paba Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 (edytowane) http://www.autoflesz...est_piekne.html artykuł z 2007 roku - wydaje się, że DPF był montowany w 2.0 dCi od samego początku. skoro artykuł z 2007 to wszystko jasne chętnie przeczytałbym/posłuchałbym wyjaśnienie stosowania 10w40 bez ekonorm do silnika z DPF i zwyczajnie po kiego grzyba robili zmianę lepkości zatem olej 5w30 ACEA C4/RN0720 instrukcja nie jest jednoznaczna , w jednym miejscu zaleca C3, też możesz taki zalać Liqui-Moly TopTec 4400 5w30 Elf Solaris DPF 5w30 MOTUL SPECIFIC 0720 Carlube Triple R 5w/30 C4 Millers Oil XF Longlife C4 5w30 ew. C3 spokojnie można lać Mobil 1 ESP Formula 5W-30 Motul 8100 X-clean 5W-30 Millers XF Longlife C3 5w30 Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology) Liqui Moly Toptec 4600 5w30 Statoil LazerWay LL 5W30 Edytowane 14 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbodzio Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Może przyłączę się do pytania: Do mojego 1,6 benz. kupiłem do pierwszego przeglądu Castrol EDGE 5W30. Myślę, że będzie ok. Na opakowaniu są zalecenia o różnych modelach, na temat Nissana nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 (edytowane) Może przyłączę się do pytania: Do mojego 1,6 benz. kupiłem do pierwszego przeglądu Castrol EDGE 5W30. Myślę, że będzie ok. Na opakowaniu są zalecenia o różnych modelach, na temat Nissana nic. No i nie będzie bo tak jak już zostało napisane , Nissan nie ma własnej aprobaty olejowej , nie testuje (tzn. na pewno testuje), ale nie nadaje swoich norm. Co nie znaczy, że jakiś producent, np. Orlen nie wypuści oleju "do silników japońskich, do Nissana, Toyoty, itp.". Edge 5w30 to przeciętny olej, tyle, że niesamowicie rozreklamowany. Nada się, ale do silnika benzynowego QQ powinieneś kupić moim zdaniem olej lekkobieżny z ACEA A5/B5 Edytowane 14 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbodzio Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Nada się, ale do silnika benzynowego QQ powinieneś kupić moim zdaniem olej lekkobieżny z ACEA A5/B5 Czy mam rozumieć, że coś może być nie tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piesnababy Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 mam kontrolke ,czyli pdf jest na 100%,ponawiam pytanie po co zmienili olej 5w30 na 10w40? nie wiem jaki teraz wlac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 (edytowane) Czy mam rozumieć, że coś może być nie tak ? będzie ok, ale mogło być lepiej za te pieniądze co wydałeś na następną wymianę kup olej też 5w30, ale ACEA A5/B5 mam kontrolke ,czyli pdf jest na 100%,ponawiam pytanie po co zmienili olej 5w30 na 10w40? nie wiem jaki teraz wlac zapytaj ich 5w30 c4 / rn0720 lub c3 Edytowane 14 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Występuje takie pojęcie jak "resurs silnika", czyli określona przez producenta żywotność (motogodziny) O tym nikt nie upomina i to jest błąd. Nowy silnik do wymiany oleju ma standardowy resurs 250-300 motogodzin (mt.h). t.e. najeździć trasą przy szybkości 100km/h-25kkm (100km/h -30kkm). Znaczy się jazda ponad podanego resursu (250-300 mt.h) na jednym oleju, nie dla dobra silnika. Wyobraźcie sobie, eksploatacja silnika w warunkach: jazda trasą z podporządkowaniem znakom drogowym, miasto (z codzienną jazdą w korkach), jazda na światłach, ciężkie warunki, rozgrzewanie silnika, jakość benzyny,...itd, itp. Bardzo dobrze jeśli uda się najeździć ponad 7kkm na jednym oleju. Pamiętaj cie że podałem przykład nowego silnika z zalanym olejem producenta.(a przy kolejnych wymianach zostaję stary olej) Proszę powiedzieć, za ile godzin da się najeździć w mieście 100km? Dziwnie, dlaczego nikt nie bierze pod uwagę motogodziny. a tylko nawijanie 10,15-30 kkm....na jednym oleju. Jasne, BARDZO ważne jest, dobrze dobrane parametry oleju dla pewnego silnika, jak wskazane w książeczce serwisową Waszego auta. Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 To torchę nie tak. W samochodach nikt nie patrzy na motogodziny. To raczej charakterystyczne dla maszyn i ciągników, które bardzo często procują stojąc - a więc nie generując przebiegu. W samochodach interwał serwisu olejowego określają aż trzy paramery. Pierwszy to przebieg. Normalnie użytkowany samochód "wyrabia" przebieg i po tym czasie należy wymienić olej. Paramter drugi to czas. Jeżeli samochód jeździ głónie w mieście, to raczej nie ma szans, żeby wyrobił przebieg w określonym przez producenta limicie czasowym (najczęściej rok). Zatem nie ma obawy, że będziemy jeździć na jednym oleju przez 2-3 lata bo tylko jeździmy w mieście. Producenci samochodów regulują tą kwestię bardzo precyzyjnie. Na przykład w Note jest powiedziane: co 20 tys km lub raz w roku - w zależności co nastąpi wcześniej. Trzeci parametr - to tzw. szczególnie ciężkie warunki. Producenci przywidzieli użytkowanie samochodu np. tylko w dużej aglomeracji miejskiej, gdzie panują ciągłe korki. Określają to mianem eksploatacji samochodu w szczególnie ciężkich warunkach. Interwały serwisu olejowaego dla takch warunków są zupełnie inne - znacznie krótsze. Wszystkie te "parametry" są w instrukcji obsługi danego samochodu. Nie każdemu chce się pamiętać to wszystko i wielu zapamiętuje jedynie np. co 15 tys. a to błąd. Reasumując, nie ma samochodów, gdzie producent podaje, że olej należy wymieniać co np. 15 tys. i koniec. Tych parametrów zawsze jest conajmniej wspomniane 3. Dlatego nikt nie posługuje się motogodzinami w przypadku samochodów - nie ma takiej potrzeby, bo obecny system przebiegowo-czasowy jest wystarczająco precyzyjny. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 (edytowane) Który olej (do QQ 1.6 benz. po dotarciu) bardziej wyciszy "klekot" silnika, ograniczy spalanie na krótkich odcinkach i który polecacie (mieliście/macie doświadczenie) - proszę możliwie o wskazanie konkretnego: Millers TRIDENT 5w30 LongLife C2/C3 A5/B5 165 zł Millers XF 5w30 C2 LongLife 175 zł Millers XF 5w30 C3 LongLife 175 zł Motul 8100 Eco-Clean C2 5W30 175 zł Shell Ultra Extra 5w30 C2/C3 A3/B4 120 zł Nissanowski 5w30 230 zł Czy to źle, że Millers spełnia API SN/CF zamiast zalecanej normy API SL lub API SM? Edytowane 19 Lipca 2012 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Czy to źle, że Millers spełnia API SN/CF zamiast zalecanej normy API SL lub API SM? dobrze, bo jest to norma nowsza niż SL/SM , aczkolwiek nie ma to znaczenia większego i tym bym się nie kierował http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aTK8HJT7zP4J:www.gulf.pl/pl/wszystko_o_oleju/oznaczenia_i_normy/api.html+&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl Co do oleju to z ww. zalecam Eco-Clean C2, Millers jako drugi wybór jako, że ukrywa niektóre parametry Ultra Extra to przeciętny olej, ani szał, ale się oczywiście nada, jednak niekoniecznie do ciasnego spasowania silnika, gdzie powinnno się wlać olej lekkobieżny a5/b5, który przy okazji ograniczy nieco zużycie paliwa oleju Nissanowskiego nie znam, nie wiem kto im to produkuje, cena duża, idę o zakład, że lepszy od Motula/Millersa nie jest wg. mnie 1/ Eco Clean c2 5w30 2/ XF Longlife c2 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Słyszem opinię, że Millers TRIDENT C2/C3 lepiej się sprawuje niż Millers XF C2 (który wg zapewnień przedstawicieli jest prawdziwie syntetyczny). Zadałem jeszcze raz pytanie a propos oleju, bo z kilku opinii (także z tego forum) wynika, że Shell wycisza silnik, a Motul wręcz przeciwnie (głównie diesele), a także zwiększa spalanie. Niektórzy nawet specjaliści branży powątpiewają, aby Motul był w pełni syntetyczny, przy spełnianych normach. Ale inni wskazują, jakoby właśnie Millers był HC. Wygląda na to, że dzisiaj nie ma nic pewnego. Jednak podgłaśnianie silnika przez Motula może właśnie wskazywać, że jest gęściejszy, czyli