Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Prairie] +i - opinie


Gość dżejzi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość arkadiusz

mam prairi royal [89 grudzien] od 5 lat przejechalem pol polski nigdy mnie nie zawiodl zadnej gorce nie odmowil dojezdzasz do jeziorka tylem i z autka rybki lapiesz dopiero teraz przyszedl czas naprawy zawieszenia silnik spoko autko naprawde ni zawodne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odświeże temat, pomału przymierzam się do kupna czegoś większego i przyznam szczerze ze podoba mi sie ten model. Za niewielkie pieniadze można już kupić fajnego vana. Także suniacz pójdzie pod młotek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam jestem nowy w klubie i pierwsyz raz mam niestety doczunienia z forum :/

Propo Prairie to jestem szczęśliwym posiadaczem takiego samochodzku już ponad rok czasu i (poza zwykłymi wymianami eksploatacyjnymi) przejechałem już nią dobre 25 tyś km i jeszcze nic nie musiałem naprawiać wszystko w jak największym porządeczku !!!!!!!!!!!

ale jest jeden kłopot

Najgożej jest z częściami: do zawieszenia jeszcze ujdą ale do silnika praktycznie nie do dostania. odkąd go kupiłem poszukuję Łyżwy prowadzącej łańcuch rozrządu i NIC!! silnik KA24E 2.4 B 12V Prairie pro M11 rok 1992.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość raf3118e

Ja tez mam Praire 2,0 w benzynie 90r. Jak narazie wszystko OK, autko sprawuje sie dobrze i fajnie sie nim jezdzi. Natomiast mam problem z licznikiem i nie wiem jak go rozwiazac. Czasem dziala a czasem nie, sprawdzilem czy kostki sa dobrze wsadzone i zegary nie popalone i wszystko jest OK. Wiec jesli wiecie gdzie szukac tej usterki to dajcie znac. Zreszta w drugim Nissanie 200Sx mam to samo, predkosciomierz dziala jak chce. Od czego to moze byc zalezne? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam Serdecznie. Posiadam od 2 tygodni M11, 2400ccm, 7osob, stan wmiare dobry do drobnych poprawek lakierniczych, niestety Automat :( . Autkiem zarazila mnie szwagierka, dla kogos kto juz wyrosl z palenia gumy bardzo polecam, w koncu zadko widac czolgi jadace z takimi predkosciami :P. Aha moj czolg cos za bardzo lubi podsiorbac olej, pewnie uszczelniacze bo uszczelka pod klawiatura sucha, ktos mial podobny problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ojj ludzie coś słabo szukacie tych części do 2,4 Prairie. Te silniki były montowane w następujących samochodach:

- Prairie / Axxess

- 240sx 89/90

- Terrano

- Altima lub Stanza (któryś z nich albo w obu)

- Ford Maverick :D (tylko nie ma napisu "Nissan" na kapie zaworowej)

 

Także nie ma problemu jeśli chodzi o części do tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam Serdecznie. Posiadam od 2 tygodni M11, 2400ccm, 7osob, stan wmiare dobry do drobnych poprawek lakierniczych, niestety Automat :( . Autkiem zarazila mnie szwagierka, dla kogos kto juz wyrosl z palenia gumy bardzo polecam, w koncu zadko widac czolgi jadace z takimi predkosciami :P. Aha moj czolg cos za bardzo lubi podsiorbac olej, pewnie uszczelniacze bo uszczelka pod klawiatura sucha, ktos mial podobny problem ??

 

a jak dużo na tysiąć km lubi podsiorbac oleja ??

 

[ Dodano: Czw 19 Cze, 2008 19:51 ]

Ojj ludzie coś słabo szukacie tych części do 2,4 Prairie. Te silniki były montowane w następujących samochodach:

- Prairie / Axxess

- 240sx 89/90

- Terrano

- Altima lub Stanza (któryś z nich albo w obu)

- Ford Maverick :D (tylko nie ma napisu "Nissan" na kapie zaworowej)

 

Także nie ma problemu jeśli chodzi o części do tych silników.

 

popieram ale uwaga na szczególiki w osprzęcie takie jak aparat zapłonowy w innym miejscu , a co za tym idzie inna usczelka pod pokrywą zaworów , też są różne: pompa oleju , ślizgi łańcucha różnice dotyczą pralki i terrano .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak dużo na tysiąć km lubi podsiorbac oleja ??

