paba Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Mimo to zainteresuję się tym jutro(i tak bede tankował)Co do Motula,to zapewniam Cię na 100% że w Niemczech kupawałem w tamtym roku znajomemu i tez miał nalepkę dwuwarstwową.oryginał MADE IN FRANCE być może, i tak prawdy dowiesz się tylko wtedy, gdy oddasz olej do Motula, oni zechcą go sprawdzić i poinformować czy fake, czy niekoniecznie mówię, pewne przesłanki zawsze są - sklep stodoła, brak rachunku za zakup, arogancja i piana w ustach na wygodne i niewygodne pytania - takie zachowania widujemy, a nie każdemu zapala się wtedy czerwona lampka na allegro komentarz pozytywny wystawiany jest jak tylko listonosz/kurier przywiezie olej. poczekajmy do zalania... ja kupuję tylko w oficjalnej hurtowni typu Intercars, Autoland, Fota lub po wyszukaniu info o dystrybutorach danej firmy na moje województwo lub na stacji benzynowej lub w... SUPERMARKECIE... tak, tylko uważać na datę produkcji, bo droższe oleje nie są produktami często kupowanymi. entuzjaści kupują w sklepach moto, właściciele stosunkowo nowych aut kupują w ASO, u mechanika, a gro nabywców to ci, którzy kupują minerała 15w40 lotos do lanosa (nic do nich nie mam jakby co ) w efekcie stoi sobie taki Mobil1 Peak Life 5w50 w Carrefour Gdańsk z datą produkcji 2009, niby ważny, ale wolałbym kupić coś nowszego akurat firma w której zrobiłem zakupy miała certa na Millersa, ale skoro mieli certa na Millera to uznałem, że Motul też będzie ok, i kupiłem, i fake na podstawie info z netu to nie jest raz jeszcze napiszę, bo umknęło bardzo dobre i niepodrabiane praktycznie oleje sprzedaje na stacjach (i nie tylko) Statoil http://statoil.pl/files/Statoil_Lubricants_Products_Poland_2009.pdf Edytowane 23 Lutego 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Nie watpię. P.s.U sąsiadów z za miedzy ,tez kupuję w marketach Edytowane 23 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) też bym wolał kupić u zachodnich sąsiadów, ale mam daleko, czasem rodzina jedzie to przywiezie generalnie chemię Niemcy mają bardzo dobrą, świetne smary Wurtha, które uwielbiam (stosować, nie jeść), nawet środki do usuwania pozostałości po emblematach - niczym nie mogłem usunąć 12 letnich śladów w Yarisie po tym, dopiero preparat Sonaxa, a nie żadne benzyny, nafty, itp. (nie miałem możliwości podgrzania) co do Motula, to reakcja na podróby, nie wiem czy było, jak było to usunę foto, co by bez sensu nie dublować Edytowane 23 Lutego 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Jeśli chodzi o Wurtha,To maja najlepsze smarowidła różnej maści w sprayu (jak dla mnie)Do kupienia w castoramach.(smar alu czy miedź,teflony i.t.p-miodzio)Sonaxa używam od 10lat-tyle komentarza.Jedyne rozczarowanie-sztyft do uszczelek-twardy jak skała.Wurtha silik o niebo lepszy.Płyn do alu drogi i cholernie skuteczny Edytowane 23 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wegit Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Każdy silnik pracujący nawet w ekstremalnie niskiej temperaturze, prędzej czy później rozgrzeje się do swojej temperatury pracy - czyli w przybliżeniu ok 90 stopni C. Mowa o rozróchu silnika i pierwsej liczbie oleju, proszę nie mieszać pracujący silnik z rozruchem w ekstremalnie niskiej temperaturze. Pracujący silnik rozgrzewa się +X°C i wtedy określa parametr oleju druga liczba i to jest pewniak. Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Jeśli chodzi o Wurtha,To maja najlepsze smarowidła różnej maści w sprayu (jak dla mnie)Do kupienia w castoramach.(smar alu czy miedź,teflony i.t.p-miodzio)Sonaxa używam od 10lat-tyle komentarza.Jedyne rozczarowanie-sztyft do uszczelek-twardy jak skała.Wurtha silik o niebo lepszy.Płyn do alu drogi i cholernie skuteczny silikon Wurtha potwierdzam, jest nie do pobicia a w ogóle ja nie mogę chodzić do tych budowlanych marketów, bo za każdym razem bym tam całą kasę zostawił chodzę między tymi pułkami jak w transie, tyle fajnych rzeczy jest w olejowym też chyba z godzinę siedziałem Edytowane 23 Lutego 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 (edytowane) Mowa o rozróchu silnika i pierwsej liczbie oleju, proszę nie mieszać pracujący silnik z rozruchem w ekstremalnie niskiej temperaturze. Pracujący silnik rozgrzewa się +X°C i wtedy określa parametr oleju druga liczba i to jest pewniak. Pozdr... Niestety nie - druga liczba jest liczbą letnią. W olejach całorocznych które mamy na naszym rynku używa się dwóch liczb i to sprawia, że nie do końca rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi. Same liczby - zimowa i letnia są osobnymi parametrami i nie mają ze sobą nic wspólnego. I dajmy już