Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do Qashqaia?


Gość Krisbu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Paba, Ty prowokatrze ;) - znowu chcesz pogadać o olejach :).

Swoją drogą Helix`a oceniłbym oczko wyżej. Nie twierdzę, że jest nie wiadomo jaki - ale to dobry olej. Jak słyszę bardzo przeciętny - to raczej na myśl mi przychodzą produkty Orlenu, Lotosa itp. Shell Helix to dobry olej i nikt nie będzie zawiedziony. Owszem, są produkty lepsze - i pewnie Paba zaraz jednym tchem je tu wymieni, ale Shell sprawdzi się w wiekszości przypadków.

 

Wracając do odatnio postawionego pytania. Moim zdaniem nie warto wymieniać 5W40 na 5W30 przed czasem. Zrób to zgodnie z charmonogramem i nie myśl już o tym bo nie ma to sensu. Jak bardzo producenci samochodów manipulują zaleceniami olejów niech posłuży przykad Note i Micry. W obu autkach w wariantach silnikowych 1.4 jest dokładnie ten sam silnik - mowa o starszych Micra`ch. Ale do Micry Nissan zalecał 5W40 a do Note 5W30. Podejrzewam, że wcześniej do Note też zalecał 5W40. Ale coż, czasy się zmieniły, ekologia itp. i teraz zaleca 5W30. Także spokojnie - nie ma co szaleć i wywalać pieniędzy nie potrzebnie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olejem pierwszego wyboru jest jednak 5w30

 

Helix to nie jest olej syntetyczny i poza tym to bardzo przeciętny olej :)

Jeżeli wymieniać olej po przejechanym 5-7kkm, to 5w30, a jeśli masz zamiar „nawinąć” 15kkm bez wymiany oleju, to lepiej 5w40, można10w40.

Pozdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniać olej po przejechanym 5-7kkm, to 5w30, a jeśli masz zamiar „nawinąć” 15kkm bez wymiany oleju, to lepiej 5w40, można10w40.

Pozdr...

 

Sorry, ale moim zdaniem to co napisałeś to nieprawda

 

Silniki benzynowe w tym samochodzie nie potrzebują ekologii, a klasy lepkości 5w30 i normy a5/b5, obojętnie co ile wymieniasz

 

inna sprawa, że przeciętnej klasy hydrokrak puszcza parametry dość szybko, i często nie dojedziesz nawet 15kkm bez istotnej utraty parametrów, dlatego tak wielu ludzi szuka oleju ze sporą dozą estrów/PAO

 

nie twierdzę, że hydrokraking jest zły, ale pewnych "ograniczeń" bazy mineralnej nie sposób przeskoczyć tanim kosztem

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniać olej po przejechanym 5-7kkm, to 5w30, a jeśli masz zamiar „nawinąć” 15kkm bez wymiany oleju, to lepiej 5w40, można10w40.

Pozdr...

Jaki związek ma lepkość oleju z planowanym przebiegiem silnika do wymiany oleju? I dlaczego tylu jest "eksperymentatorów" skoro Producent wyraźnie powiada 5W30? Bez wątpienia jest to wynik wieloletnich badań fabryki (na co poszły spore nakłady) ale "eksperymentatorzy" wiedzą lepiej! Jeżeli chodzi o lepkość oleju to zależy ona przede wszystkim od temperatury zewnętrznej i warunków eksploatacji a nie od planowanego przebiegu Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniać olej po przejechanym 5-7kkm, to 5w30, a jeśli masz zamiar „nawinąć” 15kkm bez wymiany oleju, to lepiej 5w40, można10w40.

Pozdr...

Czyli twierdzisz, że olej 5W30 jest na 5-7kkm?

Ty jako jeden "człowieczek" podważasz zalecenia wielkiego koncernu, który twierdzi, że taki olej jest syntetyczny, low SAPS i ma wymianę co 30kkm?

Trochę to dziwne. W takim razie proponuję wytoczyć sprawę sądową globalną. W razie wygranej zostaniesz miliarderem.