bardziej syntetyczny, a Millers czy Shell rzadszy, ale "cichszy". Dlatego chciałem się upewnić, że właściciele benzynowych QQ nie zauważają, aby Motul C2 zmieniał coś na minus w kwestii głośności, czy zużycia paliwa na krótkich dystansach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 20 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 (edytowane) mógłbyś wskazać jakieś źródła tych opinii? Trident jest ok, ale jest pozycjonowany niżej niż XF, jako olej "warsztatowy, dla flot", można się domyślać, że ma mniej bazy syntetycznej, ale tego oczywiście nie wiadomo, co więcej nieznane są choćby takie parametry jak TBN czy HTHS ponieważ producent (Millers) ma taką politykę (dziwną), że ich nie podaje sprawować się będą podobnie, ja bym jednak brał XF, producent klasyfikuje go jako produkt premium Shell może nieco lepiej wyciszać, bo to typowy olej HC, który bazy syntetycznej, umówmy się, prawie nie ma, jest "gruby" (a3/b4), więc wyciszy lepiej niż Motul czy Millers, które mają tej bazy na pewno więcej - ile? nie wiem, bo nikt tego nie poda Niektórzy nawet specjaliści branży powątpiewają, aby Motul był w pełni syntetyczny, przy spełnianych normach. Ale inni wskazują, jakoby właśnie Millers był HC. Żaden olej nie jest w pełni syntetyczny w pełnym rozumieniu tego słowa. Natomiast przepisy w Polsce dają prawo nazywać tym terminem chyba nawet olej z frytek. Całe zdanie jest dla mnie dziwne, co to znaczy? kto tak powiedział? Motul/Millers ma tej syntetycznej bazy np. z 50-60%, a Shell do 10% i proste. De facto żaden z nich nie jest 100% syntetyczny (syntetyczności mogą być bardzo bliskie serie 300 V Motula i np. XFS Millersa 0w20, gdzie to bazy mineralnej jest kilka procent). 99% olejów to blendy. Kwestia proporcji. Co tak jak mówiliśmy nie oznacza, że olej z niewielką domieszką bazy syntetycznej jest okropny i niewłaściwy. Jednak podgłaśnianie silnika przez Motula może właśnie wskazywać, że jest gęściejszy, czyli bardziej syntetyczny, a Millers czy Shell rzadszy, ale "cichszy". to, że silnik jest nieco głośniejszy może wynikać z faktu, że Motul ma więcej PAO/estrów niż Shell czy Millers, ale i tak bardzo wątpię czy rzeczywiście tak będzie miałem w Yarisce wlany Millers XSS 5w30 i teraz mam Motul 8100 Econergy 0w30 i Motul niczego nie pogłośnił Motul c2 nie zmienił niczego w kwestii głośności, a co do zużycia paliwa na krótkich odcinkach to ciężko to stwierdzić gdyż są to bardzo niewielkie różnice, na pewno nie zwiększył bo to typowy olej lekkiego biegu w przeciwieństwie do Shella i najprawdopodobniej Nissanowskiego Edytowane 20 Lipca 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AK47 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 dobrze, bo jest to norma nowsza niż SL/SM , aczkolwiek nie ma to znaczenia większego i tym bym się nie kierował http://webcache.goog...l&ct=clnk&gl=pl Co do oleju to z ww. zalecam Eco-Clean C2, Millers jako drugi wybór jako, że ukrywa niektóre parametry Ultra Extra to przeciętny olej, ani szał, ale się oczywiście nada, jednak niekoniecznie do ciasnego spasowania silnika, gdzie powinnno się wlać olej lekkobieżny a5/b5, który przy okazji ograniczy nieco zużycie paliwa oleju Nissanowskiego nie znam, nie wiem kto im to produkuje, cena duża, idę o zakład, że lepszy od Motula/Millersa nie jest wg. mnie 1/ Eco Clean c2 5w30 2/ XF Longlife c2 5w30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 dobrze, bo jest to norma nowsza niż SL/SM , aczkolwiek nie ma to znaczenia większego i tym bym się nie kierował http://webcache.goog...l&ct=clnk&gl=pl Co do oleju to z ww. zalecam Eco-Clean C2, Millers jako drugi wybór jako, że ukrywa niektóre parametry Ultra Extra to przeciętny olej, ani szał, ale się oczywiście nada, jednak niekoniecznie do ciasnego spasowania silnika, gdzie powinnno się wlać olej lekkobieżny a5/b5, który przy okazji ograniczy nieco zużycie paliwa oleju Nissanowskiego nie