 

no siorbnie z literek jak go gonie, a gonie go okrutnie. juz zamowilem i uszczelniacze i uszczelke pod pokrywe zaworow, bo jednak troszke puszcza od strony wtryskow.

mam nadzieje ze to pomoze-czas pokarze.

 

[ Dodano: Nie 20 Lip, 2008 20:49 ]

Pytanie dotyczy wachaczy przednich, czy ktos wie z czego mozna dopasowac tuleje, bo za nowy caly wachacz licza najtaniej 620 pln sztuka do tego sworznie i galki z robocizna, wychodzi kolo 2000 pln, co mnie troszke przeraza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam problem , kupiłem tanio Praine i szukam miski olejowej, Będę wdzięczny jeśli ktokolwiek mi pomoże. Jeśli nie macie misy, to może macie kontakt do kogoś kto mógłby mieć. Jakieś szroty lub znajomi. Wiem ze będzie ciężko, ale pomóżcie, dzięki z góry. Mój tel. 515749409

lub piszcie tu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam miski olejowej

tu masz namiary na goscia ktory rozklada prairie na czesci ma ich kilka sztuk, sprawdz jaki masz silniczek i zadzwon, moze akurat bedzie.

Jelenia Gora (woj. dolnośląskie),

tel.: +48 502550961

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hej.

 

Niejako Odgrzewam Axxess'owo - Prairie'rowego kotleta :)

 

 

Mam malego problema z moim wozidełkiem ktorego z uwagi na przywiazanie do marki, i ka24 zanabylem w drodze kupna za wielka kaluza... Takze dzieki wam ludziska , za w kochanym kraju nad wisła , sa uzytkownicy tego pojazdu. No ale do rzeczy, bo ladu skladu dojsc nie moge. Kilka pytanek i prosba...

 

 

Pacjent ma na imie axxess, zostal poskladany przez male ludziki w 93 roku, legitymuje sie Ka24 e, 12 zaworowym spietym z automatem. Przetoczyl juz troche ponad 230 tys KM, i udalo mi sie go zakupic za cene bez mala opon zimowych w naprawde dobrym stanie.

Jako ze jest to dla mnie alternatywa znaczka nissana na emigracji, bo kochana 13-steczka czeka w Polsce, tak dbam o autko i jestem zadowolony.

Koleczy z TK, duzo pomogli w znalezieniu materialow do silnika etc, za co dziekuje, ale teraz pytanie do specjalistow :) Wlascicieli tego wechikułu.

 

Panowie I Panie.... Jak u was spalanie ??? :)

I o to jest pytanie.

 

Moze jest ono durne przy tutejszych cechach paliwa, ale ja nie umiem tym autkiem jezdzic skoro odnosze wrazenie,ze cos jest nie Bangla :(

 

Spalanie mojego wozidelka, hmmm jest zasadniczo wysokie. Przyjmujac ze zbiornik paliwa ma ok. 60 Litrow pojemnosci, tak na pelnym pod korek doslownie, do zapalenia sie rezerwy, jestem w stanie pokonac ok 320km. Co daje ok 50 Litrow na ten dystans.

 

Szukalem lookalem, fakt takie znaki sie pojawiaja, ale moj axxess, wychodzi poza wszelkie granice. Zaznaczam tutaj ze pokonuje ten dystans nie w hardcorowym trybie miejskim, - tylko na dystansie ok 20 km dojazdu do pracy higway'em z kilkoma swiatlami po drodze.

 

Wiec cosik jest moim zdaniem nie tak. Prosze was o jakiekolwiek porwnanie jak taka syt wyglada u was, czy moze ewentualnie w co jeszcze poaptrzec by osiagnac "spokoj wewnetrzny" :)

 

Co juz zrobilem:

 

-Wymienilem Lambade, swiece, kable, filtr powietrza, uwaga -(dolot) :) ,

 

- na stage 2 ecu, nie pokazalo bledow, na skladzie mieszanki ecu wskazuje poprawny pomiar.

 

- Wymienilem chlodniczy, lacznie z termostatem , tyle ze temu nowemu termikowi - nie bardzo ufam. ale efekt taki. Odpalenie zimnego, dolny waz zimny bardzo dlugo.

 

Co jednak ciekawe, kiedy wymienialem termostat, (dzieki uprzejmosci pana sprzedawcy ktory wcisnal mi za pierwszym razem totalny bubel) po zlozeniu wszystkiego. Odpaleniu,- autko zaczelo gotowac, wlaczyly sie wentylatory, ale wskaznik temp. na desce, nadal wskazywal "normalna temp pracy" czyli nieruchomo na polowie...

