzimy z dystansem.

I interpretacja tych wskazań...

Do tego trzeba podejść po "ludzku".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I znowu złapałem doła, sprawdzając dziś spalanie w trasie.

 

Warunki testu:

1. Trasa 2 X 250 km, wyłącznie A1 i A2 (bardzo mały, świąteczny ruch).

2. Piękna pogoda.

3. Sprawdzone ciśnienie w oponach.

4. Zawieszenie w nienagannym stanie.

4. W pierwszą stronę 4 osoby + załadowany bagażnik do połowy.

5. Powrót 2 osoby, pusty bagażnik.

6. Wyzerowane wskazania średniego spalania na starcie.

7. Cała podróż na tempomacie 140 km/h

 

Wynik średniego spalania na kompie – 10 l/100km.

Wg Waszych opisów, chyba dużo za dużo. Nie wiem co jest grane.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie jakos duzo. U mnie autostrada 140 - 170km/h(z przewaga jazdy 150km/h) wyszlo okolo 8 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Zastanawiam się dlaczego. Wyeliminowałem wpływ kierowcy (tempomat). Jedyne co nas różni, to moc silnika i to, że mój jest przedliftowy.

A tak na marginesie wspomnę, że przy codziennej jeździe mieszanej (70% niewielkie miasto, 30% trasa), średnie nie schodzi poniżej 11 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą samą nogą, te same trasy i przyzwyczajenia, w mondeo MKIV 2011 z dwulitrowym turbodieslem, mieściłem się w 7. Nie wiem gdzie leży problem. Ale raczej po stronie samochodu, a nie kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie jakos duzo. U mnie autostrada 140 - 170km/h(z przewaga jazdy 150km/h) wyszlo okolo 8 l/100km

U mnie podobnie.Największa średnia jaka wyszła na autobahnie przy max.obciążeniu i załadowaniu, w upale z klima na max.przy 130-150km/h to 8,9 l/100km.

W tym roku jeżdżę praktycznie tylko wokół komina to średnia wynosi 8,1l.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś berater u Ciebie jest nie tak, masz identyczny model tylko o rok młodszy a u mnie jazda miasto/wieś  50%/50%, napęd w 80% 2WD, klima włączona na stałe i komp pokazuje 8,3 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś podpowiedzi ? Rzeczy proste i oczywiste sprawdziłem. Po analizie wątku, stwierdzam, że mam przepał w stosunku do Was ok. 2 l/100 km. To sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś metody "pod korek, stówa i pod korek"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś podpowiedzi ? Rzeczy proste i oczywiste sprawdziłem. Po analizie wątku, stwierdzam, że mam przepał w stosunku do Was ok. 2 l/100 km. To sporo.

Przyczyn może być wiele .

Niesprawność wtrysków ,zużycie silnika czy w tym przypadku (najbardziej prawdopodobne )byc może nie w pełni drożny filtr dpf.

Moga też być pierdółki ,jak ciśnienie w oponach,zaciski - klocki ,nie odbijąjaca linka ręcznego(to akurat łatwo stwierdzić po trasie dotykając felgi ręką) a nawet geometria kół.

No i oczywiście styl jazdy .

Jak miałem A6C6 z silnikiem V6 3,0tdi Quattro po miescie średnia wychodziła mi ok.9 l.Kiedy kierował  mój syn to czasem komputer pokazywał 18l/100km :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, parę postów wcześniej pisałem, że cała próba wykonana w trasie na tempomacie, wiec styl jazdy ma się nijak do sprawy.

Poza tym jestem już na tyle starym kierowcą, że dawno już nie jara mnie strzelanie ze sprzęgła, nazbyt dynamiczna jazda, a z drugiej strony nie zamulam go jeżdżąc na zbyt niskiej prędkości obrotowej, w stosunku do zapiętego biegu.

Przed próbą, ciśnienie w oponach sprawdzone.

 

Od strony technicznej wszystkie wymienione elementy techniczne sprawdzone.

A raczej prawie wszystkie:

1. Wtryskiwacze. Też podejrzewałem. Ale gdy leją, zwykle towarzyszą temu dodatkowe objawy, takie jak dymienie w czasie nagłego przyśpieszania, czy nierównomierna praca silnika (wahania obrotów) na biegu jałowym. Objawy takie nie występują.

2. Dpf. Nie włącza się zbyt często potrzeba wypalania. A jak już się włączy, to po kilku, kilkunastu kilometrach jazdy proces wypalania kończy się prawidłowo.

 

A próbowałeś metody "pod korek, stówa i pod korek"?

Nie widzę potrzeby. Ustaliliśmy już kiedyś na forum, że dokładność wskazań komputera rożni się od pomiarów w realu, o 0,1 max 0,2 l/100km. A przed próbą zużycie średnie wyzerowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...