paba Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 (edytowane) Trochę dziwne rozumowanie, że olej SHELL 5w30 rzekomo nie jest syntetyczny, bo 4l są tańsze od 5l innych także nie wiadomo jakich. Nowa specyfikacja nowych olejów Shell nie mówi jakoby olej Shell Ultra Extra 5w30 byłby robiony na bazie mineralnej. Starą specyfikację z 2007 roku można obecnie wyrzucić do kosza, a nie cytować na każdym kroku. Proszę o specyfikację innych cytowanych olejów jakoby syntetycznych. Na załączonych linkach nie ma żadnej informacji o składzie olejów, więc można sądzić, że producenci chcą ukryć skład i/lub ich oleje są bardziej "mineralne" od Shell 5w30. próbujesz mnie atakować? ja ciebie nie namawiam lej Helixa, lej cokolwiek , nie mój samochód Helix to minerał , poddany hydrokrakingowi , pobierz próbkę , zawieź do laboratorium np. Blackstone i się dowiesz nie pracuję dla Shella , ani w ogóle w branży moto i nie wiem , czemu ukryli informację w 2011 roku a przede wszystkim Shell jest a3/b4 , do benzynowego QQ potrzeba lekkobieżnego oleju a5/b5 aby był optymalny - bo na oleju do ciężarówek też pojedzie , nie potrzeba eko norm , które obniżają parametry typu TBN , a w zamian dają na nic niepotrzebną "ekologię" PS pierwszego zdania nie rozumiem Szukanie prawdziwych pełnych syntetyków dzisiaj, to zadanie tylko dla prawdziwych pasjonatów - takich jak Ci, którzy zdejmują nakrętki z wentyli w kołach, aby "odciążyć" rower i poprawić balans kół w kolarzówce tak, ale prawdziwych syntetyków dziś już niewiele , pytanie ile tych syntetycznych składników zresztą to tylko domysły , nikt oficjalnie tego nie poda (można się tylko domyślać , które oleje zwolnione są z opłaty akcyzowej, np. Motul seria 300v, 8100) Edytowane 9 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Tak, prawdziwych syntetyków dziś jest już naprawdę nie wiele. Pytanie, czy takie 100% syntetyki jeszcze istnieją - przynajmniej na rynku cywilnym, bo na pewno w sporcie będą jeszcze długo wykorzystywane. Reasumując, nie bójmy się olejów HC. Jeżeli ktoś dodatkowo chce zadbać o swój silnik, zmniejszajmy interwał wymiany - bo dzisiejsze wyśrubowane przebiegi między przeglądowe w warunkach codziennej miejskiej eksploatacji, potrafią dać silnikom w kość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 (edytowane) Tak, prawdziwych syntetyków dziś jest już naprawdę nie wiele. Pytanie, czy takie 100% syntetyki jeszcze istnieją - przynajmniej na rynku cywilnym, bo na pewno w sporcie będą jeszcze długo wykorzystywane. Reasumując, nie bójmy się olejów HC. Jeżeli ktoś dodatkowo chce zadbać o swój silnik, zmniejszajmy interwał wymiany - bo dzisiejsze wyśrubowane przebiegi między przeglądowe w warunkach codziennej miejskiej eksploatacji, potrafią dać silnikom w kość. reasumując bierzemy olej 5w30 , olej lekkiego biegu a5/b5 oraz jeśli jest w domu diesel z dpf to potrzeba low saps do tego czy typowy hydrokrak , czy więcej bazy syntetycznej - estrów/PAO to już kwestia wyboru , rachunek ekonomiczny , itp. pewne natomiast by porównać sobie podstawowe parametry o ile to możliwe (TBN, HTHS, min. temp rozruchu , itp.) i na tej podstawie sobie wymienić olej kupować w sprawdzonych miejscach i skłaniać się ku wymianie co 15kkm lub po roku stosować markowe filtry oleju gdyby ktoś reflektował przygotowaną listę olejów lekkobieżnych odpowiednich do QQ, wrzucam odpowiedni odnośnik : http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=13043 Edytowane 10 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 (edytowane) Nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji o tym, że MOTUL 8100 5w30 C2 nie jest produkowany obecnie na bazie mineralnej. Wiadomo jednak, że MOTUL obecnie już produkuje oleje na bazie mineralnej (informacje od hurtownika). Dodatkowo z listy z linka http://www.motolokal...orem_(twc).html wynika że olej SHELL Ultra Extra 5w30 oraz MOTUL C3 jest wymagany do samochodów NISSAN. MOTUL C2 jest dla PSA, TOYOTY, HONDY, SUBARU. Edytowane 10 Lipca 2012 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji o tym, że MOTUL 8100 5w30 C2 nie jest produkowany obecnie na bazie mineralnej. I nie