znam, nie wiem kto im to produkuje, cena duża, idę o zakład, że lepszy od Motula/Millersa nie jest wg. mnie 1/ Eco Clean c2 5w30 2/ XF Longlife c2 5w30 nowsza norma (SN,SF) nie znaczy że jest lepsza do naszego silnika. Pamiętaj my że przy podanych parametrów A5/B5 olej „30” podczas pracy silnika „normalnej” wytwarza cieńszy film olejowy niż olej o lepkości „40”, sporo silników są skonstruowane pod kątem "rzadkich" olejów i producenci kategorycznie ostrzegają, że stosowanie jakichkolwiek innych (rzadcze)olejów nie wchodzi w grę. Pamiętaj my, że QQ ma silnik wolnossący, a nie turbo benzyna i brak DPF. Ważne co zaleca producent auta (silnika), a nie producent oleju - którzy nie podają parametry oleju w pełności, a to znaczy że są możliwości zaszkodzić naszemu silniku. Producent zaleca do smarowania swojej konstrukcji oleje energooszczędne, myśle że to jest kompromisem wymogania narzuconym przez europejskie normy ekologiczne, niższej emisji CO2, a bezawaryjność chyba w ogóle przestała być pożądaną wartością na rynku motoryzacyjnym...(silnik okres gwarancyjny z pewnością wytrzyma) Morał: w efekcie olej "30" wytwarza mniejsze opory i pozwala zaoszczędzić minimalną ilość paliwa, ale jego wadą jest to, że silnik jest gorzej chroniony przed przeciążeniami niż w przypadku użycia oleju "40". Castrol, Motul, Millers z A5/B5 jest też w normie, ale zauważ, że z tych trzech tylko Castrol posiada ILSAC i to wymaganie masz wpisane w instrukcji do auta i tym powinieneś się kierować. Castrol:http://datasheets.bp...XE-8B5459_0.pdf Motul: http://www.ceneo.pl/9189549s Millers:http://www.millersoi...IFE-C2-5w30.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 (edytowane) nowsza norma (SN,SF) nie znaczy że jest lepsza do naszego silnika. deko brać tę normę jako główny punkt wyboru oleju do samochodu, gdyż norma API (od American Petroleum Institute) znajduje zastosowanie bardziej w USA niż w Europie, gdzie prym wiedzie norma ACEA ciężko też brać pod uwagę tę normę i naklejać etykietę "gorsza/lepsza", masz w każdej instrukcji napisane wymagania jakie stawia producent olejom a, że w Qashqaiu jest ona nieprecyzyjna to już druga sprawa Pamiętaj my że przy podanych parametrów A5/B5 olej „30” podczas pracy silnika „normalnej” wytwarza cieńszy film olejowy niż olej o lepkości „40”, sporo silników są skonstruowane pod kątem "rzadkich" olejów i producenci kategorycznie ostrzegają, że stosowanie jakichkolwiek innych (rzadcze)olejów nie wchodzi w grę. Pamiętaj my, że QQ ma silnik wolnossący, a nie turbo benzyna i brak DPF. olej lekkiego biegu A5/B5 to olej pierwszego wyboru do praktycznie wszystkich japońskich konstrukcji wolnossących, również wyposażonych w v-tec, vvti te silniki są inaczej pasowane niż silniki VAG, do których leje się oleje A3/B4 co do filmu olejowego to nie wszystko zależy od lepkości SAE, powiedziałbym, że wiele zależy od składu takiego oleju, o jakości jego dodatków, zastosowanych formuł, technologii wytwarzania Nissan zaleca olej o lepkości SAE 5w30 jako olej pierwszego wyboru do każdego Qashqaia twojego cytatu niestety nie rozumiem, raz piszesz, że silniki są skonstruowane pod lekkobieżny olej, a potem piszesz, że producent przed nimi ostrzega - mógłbyś to jakoś przetłumaczyć żebym zrozumiał o co właściwie chodzi? poza tym, bardzo dziwnie się wypowiadasz: 1/ zależy jaki Qashqai, niektóre posiadają DPF 2/ dlaczego w innym temacie chcesz zastosować olej typu low-SAPS do silnika pozbawionego filtru cząstek stałych? olej o niskim TBN i HTHS (to się z tym wiąże) piszesz wyżej o ochronie silnika, o cienkim filmie olejowym, a chcesz zastosować low emission technology do najzwyklejszej wolnossącej benzyny japońskiej konstrukcji Ważne co zaleca producent auta (silnika), a nie producent oleju - którzy nie podają parametry oleju w pełności, a to znaczy że są możliwości zaszkodzić naszemu silniku. oczywiście, kluczowym punktem zaczepienia