Gość ynio Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Zmienilem sposob liczenia Dzis na 3 odcinkach po 100 metrow i 3 po 1km zliczalem odp impulsy i mam stalą. Do przeliczania predkosci i dystansu zrobionego. Druga sprawa da sie zbadac ilosc spalanego paliwa bez znajomosci parametru wtrysku. Bede informowal na bieząco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mitch Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Druga sprawa da sie zbadac ilosc spalanego paliwa bez znajomosci parametru wtrysku. Bede informowal na bieząco Mają koledzy rację, opatentuj i sprzedawaj na allegro Ja się nadal na to pisze, jak wejdzie do "produkcji" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość duce Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2005 Widze, ze niezly projekt jest w drodze Gratuluje pomyslu autorowi... Ofkoz pisze sie na takie cos... jezeli nie bedzie zbyt drogie i jezeli bedzie dzialalo w K11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2005 Moje słowa uznania ynio :!: W sprawie diesla znalazłem kontakt do prawdziwych wachowców- będę ich w poniedziałek atakował co i jak podaje paliwo . Jak byś sie decydował na "podukcje" to daj znać -jestem z "branży" i może uda mi sie załatwić procki czy wyświetlacze w bardziej hurtowych cenach. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroz Opublikowano 10 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2005 Pozwolilem sobie skierowac tutaj ludzi z pl.misc.samochody zainteresowanych podobnym tematem. Moze jak bedzie wiecej osob od roznych marek samochodow, to wiecej informacji bedzie mozna zdobyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROBAS Opublikowano 10 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2005 Projekt całkiem ciekawy tylko.... - to jest moje rozumowanie i może się mylę ale: Obawiam się, że komp steruje napewno czasem pracy wtryskiwaczy i ustalenie dawki paliwa może być trochę trudne ( chiba, że dla każdego autka indywidualnie przez złącze diagnostyczne). Wtryski pracują przy maksymalnej wydajności tylko w pewnych extremalnych warunkach. Do tego dochodzi jeszcze ciśnienie pod jakim paliwo jest wtryskiwane- tak więc samo zliczenie impulsów może nie dać oczekiwanych efektów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroz Opublikowano 10 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2005 Za p.m.s: http://www.elektroda.net/download/dl.php?f...ycie_paliwa.zip Moze sie przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ynio Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Projekt całkiem ciekawy tylko.... - to jest moje rozumowanie i może się mylę ale:Obawiam się, że komp steruje napewno czasem pracy wtryskiwaczy i ustalenie dawki paliwa może być trochę trudne ( chiba, że dla każdego autka indywidualnie przez złącze diagnostyczne). Wtryski pracują przy maksymalnej wydajności tylko w pewnych extremalnych warunkach. Do tego dochodzi jeszcze ciśnienie pod jakim paliwo jest wtryskiwane- tak więc samo zliczenie impulsów może nie dać oczekiwanych efektów. No wlasnie. Dlatego poszedlem innym kierunkiem. Parametr wtryskiwacza bardzo przydatny, ale trudno osiagalny. Paliwo wtryskiwane jest pod stalym cisnieniem, a maksymalna wydajnosc to masz na mysli, gdy wtrysk jest otwarty sekunde na sekunde czyli non stop. Taka sytuacja faktycznie moze nie raz ma miejsce mi sie nie udalo. Uklad jest jak na razie tylko dostrojony to N15 i kół 14 cali. BO wiem jaki ma tam wtrysk wartosc. PRzynjamniej mniej wiecej. Zeby uklad byl uniwersalny nalezy umowliwisc dostrojenie, jezli chodzi o predkosc to nie ma problemu gorzej z paliwem. Ale np gdy zatankujemy full i mamy ok 50 litrow, jezdzimy do rezerwy i tankujemy np 45l to wiemy ze przez ten czas zajaral nam 45 litrow, jesli czasy otwarcia wtryskow bedziem zapamietywac przez caly ten czas wyjdzie nam ich wydajnosc. Proste i logiczne. Informuje -> prace trwaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ynio Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Za p.m.s:http://www.elektroda.net/download/dl.php?f...ycie_paliwa.zip Moze sie przyda. Widzialem