Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sunny N14 GTi 2.0 VVL - zabawka do pojerzdzawek na torze


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cały body kit zasiada z Pulsara GTi-R...

No jutro nie dziela a po niedzieli czas na dyno z nowym kolektorem wydechowym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakim kolektorem Coobcio ? Od wujka Trzciny ?

 

Jak 4-1 zda egzamin to rudzielec też się pisze  :devil:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za fotki :) Co do tarczy z czego ona jest to jakoś się tym nie przejmuje czy to opel czy inna marka i tak kupie nówki ATE albo Brembo tylko że szukam takiej bazy by jak najmniej się przy niej napracować...

W Garażu mam tarcze 280mm z P11 GT - może z nich coś zrobię, choć nie ukrywam że najbardziej by mi pasowało z czegoś co ma w seri rostaw śrub 4x100mm a więc jakiś GOLF, seat Ibiza jak ma Jemioł :)

 

Ps. Wujek Trzcina zabrał mojego Sunnego do siebie i walczy z kolektorem wydechowym - ciekawe co z tego wyniknie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba - jak chcesz wyszukac sobie pasujace tarcze to polecam katalog online brembo LINK - mozesz sobie tam wuyszukiwac po konkretnych wymiarach (np dac rozstaw, offset i grubosc i zobaczyc co znajdzie) - bardzo przydatne narzedzie!

Edytowane przez Adams
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio jak chcesz tarcze z golfa 4x100 to mozesz poszukac od ibizy/cordoby/toledo 2.0 16v, 1.8 16v i 1.9 tdi 110 tam masz napewno 280mm na przedniej osi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adams Mega Ci dziękuje :) Już dobrałem coś fajnego z nie dużą ilością przeróbek i o średnicy 284mm czyli akurat idealnie maks co pod 15" się mieści :)

 

Ps. teraz wracamy do zwiększania mocy, jak już wspomniałem Wujek Trzcina przejął mój wóz i już w niego wchodzi:

 

SSAC demontaż:

20091206396.jpg

20091206398.jpg

 

Kawał stali przed wsadem:

20091206399.jpg

 

No i przymieraczka - nie obeszło się bez wykręcenia wiatraczka na chłodnicy, jak to wujkowi się udało to znaczy że ma dobrze wyposażony warsztat - w śrubokręt gwiazdkowy:

20091206400.jpg

 

Trochę gorzej kolektor wchodzi jak u juniora no ale Wujek szorstkie paluchy ma to pewno nieco rozciągnie te dziurki:

20091206401.jpg

 

20091206401.jpg

No i weiszło, troszkę tam spawania jeszcze i wóz do mnie wraca :)

A jutro pokręcimy się trochę po rolkach celem weryfikacji wzwodów czy też spadków mocy...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, Panowie. Jutro będzie tłok na Prezentacjach forum. Jak Wujek Trzcina dopieści ;) wózek Coobcia, to może zostanie milionerem :D Czekamy z niecierpliwośćią. Chyba pierwszy raz, ktos inny robi mu wóz !!!! Trzymam kciuki :rofl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michalllo

E chłopaki wy tego kolektorka to chyba dziś nie zakładaliście ?? "Niedzielna praca w gówno się obraca"

Nie żebym był bardzo wierzący ale lepiej nie zapeszać tak ważnej sprawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Powiem Wam tak Panowie:

 

Było przejebane.

 

Nie wiem co z tego wyjdzie, tym bardziej że wydech wymaga jeszcze uszczelnienia gdzie niegdzie, Coobcio ma to spróbować jutro zrobić jak wróci z Lublina. Ale jestem tak zdołowany tym, ile przeszkód miałem żeby ten temat ogarnąć, że po prostu jeśli okaże się że skaszaniłem ten wóz, to kończę te zabawy bo nie mam ani samochodu żeby robić PNP, ani spawarki, ani warsztatu na miejscu w którym mógłbym dłubać. Ch.. wielki będzie z tego wychodził bez samochodu do mierzenia.