jest to co zaleca producent 1/ od niepodawania niektórych parametrów (mało istotnych z punktu widzenia szarego odbiorcy końcowego, bo rozumiem, że pijesz w tym momencie do firmy Millers) do uszkodzenia, zaszkodzenia silnikowi jest jeszcze daleka droga poza tym producent nie ma wymagań w stosunku do tych informacji, które są przez tego producenta niepodane Producent zaleca do smarowania swojej konstrukcji oleje energooszczędne, myśle że to jest kompromisem wymogania narzuconym przez europejskie normy ekologiczne, niższej emisji CO2, a bezawaryjność chyba w ogóle przestała być pożądaną wartością na rynku motoryzacyjnym...(silnik okres gwarancyjny z pewnością wytrzyma) producent zaleca do swoich konstrukcji oleje energooszczędne na pewno też dlatego, że oszczędzają paliwo, musisz jednak wiedzieć, że wybierając odpowiedni dla siebie olej możesz zbilansować zyski i straty, np. wybierając energooszczędny, lekki olej silnikowi, ale z konwencjonalną zawartością popiołów do ochrony silnika (SAPS) musisz zwrócić uwagę na wiele istotnych faktów, np. liczbę zasadową TBN (szczególnie silniki LPG), minimalną temperaturę rozruchu (istotne zimą, a zimy mamy w tej chwili i takie z np. tygodniową temperaturą po -20'C i mniej), i wiele innych, np. Noack Morał: w efekcie olej "30" wytwarza mniejsze opory i pozwala zaoszczędzić minimalną ilość paliwa, ale jego wadą jest to, że silnik jest gorzej chroniony przed przeciążeniami niż w przypadku użycia oleju "40". raz, że różnica jest niewielka i łatwa do "zniwelowania" przez lepszą zastosowaną technologię, lepsze dodatki i formuły, a dwa Nissan w instrukcji obsługi jasno deklaruje, że to olej SAE 5w30 jest olejem pierwszego wyboru Castrol, Motul, Millers z A5/B5 jest też w normie, ale zauważ, że z tych trzech tylko Castrol posiada ILSAC i to wymaganie masz wpisane w instrukcji do auta i tym powinieneś się kierować. ILSAC to nie jest kluczowa norma, łączy się ściśle z API, jest to norma Australijska żyjemy, mieszkamy w Europie i kluczową sprawą jest norma ACEA ILSAC GF 1 entspricht in etwa API – SH ILSAC GF 2 entspricht in etwa API – SJ ILSAC GF 3 entspricht in etwa API – SL ILSAC GF 4 entspricht in etwa API – SM Edytowane 23 Sierpnia 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 (edytowane) Ja kupiłem Millersa C2 5w30. Według pdf miał być z normą SN, a w rzeczywistości dostałem SM. Pewnie starszy zapas, ale z 2012 roku. Może to i dobrze, że ma normę SM, ale autoryzowany sprzedawca stwierdził, że niekoniecznie olej SM jest inny niż SN, bo jak weszła norma SN, to przetestowali olej pod kątem nowej normy i się okazało, że też spełnia nową normę i taką piszą na nowych opakowaniach. Mobil i Castrol oraz Shell piszą, że ich oleje spełniają A5/B5 i A3/B4. Teoretycznie nie jest to możliwe, bo te normy różnią się HTHC. W praktyce w Nissanie leją Shella 5w30 AV-L, bo jest uniwersalny do benzyny i diesla oraz jest bezpieczny dla silników. Ale jak coś jest do wszystkiego ... Edytowane 22 Sierpnia 2012 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 (edytowane) Paba . Podziwiam Ciebie za wiedzę a jeszcze bardziej za cierpliwość ... Myślę ,że dla wielu jesteś już autorytetem w "tej materii" . Jak wszędzie są i tacy co "myślą " inaczej i też im wolno Ja z wielu rad Twoich korzystam i za to dzięki ! nie ma sprawy, po to jest forum, ktoś coś wie to się wymienia informacjami Skoro tak to ja również zapytam o Twoje zdanie na temat olejów; - Statoil Lazerway C2 5W30 - Mobil 3000 X1 Formula FE 5W30 pod kątem zastosowania do silnika 1,6 benzyna. Oba spełniają wymagania A5/B5 natomiast nie bardzo wiem dlaczego muszą spełniać wymóg C2? Edytowane 22 Sierpnia 2012 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 (edytowane) Skoro tak to ja również zapytam o Twoje zdanie na temat olejów; - Statoil Lazerway C2 5W30 - Mobil 3000 X1 Formula FE 5W30 Oba spełniają wymagania A5/B5. oba będą ok, i jak tak