znajdziesz , ani o Shellu , ani o Motulu , ani o Millersie podstawowych danych nawet z kolei. Z Motula Piotr Pyrka nieoficjalnie podał listę info z forum Subaru. Tekst Piotra Pyrki Bardzo proszę, lista produktów bezakcyzowych, % udziałów baz syntetycznych nie wolno mi podać: 300V High RPM 0W20 3403 19 10 300V Power Racing 5W30 3403 19 10 300V Power 5W40 3403 19 10 300V Chrono 10W40 3403 19 10 300V Competition 15W50 3403 19 10 300V Le Mans 20W60 3403 19 10 8100 Eco-lite 0W-20 3403 19 10 8100 X-lite 0W-30 3403 19 10 8100 X-clean 5W-40 3403 19 10 8100 Eco-clean 5W-30 3403 19 10 8100 Eco-clean + 5W-30 3403 19 10 8100 Eco-nergy 5W-30 3403 19 10 8100 X-cess 5W-40 3403 19 10 6100 Synergie + 10W-40 3403 19 10 6100 Synergie 15W-50 3403 19 10 4100 Turbolight 10W-40 3403 19 10 4100 Power 15W-50 3403 19 10 2100 Power + 10W-40 3403 19 10 Specific 50400 507 00 5W-30 3403 19 10 Specific LL-04 5W-40 3403 19 10 Specific LL A/B 025 5W-30 3403 19 10 Specific 506 01 506 00 503 00 0W-30 3403 19 10 Specific 505 01 - 502 00 - 505 00 5W-40 3403 19 10 Specific MB 229.51 5W-30 3403 19 10 Specific Ford 913B 5W-30 3403 19 10 Gear Competition 75W-140 3403 19 10 Gear 300 75W-90 3403 19 10 Hypo Synt LS 75W-140 3403 19 10 Hypo Synt 75W-90 3403 19 10 Gear Synt TDL 75W90 3403 19 10 Motylgear LD 75W80 3403 19 10 Motylgear 10W-40 3403 19 10 Motylgear 75W-80 3403 19 10 Motylgear 75W-90 3403 19 10 Dexron III 3403 19 10 Multi ATF 3403 19 10 Olej z C3 tak , ale do auta z filtrem cząstek stałych Do benzynowego najlepiej kupować olej bez "ekologii" czyli bez żadnych 'C' , ale korespondowałem z Nissanem (jakbyś poszukał, to byś zauważył) i koniecznie wciskają mi chociaż C2 do benzyny , dlatego polecam do benzyny oleje z C2 , ale gdzie tej ekologii niepotrzebnej jest jak najmniej btw. w przeciwieństwie do np. VAG/Renault Nissan sam w sobie NIE MA własnych norm tak jak np. VW do benzyny VW502.00 do interwału 15kkm/rok, i VW504/507 do Longlife wg. wskazań komputera takie teksty to najwyżej rekomendacje dla Nissana , jak ostatnio Orlen się chwali olejami "do japończyków" , czyli działanie marketingowe nie mające jakiegokolwiek pokrycia z wymaganiami z książek producenta oczywiście można szukać analogii między 2.0dci Renault i ich normami , a 2.0dci pakowanego do Nissana bo to zasadniczo to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Zgodnie z powyższą teorią, czyli zalewaniem minimum ekologii, nalażałoby polecać MOTUL 8100 Eco-clean + C1 5w-30, a nie C2 5w-30 do DPF Nawet do benzyn z 3-drożnym katalizatorem (TWC) Nissan zaleca olej z C3, czyli Shell Ultra Extra 5w-30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 (edytowane) To co? Ja ze swoim MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 5W30 mogę na nim placki smażyć? Własnie go kupiłem Może ta tabela pomoże rozwiać watpliwości ? Motul.pdf Edytowane 10 Lipca 2012 przez Author53 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 (edytowane) To co? Ja ze swoim MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 5W30 mogę na nim placki smażyć? Własnie go kupiłem I nie tylko. Za 200 tys. km. rozbierzemy nasze silniki i porównamy. hihi. Edytowane 10 Lipca 2012 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 (edytowane) To co? Ja ze swoim MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 5W30 mogę na nim placki smażyć? Własnie go kupiłem Może ta tabela pomoże rozwiać watpliwości ? Motul.pdf kupiłeś bardzo dobry olej , o parametrach znacznie lepszych od Shella , i o prawdopodobnie znacznie większej ilości bazy syntetycznej lej i jeździj sam użytkuje taki sam do kolegi wyżej - otwórz instrukcję : czytamy: silniki HR 16 DE oraz MR 20 DE : Oryginalny olej silnikowy Nissan API SL lub SM klasy GF-3 lub GF-4 (norma japońska), ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5 */ciasno spasowane silniki Nissana najlepiej jeżdżą na A5/B5 to mój komentarz/*C2 lub C3 do benzyny "mniejsze zło" , czyli wybieramy C2 dalej skrótowo bo nie chce mi się przepisywać ani skanować : K9K bez (DPF) czyli Euro4 => Acea A1/B1 (podobna norma do A5/B5 więc też lekkobieżny olej)K9K z DPF dla Euro 4 => A1/B1 ale low-saps