Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] spalanie


Gość sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam chyba juz siódmego  turbo- diesla z przepływomierzem.

Jak zabrudza sie elektrody pomiarowe(platynki)wtedy sa złe odczyty i silnik dostaje sygnał o mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo.

Dlatego wtedy wyraźnie spada moc silnika,przyspieszenie,predkośc max.A to własnie objawa sie nie wiekszym a raczej mniejszym spalaniem,bo po prostu silnik dostaje zmiejszona dawke paliwa -dostosowaną do błednych danych o mniejszym przepływie powietrza.

A rózne auta róznie reaguja.

Kiedy jeździlem autami z silnikiem 1,9 tdi z przeplywomierzem Pierburga (z Boschem to nie działało),to kiedy silnik nagle tracil wigor ,zatrzymywałem sie ,zdejmowałem rure od filtra powietrza i juz moglem dostac sie do przeplywki.Nasączonym spirytusem patyczkiem do ucha przecieralem platynowe elektrody pomiarowe i auto jechalo jak nowe.

Czasem jak znow przepływka była brudno(w 1,tdi najczesciej to robiły opary cofajace sie od turbo) nie majac czasu czy checi zagladania pod maske jeździłem nawet i pare dni na tak zamulonym silniku.Własnie wtedy zwróciło moja uwage ,ze auto wyraźnie mniej spalało.A to jest logiczne nastepstwo brudnej przeplywki .bo silnik dostaje mniej paliwa.

Teraz jedyna rzecza jaka mnie wkurza w T31 to własnie cały czas zaolejony filtr powietrza.Wymieniam go niemal co miesiac.

A z przeplywki olej az kapie-mimo tego nie zauważylem  zadnych skutków ubocznych

Bacznie zwracam uwage na spalanie cały czas patrzac na wskazania komputera i ilośc zalewanego paliwa miedzy tankowaniami..

Teraz zima kiedy ,w 90% jeżdzę  po mieście mam najwieksze spalanie ,komputer pokazuje 7,9l/100km.Pokrywa to sie w pełni z obliczeniami podczas tankowań.

Tylko ja nie mam dpf i nie krecę nigdy  silnika pod czerwone pole i te zaolejone filtry wymieniam par razy do roku.

 

Sebastian 179r..

Pomimo ,ze przysłałes mi dokumentacje foto tej przeróbki -do dzis tego nie wykonalem.Wydrukowane fotki z opisem pokazałem trzech mechanikom i zaden nie chcial sie podjac wykonania..

A mnie dopadło jakieś lenistwo i nie moge zebrac sie aby zrobic to samemu..na razie jak wyzej napisałem-namietnie zmieniam filtr powietrza. :) :)

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chyba juz siódmego  turbo- diesla z przepływomierzem.

Jak zabrudza sie elektrody pomiarowe(platynki)wtedy sa złe odczyty i silnik dostaje sygnał o mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo.

Dlatego wtedy wyraźnie spada moc silnika,przyspieszenie,predkośc max.A to własnie objawa sie nie wiekszym a raczej mniejszym spalaniem,bo po prostu silnik dostaje zmiejszona dawke paliwa -dostosowaną do błednych danych o mniejszym przepływie powietrza.

A rózne auta róznie reaguja.

Kiedy jeździlem autami z silnikiem 1,9 tdi z przeplywomierzem Pierburga (z Boschem to nie działało),to kiedy silnik nagle tracil wigor ,zatrzymywałem sie ,zdejmowałem rure od filtra powietrza i juz moglem dostac sie do przeplywki.Nasączonym spirytusem patyczkiem do ucha przecieralem platynowe elektrody pomiarowe i auto jechalo jak nowe.

Czasem jak znow przepływka była brudno(w 1,tdi najczesciej to robiły opary cofajace sie od turbo) nie majac czasu czy checi zagladania pod maske jeździłem nawet i pare dni na tak zamulonym silniku.Własnie wtedy zwróciło moja uwage ,ze auto wyraźnie mniej spalało.A to jest logiczne nastepstwo brudnej przeplywki .bo silnik dostaje mniej paliwa.

Teraz jedyna rzecza jaka mnie wkurza w T31 to własnie cały czas zaolejony filtr powietrza.Wymieniam go niemal co miesiac.