teraz patrzę to z Mobila jedyny rozsądny wybór do benzynowego (jak chcesz wegit koniecznie Mobila to ten zamiast ESP Formula) jest to olej lekkobieżny (HTHS niższe od ESP Formula i 3000 XE), brak info o TBN, temp płynięcia przeciętna olej jest hydrokrakiem, o niewielkiej zawartości bazy syntetycznej podobnie jak Lazerway, parametry bardzo podobne niemniej jeśli by patrzeć na wymagane normy to Mobil odpada bo nie spełnia ani ACEA C2, ani C3, a niestety jak pisałem nie wiedzieć czemu Nissan chce jedną z tych Europejskich norm (regulują nas Europejskie normy), także dla benzyny Szanowny PanieDziękujemy za kontakt z Centrum Obsługi Klienta Nissan. W odpowiedzi na korespondencję elektroniczną z 12 stycznia 2012 r., dotyczącą oleju do samochodu Nissan Qashqai VIN:, poniżej załaczam odpowiedź z Działu Technicznego Nissan Sales CEE Kft. Zgodnie z Instrukcją Obsługi olej powinien spełniać następujące normy: API SL lub SM*1 ILSAC grade GF-3 lub GF4*1 ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5 C2 lub C3 Zalecany olej 5W30 Powyższe dane zostały potwierdzone przez Dział Techniczny Nissan Sales CEE Kft Edytowane 22 Sierpnia 2012 przez paba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 (edytowane) Dziękuję za wyjaśnienia. Edytowane 22 Sierpnia 2012 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 (edytowane) http://statoil.pl/fi...Poland_2009.pdf ten Statoil ma niższą nieco temp. płynięcia, aczkolwiek TBN ze względu na konieczność spełnienia eko normy C2 kuleje i dla Statoila wynosi 7,3 , teoretycznie nowe silniki dokładniej spalają paliwo , ale mamy je w Polsce jakie mamy, a niektórzy mają LPG i to może być mało widzicie, problem tkwi w tym, że oni sobie te normy po przecinku wypisują jak leci i do końca nie wiadomo jak to interpretować, próbowałem kilkakrotnie wyjaśnić, dzwoniłem, słałem maila i zawsze dostawałem to , co jest napisane w instrukcji , nie wiem , czułem się jakby mnie ignorowali , patrzyli jak na jakiegoś nie wiadomo kogo nie napiszą też o a5/b5 jako oleju pierwszego wyboru ze względu na lepszą pompowalność i efektywność smarowania Toyota pisze wprost w publikacjach, że projektuje silniki na HTHS<3,5 czyli oleje lekkiego biegu a1/b1, a5/b5 - a to bardzo podobna filozofia jak konstrukcje Nissanowskie czy Hondowskie Edytowane 22 Sierpnia 2012 przez paba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JjS Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 niemniej jeśli by patrzeć na wymagane normy to Mobil odpada bo nie spełnia ani ACEA C2, ani C3, a niestety jak pisałem nie wiedzieć czemu Nissan chce jedną z tych Europejskich norm (regulują nas Europejskie normy), także dla benzyny A czy nie jest przypadkiem tak, że ma spełniać normy A*/B* LUB C2 lub C3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) A czy nie jest przypadkiem tak, że ma spełniać normy A*/B* LUB C2 lub C3? problem w tym, że nie ma chyba olejów spełniających wyłącznie normę C2 czy C3 to są eko normy, które występują zawsze obok oznaczeń np. A3/B4, A5/B5 czy A1/B1 powinni napisać w ten sposób nie budzący wątpliwości albo przynajmniej kierować dociekliwych klientów do odpowiednich osób, które są w stanie to wyjaśnić Edytowane 23 Sierpnia 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 deko brać tę normę jako główny punkt wyboru oleju do samochodu, gdyż norma API (od American Petroleum Institute) znajduje zastosowanie bardziej w USA niż w Europie, gdzie prym wiedzie norma ACEA ciężko też brać pod uwagę tę normę i naklejać etykietę "gorsza/lepsza", masz w każdej instrukcji napisane wymagania jakie stawia producent olejom a, że w Qashqaiu jest ona nieprecyzyjna to już druga sprawa olej lekkiego biegu A5/B5 to olej pierwszego wyboru do praktycznie wszystkich japońskich konstrukcji wolnossących, również wyposażonych w v-tec, vvti te silniki są inaczej pasowane niż silniki VAG, do których leje się oleje A3/B4 co do