paba Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 no dalej to mało mówi gdzie info o wskaźniku lepkości, CCS, temperatura płynięcia, zapłonowa, TBN - wtedy by można to porównać do innych olejów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek.n Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 no dalej to mało mówi gdzie info o wskaźniku lepkości, CCS, temperatura płynięcia, zapłonowa, TBN - wtedy by można to porównać do innych olejów No niestety nie znam się tak dobrze i zawsze zwracałem uwagę na parametry np.5W30:) Dlatego proszę o pomoc bo oleju nie będę wymieniał w serwisie Nissana tylko u znajomego w prywatnym serwisie i muszę olej kupić sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 No niestety nie znam się tak dobrze i zawsze zwracałem uwagę na parametry np.5W30:) Dlatego proszę o pomoc bo oleju nie będę wymieniał w serwisie Nissana tylko u znajomego w prywatnym serwisie i muszę olej kupić sam. w tych tematach jest sporo informacji. osobiście nie kupiłbym tego wynalazku, a np. Motul X-Clean C3, Millers XF Longlife C3, Mobil1 ESP Formula, Statoil LazerWay LL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 (edytowane) nie słyszałem w sumie niczego o Petronas, jaka to produkcja? Podobno produkują też Selenię (Fiat/AR) Koncern jest jak dobrze pamiętam malezyjski. Był głównym sponsorem teamu F1 BMW Suber. Obecnie jest sponsorem teamu F1 Mercedes AMG. Podobno produkty są znane w świecie i dobre. W Europie koncern mniej znany, bo mamy swoje europejskie potężne koncerny "olejowe" i tego się trzymamy . Skoro firma mocno siedzi w F1 musi mieć pewną renomę - tak to już jest w tym sporcie, choć TATA Motors też jest sponsorem - i to Ferrari . Faktycznie robią oleje Selenia. Posiadają zresztą wiele marek takich jak: Syntium, Sprinta, Selenia, Selenia Moto Rider, Urania, Paraflu, Tutela, AmbrA, Akcela i Arbor. Marka Syntium jest linią produktową wytworzoną w oparciu o doświadczenia z F1 (tak przynajmniej twierdzą). Edytowane 2 Marca 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Koncern jest jak dobrze pamiętam malezyjski. Był głównym sponsorem teamu F1 BMW Suber. Obecnie jest sponsorem teamu F1 Mercedes AMG. Podobno produkty są znane w świecie i dobre. W Europie koncern mniej znany, bo mamy swoje europejskie potężne koncerny "olejowe" i tego się trzymamy . Skoro firma mocno siedzi w F1 musi mieć pewną renomę - tak to już jest w tym sporcie, choć TATA Motors też jest sponsorem - i to Ferrari . Faktycznie robią oleje Selenia. Posiadają zresztą wiele marek takich jak: Syntium, Sprinta, Selenia, Selenia Moto Rider, Urania, Paraflu, Tutela, AmbrA, Akcela i Arbor. Marka Syntium jest linią produktową wytworzoną w oparciu o doświadczenia z F1 (tak przynajmniej twierdzą). to wszystko wiem, ale skąd pochodzi olej, gdzie jest rozlewany? wiesz coś? bo nie mogłem znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 to wszystko wiem, ale skąd pochodzi olej, gdzie jest rozlewany? wiesz coś? bo nie mogłem znaleźć Aż tak szczegółowej wiedzy nie mam. Kiedyś widziałem ten olej w Tesco - zatem jest prawie pewne, że to produkt Mede in EU... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 (edytowane) Na 100% mają swoje zakłady w Italii-Petronas Lubricants Italy S.p.A.Zajmują się zarówno produkcją jak i dystrybucją na Europę.Czy tylko tam ,nie wiem. Edytowane 2 Marca 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