A z przeplywki olej az kapie-mimo tego nie zauważylem  zadnych skutków ubocznych

Bacznie zwracam uwage na spalanie cały czas patrzac na wskazania komputera i ilośc zalewanego paliwa miedzy tankowaniami..

Teraz zima kiedy ,w 90% jeżdzę  po mieście mam najwieksze spalanie ,komputer pokazuje 7,9l/100km.Pokrywa to sie w pełni z obliczeniami podczas tankowań.

Tylko ja nie mam dpf i nie krecę nigdy  silnika pod czerwone pole i te zaolejone filtry wymieniam par razy do roku.

 

Sebastian 179r..

Pomimo ,ze przysłałes mi dokumentacje foto tej przeróbki -do dzis tego nie wykonalem.Wydrukowane fotki z opisem pokazałem trzech mechanikom i zaden nie chcial sie podjac wykonania..

A mnie dopadło jakieś lenistwo i nie moge zebrac sie aby zrobic to samemu..na razie jak wyzej napisałem-namietnie zmieniam filtr powietrza. :) :)

 

o Ty leniu :) :) :)

 

PS. Ciekawe czy odczyty z przepływomierza jakoś wpływ na DPF bo umnie DPF siedzi - nie śmiać się proszę, nie znam się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zerowałeś spalanie? jaka była metoda sprawdzenia?

przy kazdym tankowaniu zeruję licznik i spalanie, zapisuję wskazania komputera i rzeczywiste spalanie oraz rodzaj jazdy ( miasto, trasa, autostrada, żona :):) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbowałem jechać dziś ścieżką na Świecie takimi prędkościami jak opisujesz non stop. Udało mi się to tylko przez kilka kilometrów (ok 140) a resztę z kilkudziesięciu km to co chwilę hamowałem silnikiem i pedałem. Nie wiem jak Tobie się udało jechać taki kawał w 90% z 150-170 na tak długiej trasie. To przecież prawie maksymalna dla tego silnika? U mnie spalanie na autostradzie wyniosło przy 100-110 równe 10l.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbowałem jechać dziś ścieżką na Świecie takimi prędkościami jak opisujesz non stop. Udało mi się to tylko przez kilka kilometrów (ok 140) a resztę z kilkudziesięciu km to co chwilę hamowałem silnikiem i pedałem. Nie wiem jak Tobie się udało jechać taki kawał w 90% z 150-170 na tak długiej trasie. To przecież prawie maksymalna dla tego silnika? U mnie spalanie na autostradzie wyniosło przy 100-110 równe 10l.

Nie wiem, może i czasami było 130, ale 100 na autostradzie to sobie nie bardzo wyobrażam. Z wściekłym TIR em na zderzaku ? 

 

Ja tu nie chcę dolewac oliwy do ognia, po prostu po 10 miesiącach i ok 10 K km podsumowałem moje zestawienie. 

 

I powtarzam, 9 litrów srednia przy takim samochodzie mnie w pełni zadawala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o Ty leniu :) :) :)

 

PS. Ciekawe czy odczyty z przepływomierza jakoś wpływ na DPF bo umnie DPF siedzi - nie śmiać się proszę, nie znam się :)

Normalka jest ,ze jak masz DPF to bedzie wiecej palil.

Jak bedzie zmiejszac się przepustowośc filtra to powstajacy opor w wydechu zwekszac bedzie spalanie.

Kiedy filtr bedzie juz powaznie ograniczac "oddychanie silnika"wtedy czujniki na filtrze  zainicjują wtrysk paliwa do filtra by go wypalić.A w czasie wypalania filtra chwilowe zuzycie paliwa moze podskoczyc prawie pod 20l/100km!!

Czy odczyty z przepływki mają wpływ na dpf/? Uczciwie przyznam sie ,ze nie wiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam ma ktoś t31 2.5 benzyna i ile pali?

Czy wam też po wyzerowaniu komputer zużycie pokazuje 99.9/100 i wolno spada przez około 30 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim t31 2.0 dci komputer aktualizuje spalanie po jakiś 2 minutach jazdy od resetu. Komputer pokazuje np przy odpaleniu w zimie 15l-20l ale po paru kilometrach wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Może to jest spowodowane tym że auto stało prawie pół roku ?

