Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no dalej to mało mówi

 

gdzie info o wskaźniku lepkości, CCS, temperatura płynięcia, zapłonowa, TBN - wtedy by można to porównać do innych olejów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dalej to mało mówi

 

gdzie info o wskaźniku lepkości, CCS, temperatura płynięcia, zapłonowa, TBN - wtedy by można to porównać do innych olejów

 

 

No niestety nie znam się tak dobrze i zawsze zwracałem uwagę na parametry np.5W30:)

Dlatego proszę o pomoc bo oleju nie będę wymieniał w serwisie Nissana tylko u znajomego w prywatnym serwisie i muszę olej kupić sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie znam się tak dobrze i zawsze zwracałem uwagę na parametry np.5W30:)

Dlatego proszę o pomoc bo oleju nie będę wymieniał w serwisie Nissana tylko u znajomego w prywatnym serwisie i muszę olej kupić sam.

 

w tych tematach jest sporo informacji.

osobiście nie kupiłbym tego wynalazku, a np. Motul X-Clean C3, Millers XF Longlife C3, Mobil1 ESP Formula, Statoil LazerWay LL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie słyszałem w sumie niczego o Petronas, jaka to produkcja? Podobno produkują też Selenię (Fiat/AR)

 

Koncern jest jak dobrze pamiętam malezyjski. Był głównym sponsorem teamu F1 BMW Suber. Obecnie jest sponsorem teamu F1 Mercedes AMG. Podobno produkty są znane w świecie i dobre. W Europie koncern mniej znany, bo mamy swoje europejskie potężne koncerny "olejowe" i tego się trzymamy ;). Skoro firma mocno siedzi w F1 musi mieć pewną renomę - tak to już jest w tym sporcie, choć TATA Motors też jest sponsorem - i to Ferrari ;).

 

Faktycznie robią oleje Selenia. Posiadają zresztą wiele marek takich jak: Syntium, Sprinta, Selenia, Selenia Moto Rider, Urania, Paraflu, Tutela, AmbrA, Akcela i Arbor. Marka Syntium jest linią produktową wytworzoną w oparciu o doświadczenia z F1 (tak przynajmniej twierdzą).

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncern jest jak dobrze pamiętam malezyjski. Był głównym sponsorem teamu F1 BMW Suber. Obecnie jest sponsorem teamu F1 Mercedes AMG. Podobno produkty są znane w świecie i dobre. W Europie koncern mniej znany, bo mamy swoje europejskie potężne koncerny "olejowe" i tego się trzymamy ;). Skoro firma mocno siedzi w F1 musi mieć pewną renomę - tak to już jest w tym sporcie, choć TATA Motors też jest sponsorem - i to Ferrari ;).

 

Faktycznie robią oleje Selenia. Posiadają zresztą wiele marek takich jak: Syntium, Sprinta, Selenia, Selenia Moto Rider, Urania, Paraflu, Tutela, AmbrA, Akcela i Arbor. Marka Syntium jest linią produktową wytworzoną w oparciu o doświadczenia z F1 (tak przynajmniej twierdzą).

 

to wszystko wiem, ale skąd pochodzi olej, gdzie jest rozlewany? wiesz coś? bo nie mogłem znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko wiem, ale skąd pochodzi olej, gdzie jest rozlewany? wiesz coś? bo nie mogłem znaleźć

 

Aż tak szczegółowej wiedzy nie mam. Kiedyś widziałem ten olej w Tesco - zatem jest prawie pewne, że to produkt Mede in EU...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% mają swoje zakłady w Italii-Petronas Lubricants Italy S.p.A.Zajmują się zarówno produkcją jak i dystrybucją na Europę.Czy tylko tam ,nie wiem.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przeglądzie wymieniono olej na Shell Helix Ultra 5W40 (CMK Kraków) teraz chcę zmienic na zalecany 5W30 (też Shell). Trzeba "przepłukiwać" silnik nowym olejem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przeglądzie wymieniono olej na Shell Helix Ultra 5W40 (CMK Kraków) teraz chcę zmienic na zalecany 5W30 (też Shell). Trzeba "przepłukiwać" silnik nowym olejem?

