Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Komputer pokładowy w N15 (projekt)


Gość ynio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zmienilem sposob liczenia

Dzis na 3 odcinkach po 100 metrow i 3 po 1km zliczalem odp impulsy i mam stalą. Do przeliczania predkosci i dystansu zrobionego.

 

Druga sprawa da sie zbadac ilosc spalanego paliwa bez znajomosci parametru wtrysku.

 

Bede informowal na bieząco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa da sie zbadac ilosc spalanego paliwa bez znajomosci parametru wtrysku.

 

Bede informowal na bieząco

Mają koledzy rację, opatentuj i sprzedawaj na allegro :) Ja się nadal na to pisze, jak wejdzie do "produkcji" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje słowa uznania ynio :!: W sprawie diesla znalazłem kontakt do prawdziwych wachowców- będę ich w poniedziałek atakował co i jak podaje paliwo :) . Jak byś sie decydował na "podukcje" to daj znać -jestem z "branży" i może uda mi sie załatwić procki czy wyświetlacze w bardziej hurtowych cenach. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolilem sobie skierowac tutaj ludzi z pl.misc.samochody zainteresowanych podobnym tematem. Moze jak bedzie wiecej osob od roznych marek samochodow, to wiecej informacji bedzie mozna zdobyc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt całkiem ciekawy tylko.... - to jest moje rozumowanie i może się mylę ale:

Obawiam się, że komp steruje napewno czasem pracy wtryskiwaczy i ustalenie dawki paliwa może być trochę trudne ( chiba, że dla każdego autka indywidualnie przez złącze diagnostyczne). Wtryski pracują przy maksymalnej wydajności tylko w pewnych extremalnych warunkach. Do tego dochodzi jeszcze ciśnienie pod jakim paliwo jest wtryskiwane- tak więc samo zliczenie impulsów może nie dać oczekiwanych efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt całkiem ciekawy tylko.... - to jest moje rozumowanie i może się mylę ale:

Obawiam się, że komp steruje napewno czasem pracy wtryskiwaczy i ustalenie dawki paliwa może być trochę trudne ( chiba, że dla każdego autka indywidualnie przez złącze diagnostyczne). Wtryski pracują przy maksymalnej wydajności tylko w pewnych extremalnych warunkach. Do tego dochodzi jeszcze ciśnienie pod jakim paliwo jest wtryskiwane- tak więc samo zliczenie impulsów może nie dać oczekiwanych efektów.

 

No wlasnie.

Dlatego poszedlem innym kierunkiem. Parametr wtryskiwacza bardzo przydatny, ale trudno osiagalny. Paliwo wtryskiwane jest pod stalym cisnieniem, a maksymalna wydajnosc to masz na mysli, gdy wtrysk jest otwarty sekunde na sekunde czyli non stop. Taka sytuacja faktycznie moze nie raz ma miejsce :) mi sie nie udalo.

 

Uklad jest jak na razie tylko dostrojony to N15 i kół 14 cali. BO wiem jaki ma tam wtrysk wartosc. PRzynjamniej mniej wiecej. Zeby uklad byl uniwersalny nalezy umowliwisc dostrojenie, jezli chodzi o predkosc to nie ma problemu gorzej z paliwem. Ale np gdy zatankujemy full i mamy ok 50 litrow, jezdzimy do rezerwy i tankujemy np 45l to wiemy ze przez ten czas zajaral nam 45 litrow, jesli czasy otwarcia wtryskow bedziem zapamietywac przez caly ten czas wyjdzie nam ich wydajnosc.

 

Proste i logiczne.

 

Informuje -> prace trwaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie może być wyświetlacz bursztynowy podświetlany JM204A ? Na stronie Epsilona kosztuje 79zł 4x20 znaków, o wysokim kontraście, kąt patrzenia 6.00, nagatywowy (jasne znaki, ciemne tło), podświetlenie LED - Amber (bursztynowy). Byłby bardziej dopasowany do naszych aut.

 

pozdrawiam Yankee

 

p.s. Chętnie bym się zaopatrzył w takie cacko. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też sie pisze na takie cudo!!!

ciekawe tylko czy będzie pasować do 2.0

Ale w serwisach mają komputerek CONSULT który pokazuje ci bieżące użycie wtryskiwaczy przepływ paliwa etc......podejrzewam że zmierzy wszystko...może bym w czymś pomógł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknalem na ten wyswietlacz.

W sumie nie glupi. Ale mam troche inna wizje.

 

W programie robie procedure do kalibracji ukladziku, jesli zda do egzamin , tzn potwierdzi moje pomysly to bedzie mozna dopasowac do kazdej furki.

 

 

PS. W N15 na oponach 14 licznik predkosci oszukuje o ok 7-8km/h zawyza.

 

Wiec jesli jechaliscie 140 :) to na serio ok 132 :)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suprt pomysł! Od dluższego czasu mysłałem o zainstalowaniu urządzenia do pomiaru zużycia paliwa, tylko nie wiedziałem gdzie go można dostac. Czy będzie to pasowało do silnika 2,0 TD?

Czy nie można np. zamontować dwóch dokładnych liczników przeplywu paliwa: na przewodzie doprowadzającym paliwo do silnika i na powrocie? czy bedzie miało duży błąd pomiaru?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś Hubertus myślałem o takim rozwiązniu tylko nie wiem czy są takie przepływomierze... idealny byłby silniczek krokowy w czymś takim, ale i tak do każdego łatwo będzie reszte dorobić. Jak masz coś takiego to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Dlatego poszedlem innym kierunkiem. Parametr wtryskiwacza bardzo przydatny, ale trudno osiagalny. Paliwo wtryskiwane jest pod stalym cisnieniem, a maksymalna wydajnosc to masz na mysli, gdy wtrysk jest otwarty sekunde na sekunde czyli non stop. Taka sytuacja faktycznie moze nie raz ma miejsce :) mi sie nie udalo.