OK wszystko się wyregulowało spalanie po mieście 2,5 benzyna t31 10 /100 spokojna jazda trasy jeszcze nie robiłem.

No i gaz zamontowany spalanie jak dla mnie ok miasto przy -10  14 litrów /100

trasa do Zieleńca i z powrotem w sumie 400 km wyszło 11 litrów/100 jak dla mnie to rewelka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam wszystkich X maniaków :)

 

Po pół roku czytania forum i jazdy T31 podzielę się ostatnimi wynikami spalania na trasie Sopot-Monachium-Sopot + trochę po Polsce.

Warunki w czasie jazdy: w PL do 100 (110) km/h, w DE na autostradach 120 okresowo do 140 km/h, a w terenie zabudowanym przepisowo 50 km/h.

W tym czasie miałem 4 tankowania pod korek i spalania wyliczone ręcznie: 7,68 l/100km, 7,13 l/100 km, 7,10 l/100 km, 7,07 l/100 km.

Pierwsze spalanie trochę wyższe ze względu na mega korek na wyjeździe w piątek z Trójmiasta, a pozostałe bardzo wyrównane i bez znaczenia

czy paliwo polskie czy niemieckie. Podróż w 3 osoby + bagaż. T31 diesel 150 KM automat, opony wielosezonowe, aktualnie ok. 91000 przebiegu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich X maniaków :)

 

Po pół roku czytania forum i jazdy T31 podzielę się ostatnimi wynikami spalania na trasie Sopot-Monachium-Sopot + trochę po Polsce.

Warunki w czasie jazdy: w PL do 100 (110) km/h, w DE na autostradach 120 okresowo do 140 km/h, a w terenie zabudowanym przepisowo 50 km/h.

W tym czasie miałem 4 tankowania pod korek i spalania wyliczone ręcznie: 7,68 l/100km, 7,13 l/100 km, 7,10 l/100 km, 7,07 l/100 km.

Pierwsze spalanie trochę wyższe ze względu na mega korek na wyjeździe w piątek z Trójmiasta, a pozostałe bardzo wyrównane i bez znaczenia

czy paliwo polskie czy niemieckie. Podróż w 3 osoby + bagaż. T31 diesel 150 KM automat, opony wielosezonowe, aktualnie ok. 91000 przebiegu.

 

Pozdrawiam.

Tak samo mniej wiecej wychodzi u mnie.

X-trail 2.0 dci  to na prawdę bardzo ekonomiczny wózek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja tez się podzielę mój T31 rok 2008 silnik 173 KM jeżdżę po mieście krótkie trasy silnik często nie dogrzewa się spalanie 9.5-10 L jak jeżdżę dłuższe trasy po mieście potrafię zejść do 8.2 przy normalnej jeździe, jadąc w trasie głównie autostradami 140 chwilami 170 spalanie znowu ok 9.5, dpf jest działa bez zarzutu przebieg 230 tyś, auto chodzi jak w zegarku chciałem też robić separator oleju ale zdania są tak podzielone, że zdecydowałem się nie zmieniać fabryki skoro te silniki mają dobrą opinię, u mnie w rodzinie mają dwa T31 po lifcie 150 KM twierdzą ze spalanie 8 L,

Moje 10 L na auto które ciągnie tylko na jedną oś wydają mi się sporo tym bardziej że tyle potrafi palić land cruiser ale jak wyżej skoro auto chodzi dobrze, odpala itd. będę sięgał do kieszeni i lał tyle ile potrzebuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio glownie poza miastem (proporcje 80% trasa, 20% miasto), jezdze spokojnie z predkosciami w zakresie 90 - 120 km/h, auto przynajmniej w jedna strone zaladowane w 50%, tankowanie 'pod korek' do 2-giego odbicia pistoletu, srednia wyliczana na podstawie relacji zatankowanego paliwa do przebytych km,  zuzycie paliwa (widoczne ponizej avatara) uwazam za niezly wynik jak na auto tej klasy

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza już wieloma aspektami technicznymi,drogowymi ,które wpływają na zużycie paliwa ,znaczący wpływ ma również styl jazdy.

Pamiętam wątek z tego forum jak niektórzy użytkownicy X-traili zalecają jazde dynamiczną i zmiane biegów przy obrotach sporo powyżej 3tys.