 

co to znaczy przepłukiwać silnik nowym olejem? Chcesz zalać nowy raz, przejechać niewiele, zlać i zalać nowy ponownie?

to dobry (drogi) zabieg, ale jeśli silnik miałby znaczny przebieg, i podejrzenie jazdy na kiepskim oleju

 

w tym wypadku jest to totalnie pozbawione sensu. Wystarczy spuścić stary olej 5w40 i zalać nowy 5w30 bez dodatkowych czynności.

 

jeśli płukać (ja płuczę w każdym samochodzie, aczkolwiek to QQ jest młode i nie ma sensu) to mało inwazyjną płukanką, np. Millers, opartą na detergentach, a nie rozpuszczalnikach:

http://millersoils.p...?id_product=305

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

na pierwszym przeglądzie serwis wlał shell 10W40 (silnik 1,6 benz) co mnie bardzo zdziwiło - i takim zalewam do dzisiaj. W silniku 2,0 dci zalali 5W30 shell czyli taki jaki był zalany fabrycznie - i taki leją do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczone ostatnie posty ostatecznie przekonują mnie, że dyskusja nt. rodzaju oleju jest typową dyskusją "o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy". Silniki QQ nie są zbytnio wysilone i rodzaj oleju nie ma wiekszego wpływu na ich trwałość. Wynika to także z mojego wieloletniego doświadczenia z silnikami w różnych samochodach. A najlepiej trzymać się zaleceń Producenta auta i nie filozofować.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczone ostatnie posty ostatecznie przekonują mnie, że dyskusja nt. rodzaju oleju jest typową dyskusją "o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy". Silniki QQ nie są zbytnio wysilone i rodzaj oleju nie ma wiekszego wpływu na ich trwałość. Wynika to także z mojego wieloletniego doświadczenia z silnikami w różnych samochodach. A najlepiej trzymać się zaleceń Producenta auta i nie filozofować.

 

żebyś się nie zdziwił :)

 

oczywiście nie bronię Ci mieć swojej teorii, ale wpływ oleju nie jest marginalny

 

ściągałeś kiedyś pokrywę zaworów po dużym dystansie na tanich olejach?

jaki był największy przebieg Twojego samochodu?

 

trzymając się zaleceń producenta to lać 5w30 i to jak najlepszej jakości (przy akceptowalnej cenie) a5/b5

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żebyś się nie zdziwił :)

 

oczywiście nie bronię Ci mieć swojej teorii, ale wpływ oleju nie jest marginalny

 

ściągałeś kiedyś pokrywę zaworów po dużym dystansie na tanich olejach?

jaki był największy przebieg Twojego samochodu?

 

trzymając się zaleceń producenta to lać 5w30 i to jak najlepszej jakości (przy akceptowalnej cenie) a5/b5

 

...i Motul ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żebyś się nie zdziwił :)

 

oczywiście nie bronię Ci mieć swojej teorii, ale wpływ oleju nie jest marginalny

 

ściągałeś kiedyś pokrywę zaworów po dużym dystansie na tanich olejach?

jaki był największy przebieg Twojego samochodu?

 

trzymając się zaleceń producenta to lać 5w30 i to jak najlepszej jakości (przy akceptowalnej cenie) a5/b5

Właśnie to napisałem w ostatnim zdaniu mojego poprzedniego postu i całkowicie się z Tobą zgadzam, że należy trzymać się zaleceń producenta samochodu.

A to, że po zdjęciu pokrywy zaworów widzisz czystą "klawiaturę" świadczy tylko o tym, że olej miał dużo środków myjących ale nic nie mówi jakie parametry smarujące miał olej.