filmu olejowego to nie wszystko zależy od lepkości SAE, powiedziałbym, że wiele zależy od składu takiego oleju, o jakości jego dodatków, zastosowanych formuł, technologii wytwarzania Nissan zaleca olej o lepkości SAE 5w30 jako olej pierwszego wyboru do każdego Qashqaia twojego cytatu niestety nie rozumiem, raz piszesz, że silniki są skonstruowane pod lekkobieżny olej, a potem piszesz, że producent przed nimi ostrzega - mógłbyś to jakoś przetłumaczyć żebym zrozumiał o co właściwie chodzi? poza tym, bardzo dziwnie się wypowiadasz: 1/ zależy jaki Qashqai, niektóre posiadają DPF 2/ dlaczego w innym temacie chcesz zastosować olej typu low-SAPS do silnika pozbawionego filtru cząstek stałych? olej o niskim TBN i HTHS (to się z tym wiąże) piszesz wyżej o ochronie silnika, o cienkim filmie olejowym, a chcesz zastosować low emission technology do najzwyklejszej wolnossącej benzyny japońskiej konstrukcji oczywiście, kluczowym punktem zaczepienia jest to co zaleca producent 1/ od niepodawania niektórych parametrów (mało istotnych z punktu widzenia szarego odbiorcy końcowego, bo rozumiem, że pijesz w tym momencie do firmy Millers) do uszkodzenia, zaszkodzenia silnikowi jest jeszcze daleka droga poza tym producent nie ma wymagań w stosunku do tych informacji, które są przez tego producenta niepodane producent zaleca do swoich konstrukcji oleje energooszczędne na pewno też dlatego, że oszczędzają paliwo, musisz jednak wiedzieć, że wybierając odpowiedni dla siebie olej możesz zbilansować zyski i straty, np. wybierając energooszczędny, lekki olej silnikowi, ale z konwencjonalną zawartością popiołów do ochrony silnika (SAPS) musisz zwrócić uwagę na wiele istotnych faktów, np. liczbę zasadową TBN (szczególnie silniki LPG), minimalną temperaturę rozruchu (istotne zimą, a zimy mamy w tej chwili i takie z np. tygodniową temperaturą po -20'C i mniej), i wiele innych, np. Noack raz, że różnica jest niewielka i łatwa do "zniwelowania" przez lepszą zastosowaną technologię, lepsze dodatki i formuły, a dwa Nissan w instrukcji obsługi jasno deklaruje, że to olej SAE 5w30 jest olejem pierwszego wyboru ILSAC to nie jest kluczowa norma, łączy się ściśle z API, jest to norma Australijska żyjemy, mieszkamy w Europie i kluczową sprawą jest norma ACEA ILSAC GF 1 entspricht in etwa API – SH ILSAC GF 2 entspricht in etwa API – SJ ILSAC GF 3 entspricht in etwa API – SL ILSAC GF 4 entspricht in etwa API – SM Mam silnik 1.6 benzyna... „jednak najnowsze trendy w nowoczesnych samochodach to taki sam olej do silników benzynowych i Diesel.”Oleje starszej specyfikacji API: SL/CM - proponuję nissan, twoja rada API: SN/SF- nowsza specyfikacja (w instrukcji nie podają), możliwie nowoczesny olej ma niższą zawartość niektórych składników, co wpływa na obniżenie emisji spalin.... Nigdy nie chciałem zastosować olej low-SAPS ( zgadzam się- oleje starszej specyfikacji (np. API SG) mogą mieć większą liczbę TBN, niż nowoczesne oleje (np. API SM). paba: oczywiście, kluczowym punktem zaczepienia jest to co zaleca producent 1/ od niepodawania niektórych parametrów (mało istotnych z punktu widzenia szarego odbiorcy końcowego, bo rozumiem, że pijesz w tym momencie do firmy Millers) do uszkodzenia, zaszkodzenia silnikowi jest jeszcze daleka droga Zależy od warunków eksploatacji, maniery jazdy, w ciężkich warunkach użyłem by olej A3 od A5 paba: raz, że różnica jest niewielka i łatwa do "zniwelowania" przez lepszą zastosowaną technologię, lepsze dodatki i formuły, a dwa Nissan w instrukcji obsługi jasno deklaruje, że to olej SAE 5w30 jest olejem pierwszego wyboru Olej 5w30 zgadzam się, no ACEA: i A5 i A3 zależe od warunków eksploatacji auta. paba: ILSAC GF 1 entspricht in etwa API – SH ILSAC GF 2 entspricht in etwa API – SJ ILSAC GF 3 entspricht in etwa API – SL ILSAC GF 4 entspricht in etwa API – SM Wczesnie radziłeś API -SN/SF, prawdopodobnie po kolei będzie ILSAC: GF-5....,a tego