Taki styl jazdy -szczególnie jeszcze w mieście skutkuje skokowym zwiększeniem spalania i nie tylko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana biegow powyzej 3 000 rpm w dieslu T31 to juz 'sport mode', dla dynamicznego i zarazem ekonomicznego poruszania sie wystarczy zmiana biegow w okolicach 2 000 rpm

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana biegow powyzej 3 000 rpm w dieslu T31 to juz 'sport mode', dla dynamicznego i zarazem ekonomicznego poruszania sie wystarczy zmiana biegow w okolicach 2 000 rpm

 

pozdrawiam

Dokładnie tak!!

Ale jak poczyta sie wątki na róznych forach a i tu na naszym również ,to wielu  krecenie wysokich obrotów poleca jako panaceum na problemy z DPF-em,turbiną,egr,itp.

Ja ztym nie zgadzam się ,przy momencie obrotowym powyzej 300nM jaki posiada X-trail swobodnie i łagodnie mozna zmieniac biegi własnie w okolicach 2 tys.obrotów bez zadnej szkody na w/w elementy i wtedy tez silnik bedzie znaczaco mniej spalał paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak!!

Ale jak poczyta sie wątki na róznych forach a i tu na naszym również ,to wielu  krecenie wysokich obrotów poleca jako panaceum na problemy z DPF-em,turbiną,egr,itp.

Ja ztym nie zgadzam się ,przy momencie obrotowym powyzej 300nM jaki posiada X-trail swobodnie i łagodnie mozna zmieniac biegi własnie w okolicach 2 tys.obrotów bez zadnej szkody na w/w elementy i wtedy tez silnik bedzie znaczaco mniej spalał paliwa.

 

 

Zmieniam biegi między 2 a 2,5k RPM, a jadąc autostradą i tak przepalam DPF bo mam powyżej 3k obrotów, nawet 3,5 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadac autostrada kilkadziesiat minut ze stala predkoscia, kiedy silnik pracuje w optymalnych dla siebie warunkach temperatury, w zupelnosci wystarczy 2 000 rpm zeby utrzymać DPF w dobrej kondycji

 

Wysokie obroty silnika są zalecane wtedy kiedy nalezy nizwlocznie reagowac na wlaczona kontrolke DPF

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2000 rpm na autostradzie to 100-105 km/h na 6 biegu, wszystkie tiry cię wyprzedzają czy tylko niektóre ?

 

jestem na takim etapie swojego zycia, ze nie musze zwiekszac jego tempa

naprawde bogaci sa nie ci ktorzy maja pieniadze, tylko ci ktorzy maja czas

slow food, slow life, slow travel : )

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawde bogaci sa nie ci ktorzy maja pieniadze, tylko ci ktorzy maja czas

slow food, slow life, slow travel : )

 

 

Borge, szacun!  :punk:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borge gadasz jak potłuczony ja też mam ponad 5 dych na karku i to znaczy że mam po autostradzie jechać 100 km/h, to podchodzi pod utrudnianie jazdy kiedy wszyscy wyprzedzają takiego żółwia.

 

Korzystając z dróg każdej kategorii należy stosować się do art. 19 Ustawy 

prawo o ruchu drogowym:

Art. 19. 
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem, z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności: rzeźby terenu, stanu i widoczności drogi, stanu i ładunku pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu. 
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany: 
1
) jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym; 
2) hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia; 
3) utrzymywać odstęp niezbędny do uniknięcia zderzenia w razie hamowania lub zatrzymania się poprzedzającego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ aabb, nie wiem czy zauwazyles ze tytul watku brzmi: '[T31] spalanie' i Twoja uwaga nijak sie do niego ma, secundo slowo 'potluczony' nie jest zbyt eleganckie, tertio cytowanie przepisow PoRD w tej sytuacji jest pozbawione sensu, gdyz poruszajac sie (nawet po autostradach) z predkoscia 90-110 km/h nie jestem 'zawalidroga'

aha, z wyprzedzaniem mnie przez innych tez nie mam problemu, nawet jesli sa to ciagniki siodlowe, moje auto ma mnie przemiescic z punktu A do punktu B, szybkosc jest sprawa drugorzedna z malymi wyjatkami od czasu do czasu (historie losowe)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...