widzialem Ale tego bym sie ja nie podjął. Analogówka to ne dla mnie chociaz badanie rezerwy to czysta analogowa elektr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość holy Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 wyświetlacz pod radem proponuję zamontować pod kątem - powinno być czytelniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yankee Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 A nie może być wyświetlacz bursztynowy podświetlany JM204A ? Na stronie Epsilona kosztuje 79zł 4x20 znaków, o wysokim kontraście, kąt patrzenia 6.00, nagatywowy (jasne znaki, ciemne tło), podświetlenie LED - Amber (bursztynowy). Byłby bardziej dopasowany do naszych aut. pozdrawiam Yankee p.s. Chętnie bym się zaopatrzył w takie cacko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krrizz Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Ja też sie pisze na takie cudo!!! ciekawe tylko czy będzie pasować do 2.0 Ale w serwisach mają komputerek CONSULT który pokazuje ci bieżące użycie wtryskiwaczy przepływ paliwa etc......podejrzewam że zmierzy wszystko...może bym w czymś pomógł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ynio Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Zerknalem na ten wyswietlacz. W sumie nie glupi. Ale mam troche inna wizje. W programie robie procedure do kalibracji ukladziku, jesli zda do egzamin , tzn potwierdzi moje pomysly to bedzie mozna dopasowac do kazdej furki. PS. W N15 na oponach 14 licznik predkosci oszukuje o ok 7-8km/h zawyza. Wiec jesli jechaliscie 140 to na serio ok 132 Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 15 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2005 YNIO to tu mnie zmartwiles z tym oszukiwaniem licznika bo jak ja mam oponki 15 to mi jeszcze wiecej oszukuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubertus Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Suprt pomysł! Od dluższego czasu mysłałem o zainstalowaniu urządzenia do pomiaru zużycia paliwa, tylko nie wiedziałem gdzie go można dostac. Czy będzie to pasowało do silnika 2,0 TD? Czy nie można np. zamontować dwóch dokładnych liczników przeplywu paliwa: na przewodzie doprowadzającym paliwo do silnika i na powrocie? czy bedzie miało duży błąd pomiaru? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Kiedyś Hubertus myślałem o takim rozwiązniu tylko nie wiem czy są takie przepływomierze... idealny byłby silniczek krokowy w czymś takim, ale i tak do każdego łatwo będzie reszte dorobić. Jak masz coś takiego to daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROBAS Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 ...Dlatego poszedlem innym kierunkiem. Parametr wtryskiwacza bardzo przydatny, ale trudno osiagalny. Paliwo wtryskiwane jest pod stalym cisnieniem, a maksymalna wydajnosc to masz na mysli, gdy wtrysk jest otwarty sekunde na sekunde czyli non stop. Taka sytuacja faktycznie moze nie raz ma miejsce mi sie nie udalo.Uklad jest jak na razie tylko dostrojony to N15 i kół 14 cali. BO wiem jaki ma tam wtrysk wartosc. Nie wiem jak jest w N15- ale w P-10 z silnikiem SR20 DE jest regulator ciśnienia paliwa sterowany "mechanicznie"- podciśnieniem z kolektora- ciśnienie paliwa zmienia się w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Chodzi mi o moment kiedy paliwo wtryskiwane jest pod max. ciśnieniem i przez maxymalny możliwy czas -nie koniecznie sek./sek. To jest zależne od pojemności silnika, czy ma turbinę czy nie (ogólnie dla wszystkich aut) i jeszcze pewnie kilku czynników. Zapytaj Coobcia o parametry wtrysków- on ma to wszystko w głowie a jak nie to zaraz znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ynio Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Ja sie powoluje na ksiązke o N15. Gdzie pieknie opisane to jest. Zreszta jesli wszystko by sie zmienialo jaki by byl tego sens. Wedlug mnie wtrysk powinien wlasnie pod stalym cisnieniem tluc do cylindra, a wszystko zalezy od ilosci wtysniec. Tak czy siak jak jezdze z moim prototypowym ukladem jest to wedlug mnie dosyc dokladne i prawdopodobne co pokazuje. A to cisnienie mechanicznie to