at76 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Na przeglądzie wymieniono olej na Shell Helix Ultra 5W40 (CMK Kraków) teraz chcę zmienic na zalecany 5W30 (też Shell). Trzeba "przepłukiwać" silnik nowym olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 (edytowane) Na przeglądzie wymieniono olej na Shell Helix Ultra 5W40 (CMK Kraków) teraz chcę zmienic na zalecany 5W30 (też Shell). Trzeba "przepłukiwać" silnik nowym olejem? co to znaczy przepłukiwać silnik nowym olejem? Chcesz zalać nowy raz, przejechać niewiele, zlać i zalać nowy ponownie? to dobry (drogi) zabieg, ale jeśli silnik miałby znaczny przebieg, i podejrzenie jazdy na kiepskim oleju w tym wypadku jest to totalnie pozbawione sensu. Wystarczy spuścić stary olej 5w40 i zalać nowy 5w30 bez dodatkowych czynności. jeśli płukać (ja płuczę w każdym samochodzie, aczkolwiek to QQ jest młode i nie ma sensu) to mało inwazyjną płukanką, np. Millers, opartą na detergentach, a nie rozpuszczalnikach: http://millersoils.p...?id_product=305 Edytowane 5 Marca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1 Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 na pierwszym przeglądzie serwis wlał shell 10W40 (silnik 1,6 benz) co mnie bardzo zdziwiło - i takim zalewam do dzisiaj. W silniku 2,0 dci zalali 5W30 shell czyli taki jaki był zalany fabrycznie - i taki leją do dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 (edytowane) Zamieszczone ostatnie posty ostatecznie przekonują mnie, że dyskusja nt. rodzaju oleju jest typową dyskusją "o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy". Silniki QQ nie są zbytnio wysilone i rodzaj oleju nie ma wiekszego wpływu na ich trwałość. Wynika to także z mojego wieloletniego doświadczenia z silnikami w różnych samochodach. A najlepiej trzymać się zaleceń Producenta auta i nie filozofować. Edytowane 15 Maja 2012 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 (edytowane) Zamieszczone ostatnie posty ostatecznie przekonują mnie, że dyskusja nt. rodzaju oleju jest typową dyskusją "o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy". Silniki QQ nie są zbytnio wysilone i rodzaj oleju nie ma wiekszego wpływu na ich trwałość. Wynika to także z mojego wieloletniego doświadczenia z silnikami w różnych samochodach. A najlepiej trzymać się zaleceń Producenta auta i nie filozofować. żebyś się nie zdziwił oczywiście nie bronię Ci mieć swojej teorii, ale wpływ oleju nie jest marginalny ściągałeś kiedyś pokrywę zaworów po dużym dystansie na tanich olejach? jaki był największy przebieg Twojego samochodu? trzymając się zaleceń producenta to lać 5w30 i to jak najlepszej jakości (przy akceptowalnej cenie) a5/b5 Edytowane 15 Maja 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 żebyś się nie zdziwił oczywiście nie bronię Ci mieć swojej teorii, ale wpływ oleju nie jest marginalny ściągałeś kiedyś pokrywę zaworów po dużym dystansie na tanich olejach? jaki był największy przebieg Twojego samochodu? trzymając się zaleceń producenta to lać 5w30 i to jak najlepszej jakości (przy akceptowalnej cenie) a5/b5 ...i Motul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 ...i Motul niekoniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 (edytowane) żebyś się nie zdziwił oczywiście nie bronię Ci mieć swojej teorii, ale wpływ oleju nie jest marginalny ściągałeś kiedyś pokrywę zaworów po dużym dystansie na tanich olejach? jaki był największy przebieg Twojego samochodu? trzymając się zaleceń producenta to lać 5w30 i to jak najlepszej jakości (przy akceptowalnej cenie) a5/b5 Właśnie to napisałem w ostatnim zdaniu mojego poprzedniego postu i całkowicie się z Tobą zgadzam, że należy trzymać się zaleceń producenta samochodu.A to, że po zdjęciu pokrywy zaworów widzisz czystą "klawiaturę" świadczy tylko o tym, że olej miał dużo środków myjących ale nic nie mówi jakie parametry smarujące miał olej. A jeżeli chodzi o Motula (i inne markowe oleje) to trzeba mieć gwarancję, że produkt jest oryginalny. Na rynku jest wiele podróbek i nie tylko Motula. Wystarczy poczytać różne fora internetowe. I to jest ważniejsze niż nazwa producenta oleju. Edytowane 16 Maja 2012 