marcinok Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Dzisiaj na potrzeby mojego testu zatankowałem cały zbiornik teoretycznie lepszego oleju napędowego z jednej z flagowych stacji. Mam zamiar sprawdzić jak wypadnie X-Trail w tych samych niemal warunkach codziennego dojazdu do pracy na teoretycznie lepszym paliwie. Być może będzie lepiej, a jeśli tak należałoby dodać tu kolejny czynnik tzn. rodzaju ON.Daj znać czy spalanie się zmieni.A propos porównania spalania w suva do kombi też wg. mnie nie ma sensu. Nie umniejszam zalet Skody Superb i jego "tedeika" (sam też jeżdżę A6 quattro TDI 190) ale to są 2 różne auta... o czym pisaliśmy już w kilku wątkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 (edytowane) Jeśli chodzi o konkurentów to XC60 2.4 D5 215KM pali wyraźnie mniej niż X-trail, co prawda 5 litrów jest raczej nieosiągalne, ale za to w szybkiej trasie pali 7-7,5l/100km zamiast X-trailowej dychy. Rozmowa była na temat tego, że w X-trailu powyżej 110/120km/h robi się wir w baku i to jest prawdą, bo do 110km/h ekonomika X-trail'a wypada bardzo dobrze, a przy wyższych prędkościach robi się już nierewelacyjnie. T31 mam już 4 lata ,sporo jeżdze po drogach szybkiego ruchu i autostradach i czasami nawet bardzo szybko :D Rekordowa przeciętna jak wyszła mi w tym aucie z przejazdu z trasy o dlugości 900km w srodku upalnego lata (4 osoby ,bagaznik na maksa zaladowany ,spory pies ,klima non-stop )średnia ok.130km/h spalanie wyszło 8,9l/100km. Co to za "wir w zbiorniku"? Troche tez brakuje do tej "dychy".. Moge z Toba Strider nawet i załozyć się ,ze w identycznych warunkach XC60 D5/215km nie spali mniej a raczej..wiecej P.S. Dodam tylko ,ze nie mam dpf-u regularnie kontroluje cisnienia w oponach i kiedy wsiada wiecej osob to pompuje kola prawie na 3 bary. Bardzo często sprawdzam czy koła obracaja sie bez oporu no i moje auto ma zrobiony przy okazji wywalenia dpf-u tzw.ecotunning ,czyli taka korekcje soft-u aby auto miało jak najlepsza zaleznośc osiagów do ilosci spalanego paliwa.. Edytowane 22 Października 2016 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu71 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Średnie spalanie to z kalkulatorem liczycie? U mnie na wyświetlaczu pokazuje tylko z prawej strony słupek chwilowe a z lewej magicznie stanęło przed 10.. chyba żeby mnie nie wkurzać. Można gdzieś to w ustawieniach sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Spalanie pokazuje mi komputer na wyświetlaczu xanavi 7 DVD czyli radio-nawigacji, gdzie widzę średnie spalanie które obliczane jest od momentu zatankowania (oczywiście po skasowaniu wskazań), średnie spalanie w poprzednich okresach "rozliczeniowych"- po tankowaniu. Zauważyłem, że Nissan X-trail to mój pierwszy samochód który na prawdę precyzyjnie oblicza zużycie i liczbę kilometrów która pozostała do przejechania na zbiorniku (sprawdziłem obliczając w pamięci dwa pierwsze tankowania i po stwierdzeniu że samochód liczy poprawnie nie sprawdzam już). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 Nic dodać nic ująć - jak można zatem porównywać Twój samochód bez DPF'a ze zmienionym softem do seryjnego silnika z filtrem? Nie można, bo spalanie w Twojej konfiguracji jest zasadniczo różne od seryjnej wersji. Seryjne XC60 D5 215KM z automatem pali mniej niż seryjny X-trail T31 173KM. Zauważ też, że Volvo jest około 200kg cięższe, ma 5 cylindrów i automatyczną skrzynię biegów. Fakt ,moje autko lepiej "oddycha" .ma zmieniony soft ,dlatego to spalanie nie jest tak wysokie. Ale z drugiej strony poczytalem troszkę opinii nt zuzycia paliwa w XC 60 z tym silnikiem i one dośc znacznie (w górę)róznia sie z tym co Ty podajesz .