 

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą syntetycznością nie ma co szarżować, bo wałkowaliśmy to już wielokrotnie, że obecnie oleje hydrokrakowane też nazywa się pełnymi syntetykami ;). Nie zmienia to jednak faktu, że Helix Ultra Extra 5W30 to olej low saps, przystosowany do wydłużonych okresów między przeglądowych z aprobatami poważnych producentów wykorzystujących w swoich samochodach takie cykle przeglądowe. Twierdzenie, że to olej na 5-7 kkm, to zwykła dziecinada i tzw. "własna" teoria nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością ;). Dzisiejsze oleje bardzo się zmieniły. To zupełnie inne produkty niż np. 10 lat temu. Operowanie stereotypami z dawnych lat nie ma najmniejszego sensu, bo to już zupełnie inna bajka :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell 5w40, 5w30 to nie jest olej syntetyczny, to wysoko przetworzony olej mineralny

 

do benzyny jest moim zdaniem zbyt ekologiczny i np. ja go nie zaleję, co nie znaczy, że jest zły

 

po 5-7kkm nie utraci swoich właściwości, ale dużo >10kkm bym na nim nie jeździł, hydrokraki szybciej tracą parametry, poszukiwane, droższe oleje z dodatkami PAO/estrów lepiej pracują w większym zakresie temperatur i wolniej się starzeją, hydrokraki przeważnie lepiej wyciszają

 

na żadnym oleju nie jechałbym więcej niż te 15-20 kkm, międzyprzeglądy po 30 kkm to nieporozumienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w50 to do turbodoładowanego silnika, nie pchaj takiego oleju co ciasno spasowanego silnika wolnossącego

 

będzie jeździł, ale to bez sensu

 

5w30 a5/b5, spory wybór tutaj :

 

http://avensis.info/...hp?f=69&t=13043

 

PS Blend-a-med najlepszą pastą do zębów :rofl:

PSS Jazda na tych ekologicznych olejach w benzynie, w mieście na krótkich odcinkach zimą, po przejechaniu ładnych kilku tysiącach kilometrów kończy się np. masłem na korku widocznym namacalnie

PSSS Często wybieram Millersa, nie dlatego, że tam pracuje, a dlatego, że to jeszcze stosunkowo niewielka firma i rozlewa w Anglii, a nie blenduje w Polsce i oszukuje

 

Ostatnio kupiłem New Life 0w40 Mobil1 dla brata, ale na ebayu z de, bo u nas niestety te oleje nie mają takich samych parametrów

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mobil produkuje w najróżniejszych miejscach, dlatego słyszałem, że dobry Mobil nie jest zły, ale można kupić też tego gorszego...

 

ja tam np. nie lubię jak się oszukuje już na etykiecie :)

 

http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/24/46/55/92/2446559253

http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/24/33/76/53/2433765340

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale moim zdaniem to co napisałeś to nieprawda

 

Silniki benzynowe w tym samochodzie nie potrzebują ekologii, a klasy lepkości 5w30 i normy a5/b5, obojętnie co ile wymieniasz

 

inna sprawa, że przeciętnej klasy hydrokrak puszcza parametry dość szybko, i często nie dojedziesz nawet 15kkm bez istotnej utraty parametrów, dlatego tak wielu ludzi szuka oleju ze sporą dozą estrów/PAO

 

nie twierdzę, że hydrokraking jest zły, ale pewnych "ograniczeń" bazy mineralnej nie sposób przeskoczyć tanim kosztem

Olej normy A5 w porównanie A3 obejmuję lepsze normy ekologiczne + oszczędność benzyny + powiększa przebieg między zmianą oleju.(myślę że robi się to, dla reklamy, i wymogów ekologii, ani dla dobra silnika) A3 ma liczbę lepkości większą przy wysokiej temperaturze znaczy się lepiej chroni silnik i przedłużą żywotność, no minus w energooszczędności.

Już wcześniej pisałem nie pamiętam w jakim temacie że po wymianie oleju zawsze zostaje w silniku 20% (mniej więcej 5%) starego oleju i to z pewnością obniża jakość wymienionego oleju również nie powiększa przebieg auta do kolejnej wymiany oleju. Drugie, jeśli nie mamy pewności w dobrej jakości oleju,(co często się zdarza)to po przejechanych 5-7kkm będzie bardziej narażony silnik do zużycia. Nawiedź zakup oleju w sprawdzonym punkcie - też nie radze "nawijać" ponad 10kkm, bo tu wchodzi w grę jakość benzyny,warunki eksploatacji(miasto,trasa,jazda z obciążeniem,klimat...itp.) Są inne przykłady wcześniejszej wymiany oleju...zapraszam podzielić się doświadczeniem (dla tego jesteś my na forum.) Morał „techniczny”: Czym częściej wymiana - dla dobra silnika. Ale bez przesady!!! T.e. W naszym przypadku 5w30. Możno nawinąć i 15kkm i więcej bez wymiany, no tu wchodzi w grę „żywotność silnika”.