dla Euro 5=> ACEA C4 low saps M9R bez DPF => 0w40/5w40 ACEA B4 M9R z DPF => ACEA C4 low saps i tyle Edytowane 10 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 (edytowane) kupiłeś bardzo dobry olej , o parametrach znacznie lepszych od Shella , i o prawdopodobnie znacznie większej ilości bazy syntetycznej lej i jeździj sam użytkuje taki sam Tylko trzeba uważać, bo jak w załączonym pliku pdf i ramce na dole, MOTUL 8100 eco-nergy i eco-clean C2 jako oleje A5/B5 nie mogą być stosowane w niektórych typach silników. Edytowane 10 Lipca 2012 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Tylko trzeba uważać, bo jak w załączonym pliku pdf i ramce na dole, MOTUL 8100 eco-nergy i eco-clean C2 jako oleje A5/B5 nie mogą być stosowane w niektórych typach silników. bez obaw, oba z powodzeniem znajdą zastosowanie w benzynowym QQ gdyby nie narzucona przez Nissana norma C2/C3 zalałbym swojego Eco-Nergy 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seqquel Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Potrzebuje rady, W zeszym roku kupiłem QQ 1,5 Dci nadeszła pora na wymianę oleju i teraz taki problem co wlać aby było ok ? poprzedni właściciel jeżdził na Elfie Syntetic (jednak brak informacji o dokładniejszych parametrach) Auto ma przejechane ok 127 tysięcy km, Polecilibyście coś... Jesli miałaby być kontynuacja ELFa to z jakimi parametrami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Potrzebuje rady, W zeszym roku kupiłem QQ 1,5 Dci nadeszła pora na wymianę oleju i teraz taki problem co wlać aby było ok ? poprzedni właściciel jeżdził na Elfie Syntetic (jednak brak informacji o dokładniejszych parametrach) Auto ma przejechane ok 127 tysięcy km, Polecilibyście coś... Jesli miałaby być kontynuacja ELFa to z jakimi parametrami? przecież napisałem jak byk - post #175, nie zauważyłeś? 1.5 dci to kod 9K9 silnika nie napisałeś jaki rocznik - od tego zależy czy ma DPF czy go nie ma, a także czy spełnia Euro4, czy Euro5, a to ważne jeśli jest Euro5+DPF to polecam olej z C4/Renault 0720 (to norma Renault do silnika diesla z DPF) - Millers XF Longlife C4 5w30 , Liqui-Moly TopTec 4400 , lub taniej ELF Solaris DPF bez DPF to polecam Motul Eco-nergy 5w30, a jak tańszy np. ELF Evolution SXR 5w30 ogólnie norma Renault do silnika diesla bez DPF to 0710 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
savoy Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 (edytowane) Witam, właśnie jestem tuż przed 1-szym przeglądem - QQ 1.6 benzyna 14 000km przebiegu - mam prośbę o poradę jaki konkretnie olej zalać do silnika (aktualnie mam wlany Shell Helix Ultra 5w30 - z tego co czytałem powyżej polecany jest jako o lepszych właściwościach Motul 8100 Eco Clean C2 5w30?) oraz jaki olej polecacie do skrzyni biegów (mam od samego początku problemy z jej głośną pracą, wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi a być może pomoże). Dodatkowo myślałem o wymianie filtra kabinowego (jakiś konkretny model godny polecenia?) i nie wiem czy się nie zdecydować na wymianę filtra powietrza... I pytanie z innej beczki (sorki za mały offtop) ale czy inni użytkownicy QQ z tym silnikiem mają wrażenie, że pracuje on dość głośno (szczególnie w okolicach 3000 obr/min) przy obciążeniu typu przyspieszanie, jazda pod górkę? Z góry dziękuję za odpowiedzi Edytowane 13 Lipca 2012 przez savoy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 (edytowane) Witam, właśnie jestem tuż przed 1-szym przeglądem - QQ 1.6 benzyna 14 000km przebiegu - mam prośbę o poradę jaki konkretnie olej zalać do silnika patrz np. post #157, stronę wcześniej, wysłany09 lipiec 2012, 18:31 jaki olej polecacie do skrzyni biegów 75 W 80 specyfikacji GL 4 , np. Fuchsa, Millersa czy Motula , 2 butelki Dodatkowo myślałem o wymianie filtra kabinowego (jakiś konkretny model godny polecenia?) patrz post #159, wysłany 09 lipiec 2012, 19:16, poprzednia strona, cokolwiek z tych, tańszy, lepiej wymienić częściej w dużym mieście niż przywiązać wagę do marki nie wiem czy się nie zdecydować na wymianę filtra powietrza... sam oceń, zdemontuj, oczyść pędzlem i zobacz Edytowane 13 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Paba . Podziwiam Ciebie za wiedzę a jeszcze bardziej za cierpliwość ... Myślę ,że dla wielu jesteś już autorytetem w "tej materii" . Jak wszędzie są i tacy co "myślą " inaczej i też im wolno Ja z wielu rad Twoich korzystam i za to dzięki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 nie ma sprawy, po to jest forum, ktoś coś wie to się wymienia informacjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
