Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] spalanie


Gość sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mocne kopcenie ,falowanie obrotów ,ciezkie odpalanie jest wtedy kiedy niemal wszystkie wstryskiwacze sa calkiem do niczego.

Ale kiedy silnik ma dobre ciśnienia na cylindrach  a wstryskiwacze jedynie nie domagają to wlasnie pierwszą i czesto jeszcze jedyną oznaka jest zwiekszone zuzycie paliwa.

Tak na prawde to jedynie sprawdzenie ich na stole daje wiarygodną informację nt ich stanu.

A co do dpf to nawet kiedy on jest w 100% sprawny to i tak zwieksza zuzycie paliwa bo jednak i tak stawia opór na wydechu.

Ja -pomimo,ze auto kupilem z filtrem ktory wczesniej nie sprawial klopotu ,po jego wywaleniu od razu odczułem wiekszy wigor X-traila i wyraźnie mniejsze spalanie -szczegolnie w jeździe miejskiej.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rzeczywiście, w pierwszej kolejności wywalę filtr. Bo jak mam dać:

 

 

1100 za regenerowany filtr, to raczej wytnę chwasta. Muszę tylko wybrać odpowiedzialny warsztat na terenie W-wy lub okolic.

Słyszałem, że nieźle robią w Kreatorze Mocy. Zrobiłbym u siebie w Piasecznie u Mastersa (uważam Marka za najlepszego), ale łoją straszne ceny.

Jeśli spadnie spalanie, na tym poprzestanę. Jeśli nie, zdiagnozuję wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z obecnego zbiornika na ~450/220 trasa/miasto (100-120km/h na tempomacie + miasto bardzo krótkie odcinki) wychodzi z komputera 8,5l

Myślę, że tragedii nie ma.

Wcześniejsze auto (e46 w klekocie) paliłoby pewnie ze 2l mniej, ale nie miało aerodynamiki kiosku ruchu.

Wskazania komputera względem kalkulatora w moim przypadku różnice wahają się +/- 0,1l.

Silnik 173KM z DPFem.

 

Ogólnie podziwiam niektóre osoby, które twierdzą, że przy 150km/h osiągają 8l :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też podziwiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciało się mieć diesla z DPFem to trzeba cierpieć...

Mi też ten wynik wydaje się jakoś dziwnie niski.

 

Wiecie jaki mam "śmieszny" wynik w 2.0 TDI? 5,6l na 100km w cyklu mieszanym, który obejmuje też bardzo krótkie trasy miejskie w korkach. W trasie spalanie 4,6 jest do osiągnięcia.

Niesmiertelny 1,9 tdi VW w Toledo,Skodzie ,Polo czy Golfie,szczególnie ten słabszy 90 konny bez problemu ze spalaniem zchodził poniżej 4 l/100km.

Ba! Norma fabryczna w Toledo 90 konnym przy predkości 90 km/h to 3,7l/100km.

110konny 1,9tdi palil ok.0,5l litra na setke wiecej.

Niesamowcie trwałe i oszczedne były rowniez wersje sdi w 1,9 .

Miałem Toledo zarówno z 90 jak 110 konnym dieslem i przy zbiorniku 55 litrowym bez najmniejszego problemu przejeżdżałem 1000km bez tankowania.

Te silniki były niesamowcie oszczedne,dynamiczne i zywotne.

Patrzac na to co teraz jest produkowane to az sie łezka w oku kręci..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, jeśli nie przekroczymy 90- ki, te autka wymienione przez Piotra faktycznie mało palą. Natomiast każdy diesel pow. 3000 obr/min zjada paliwo w dużo większej ilości. T30 i T31 mają inne silniki, ale te same skrzynie, więc licznikowe 140 w obu przypadkach robi już wir w baku i wskazania komputera o spalanu 8l/100 na krótkich dystansach są raczej mało precyzyjne. Wypalcie cały zbiornik przy tej prędkości i zobaczycie co komputer pokaże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gabaryty oczywiście mają duże znaczenie.

Obroty jednak też. Przykład Passata 1,9 którym swego czasu jeździłem. Spokojna jazda w granicach pięciu litrów, a autostradowe prędkości pow. siedniu litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciało się mieć diesla z DPFem to trzeba cierpieć...

chcialem i nie cierpie, wprost przeciwnie : )

 

Mi się wydaje, że to raczej kwestia bryły X-traila

nalezy rowniez pamietac o ukladzie przeniesienia napedu a w nim dwoch mostow co nie jest bez wplywu na konsumpcje paliwa

w trasie zwiekszone zuzycie zaczyna sie juz od 120 km/h, powyzej 3500 rpm

 

od jesieni ubieglego roku uzywam auta glownie w cyklu miejskim i zuzycie paliwa wyspecyfikowane pod avatarem, dlatego uwazam ze X berater'a pali nieco za duzo, trzeba szukac przyczyny