Początek jazdy na wymienionym oleju -zapewni zabezpieczenie współpracujący części i najmniejsze zużycie silnika na tym samym oleju, a po 7kkm silnik zużywa się więcej,po 10kkm jeszcze...,po 15kkm... itd. narażamy silnik do podwyższonego zużycia.(bo olej traci swoi parametry)dzięki w.w. przykładam. (wybór należy do nas "kiedy, jaki i za ile")

PS. Są tacy że jeżdżą do 100kkm... potem „sprzedaż”, i nie martwią się sprawami oleju, będą martwić się „kto kupi” od nich auto.

Pozdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Qashqai1.5dci

Koledzy, u mnie w książce serwisowej poprzedni właściciel miał wpisywane w rubrykach przy wymianach oleju tylko olej longlife z wymianą co 30tys. km

Zbliża się wymiana i pytam jaki to olej? 5W30? 5W40?

Mam 1.5dci z 2007r. 106KM

Edytowane przez Qashqai1.5dci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniać co 15kkm i 5w30 a5/b5 jeśli bez dpf, a jeśli z dpf to 5w30 z low-saps c2/c3

 

olej, nawet longlife po 30kkm, dobry żart

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shell 5w40, 5w30 to nie jest olej syntetyczny, to wysoko przetworzony olej mineralny

 

do benzyny jest moim zdaniem zbyt ekologiczny i np. ja go nie zaleję, co nie znaczy, że jest zły

 

po 5-7kkm nie utraci swoich właściwości, ale dużo >10kkm bym na nim nie jeździł, hydrokraki szybciej tracą parametry, poszukiwane, droższe oleje z dodatkami PAO/estrów lepiej pracują w większym zakresie temperatur i wolniej się starzeją, hydrokraki przeważnie lepiej wyciszają

 

na żadnym oleju nie jechałbym więcej niż te 15-20 kkm, międzyprzeglądy po 30 kkm to nieporozumienie

 

A po czym można poznać, że SHELL Ultra Extra 5w30 jest olejem na bazie mineralnej?

www.epc.shell.com/Docs/GSAP_msds_00219217.PDF

Wydaje mi się, że nowy 5w30 jest już "prawdziwie" syntetyczny lub "bardziej" syntetyczny.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pdfie datowanym na 2007 rok czytam

http://tds.helix.web...0_MSDS_N_A0.pdf

 

"Charakterystyka chemiczna: Mieszanina wysoko rafinowanego oleju mineralnego, polialfaolefin

i dodatków. Oleje zastosowane w produkcie zawierają poniżej 3% wag. ekstraktu DMSO,

zgodnie z pomiarem metodą określoną w IP 346 (nota L). "

 

podobnej informacji z nowego pdfu który znalazłeś brak. usunęli prawie całe i tak szczątkowe info o składzie

czytamy tylko :

 

 

Mieszanka silnie uwodornionego gaczu parafinowego,

poliolefin i dodatków

 

super estry niestety szczątkowe ilości

 

 

Alkilowany ester

fenolowy (od 1 do 5%)

 

ani słowa o PAO

 

w tej cenie to hydrokrak i tyle. ma domieszki estrów (1-5%)

w tej cenie co kosztuje to nie może być nic innego jak minerał obrobiony na maksa (hydrokrak)

to dobry olej... ale można o wiele lepiej i nie rażąco drogo :) do 200zł za 5 litrów i już są o wiele ciekawsze oleje , jak ktoś nie potrzebuje 'ogromnych' ilości (vide 2.0dci) to warto rozważyć (i tak warto rozważyć)

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na olejach chyba że jadalnych to tak.

Mam zamiar kupić taki olej do swojego autka MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 5W30. Czy będzie dobry?

Moze jeszcze cos podpowiedzcie co wziąć na pierwszy przegląd z sobą. Jakies filtry ale konkretnie nawet ze wskazaniem na Allegro czy w necie.

 

Z góry dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na olejach chyba że jadalnych to tak.

Mam zamiar kupić taki olej do swojego autka MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 5W30. Czy będzie dobry?

Moze jeszcze cos podpowiedzcie co wziąć na pierwszy przegląd z sobą. Jakies filtry ale konkretnie nawet ze wskazaniem na Allegro czy w necie.

 

Z góry dziekuje.

