JACEK1952 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) Pierwszą żarówkę w ALMERZE N15(japońska)wymieniłem po,,,89tyś.km po 5 latach.Też był to Osram Gold.Akumulator bez dotykania trzymał 10lat(panasonic)w Tidzie mam H4 i 38000 przebiegu a żarówki wymieniłem już 3.w micrze K12 problem był podobny ale zmiana na longlife pomogła jak na razie ponad rok od wymiany i świecą. Tak,ale dawniej wszystkie lampy miały szklane szyby i blaszane odbłyśniki ,które dobrze odbieraly ciepło, a teraz tworzywo-szkoda gadać.Almera N15 to był ostatni prawdziwy Japończyk!Też nie wiedziałem co to wymiana żarówek. Teraz w QQ mam Xenony i na razie 1,5 roku spokój.Natomiast w innych eksploatowanych autach ten sam problem .W Oplu Merivie co 3 miechy zdarta skóra na rękach.Kiedyś za komuny na studiach uczono mnie, że możliwość bezproblemowej obsługi to jeden z kanonów prawidłowego konstruowania wyrobu. Widocznie dla kapitalizmu to herezja. pozdrawiam Jacek Edytowane 17 Stycznia 2011 przez JACEK1952 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 (edytowane) możliwość bezproblemowej obsługi Zapomniano o takim ważnym pojęciu jak ergonomia. I niestety zdarzają się niedouczeni projektanci bez wyobraźni działający pod presją czasu i wydajności. Edytowane 17 Stycznia 2011 przez sceptyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Zapomniano o takim ważnym pojęciu jak ergonomia. I niestety zdarzają się niedouczeni projektanci bez wyobraźni działający pod presją czasu i wydajności. do niedawna jeździłem hondą civic sedan(aktualny model)tam to dopiero zapomnieli o ergonomi(demontaż zderzaka i nadkoli by wymienić żarówkę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Kiedyś za komuny na studiach uczono mnie, że możliwość bezproblemowej obsługi to jeden z kanonów prawidłowego konstruowania wyrobu. Widocznie dla kapitalizmu to herezja. Niestety herezja. Bo jak coś można zrobić samemu, to nikt inny na tym nie zarobi. A jak nie można albo jest to trudne - to owszem (np. serwis). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Niestety herezja. Bo jak coś można zrobić samemu, to nikt inny na tym nie zarobi. A jak nie można albo jest to trudne - to owszem (np. serwis). I o to chodzi do serwisu !!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 I o to chodzi do serwisu !!!!!!!! ale serwisom też czasami trudno! Takie czasy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krakus Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Wcześniejsze wpisy: 8600km dziś wieczorem poszła żarówka od strony kierowcy, Kolejna wymiana, tym razem po prawej stronie. 9030km. Fajny temat bo często tu jestem. 18 000km po raz drugi wymiana lewej żarówki H7 Dziś spaliła się od strony pasażera 19.000km 23,800km poszła od strony kierowcy, następna pewnie już na urlopie w Chorwacji. Koszmar, ponad 2 lata jazdy, 3 żarówka od strony kierowcy po 23.800kilometrach.!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbigjar Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 (edytowane) Witam W temacie żarówek H 7 dużo napisano ,ale niestety palą sie szybko ,w poprzednim samochodzie Opel Zafira wymieniałem wiele razy.Jak na razie zamontowałem w Qaśce przy zakupie w serwisie światła do jazdy dziennej,żarówki są rzadko używane i na razie po ponad rocznym użytkowaniu nie przepaliły się.Może to jest jakiś sposób na częste przepalanie sie H 7.Jak sie przepalą mimo używania świateł dziennych na pewno napiszę. Pozdrawiam. Edytowane 27 Sierpnia 2011 przez zbigjar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwasek7 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Witam W temacie żarówek H 7 dużo napisano ,ale niestety palą sie szybko ,w poprzednim samochodzie Opel Zafira wymieniałem wiele razy.Jak na razie zamontowałem w Qaśce przy zakupie w serwisie światła do jazdy dziennej,żarówki są rzadko używane i na razie po ponad rocznym użytkowaniu nie przepaliły się.Może to jest jakiś sposób na częste przepalanie sie H 7.Jak sie przepalą mimo używania świateł dziennych na pewno napiszę. Pozdrawiam. Masz rację, żarówki przepalają się głownie ze starości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbigjar Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Masz rację, żarówki przepalają się głownie ze starości Czas użytkowania żarówek H 7 jest rażąco krótki,więc uważam że "starości to one nie dożywają" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 .... w poprzednim samochodzie Opel Zafira wymieniałem wiele razy. Czyli to nie wada instalacji czy regulatora napiecia w QQ. Prosze przeczytac tekst pod tym linkiem. http://www.motofakty.pl/artykul/zarowki_do_zmiany.