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red1980 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 A co myślicie o oleju GULF do QQ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 A co myślicie o oleju GULF do QQ? przeciętne, tanie oleje analizowałem trochę ich kart bo szukałem jakiegoś fajnego a5/b5 nie znalazłem nic ponadprzeciętnego ale cena rozsądna, w wielu warsztatach używają, biorą z beczek, bo tanie są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia96 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 (edytowane) Ostatnia wymiana 11.05.2011 przy przebiegu 118,311 km Olej Shell Helix Ultra Extra 5W/30 Kolejna wymiana 05.2012 przy przebiegu 148311km. Teraz mam 142400km i pytanie czy wymieniac teraz czy czekac do przebiegu 148 tys.km,tylko to troche potrwa,poniewaz robie okolo 12-15 tys.km rocznie. Jak to jest u was jak ktos robi przykladowo 10 tys km to co roku wymienia ? Wiem,ze olej i flitry sa bardzo wazne,no nie tak jak w dieslach,ale wazne ;] Edytowane 28 Maja 2012 przez wisnia96 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Ostatnia wymiana 11.05.2011 przy przebiegu 118,311 km Olej Shell Helix Ultra Extra 5W/30 Kolejna wymiana 05.2012 przy przebiegu 148311km. Teraz mam 142400km i pytanie czy wymieniac teraz czy czekac do przebiegu 148 tys.km,tylko to troche potrwa,poniewaz robie okolo 12-15 tys.km rocznie. Jak to jest u was jak ktos robi przykladowo 10 tys km to co roku wymienia ? Wiem,ze olej i flitry sa bardzo wazne,no nie tak jak w dieslach,ale wazne ;] ...powinieneś olej z filtrem wymienić. Tym bardziej ,że przejechałeś ~25tyś. km na tym oleju a rok minął ! Trzeba zauważyć ,że materiały i części(eksploatacyjne i nie tylko) w samochodzie zużywają się poprzez ich eksploatacje ale i "czas je zżera" dlatego w instrukcjach podany jest też przedział czasowy na nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Ja bym wynieniał po 15 tys km olej i filtry lub po roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia96 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Ja bym wynieniał po 15 tys km olej i filtry lub po roku. Ale w ASO wymieniacie czy u Kazia w garażu;] W Gdansku podali mi 1270 zl,a w Elblągu 983 zł O-o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Ale w ASO wymieniacie czy u Kazia w garażu;] W Gdansku podali mi 1270 zl,a w Elblągu 983 zł O-o to chyba za przegląd, a nie za wymianę oleju samą? zresztą, nawet jak na przegląd to możesz wybrać się ze swoimi częściami a jak nie zależy na pieczątce to sam wymień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1 Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Ale w ASO wymieniacie czy u Kazia w garażu;] W Gdansku podali mi 1270 zl,a w Elblągu 983 zł O-o Miałem miesiac do konca gwarancji i wymienilem olej i filtry u znajomego mechanika. Wynioslo mnie to 230 zł za materiały i 30 za robocizne. W ASO zaplacilbym okolo 800 wiec na miesiac gwarancji moim zdaniem nie ma sensu a wiem ze w serwisach tez nie sa tacy super kolesie i jednemu wymienią olej i filtry drugiemu nie. Oczywiscie nie generalizuje ale za tą cenę to jest bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Ale w ASO wymieniacie czy u Kazia w garażu;] W Gdansku podali mi 1270 zl,a w Elblągu 983 zł O-o W Twoim przypadku samochód jest po gwarancji więc zrób jak Radek 1 a jeśli nie sprawi Ci kłopotu zakup materiałów do wymiany w hurtowni to jedż ze swoim 'towarem" ...nawet do Kazia jeśli Ciebie nie skasuje i mu ufasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorzelniax Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Dokładnie. Wiele osób jeździ na tym oleju - olej syntetyczny Shell Helix Ultra i jakoś nie narzeka. Nie widzę głębszego sensu w wymianie oleju silnikowego z W40 na W30... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.