 

bardzo dobry

 

Motul 8100 Eco-Clean 5W-30

Millers XF LONGLIFE C2 5W-30

Statoil LazerWay C2 5W-30

LIQUI MOLY TOP TEC 4300

VALVOLINE SYNPOWER ENV C2

 

z czystym sumieniem, bierz coś z tego

 

filtr oleju weź z ASO lub Knecht / Mann / Bosch

 

filtr kabiny Filtron / Knecht / Mann / Bosch / Denso / Valeo

 

konkretnych kodów nie podam bo nie wiem jaki silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobry

 

Motul 8100 Eco-Clean 5W-30

Millers XF LONGLIFE C2 5W-30

Statoil LazerWay C2 5W-30

LIQUI MOLY TOP TEC 4300

VALVOLINE SYNPOWER ENV C2

 

z czystym sumieniem, bierz coś z tego

 

filtr oleju weź z ASO lub Knecht / Mann / Bosch

 

filtr kabiny Filtron / Knecht / Mann / Bosch / Denso / Valeo

 

konkretnych kodów nie podam bo nie wiem jaki silnik

 

2 litry benzyna 2011 rok. Czy o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 litry benzyna 2011 rok. Czy o to chodzi?

 

oleju Bosch F 026 407 001/ Knecht OC 195 / Mann W 67/1

 

do tego filtr kabiny

 

Blue Print ADN12511 / Filtron K1255 / Mann CU1936 / Knecht LA 396 / Valeo 715559 / Herth+Buss J1341020

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju Bosch F 026 407 001/ Knecht OC 195 / Mann W 67/1

 

do tego filtr kabiny

 

Blue Print ADN12511 / Filtron K1255 / Mann CU1936 / Knecht LA 396 / Valeo 715559 / Herth+Buss J1341020

 

No i mam komplet. Szybko i sprawnie.

 

Dziekuje kolego za pomoc.

 

Szerokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu

 

warto kupić droższy olej i przede wszystkim tylko w sprawdzonym sklepie / oficjalnego dystrybutora w danym mieście (do sprawdzenia na każdej stronie producenta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu

 

warto kupić droższy olej i przede wszystkim tylko w sprawdzonym sklepie / oficjalnego dystrybutora w danym mieście (do sprawdzenia na każdej stronie producenta)

 

I tak zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pdfie datowanym na 2007 rok czytam

http://tds.helix.web...0_MSDS_N_A0.pdf

 

"Charakterystyka chemiczna: Mieszanina wysoko rafinowanego oleju mineralnego, polialfaolefin

i dodatków. Oleje zastosowane w produkcie zawierają poniżej 3% wag. ekstraktu DMSO,

zgodnie z pomiarem metodą określoną w IP 346 (nota L). "

 

podobnej informacji z nowego pdfu który znalazłeś brak. usunęli prawie całe i tak szczątkowe info o składzie

czytamy tylko :

 

 

Mieszanka silnie uwodornionego gaczu parafinowego,

poliolefin i dodatków

 

super estry niestety szczątkowe ilości

 

 

Alkilowany ester

fenolowy (od 1 do 5%)

 

ani słowa o PAO

 

w tej cenie to hydrokrak i tyle. ma domieszki estrów (1-5%)

w tej cenie co kosztuje to nie może być nic innego jak minerał obrobiony na maksa (hydrokrak)

to dobry olej... ale można o wiele lepiej i nie rażąco drogo :) do 200zł za 5 litrów i już są o wiele ciekawsze oleje , jak ktoś nie potrzebuje 'ogromnych' ilości (vide 2.0dci) to warto rozważyć (i tak warto rozważyć)

Trochę dziwne rozumowanie, że olej SHELL 5w30 rzekomo nie jest syntetyczny, bo 4l są tańsze od 5l innych także nie wiadomo jakich.

Nowa specyfikacja nowych olejów Shell nie mówi jakoby olej Shell Ultra Extra 5w30 byłby robiony na bazie mineralnej.

Starą specyfikację z 2007 roku można obecnie wyrzucić do kosza, a nie cytować na każdym kroku.

Proszę o specyfikację innych cytowanych olejów jakoby syntetycznych.