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/1125-XC60.html?exactmodel=D5&powerunit=2 Średnie spalanie oscyluje pomiędzy 7, a 10 litrów zapewne w zależności od stylu i miejsca jazdy. Nie znam tego auta zupełnie wiec muszę bazować na Twoich twierdzeniach oraz opiniach z net-u. Ale jak załozymy ,że to spalanie realnie mieści sie pomiedzy 7 a 10 l to praktycznie nie rózni od tego co pali X-trail T31 2.0 dci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 XC60 jest bardziej aerodynamiczny więc nic dziwnego że mniej pali przy prędkościach autostradowych. Model na 2017 wygląda lepiej niż dobrze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 22 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2016 XC60 jest bardziej aerodynamiczny więc nic dziwnego że mniej pali przy prędkościach autostradowych. Model na 2017 wygląda lepiej niż dobrze.. Najmniejsze znaczenie ma tu kształt budy w XC60. Jak pali mniej to przede wszystkim przez wiekszą sprawność silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 to nie jest zadna 'alternatywa', choc auta maja pewne podobienstwa sa z dwoch roznych segmentow co wymownie podkresla cena kazdego z nich pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Najmniejsze znaczenie ma tu kształt budy w XC60. Jak pali mniej to przede wszystkim przez wiekszą sprawność silnika . Niestety to ma duże znaczenie, choć w XC60 być może zapas mocy pomaga....a może nie... trzeba by było założyć do volvo 2.0 dci Pewne natomiast jest że wpływ na spalanie przy prędkościach jakich poruszamy się na autostradzie ma nawet wielkość lusterek, kąt nachylenia szyby, maski, grilla, świateł, zderzaka, nawet te śwatła na dachu w T31... to czyni właśnie że przy dużych prędkościach xtrail pali więcej. Ten sam silnik w lagunie II na tempomacie 140 km/h 6l spalanie- waga niewiele mniejsza... ta sama sprawność silnika. Mój jak się okazuje bardzo ekonomiczny egzemplarz około 30% więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ookami Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Tak się szczęśliwie składa , że mamy w rodzinie i T31 i XC60 Generalnie Volviak pali 1-1,5 więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 A jakie to ma znaczenie ten litr w tą czy tamtą, najlepiej kupic tico on pali najmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Na tym forum to może porównajmy T30 - T31 - T32 w jednym miejscu :-) Spalanie to bardzo subiektywna sprawa, każdy jeździ inaczej, jeden zawsze przyspiesza (człowiek rakieta) i hebluje przed światłami, drugi równo jedzie i hamuje silnikiem i zdziwienie "czemu twój pali 2 litry mniej" choć auta te same - tak miało dwóch znajomych którzy mieli almery w tej samej kompletacji. Podobnie gdy wsiadam do auta żony - spalanie spada o 1-1,5 litra :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 (edytowane) Na tym forum to może porównajmy T30 - T31 - T32 w jednym miejscu :-) Spalanie to bardzo subiektywna sprawa, każdy jeździ inaczej, jeden zawsze przyspiesza (człowiek rakieta) i hebluje przed światłami, drugi równo jedzie i hamuje silnikiem i zdziwienie "czemu twój pali 2 litry mniej" choć auta te same - tak miało dwóch znajomych którzy mieli almery w tej samej kompletacji. Podobnie gdy wsiadam do auta żony - spalanie spada o 1-1,5 litra :-) Tak dokladnie jest. Na tym forum jest długi wątek jak ratowac dpf przed zapchaniem.Wielu radziło aby biegi zmieniac na sporych juz obrotach.A w X-trailu silnik jest na tyle elastyczny ,ze nawet kiedy silnik nie ma 2tys.obrotów płynnie i swobodnie wchodzi nastepny bieg Same takie przeciaganie biegów na wysokich obrotach to swobodnie x-trail wciagnie 2l/100km wiecej niemal w kazdych warunkach. P.S. Kiedy mialem A6C6 Quattro 3.0tdi w automacie spokojna jazda do 100km to spalanie wychodziło mi niecałe 7l/100km Kiedy wsiadł mój syn srednia spalania po nim czasem osiagała wartośc 14-16 l/100km. On inaczej nie jeździł jak na trybie sport .Rozpedzanie i hamowanie - to spalanie 2x takie w porównaniu z moja jazdą.. Edytowane 24 Października 2016 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 X-trail ma jakoś tak zestrojony silnik, że tych trochę wyższych obrotów się nie boi, nie czuje się, że silnik się jakoś męczy powiedzmy w okolicach 2750-3000 obrotów. Pewnie ,ze silnik nie meczy sie -nawet jak ktos bedzie zmienial biegi powyżej 3tys.obrotow.. Tylko potem niech ktos nie bedzie zdegustowany czy zdziwiony ,ze x-trail nie jest ekonomicznym autem i spali przy takiej jeździe nawet i powyżej 10 litrow na setke! Przy takim stylu jazdy to normalka. A na dokladkę jeszcze ,ze dwumasa szybko poleciała ,klocki hamulcowe,olej brac zaczyna ,itd.,itd., Prawa fizyki swoje zrobia nieublaganie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 (edytowane) Dwumasa z powodu zmiany biegów przy 3000 obrotów? Mi to się