temu spokój. Jeżeli tak rozumujesz jak piszesz i uważasz, że to dobre myślenie, to nie moją misją jest wyprowadzenie Cię z tego przekonania . Edytowane 23 Lutego 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemek_mil Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Witam Panowie, czytam te nasze wszystkie posty o olejach i ...zgłupiałem. Mam silnik 1.5dCi, QQ z 2009 bez DPF i według instrukcji olej ma być 5W30 ACEA A1/B1. Jak korzystam z wyszukiwarki LOTOSA to wychodzi olej jak do forda Qazar F 5W30. Natomias Shell Helix Ultra Extra to 5W30 A3/B4 C2/C3. A w przytoczonej na forum "Oil Brochure 2009" dla 5W30 jest ACEA C3 (dla autek z DPF - bez DPF nic nie ma dla 5W30) I jak tu się nie pogubić ? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 (edytowane) weź a5/b5 z c2, albo nawet lepiej bez c2 jeśli twój silnik w instrukcji nie wymaga występowania aprobaty c2 lub c3 (nie masz DPF) Edytowane 24 Lutego 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Masz samochodzik z wyższej półki, olejku pewnie Ci nie bierze i chcesz sie bawić w jakieś lotosy???? Zainwestuj tradycyjnie z zaleceniami - tak jak w silnik japoński, tzn. ELF-a SXR 5/30, tym bardziej że masz z turbo. Teraz w marketach SELGROS, na ten olej jest promocja!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenka Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 qq jest z wyzszej polki ? nie przesadzajmy,, zwykly miejski killer,, ma swoj urok, ale to normalny kompakt, nie zaden pojazd z wyzszej polki ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Masz samochodzik z wyższej półki, olejku pewnie Ci nie bierze i chcesz sie bawić w jakieś lotosy???? Zainwestuj tradycyjnie z zaleceniami - tak jak w silnik japoński, tzn. ELF-a SXR 5/30, tym bardziej że masz z turbo. Teraz w marketach SELGROS, na ten olej jest promocja!!!! nie chciałbym Ci niczego sugerować, ale w/w ELF jest lany najprawdopodobniej w Polsce, i... kupowany od Lotosa (dodatki ELF) nie mam linków na poparcie, bo nikt się do tego nie przyzna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 qq jest z wyzszej polki ? nie przesadzajmy,, zwykly miejski killer,, ma swoj urok, ale to normalny kompakt, nie zaden pojazd z wyzszej polki ,, Miałem na myśli oczywiście cenę, np. do mojego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 nie chciałbym Ci niczego sugerować, ale w/w ELF jest lany najprawdopodobniej w Polsce, i... kupowany od Lotosa (dodatki ELF) nie mam linków na poparcie, bo nikt się do tego nie przyzna Ale popadajmy w skrajną przesadę. Jeżeli nawet, to przecież to nic nie znaczy. Jeżeli olej spełnia wymagania jakościowe Elfa i firma Elf się pod nim podpisuje (i bierze odpowiedzialność) to pewnie olej jest ok. Bo idąc tym tropem, ciężko będzie gdziekolwiek kupić olej - bo ten jest nalewany tam a ten produkowany tu itp... To w takim razie Petronas ?? Wiele osób go sobie chwali . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 (edytowane) ja nie piszę, że nie jest ok tylko zwracam uwagę, że kolega "jedzie" na Lotos, a bierze ELF za olej premium, i to z tym się nie zgadzam poza tym SXR Evo nie spełnia ani C2 ani C3, a Nissan kazał mi zalać olej spełniający jedną z tych norm do benzyny także (brak logiki, ale takie ma stanowisko) nie słyszałem w sumie niczego o Petronas, jaka to produkcja? Podobno produkują też Selenię (Fiat/AR) Edytowane 25 Lutego 2012 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenka Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 nie słyszałem w sumie niczego o Petronas, jaka to produkcja? Podobno produkują też Selenię (Fiat/AR) .. Mam ten olej od pewnego czasu, ale w innym samochodzie (A8) .. wczesniej Castrol Edge.. naprawde pozytywna zmiana.. ta najbardziej wymierna to fakt, iz silnik nie bierze w ogole oleju, gdzie wczesniej od wymiany do wymiany dolewalem nawet do 3 litrow,.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 (edytowane) Z Castrolem było i jest różnie. Od 2009r zniknął z oficjalnej grupy olejów dedykowanych do silników VW... Natomiast, co do ELF-a, to na tej "firmie" jeżdżę już 14 lat i jakoś się nie zawiodłem. Na temat tych olejów, to można dyskutować, tak jak, o oponach, akumulatorach, tarczach, klockach itd., itp. Co osoba, to opinia. A ja stosuje sie do 10 przykazań i to mi wystarczy.. Jedno z 10 przykazań dieslowskich...... Przykazanie 4...... 4) pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka, niźli w dieslu twoim, malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. Edytowane 25 Lutego 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Z Castrolem było i jest różnie. Od 2009r zniknął z oficjalnej grupy olejów dedykowanych do silników VW... Natomiast, co do ELF-a, to na tej "firmie" jeżdżę już 14 lat i jakoś się nie zawiodłem. Na temat tych olejów, to można dyskutować, tak jak, o oponach, akumulatorach, tarczach, klockach itd., itp. Co osoba, to opinia. A ja stosuje sie do 10 przykazań i to mi wystarczy.. Jedno z 10 przykazań dieslowskich...... Przykazanie 4...... 4) pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka, niźli w dieslu twoim, malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie, bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. - Amen ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 (edytowane) weź a5/b5 z c2, albo nawet lepiej bez c2 jeśli twój silnik w instrukcji nie wymaga występowania aprobaty c2 lub c3 (nie masz DPF) Ja ma mten sam silnik tez bez DPF i instrukcja mówi wyraźnie, C3 WYMAGANE(2007r)QQ znajomego analogicznie (2008r)również C3 Edytowane 25 Lutego 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Ja ma mten sam silnik tez bez DPF i instrukcja mówi wyraźnie, C3 WYMAGANE(2007r)QQ znajomego analogicznie (2008r)również C3 no i bzdura, że wymagają, ale w sumie tego się spodziewałem jak wymagają tego też w benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 (edytowane) No nie rozumiem jałowej dyskusji. jest instrukcja, można olej dobrac. Jest doświadczenie tez się moożna na nim skupić, A co DPF. No jest i to nawet w dwóch rodzjach , na razie dopalamy z olejem LOW SAP czyli DPF. C4, ESP itp. lub płynem jak ma to miejsce w autach francuskich i niestety w niektórym Nissanie. Markowy olej, z pewnego zródła sprosta waszym silnikom. Edytowane 25 Lutego 2012 przez glo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 (edytowane) cd jałowej dyskusji (na złość koledze glo) fajny filmik dostałem od kolegi, tak jak i on chciałbym zobaczyć 10w60 zimą polecam od 2:20 part1 http://www.youtube.com/watch?v=OWiQyR7PWII http://www.youtube.com/watch?v=ETKECO86VS4 Edytowane 28 Lutego 2012 przez paba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek.n Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Jaki olej lejecie do 2.0 dci? Przejechałem służbowym combo 1.7di ok 150000km na Panolinie i od wymiany do wymiany nie dolałem ani mililitra choć autko miało już prawie 250000km. Teraz zastanawiam się czy nalać go do Qashqaia! Co o tym sądzicie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 moja opinia 1) to, że oleju nie ubywa, nie jest to dla mnie żadna rekomendacją 2) marka egzotyczna jak dla mnie, nie mają w ofercie 5w30 a5/b5 3) strona internetowa, na której brak kart charakterystyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek.n Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Wydaje mi się żę te poniższe mają dobre parametry. PANOLIN AVANIS C1 5W/30 Syntetyczny http://www.panolin.pl/up_images/ http://www.panolin.pl/up_images/ Syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy typu „Low SAPS” do silników benzynowych i Diesla. Posiada bardzo niską zawartość popiołów siarczanowych, fosforu i siarki. Efektywnie chroni systemy oczyszczania spalin z filtrami cząstek stałych (DPF) Gwarantuje pewne smarowanie zarówno w ekstremalnie niskich jak i wysokich temperaturach Zastosowanie: Jako olej silnikowy przeznaczony specjalnie do najnowszych modeli samochodów Ford, Jaguar i Mazda, benzynowych i Diesla. Jako całoroczny olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla ( z i bez filtrów cząstek stałych – DPF), gdzie wymagane jest spełnienie standardów ACEA A5/B5, C1 Normy, specyfikacje, dopuszczenia: ACEA A5/B5, C1 Mazda JASO DL-l Ford WSS-M2C934-A Ford WSS-M2C913-B Kategoria: Oleje silnikowe do samochodów osobowych i dostawczych Rodzaj: Syntetyczny PANOLIN AVANIS C3 5W/30 Syntetyczny http://www.panolin.pl/up_images/ http://www.panolin.pl/up_images/ Lekkobieżny, syntetyczny olej silnikowy typu „Low SAPS”, przeznaczony do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych i Diesla wyposażonych w systemy recyrkulacji spalin i filtry cząstek stałych. Zastosowanie: Jako olej całoroczny do silników benzynowych i Diesla w samochodach osobowych z i bez systemów recyrkulacji spalin i filtrów cząstek stałych Specjalnie zalecany do nowoczesnych samochodów osobowych Mercedes z silnikami Diesla, wyposażonych w filtry cząstek stałych, gdzie wymagany jest olej spelniający dopuszczenia MB 229.51 Normy, specyfikacje, dopuszczenia: ACEA A3/B4,C3 API SL/CF VW 502.00 505.00 505.01 Kategoria: Oleje silnikowe do samochodów osobowych i dostawczych Rodzaj: Syntetyczny Dopuszczenia producentów maszyn: Mecedes-Benz 229.51 BMW Longlife - 04 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.