w insrukcji brak. PS. Sorry, nie poradziłem z citatami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 (edytowane) Mam silnik 1.6 benzyna... tak „jednak najnowsze trendy w nowoczesnych samochodach to taki sam olej do silników benzynowych i Diesel.” co to? bzdura jakaś, kompletnie inne wymagania ma benzyna (kwestia też czy turbodoładowana, czy wolnossąca), diesel i diesel z ekologicznymi urządzeniami (to tak ogólnie) Oleje starszej specyfikacji API: SL/CM - proponuję nissan, twoja rada API: SN/SF- nowsza specyfikacja (w instrukcji nie podają), możliwie nowoczesny olej ma niższą zawartość niektórych składników, co wpływa na obniżenie emisji spalin.... moja rada, to nie patrzenie jak w obrazek na API czy ILSAC (to nie są normy z naszego kontynentu to raz), a dwa - praktycznie się pokrywają co napisałem wyżej możemy jeszcze Jaso wywlec, ale nie ma to sensu, zobacz jak poważają normę ILSAC producenci olejów a merytorycznie to SL/GF-5 to lepsze dodatki anty-zużyciowe, modyfikatory tarcia, lepsze tzw. deposit shieldy przeciw (nagar) Nigdy nie chciałem zastosować olej low-SAPS ( zgadzam się- oleje starszej specyfikacji (np. API SG) mogą mieć większą liczbę TBN, niż nowoczesne oleje (np. API SM). to czemu chcesz stosować ESP Formulę? wpływ na TBN ma przede wszystkim kwestia obecności eko-norm w oleju, to w jakiej jest wykonany technologii - pokazałem wyżej, że spełniający ACEA C2 Statoil ma ten TBN na poziomie 7, podczas gdy ten sam Statoil, np. 5w40 a3/b4 bez eko norm ma TBN >10, a oba są wykonane w konwencjonalnej technologii SAPS tak, oleje wg. starszej specyfikacji przeważnie odznaczały się wyższym parametrem TBN, obecnie uznaje się, tak jak napisałem, że silniki skuteczniej spalają paliwo oraz, że mamy dostęp do paliwa lepszej jakości czy warto stosować oleje ze starym API? nie sądzę, bo masz dostępne oleje wg. najnowszej specyfikacji, które TBN mają na wystarczającym poziomie Zależy od warunków eksploatacji, maniery jazdy, w ciężkich warunkach użyłem by olej A3 od A5 co to za dziwne zdanie? wybór oleju lekkiego biegu a5/b5 nie jest podyktowany warunkami eksploatacyjnymi czy manierami jazdy, tylko projektami silników poza tym, gwarantuję ci, że w Europie nie zerwiesz filmu olejowego w Qashqaiu stosując 5w30 a5/b5 ; te oleje silnikowe producenci zalecają aut dwukrotnie mocniejszych niż Qashqai Olej 5w30 zgadzam się, no ACEA: i A5 i A3 zależe od warunków eksploatacji auta. j/w Wczesnie radziłeś API -SN/SF, prawdopodobnie po kolei będzie ILSAC: GF-5....,a tego w insrukcji brak. wcześniej, to radziłem olej 5w30, a5/b5, koniecznie z tym c2, ale z najwyższym możliwym TBN, o tradycyjnym SAPS, niskiej temperaturze płynięcia, dobrym pakiecie dodatków, wysokim % bazy syntetycznej (PAO/estrów), uznanego producenta nie wyciągam z uporem maniaka norm ze Stanów Zjednoczonych i Kanady, podczas gdy kluczową sprawą jest właściwa interpretacja norm ACEA i zastosowanie przy tych wymaganiach możliwe odpowiednich parametrów w myśl rozwiązań projektantów, z uwzględnieniem klimatu eksploatacji, rodzaju eksploatacji (w tej chwili gro ludzi jeździ z A do B w mieście po kila kilometrów zimą, w korkach i jeździ z niedogrzanym olejem, z masłem pod korkiem), sposobu zasilania auta i jakości tego zasilania, PS. Sorry, nie poradziłem z citatami każdy cytat musisz zawrzeć między znacznimi quote Edytowane 23 Sierpnia 2012 przez paba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Witam Temat bardzo konkretny ale czy ewentualnie można zrobić listę konkretnych najbardziej popularnych olejów spełniających wymagania nissana pod konkretny typ silnika. Ja np jestem w tym temacie laikiem chciałbym kupić olej mam qashqaia 1.6 benzyna ale nie wiem który wybrać mając listę olejów które spełniają wytyczne wybieram ten który mi np odpowiada cenowo lub wg marki. To byłoby ułatwieniem posiadaczy qashqai. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.