zawsze wydawało, że psuje się raczej od jazdy na zbyt niskich obrotach... Każda skrajność dla dwumasy jest szkodliwa:zarówno PSJ jak i zmiana biegów przy duzych obrotach. Ale zdecydowanie szybciej dwumasa rozleci sie przy agresywnym stylu jazdy niz odwrotnie. Edytowane 24 Października 2016 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 najbardziej bolesne dla dwumasy jest gwaltowne przyspieszanie przy niskich obrotach, nalezy tez wystrzegac sie 'strzalow sprzeglem' a tym samym gwaltownego ruszania (fani zwijania asfaltu ; ) nalezy rowniez wystrzegac sie wolnej jazdy na wysokim biegu poniewaz ponizej 1500 rpm silniki maja tendencje do silnych wibracji przenoszacych sie na uklad napedowy a w pierwszej kolejnosci na dwumase szybciej tez skonczy sie zycie dwumasy jesli po zabiegu tuningowym kierowca bedzie preferowal agresywny styl jazdy a sama moc zostanie dobrana zbyt duza, czesta jazda z maksymalna predkoscia obrotowa oraz ciagniecie przyczep o masie wiekszej niz jest w stanie pociagnac dany model auta, ruszanie z 2 biegu czy trzymanie nogi na sprzegle podczas jazdy rowniez moze miec wplyw na zgon dwumasy jak widac wyeliminowanie bledow w technice jazdy moze przedluzyc zywotnosci dwumasy pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 25 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2016 najbardziej bolesne dla dwumasy jest gwaltowne przyspieszanie przy niskich obrotach, nalezy tez wystrzegac sie 'strzalow sprzeglem' a tym samym gwaltownego ruszania (fani zwijania asfaltu ; ) nalezy rowniez wystrzegac sie wolnej jazdy na wysokim biegu poniewaz ponizej 1500 rpm silniki maja tendencje do silnych wibracji przenoszacych sie na uklad napedowy a w pierwszej kolejnosci na dwumase szybciej tez skonczy sie zycie dwumasy jesli po zabiegu tuningowym kierowca bedzie preferowal agresywny styl jazdy a sama moc zostanie dobrana zbyt duza, czesta jazda z maksymalna predkoscia obrotowa oraz ciagniecie przyczep o masie wiekszej niz jest w stanie pociagnac dany model auta, ruszanie z 2 biegu czy trzymanie nogi na sprzegle podczas jazdy rowniez moze miec wplyw na zgon dwumasy jak widac wyeliminowanie bledow w technice jazdy moze przedluzyc zywotnosci dwumasy pozdrawiam Mądrego warto poczytać.... Agresywny styl jazdy i traktowanie auta jak ciągnika zawsze odbije się na jego mechanizmach. Jak ze wszystkim wskazany jest zdrowy rozsądek i umiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 T31 2,0 d 150KM 6,4l/100km trasa,miasto 8,4l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barton Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Jest jakiś sposób na korektę komputera wskazującego średnie spalanie? Zauważyłem duże przekłamanie, wahające się od 0,7 do 1l/100km. Trochę to wkurzające, gdyż w poprzednich samochodach różnych marek ten błąd wynosił 0,1-0,3l :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 U mnie nie przekłamuje. Może dlatego że tankuję zawsze do pełna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barton Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 U mnie nie przekłamuje. Może dlatego że tankuję zawsze do pełnaJa również zawsze tankuję do pełna. Łatwo wtedy też policzyć rzeczywiste spalanie, co przez ostatnie kilka baków robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 wiec albo to problem pojazdu albo dystrybutora albo jakości paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Roznice zapewne wychodza z tego co kto rozumie poprzez "tankowanie do pełna" Dla jednym to bedzie odbicie pistoletu ,dla innych zmiejszenie strumienia wlewanej ropy ,tak aby nie pieniła się i wypychała stopniowo powietrze. Na tych dwóch sposobach tankowania wychodzi spora róznica w ilosci wlanego paliwa. Dobrym przykładem jest tu słynny Pasat b4 (najpopularniejsze auto na wschodzie Polski).Wg producenta zbiornik miesci 75l .Bez wiekszego problemu kiedy w trakcie tankowania pistoletem nacisnie sie odpowietrznik do zbiornika da sie nalac prawie 100l. A kiedy auto jeszcze stanie pod katem przechylone na przeciwna strone zbiornika -to i 110 l wejdzie.. Komputer pokazuje spalanie na ogól dośc dokladnie a róznice liczone przez kierowców sa przeważnie jak kto tankuje"do pełna". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.