Gość Loper Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Wydaje mi się że silnik można zatrzeć na każdym oleju jeżeli się go nie wymienia. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Magnatec strasznie szlamił a jak szlam zatykał sitko smoka to silniki się zacierały Dzisiejsze Castrole Titanium,FST Edge w silniku zachowują się poprawnie, ale ja tam tego oleju nie wleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Loper Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 (edytowane) A ja w Belgii spotkałem się z taką praktyką w ASO Mitsubishi: Olej wymieniasz co 10 kkm a filtr oleju za następne 10 kkm potem znowu za 10 olej I za kolejne 10 filtr. Ile jest warty filtr po przepuszczeniu starego oleju ,a ile ojej przepuszczony przez nowy filtr? Jednym słowem zawsze w silniku masz syf. Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez Sky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Filtrowa tragedia bo nowy olej przepala się już po 3000 a co dopiero 10000 !! Ja zmieniam olej jak tylko usłyszę głośniejszą pracę mej klawiatury ,i filtr całe 18zł Mann Filter . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Loper Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 To podobnie jak ja Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-BOSS- Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) W ASO Bydgoszcz/Osielsko (Yamma) od początku/zakupu leją 10W40 (2.0 benzyna). Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez -BOSS- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Ciekawe czy do swoich prywatnych samochodów też leją 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Witam, Mój przed zakupem był serwisowany w jednym z warszawskich serwisów i też od początku miał lany 10W40. Ja też zalałem takim i wszystko jest OK. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Przecie to ulep nie olej, latem jako tako w starszych konstrukcjach ,ale zimą kiler klawiatur .Leją bo taniej im wychodzi w kosztach serwisowych.Do HR16DE nie można lać 10W tylko 5W bo konstrukcja na wąskich kanałach olejowych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Edwardzie , ale w tutejszym salonie jak zapytałem jakim olejem zaleją mi silnik HR16DE to też powiedzieli że 10W40 więc to Nissan zaleca taki typ oleju . Ja na początku zalałem 5W30 , ale po lekturze kilku źródeł doszedłem do wniosku że zaaplikuje tym razem 5W40 z militeciem . Ponoć ten półsyntetyk 10W40 lepiej współpracuje z łańcuchem rozrządu , ale ten problem miały Qq z pierwszej serii przed FL . Słyszałem (na własne ucho ) że na półsyntetyku silnik był odrobinę cichszy , tyle że kolega myślał ostatnio iż podjechałem elektrycznym bo zaskoczyłem go od tyłu , głupio to zabrzmiało ale wiecie o co chodzi generalnie do wszystkich swoich aut leję pełne syntetyki 5WXX , raz tylko zalałem Castrola 0W30 do starego japończyka i po 10K km wymieniałem popychacze bo przestały trzymać ciśnienie . W sumie 50€ za butelkę 5L syntetyka , a 35€ półsyntetyka to niewielka różnica ..... Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez Fergul11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 10W40 jest do starszych jednostek silnikowych!, jak ktoś daje sobie wlewać w serwisie do konstrukcji na 5W ulepa 10W to jego osobista sprawa Fergul silnik ciszej ci pracował bo został ulepiony Serwisy przemilczę temat lania ich oleju z ich tabel bo oni podlali by też do Elektrycznego LEAFa 10W40 na zwoje aby szybciej prąd przewodził . Fergul NISSAN do tej jednostki zaleca lanie 5W30 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam, Czyli co? Jeśli serwis nissana przez 5 lat zalewał 10W40, auto przejechało 140kkm, to ja mam raptem przejść na 5W30? Pozdrawiam. Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez bhtom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Zmienia się ale w drugą stronę w zależności od przebiegu Jestem ciekaw jak pracuję ten twój HR16DE po 5 latach na 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picad Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 W motorze MR20DE zalewam MOBIL SUPER 3000 5W30. Spełnia wszystkie normy zalecane przez Nissana. Zero dolewek od wymiany do wymiany. Na razie jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macabro Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Witam serdecznie, Qashqai 2,0 benzyna MR20DE EURO 5. Ja zalałem Shell helix ultra ect c3 5W30 i do tej pory nikt mi nie odpowiedział czy wybrałem dobrze ETC C3 jest do diesli z dpf i benzyn z trójdrożnym katem. Co sądzicie o oleju którym mi zalali ? Czy jest odpowiedni ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Loper Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 @macabro co ile wimieniasz olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Następnym razem wlewaj bez tych debilizmów ECT C3 C2 kupuj zwykły 5W30 do benzyny Silnika nie popsuje ,ale zlej szybciej tak przy 8000-9000 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam serdecznie, Qashqai 2,0 benzyna MR20DE EURO 5. Ja zalałem Shell helix ultra ect c3 5W30 i do tej pory nikt mi nie odpowiedział czy wybrałem dobrze ETC C3 jest do diesli z dpf i benzyn z trójdrożnym katem. Co sądzicie o oleju którym mi zalali ? Czy jest odpowiedni ? Pozdrawiam Wybrałeś dobrze (co wcale nie znaczy że najlepiej). P.S. Celowo napisałem ten post, żeby zobaczyć reakcję kol. Edek01. Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Zobaczyłeś i co? ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) Jednak nie zobaczyłem. A nadziwić się nie mogę, że zagorzały, wieloletni, zwolennik oleju Mobil1 10w/50 dzisiaj uważa, że olej 10W/40 to "ulep" i poleca 5W/30. Natomiast co do "debilizmów" to uważam, że do QQ najodpowiedniejszy jest, wg ACEA, olej A5/B5 C2 (zgodnie zresztą z instrukcją obsługi). Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Olej ma być zmieniany,byle nie po frytkach :-) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Yan_2007 ależ oczywiście że lałem od 1995r do 2015r do wszystkich silników Mobil1 5W50 a nie 10W50 bo był super miał jakość Mobil1 ma w doooopie Polskę a takim sposobem ja teraz mam go w Dooo , ostatnio zalałem 5W50 i po 4000 km szklanki zaczęły klepać Przeszedłem na 5W30 Elf Evolution 900 SXR nie żałuję wyboru- silnik cyka pięknie zrobił się żwawszy, spalanie kapkę spadło a stan oleju trzymam do MAX Yan_2007 ja nigdy nie lałem 15W 10W ja piątkę z przodu bardzo lubię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 No i tak trzymać. 900 SXR ma oznaczenie ACEA A5/B5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zadaniel Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) A do 1.6 po FL Elf Evolution Full-tech FE 5W30 będzie odpowiedni? Taki miałem zalany przez serwis po poprzednim właścicielu i takim też zalałem. Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez zadaniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 (edytowane) Olej Elf Evolution FE 5W/30 (dawniej Solaris) jest zasadniczo przeznaczony do silników Diesla. Nie jest to duży błąd ale proponuję przy następnej wymianie przejść np. na olej stosowany przez kol. Edek01 czyli ELF 900 SRX. Edytowane 11 Sierpnia 2016 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.