 

 

>>>> I tu moje pytanie, czy w KA24 jest jakis extra czujek temp dla ECU, czy moze moja czujka jest walnieta i pokazuje blednie dla ECU i stad to spalanie ????? Jak to sprawdzic gdzie szukac ???- bede wdzieczny.

 

Z ogranoleptycznych doznan, rura wyd. jest totalnie czara, ale w czasie pracy silnika nie ma dymienia , kopcenia na czarno czy niebiesko. Autko jest w miare zrywne, skrzynie nie slizga na 1,2, na override tez jest OK. Kiedy wylacze OV, przy ok 2 tys na nadbiegu cosik czasem szarpnie- ale czy to moze byc przyczyna ??? - nie wiem= prosze o pomoc- pierwszy raz jezdze automatem i jestem naprawde zielony.

 

Zastanawialem sie juz czy nie pruc KATA, czy moze go jakosik przebic i tam przyczyny szukac. Do paliwa wlałem "swoistego" czyscidla wtryskiwaczy i szczerze na niewiele sie to zdalo.

 

Bede naprawde wdzieczny za wszelkie wskazowki i pomoc :)

 

 

 

P.S. A tak na marginesie, jak grzeje wam Praire ??? Chodzi mi o dogrzewanie wnetrza.

 

Czy uzyskujecie "cieplo" totalne ze mozna w koszulce zasowac, czy pozostawia to jednak troche do zyczenia. Wiem,ze ciezko porownywac moje, -30*C czasami jakie sie tu widzi, ale przy normalnym mroziku ok -10*C, odnosze wrazenie, ze powienien nieco lepiej i szybciej grzac- niz "letnim" powietrzem, nawet na zamknietym obiegu.

 

A moze spalanie i temp sa polaczonem /... Nie wiem. Szukalem czyscilem, nawet nagrzewnice juz w lapach mialem ;)

 

Z gory Dzieki za Pomoc

 

 

Pozdrawiam

 

Tothic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam mam pralkę od ponad 3 lat

 

Powiem CI tak że napisałem odpowiedź na twoje pytania ale net mi się rozłączył a tego jest tyle że nia mam siły pisać od nowa i żonka mnie wygania od kompa:) hehe jak możesz to zadzwoń lub napisz na gg lub mail to jutro ci odpiszę

miałem takie same problemy i są proste jak drut do rozwiązania

kom.: 694-109-081

gg 8645355

mail: djtohm@wp.pl

 

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tutaj nowy prosze nie bić . Jestem powiedzmy szczęśliwym posiadaczem od dwóch lat nissana prairie 2.4 i 12V do grudnia było wszystko ok ale no właśnie ogromne spalanie i nie równo chodzący silnik raz jest dobrze raz obroty spadają albo silnik gaśnie wymieniłem już świece aparat sonde i przewody i nic może ktoś pomoże pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej.

 

Na poczatku chcialbym serdecznie podziekowac Tomkowi ( T-ohm) za pomoc w rozwiazaniu problemu.

 

Poszedlem Twoimi wskazowkami i pomoglo.

 

Ogrzewanie wrocilo, za pomoca kartonika, a dodatkowe dmuchniecie kilku barów w nagrzewnice zalatwilo sprawe definitywnie - takze polecam te metode. Wystarczy wytargac rure dolotu , i prast w wezyk :)

 

Co do spalania- uszczelnilem dolot dokladnie, profilaktycznie przeplywka zostala zmieniona jak i czujniki temp. Przy okazji zlokalizowałem maly wyciek na 4 tym wtrysku.

 

wszystko to razem spowodowalo poprwe.

 

Nie jest idealnie ale znacznie lepiej.

 

Zaczynam podejzewac skrzynie, bo dzisiaj przy tescie ma 3/4 gwizdka bardzo dziwne przelaczyla .. mianowicie z 2 na 3 przy 6 tys, i zaraz potem na nadbieg, co mnie zmulilo- dopiero pomogl but w podlodze :) No ale w to juz sie zaglebiac zamiaru nie mam :)

 

 

Wielkie Dzieki Tomku raz jeszcze. Jak tylko wroce do Polandów, osobiscie whiskacza dowioze, ale juz SX'em :)

 

 

 

-------------------

 

klfsolec --- musisz zlokalizowac ECU. Znajduje sie.. hmmm :) na podlodze- wtryniasz glowe od strony pasazera, lokalizujesz nawiew na nogi, teraz patrzysz w dol, idzie jakby taki tunelik pokryty wykladzina, patrzysz w prawo do konca, i w miejscu laczenia sie tego wzniesienia z podloga beda dziurki w tej wykladzinie- tam tez siedzi ECU.