Na załączonych linkach nie ma żadnej informacji o składzie olejów, więc można sądzić, że producenci chcą ukryć skład i/lub ich oleje są bardziej "mineralne" od Shell 5w30.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już kiedyś, że obecnie jest trend produkcji hydrokraków. Produkcja prawdziwych pełnych syntetyków jest droga i wymaga odpowiedniej aparatury. Hydrokraki są prawie tak samo dobre, do tego tańsze i łatwiejsze w produkcji. Większość z nas myśli stereotypami. Dlaczego olej wyprodukowany na bazie ropy naftowej miałby być gorszy od "syntetycznego", jeżeli jego własności są odpowiednio zmodyfikowane ??? Kiedyś to była różnica, bo ojej mineralny szybciej tracił swoje właściwości - choć wyjściowo zawsze były one dobre. Jeżeli opatentowano proces, który zniwelował tą wadę i poprawił właściwości tych olejów, dlaczego stawiamy je na gorszej pozycji od syntetyków ??? A no właśnie dlatego, że myślimy stereotypami. Dlatego też producenci w dzisiejszych specyfikacjach boją się użyć słowa "baza mineralna", bo wiedzą jak wielu ludzi myśli stereotypami i potraktuje taki olej jak zwykły minerał, choć on już dawno zwykłym minerałem nie jest.

 

Pamiętajcie, że u korzeni smarowania silników zawsze były produkty rafinacji ropy naftowej. To na ich wzór opracowywano oleje syntetyczne, które miały mieć ich właściwości smarne w połączeniu z większą trwałością. A więc były tworzone na ich podobieństwo. Jeżeli znaleziono sposób, aby oleje mineralne otrzymały trwałość osiągalną dla syntetyków, produkcja tych ostatnich po prostu traci sens.

 

Fakt - dzisiejsze nazywnictwo jest nieco mylące. Ale w dalszym ciągu nie pozbawione sensu. Kiedyś oleje mineralne uzyskiwano tylko z rafinacji ropy naftowej. Prosty proces, prosty produkt. Oleje syntetyczne były natomiast pozyskiwane na drodze syntezy chemicznej. Ich nazwa nie pochodzi od "syntetyczny" w sensie "sztuczny", nie mineralny, ale od syntezy chemicznej, do której też używano surowców ropopochodnych, choć nie w sensie bazowym. Do dziś tak też się rozumuje - jak coś jest syntetyczne to nie jest naturalne tylko "wyprodukowane". Konikiem jest fakt, że może być wyprodukowane z naturalnych surowców. Takim fajnym przykładem może być tzw. sztuczny miód. Typowy syntetyczny produkt - ale z naturalnych surowców, choć "solidnie" przerobionych.

 

Dzisiejsze oleje tzw. hydrokrakowane nazywa się też syntetycznymi, bo pomimo tzw. bazy mineralnej, są poddawane wielu złożonym procesom chemicznym - a więc "syntezom". Stopień ich "przerobu" w pewnym sensie zatem daje podstawy do nazywania ich syntetycznymi, bo też to już nie jest prosty mineralny produkt - tylko "wyprodukowany".

 

Do normalnych samochodów, bez wnikania w temat można spokojnie wlewać "dzisiejsze syntetyki", które mogą być olejami HC. Nic się nie stanie a silniki będą działać bez problemów. Szukanie prawdziwych pełnych syntetyków dzisiaj, to zadanie tylko dla prawdziwych pasjonatów - takich jak Ci, którzy zdejmują nakrętki z wentyli w kołach, aby "odciążyć" rower i poprawić balans kół w kolarzówce ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze piszesz , ale PAO/estry (ich dawka , im większa tym lepsza) zdają lepiej egzamin jeśli chodzi o smarowanie w bardzo niskich i bardzo wysokich temperaturach

 

spróbuj znaleźć typowy hydrokrak w olejach wyczynowych

 

zaraz ktoś napisze , że QQ to miejskie auto -tak , ale w 99% jeździ na krótkich miejskich odcinkach , ciągle niedogrzany zimą , producenci dowalają przeglądy 30 kkm i heyah . szczególnie widać to po stanie aut z silnikami TSI sprowadzanymi z zachodu gdzie lubują się w przeglądach kiedy komputer pokaże (lejemy longlife i reszta w d*pie)

 

hydrokrak obojętnie jakby nie był zarąbiście obrobiony nie wytrzyma tyle co mocno dopakowany estrami/PAO konkurent , nieco lepiej wycisza , nieco lepiej myje na ogół , ale to wszystko

 

nie bez powodu te oleje kosztują 200zł za 5 litrów , a nie 89zł czy 120zł , i te , tamte poddawane są działaniom marketingowym , reklamie itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...