savoy Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Dziękuję bardzo za porady - na pewno skorzystam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 zwróćcie uwagę na filtry oleju, ważne żeby był nie gorszy jakościowo niż sam olej różnice niewielkie cenowo, najtańszy zamiennik pewnie z 20zł, a OEM (oryginał z 40-50 max) Knechta, Boscha, Manna, Micro sprawdziłem już w samochodach ładnych paru, a z Filtronem jakiś dłuższy czas temu w Passacie B5 miałem zagwostkę, bo kontrolka gasła bardzo późno, przy następnej wymianie, przy tym samym oleju było już ok, ale zastosowałem Knechta może przypadek, a może nie jak czytam niektóre fora - konstrukcje filtrów różnią się od siebie, materiał filtrujący jest różny - podobno w jakiejś części Filtronów był kłopot z zaworkiem zwrotnym (z bypassem), nie wiem czy to rozwiązali, czy to we wszystkich filtrach tej firmy jest ja jestem do Filtrona nieco zrażony, kiedyś kupowałem ich filtry i nie było kłopotu, teraz wybieram od nich raczej kabinówki czasem - czasem bo cenowo nie są tani Z tanich byłem bardzo zadowolony z Herth&Buss Jakoparts (kabiny, powietrza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piesnababy Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 witam,kupilem qashqai 2.0 dci,w ksiazce serisowej serwis nissana zmienil olej z 5w30 na 10w40 po 100 000 przebiegu,dlaczego? auto kupione w niemczech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 (edytowane) witam,kupilem qashqai 2.0 dci,w ksiazce serisowej serwis nissana zmienil olej z 5w30 na 10w40 po 100 000 przebiegu,dlaczego? auto kupione w niemczech może dlatego, że często serwis nie rozwodzi się na tym tematem i leje co ma pod ręką lub prezentuje "wiedzę", że po 100kkm tylko 10w40, a po 150 czy 200 15w40 pierw jeździj i kontroluj poziom na bagnecie i jeśli nie ma dramatycznych poborów to : do tego silnika olej 5w30 z normą C4/0720 jeśli ma DPF, a jeśli nie ma to olej A3/B4 5w30 lub ewentualnie 5w40 a jeśli są to trzeba się zastanowić, np. nad 5w50 Edytowane 14 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piesnababy Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 dzieki za odpowiedz,jak sprawdzic czy ma dpf,bez dzwonienia do serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 (edytowane) dzieki za odpowiedz,jak sprawdzic czy ma dpf,bez dzwonienia do serwisu szczerze mówiąc to nie wiem, możesz spróbować wysłać mi VIN na priva to sprawdzę w Nissan Fast jeśli wyświetla on takie info masz przedlift czy polift? wydaje mi się, że polifty już miały wszystkie DPF w 2.0dci, ale niech ktoś ogarnięty potwierdzi/zaprzeczy zobacz czy masz na desce kontrolkę dpf Edytowane 14 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piesnababy Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 2007 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 (edytowane) 2007 rok The easiest way to check visually of your qq has DPF is to look under the bonnet, where the air scoop clips onto the slam panel. Just behind that (between the slam panel and the battery) there will be either one or two control units. If you have one small unit (glow control unit) you dont have dpf, if you have two units (the dpf unit is about twice the size and to the left of the glow unit), then you have dpf. czyli zajrzyj pod maskę przy akumulatorze jeśli masz DPF to lej 5w30 low-saps C4/Renault 0720 jeśli nie masz to lej 5w40 ew. 0w40 te oleje będą się dość znacznie różnić dlatego ustal czy masz czy nie masz DPF (popatrz też czy nie masz na desce kontrolki - wygląda jak taki prostokącik z kółkami z prawej strony (wygląda jak dym w komiksach) Edytowane 14 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.