Najlepiej wykladzine odgiac bedziesz mial lepszy dostep.

 

Teraz wyposazony w srubokret, zrob prosta diagnoze. ECU ma 5 trybow diagnozy.

 

Niestety nie moge wkleic tutaj calej procedury , lecz podaj mail, a przesle plik z opisem.

 

 

Tam zweryfikujesz glownie na mode 3/ czy sa jakies bledy, czujnikow etc, jak rowniez sklad mieszanki.

 

Sprawdz przeplywomierz, byc moze tam lezy przyczyna.

Wykrec swiece zobacz jakiego sa koloru.

 

 

Ehhh, czasem to trudne. OK

 

Jak wejsc w MODE 3:

 

przekrecasz stacyjke- lecz nie zapalasz autka.

 

wtryniasz glowe do ECU, i z gotowym srubkretem w srubce liczysz migniecia diodek. Zielona i czerwona razem. ( polozenie srubki max w lewo)

 

Diody migaja- wszystkie tryby w kolko. Wiec 1, przerwa, 2 blyski przerwa, 3 blyski przera. etc.

 

Po 3 blyskach dajesz srobke na maxa w prawo do oporu (zgodnie z ruchem wskazowek zegara)

 

I teraz liczysz migniecia ( diody beda migac razem)

 

Dluzsze migniecia oznaczaja dziesiatki, krotsze jednostki.

 

Czyli np. dwa dluzsze migniecia, zaraz po nic 3 krotkie migniecia daja odczyt - 23

 

Jesli jest cos nie tak z czujnikami i zostalo to zapisane w pamieci- bedziesz widzial o co chodzi.

 

WAZNE. odpiecie klemy z aku, spowoduje skasowanie bledow, stad wykonaj operacje, po jezdzie, lub po przypadlosciach ktore autku dolegaja.

 

Niektore kody bledow przydatne w KA24e

 

# 11 Crankshaft Position Sensor Circuit

# 12 Mass Air Flow Sensor Circuit

# 13 Engine Coolant Temperature Sensor Circuit

# 14 Vehicle Speed Sensor Circuit

# 21 Ignition Signal Missing in Primary Coil

# 31 Engine Control Unit (ECU)

# 33 Oxygen Sensor Circuit

# 41 Air Temperature Sensor Circuit

# 43 Throttle Position Sensor Circuit

# 55 No Malfunctions

 

 

. Podaj email ,a podesle Ci reszte niezbednika :)

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj tothic zaraz będę się brał do roboty przepływkę mam dobra bo sprawdzana a świece są czarne bo wychodzi jakby nie przepalał dobrze a po przegazowaniu wali z rury samą sadzą oleju nie bierze za dużo a ze zbiornika jak czołg mój email klfsolec@wp.pl pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich, od roku posiadam praleczkę no i jeździła ,aż nagle przestała na trasie. Sprawdziłem wtedy i brakowało iskry. Wymieniłem palec i kopułkę bo ośniedziałe i starte bylo bardzo ale dalej nie chodzi. Padlo ze albo moduł lub cewka. I tu się zaczynają problemy, wie ktoś jak zmierzyć czy cewka jest dobra?? A druga sprawa czy ktoś ma możne do jakieś części obdzwoniłem wszystkie sklepy z częściami i nikt takiej cewki nie może załatwić, w serwisie nissana powiedzieli ze mi mogą ściągnąć taka do 3 tygodni ale cena przewyższała prawie wartość tego samochodu :D. Moj nissan to Prairie 2.0 z 1996(ale to skladak i po nr nadwozia dowiedziałem sie ze rok '90) a poszukiwana cewka ma na sobie takie oznaczenia 22433 51E10 SMC-300 i o te ostanie oznaczenie tez mi chodzi znalazłem na jednym szrocie podobna cewke tylko miala oznaczenie SMC-150 ,ktos sie orientuje jak jest różnica w tych cewkach bo nie chciałbym kupować w slepo cewke ktora mi nie bedzie pasowac.