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dubik77 Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 (edytowane) I u mnie nadszedł czas na wymianę żarówki, spaliła się ta od strony kierowcy przy przebiegu 30 000. Chyba dobry to wynik a druga cały czas świeci. Patrzyłem jak wymienić i po ściągnięciu tej rury od powietrza, zatyczki od klosza widzę czarną kostkę z kabelkami i żarówkę. Nie chce nic połamać i nie wiem czy to nalezy przekręcić czy ciągnąc do siebie ? Wiem że to śmieszne i banalne pytanie . Edytowane 3 Października 2011 przez dubik77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 (edytowane) o ile pamiętam to trzeba tą kostke przekrecic jakies 1/4 obrotu odwrotnie do ruchu wskazówek zegara i wyciągnąc. Po wymianie żarówki przekręcic odwrotnie Tylko nowej żarówki nie dotykaj palcami a nawet przemyj ja benzyna ekstrakcyjna lub .... spirytusem czystym. Edytowane 3 Października 2011 przez Author53 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 U mnie jeszcze nie "poszły" ale wolę być przygotowany. Z tego co wyczytałem to w wersji po FL zestaw żarówek to: - drogowe H7 - pozycyjne W5W a mijania (za soczewką) to jakie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 (edytowane) drogowe i mijania są realizowane za pomocą żarówki dwuwłókowej H7 pozycyjne (postojowe) to W5W powyższe tyczy się QQ przed i po lifcie Edytowane 17 Października 2011 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 drogowe i mijania są realizowane za pomocą żarówki dwuwłókowej H7 (...) Czyli, że w jednym reflektorze siedzą 2 x H7, tzn. za soczewką też H7 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 (edytowane) w jednym reflektorze masz fizycznie jedną żarówkę typu W5W do postoju i jedną żarówkę H7, która posiada dwa włókna zapalasz światła "raz" -> świeci z przodu pozycja W5W -> zapalasz "dwa" na manetce -> do pozycji dochodzi pierwsze włókno H7 -> dajesz dźwignią do siebie długie -> uaktywnia się drugie włókno H7 w jednym reflektorze masz 1x W5W i 1x H7 alles Edytowane 17 Października 2011 przez paba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 (edytowane) Nie chcę się koledzy tutaj wymądrzać na temat żarówek w QQ, ale H7 to zawsze była, jest i pewnie będzie żarówka jedno włóknowa. Typowa żarówka dwu włóknowa to H4. W reflektorach opartych o żarówki H7, funkcja świateł mijania i drogowcy jest realizowana przez parę tych żarówek - osobna na mijania, osobna na drogowe. Jak oglądałem ostatnio QQ, to wyglądało na to, że jedna H7 jest w kloszu "z przodu" a druga za soczewką. Postojówka jest chyba w kloszu "u góry" w pobliżu kierunkowskazu. Mowa o wersji po FL. Edytowane 17 Października 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Czyli, że w jednym reflektorze siedzą 2 x H7, tzn. za soczewką też H7 ? za soczewką jest palnik xenonowy http://nissan4u.com/parts/qashqai/el_j10e/2007_9/type_3/body_electrical/head_lamp_front_combination_lamp_and_head_lamp_cleaner/illustration_3/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 za soczewką jest palnik xenonowy http://nissan4u.com/...illustration_3/ No nie do końca, mam soczewkę, ale nie xenony. Póki co obstawiam taki układ w jednym reflektorze: 2 x H7 + W5W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 (edytowane) No nie do końca, mam soczewkę, ale nie xenony. Póki co obstawiam taki układ w jednym reflektorze: 2 x H7 + W5W Ale po to dałem link ,byś sobie wpiał dane swojego modelu,krok po kroku i wszystko będzie jasne http://nissan4u.com/parts/ Edytowane 17 Października 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Ale po to dałem link ,byś sobie wpiał dane swojego modelu,krok po kroku i wszystko będzie jasne http://nissan4u.com/parts/ Ale w liku nie ma modelu po FL (2011) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 (edytowane) Ale w liku nie ma modelu po FL (2011) łups???i tu mnie masz.Typ=Hella, Typ żarówki=H7+H7 Edytowane 17 Października 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dino55 Opublikowano 18 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2011 No nie do końca, mam soczewkę, ale nie xenony. Póki co obstawiam taki układ w jednym reflektorze: 2 x H7 + W5W Dokładnie tak! Podany link dotyczy reflektorów xenonowych. Tu link dla "normalnych": http://nissan4u.com/parts/qashqai/el_j10e/2007_11/type_14/body_electrical/head_lamp_front_combination_lamp_and_head_lamp_cleaner/illustration_1/ Żarówki 8 i 11 takie same - H712V 55W OSRAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.