A jeżeli chodzi o Motula (i inne markowe oleje) to trzeba mieć gwarancję, że produkt jest oryginalny. Na rynku jest wiele podróbek i nie tylko Motula. Wystarczy poczytać różne fora internetowe. I to jest ważniejsze niż nazwa producenta oleju.

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o oleju GULF do QQ?

 

przeciętne, tanie oleje

 

analizowałem trochę ich kart bo szukałem jakiegoś fajnego a5/b5

 

nie znalazłem nic ponadprzeciętnego

 

ale cena rozsądna, w wielu warsztatach używają, biorą z beczek, bo tanie są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnia wymiana 11.05.2011 przy przebiegu 118,311 km

Olej Shell Helix Ultra Extra 5W/30

Kolejna wymiana 05.2012 przy przebiegu 148311km.

 

Teraz mam 142400km i pytanie czy wymieniac teraz czy czekac do przebiegu 148 tys.km,tylko to troche potrwa,poniewaz robie okolo 12-15 tys.km rocznie.

Jak to jest u was jak ktos robi przykladowo 10 tys km to co roku wymienia ?

Wiem,ze olej i flitry sa bardzo wazne,no nie tak jak w dieslach,ale wazne ;]

Edytowane przez wisnia96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia wymiana 11.05.2011 przy przebiegu 118,311 km

Olej Shell Helix Ultra Extra 5W/30

Kolejna wymiana 05.2012 przy przebiegu 148311km.

 

Teraz mam 142400km i pytanie czy wymieniac teraz czy czekac do przebiegu 148 tys.km,tylko to troche potrwa,poniewaz robie okolo 12-15 tys.km rocznie.

Jak to jest u was jak ktos robi przykladowo 10 tys km to co roku wymienia ?

Wiem,ze olej i flitry sa bardzo wazne,no nie tak jak w dieslach,ale wazne ;]

...powinieneś olej z filtrem wymienić. Tym bardziej ,że przejechałeś ~25tyś. km na tym oleju a rok minął ! Trzeba zauważyć ,że materiały i części(eksploatacyjne i nie tylko) w samochodzie zużywają się poprzez ich eksploatacje ale i "czas je zżera" dlatego w instrukcjach podany jest też przedział czasowy na nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wynieniał po 15 tys km olej i filtry lub po roku.

 

Ale w ASO wymieniacie czy u Kazia w garażu;]

W Gdansku podali mi 1270 zl,a w Elblągu 983 zł O-o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w ASO wymieniacie czy u Kazia w garażu;]

W Gdansku podali mi 1270 zl,a w Elblągu 983 zł O-o

 

to chyba za przegląd, a nie za wymianę oleju samą?

 

zresztą, nawet jak na przegląd to możesz wybrać się ze swoimi częściami

 

a jak nie zależy na pieczątce to sam wymień :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w ASO wymieniacie czy u Kazia w garażu;]

W Gdansku podali mi 1270 zl,a w Elblągu 983 zł O-o

 

Miałem miesiac do konca gwarancji i wymienilem olej i filtry u znajomego mechanika. Wynioslo mnie to 230 zł za materiały i 30 za robocizne. W ASO zaplacilbym okolo 800 wiec na miesiac gwarancji moim zdaniem nie ma sensu a wiem ze w serwisach tez nie sa tacy super kolesie i jednemu wymienią olej i filtry drugiemu nie. Oczywiscie nie generalizuje ale za tą cenę to jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w ASO wymieniacie czy u Kazia w garażu;]

W Gdansku podali mi 1270 zl,a w Elblągu 983 zł O-o

W Twoim przypadku samochód jest po gwarancji więc zrób jak Radek 1 a jeśli nie sprawi Ci kłopotu zakup materiałów do wymiany w hurtowni to jedż ze swoim 'towarem" ...nawet do Kazia jeśli Ciebie nie skasuje i mu ufasz :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...