 

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego sprawdzaj często allegro nissan prairie albo nissan praire ostatnio bardzo często jest wystawiana cewka do twojego modelu . Ja jestem aż chory przez to że nie mogę swoją pralka pomykać sprawdzałem też wszystko i nic ecu wskazuje że za bogata mieszanka a wszystko niby ok nic innego nie zostaje niż zaprowadzić do jakiegoś powiedzmy dobrego mechanika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sznownych kolegów...

 

Pozdrowionka dla TOTHIC'a cieszę się że pomogło ...

 

Można sprawdzić cewkę jak najbardziej tylko trzeba mieć specjalne urządzenie

(oscyloskop wysokonapięciowy z czujnikiem indukcyjnym) tak to chyba nalezy nazwać

osobno raczej nie występuje tylko jako element "większych testerów" np. szafa

bosch "fsa 550"

 

co do "mania" cewki to mam do silnika ka24e nie znam numerow bo mam ją w pracy ale jutro sprawdzę i napiszę

 

radzę poszukać na allegro tam jest gość -ze śląska chyba- ma dużo części do pralek i tych z silnikiem 2.0 i 2.4

pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob 07 Lut, 2009 22:51 ]

witam

sorka że dopiero teraz ale miałem problem z netem oto numery cewki

22 43 56 E11 z modułem i mocowaniem

2,4 kat 12v KA24E silnik

pozdro mam też inne części z rozbiórki takej pralki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj tothic zaraz będę się brał do roboty przepływkę mam dobra bo sprawdzana a świece są czarne bo wychodzi jakby nie przepalał dobrze a po przegazowaniu wali z rury samą sadzą oleju nie bierze za dużo a ze zbiornika jak czołg mój email klfsolec@wp.pl pozdrawiam

 

czujnik temperatury silnika dla ECU masz dobry? jeżeli masz przepływomierz dobry to tylko cz. temp. może być out.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za rady dużo pomogły ale i tak muszę jechać do mechanika na kompa bo niby wszystko w porządku a jednak według kodów to walnięta przepływka po długich zmaganiach wole sprawdzić na komputerze żeby nie było niespodzianek .Jak dojdę do ładu to dam znać z góry jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :D

 

[ Dodano: Czw 19 Lut, 2009 09:35 ]

Witam kolegów tak jak obiecałem jestem . Byłem u zaufanego mechanika :one: na komputerku ale nic nie wykazało jest wszystko ok . :D Przed badaniem wymieniłem jedną świece bo zaczeło mi zalewać na jednym garze i przewody, co do spalania to zmalało nie wiem ile ale napewno dużo tak że jak na zimno jakie jest za oknem około 14 jazda miejska to nie dużo w porównaniu co brał .W razie jakichś problemów z paleniem moge podjechać na kompa jeszcze raz i zobaczyć czy coś wykaże. :diabel2: Dzięki chłopaki za pomoc bardzo mi się rady przydały trochę wiedzy mi przybyło i zastanawiam się jeszcze czy nie wykańcza mi się cewka napięcia bo miałem kiedyś podobne objawy jak sobie przypominam w poldku ale myśle że sprawy elektryki mam juz z głowy teraz czas na mały tunning i blacharke a plany są do zrealizowania .Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki dla serwisa i tothica

:kosci:

 

[ Dodano: Czw 26 Lut, 2009 10:02 ]

Witam to znowu ja mam pytanie do serwisa gdzie się może znajdowac ten czyjnik temperatury bo bryka chodzi ale po nagrzaniu troche silnik traci na mocy i podobno może to być właśnie ten czujnik chociaż na komputerku nie wykazało :(:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość sycylia

Witam wszystkich.Czy mógłby ktoś pomóc?Potrzebuję osłony rozrządu do prairie 2.4 allegro już sprawdziłem nikt tego nie ma mój nr gg 1669734 ewentualnie jęśli ktoś miałby silnik 2.4 w rozsądnej cenie z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj tutaj

P.H.U.NISSCAR Maciej Morzyński

85-734 BYDGOSZCZ

ul Boczna 14

tel./fax 052/342 53 25

0601 61-76-76

nisscar@wp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Sycylia...

Mam takową osłonę nawet cały silnik tylko w częściach jak jesteś zainteresowany to pisz na djtohm@wp.pl jak coś jeszcze potrzebujesz to napisz co mam prawie całą pralkę w częściach

 

pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj T-ohm, potrzebowałbym tylna osłonę plastikowa co jest w bagazniku na nadkolu od strony pasażera nie masz przypadkiem i ile bys chciał wrazie czego i klamke do drzwi przesuwnych lewy tył jak coś to na pw pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...