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwole sie nie zgodzic z Szanownym Kolega :wave: przynajmniej nie moje auto i nie w moim miescie

zwykle pomiedzy cyklem poza- i miejskim mam roznice c. 1 l/100 km na korzysc trasy

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

relatywizujesz ; ) i dlatego wczesniej napisalem "moim miescie' a moje miasto wg. TomTom Traffic Index swieci sie na czerwono jak latarnia przed burde*** w rankingu miast swiata : / dlatego... patrz #239 ; )

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Warunki testu:

1. Trasa 2 X 250 km, wyłącznie A1 i A2 (bardzo mały, świąteczny ruch).

2. Piękna pogoda.

3. Sprawdzone ciśnienie w oponach.

4. Zawieszenie w nienagannym stanie.

4. W pierwszą stronę 4 osoby + załadowany bagażnik do połowy.

5. Powrót 2 osoby, pusty bagażnik.

6. Wyzerowane wskazania średniego spalania na starcie.

7. Cała podróż na tempomacie 140 km/h

 

Wynik średniego spalania na kompie – 10 l/100km.

 

Powtórzyłem dziś test, w identycznych warunkach, tyle, że po wycięciu dpfa i specjalnej zmianie oleju, która opisuję w poście #187  poniższego wątku.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/79521-t31-jaki-olej-do-silnika-dci-z-filtrem-dpf/page-10?do=findComment&comment=1171434

 

Wynik 9,3 l/100km. Szczerze mówiąc liczyłem na większy spadek spalania po ekstrakcji dpfa, ale dobre i tyle. Piotrek gdzieś pisał, że większe oszczędności mogą być w jeździe miejskiej, a to u mnie 80% przebiegów i na to liczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przy tych gabarytach auta to całkiem znośna średnia.

Ja się pogodziłem z tą myślą, że będzie palił więcej niż poprzednie auta.

Może inaczej - pali podobnie.

Tyle, że tam latałem 140-150, teraz jadę 100-110 :D

 

W piątek mojego też czeka oczyszczenie z tego dziwnego wynalazku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie myślę o tym. Nie chce zanieczyszczać atmosfery :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mówiłem o eko chiptuningu, tylko takim jak np. Ty zrobiłeś, czyli moc max ok. 200KM i moment max ok. 400Nm. Przy takim wirusie, przy próbie nagłego wykorzystania dodatkowej mocy, czy momentu, nie ma bata, granicę dymienia trzeba przekroczyć, a dodatkowe bączki sadzy są nieuniknione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktos z was spotkał sie z tym żeby komp pokładowy zawyżał spalanie? Dzis sprawdzalem przy dystrybutorze i wyszlo mi srednie spalanie 8,3l/100 a wd kompa 9,3l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. w QQ J11 były przypadki ;)

Resetują kompa i wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Czy ktos z was spotkał sie z tym żeby komp pokładowy zawyżał spalanie? Dzis sprawdzalem przy dystrybutorze i wyszlo mi srednie spalanie 8,3l/100 a wd kompa 9,3l/100km.

Co prawda moje doświadczenie w tej materii dotyczy Pulsara, ale u mnie komp zaniża o 0,7 ltr/100 km. Dane na podstawie 15 tys przebiegu i porównanie z tym co pokazuje komp z realiami przy dystrybutorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mój 2.0 DCI na trasie z Buska w Bieszczady po Bieszczadach i z powrotem do Buska średnie spalanie 7,7l/100km, sprawdzone przy dystrybutorze wg. komputera 7,6. Jazda głównie miejska z często niedogrzanym silnikiem to ok.9,6l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnie spalanie, w czasie wyprawy w góry, już podałeś. Podaj jeszcze średnią prędkość, bo ta średnia 7,7 nie wygląda wiarygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że jazda po górach do spokojnych i płynnych nie należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda była raczej spokojna, może nie do końca płynna ale jest to faktyczne spalanie czy ktoś w to wierzy czy nie. Średnia prędkość hmm, na trasie to około 80-100 km/h w samych górach to już około 50-70 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos z was spotkał sie z tym żeby komp pokładowy zawyżał spalanie? Dzis sprawdzalem przy dystrybutorze i wyszlo mi srednie spalanie 8,3l/100 a wd kompa 9,3l/1

 

Witam. Mam ten sam problem bo mi przekłamuje o 1,5l ale za specjalnie nie przejmuje się tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 3 tygodni jeżdżę swoim 2.0 dci po Bieszczadach ,dużo po drogach szutrowych ,spokojnie ,z górki luz ,średnie spalanie wacha sie pomiedzy 7,1 a 7,2 l/100km..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że jakby @Berater sprawdził przy dystrybutorze a nie na kompie, wyszłoby podobnie.

Ale stwierdził że nie ma potrzeby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurna, chyba mnie przekonałeś. Nie mogę już patrzeć na te Wasze wyniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...