Uklad jest jak na razie tylko dostrojony to N15 i kół 14 cali. BO wiem jaki ma tam wtrysk wartosc.

 

Nie wiem jak jest w N15- ale w P-10 z silnikiem SR20 DE jest regulator ciśnienia paliwa sterowany "mechanicznie"- podciśnieniem z kolektora- ciśnienie paliwa zmienia się w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym.

Chodzi mi o moment kiedy paliwo wtryskiwane jest pod max. ciśnieniem i przez maxymalny możliwy czas -nie koniecznie sek./sek.

To jest zależne od pojemności silnika, czy ma turbinę czy nie (ogólnie dla wszystkich aut) i jeszcze pewnie kilku czynników.

Zapytaj Coobcia o parametry wtrysków- on ma to wszystko w głowie a jak nie to zaraz znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie powoluje na ksiązke o N15. Gdzie pieknie opisane to jest. Zreszta jesli wszystko by sie zmienialo jaki by byl tego sens. Wedlug mnie wtrysk powinien wlasnie pod stalym cisnieniem tluc do cylindra, a wszystko zalezy od ilosci wtysniec. Tak czy siak jak jezdze z moim prototypowym ukladem jest to wedlug mnie dosyc dokladne i prawdopodobne co pokazuje. A to cisnienie mechanicznie to moze jest wyrownywane. No nic. Nie znam sie na tym. Ale skoro montują w samochodach takie uklady to no 100% mierza czas otwarcia wtryskow. I tego tez ja se trzymam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie cały dowcip polega na tym, że komputer dobiera skład mieszanki paliwo- powietrze. Sonda lambda analizuje skład spalin i wysyła sygnał do kompa, on po przeliczeniach koryguje czas otwarcia wtrysku aż do uzyskania optymalnego AFR. Jest to jeden odpowiednio długi wtrysk na jeden sów ssania. To jest w skrócie zasada działania wielopunktowego wtrysku paliwa z komputerem. Kiedyś był też stosowany wtrysk wielopunktowy "mechaniczny" (bez komputera np. Golf II, Jetta) ale nie przypuszczam żeby N15 miała taki rodzaj zasilania paliwem. Jeżeli w książce jest napisane, że paliwo jest pod stałym ciśnieniem, to lepiej byłoby się odnieść do czasu otwarcia wtrysku a nie ilości wtryśnięć.

Ps. w starszych benzyniakach paliwko jest wtryskiwane jeszcze w kolektorze ssącym a nie do cylindra. Dopiero niedawno producenci wprowadzili bezpośredni wtrysk do cylindra i w dislach tzw. przedwtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w książce jest napisane, że paliwo jest pod stałym ciśnieniem, to lepiej byłoby się odnieść do czasu otwarcia wtrysku a nie ilości wtryśnięć.

Ps. w starszych benzyniakach paliwko jest wtryskiwane jeszcze w kolektorze ssącym a nie do cylindra. Dopiero niedawno producenci wprowadzili bezpośredni wtrysk do cylindra i w dislach tzw. przedwtrysk.

 

Milo posluchac jak ktos wie co i jak.

Oczywiscie ja badam czas otwarcia wtryskow a nie ilosc imuplsow. W dodatku badam czas kazdego z nich wiec bedzie jeszcze dokladniej. mimo ze z pomiarow wyglada ze na dany suw czas otwarcia kazdego z wtryskow taki sam. Ale byc moze to sie zmienia wiec nie zaszkodzi badac 4.

Dzieki ROBAS za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YNIO to tu mnie zmartwiles z tym oszukiwaniem licznika bo jak ja mam oponki 15 to mi jeszcze wiecej oszukuje :(

 

 

I to nie tak. Im wieksze kolo, tym wiekszy obwod kola. A co za tym idzie mniej impulsow na tę samą odleglosc. Wiec predkosciomierz blizszy prawdy oryginalny.

 

Wiec spoko :)

Roznica miedzy 175/65 14 a np 185/60 15 jest niewielka , wiec podobny blad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Oczywiscie ja badam czas otwarcia wtryskow a nie ilosc imuplsow. W dodatku badam czas kazdego z nich wiec bedzie jeszcze dokladniej. mimo ze z pomiarow wyglada ze na dany suw czas otwarcia kazdego z wtryskow taki sam. Ale byc moze to sie zmienia wiec nie zaszkodzi badac 4.

Dzieki ROBAS za podpowiedzi.

 

W takim razie SORRRYYYY zrozumiałem, że odnosisz się do ilości wtrysków w jednostce czasu :cry: . Czas jest taki sam dla każdego cylindra i jeszcze przez ok. 2 sek +-0,5 się nie zmienia. Sygnały z sondy są odbierane przez komp co ok. 2 sek. i przez taki czas jest to wszystko stałe.

Dziwi mnie tylko to stałe ciśnienie- w Primerach na 100% jest regulator - a czemu w Twoim nie ma????? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie tylko to stałe ciśnienie- w Primerach na 100% jest regulator - a czemu w Twoim nie ma????? :?:

 

No jest regulator cisnienia. Ale z tego co zrozumialem on jest po to by paliwo dochodzace do wtryskow bylo pod stalym cisnieniem.

Wiec jak to z nim jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...