moze jest wyrownywane. No nic. Nie znam sie na tym. Ale skoro montują w samochodach takie uklady to no 100% mierza czas otwarcia wtryskow. I tego tez ja se trzymam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROBAS Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Właśnie cały dowcip polega na tym, że komputer dobiera skład mieszanki paliwo- powietrze. Sonda lambda analizuje skład spalin i wysyła sygnał do kompa, on po przeliczeniach koryguje czas otwarcia wtrysku aż do uzyskania optymalnego AFR. Jest to jeden odpowiednio długi wtrysk na jeden sów ssania. To jest w skrócie zasada działania wielopunktowego wtrysku paliwa z komputerem. Kiedyś był też stosowany wtrysk wielopunktowy "mechaniczny" (bez komputera np. Golf II, Jetta) ale nie przypuszczam żeby N15 miała taki rodzaj zasilania paliwem. Jeżeli w książce jest napisane, że paliwo jest pod stałym ciśnieniem, to lepiej byłoby się odnieść do czasu otwarcia wtrysku a nie ilości wtryśnięć. Ps. w starszych benzyniakach paliwko jest wtryskiwane jeszcze w kolektorze ssącym a nie do cylindra. Dopiero niedawno producenci wprowadzili bezpośredni wtrysk do cylindra i w dislach tzw. przedwtrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ynio Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2005 Jeżeli w książce jest napisane, że paliwo jest pod stałym ciśnieniem, to lepiej byłoby się odnieść do czasu otwarcia wtrysku a nie ilości wtryśnięć. Ps. w starszych benzyniakach paliwko jest wtryskiwane jeszcze w kolektorze ssącym a nie do cylindra. Dopiero niedawno producenci wprowadzili bezpośredni wtrysk do cylindra i w dislach tzw. przedwtrysk. Milo posluchac jak ktos wie co i jak. Oczywiscie ja badam czas otwarcia wtryskow a nie ilosc imuplsow. W dodatku badam czas kazdego z nich wiec bedzie jeszcze dokladniej. mimo ze z pomiarow wyglada ze na dany suw czas otwarcia kazdego z wtryskow taki sam. Ale byc moze to sie zmienia wiec nie zaszkodzi badac 4. Dzieki ROBAS za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ynio Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2005 YNIO to tu mnie zmartwiles z tym oszukiwaniem licznika bo jak ja mam oponki 15 to mi jeszcze wiecej oszukuje I to nie tak. Im wieksze kolo, tym wiekszy obwod kola. A co za tym idzie mniej impulsow na tę samą odleglosc. Wiec predkosciomierz blizszy prawdy oryginalny. Wiec spoko Roznica miedzy 175/65 14 a np 185/60 15 jest niewielka , wiec podobny blad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Tylko ze ja mam 195/50 15 Bedzie duza roznica??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROBAS Opublikowano 19 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2005 ....Oczywiscie ja badam czas otwarcia wtryskow a nie ilosc imuplsow. W dodatku badam czas kazdego z nich wiec bedzie jeszcze dokladniej. mimo ze z pomiarow wyglada ze na dany suw czas otwarcia kazdego z wtryskow taki sam. Ale byc moze to sie zmienia wiec nie zaszkodzi badac 4. Dzieki ROBAS za podpowiedzi. W takim razie SORRRYYYY zrozumiałem, że odnosisz się do ilości wtrysków w jednostce czasu :cry: . Czas jest taki sam dla każdego cylindra i jeszcze przez ok. 2 sek +-0,5 się nie zmienia. Sygnały z sondy są odbierane przez komp co ok. 2 sek. i przez taki czas jest to wszystko stałe. Dziwi mnie tylko to stałe ciśnienie- w Primerach na 100% jest regulator - a czemu w Twoim nie ma????? :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROBAS Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Jeżeli jeszcze nie czytałeś- to zerknij tu - może coś Ci się przyda. http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2738 Gdzieś tam powinno być nawet opisane jak zmienia się ciśnienie w zależności od obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ynio Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2005 Dziwi mnie tylko to stałe ciśnienie- w Primerach na 100% jest regulator - a czemu w Twoim nie ma????? :?: No jest regulator cisnienia. Ale z tego co zrozumialem on jest po to by paliwo dochodzace do wtryskow bylo pod stalym cisnieniem. Wiec jak to z nim jest?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.