 

Najebałem się z tym w cholerę. Chciałem dobrze, znając życie może wyjść zupełnie na odwrót. Wtedy stwierdzę, że to chyba nie moja droga i tak się skończy działalność moja.

 

A, tu jeszcze kilka zdjęć... być może do k... nędzy ostatnich jakie zrobiłem w temacie nissanów.

20091206391.jpg

20091206393.jpg

20091206394.jpg

20091206402.jpg

20091206406.jpg

20091206408.jpg

20091206403.jpg

20091206407-1.jpg

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Wujku Trzcino czy to pierwsza robota przy samochodzie w Twoim wykonaniu :) ? Niestety w tym temacie jesli budujesz cos od 0 (a nawet jak podobno jest p&p) wynikaja setki problemow, wiekszych czy mniejszych ktore trzeba wyeliminowac. Ta zabawa wlasnie na tym polega. Z czasem gdy cos sie pierniczy nie lapiesz juz stresa bo wiesz ze z mniejszym czy czesciej wiekszym nakladem pracy da sie to rade zrobic jak trzeba. Zawsze jak zaczynam prace przy aucie czas ktory wydaje mi sie ze przy nim spedze mnoze prze 2x/3x/X i tylko ciesze sie jesli wyjdzie mnie (co sie czesto nie zdarze :) ) .

Mam nadzieje ze jak sie z tym wszystkim przespisz to wroci Ci motywacja!

pozdro!

Edytowane przez Adams
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motywacja wróci jak rolki pokarzą jakieś przyrosty względem SSAC :D

Ps. właśnie wyjazd mam, po powrocie przedłurze to łącze i poskładam na uszczelni - zobaczmy co z tego wyjdzie tak koło 16:00 z kawałeczkiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam kciuki za Wujka Trzcine. Będzie dobrze. Choroby wieku dziecięcego, to normalne.

No i nie obrażaj się na Nissanki. Przecież one nie są winne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wujek_trzcina

Oj Wujku Trzcino czy to pierwsza robota przy samochodzie w Twoim wykonaniu :) ? Niestety w tym temacie jesli budujesz cos od 0 (a nawet jak podobno jest p&p) wynikaja setki problemow, wiekszych czy mniejszych ktore trzeba wyeliminowac. Ta zabawa wlasnie na tym polega. Z czasem gdy cos sie pierniczy nie lapiesz juz stresa bo wiesz ze z mniejszym czy czesciej wiekszym nakladem pracy da sie to rade zrobic jak trzeba. Zawsze jak zaczynam prace przy aucie czas ktory wydaje mi sie ze przy nim spedze mnoze prze 2x/3x/X i tylko ciesze sie jesli wyjdzie mnie (co sie czesto nie zdarze :) ) .

Mam nadzieje ze jak sie z tym wszystkim przespisz to wroci Ci motywacja!

pozdro!

Dzięki za słowa wsparcia Adam. Obiektywnie przynać trzeba, że rzuciłem się dosyć mocno na temat, nie mając ani samochodu, ani jakiegoś większego zaplecza. Jeśli wyjdzie lipa, to będę wiedział czemu.

 

Trzymam kciuki za Wujka Trzcine. Będzie dobrze. Choroby wieku dziecięcego, to normalne.

No i nie obrażaj się na Nissanki. Przecież one nie są winne :P

Dzięki Tomku za dobre słowo. Nie obrażam się, po prostu teraz widzę że pokleić dobry wydech to jest wyższa szkoła jazdy. Za dzień dwa, niezależnie od wyników na hamowni, pewnie mi ten dołek przejdzie i znów zaczne coś szponcić bogatszy o to czego się nauczyłem. Wiem już gdzie może być trudność i co jest wymagane przy takiej robocie. A kciuki trzymaj, bardzo się przyda.

 

Motywacja wróci jak rolki pokarzą jakieś przyrosty względem SSAC :D

Ps. właśnie wyjazd mam, po powrocie przedłurze to łącze i poskładam na uszczelni - zobaczmy co z tego wyjdzie tak koło 16:00 z kawałeczkiem :D

O ile będą jakieś przyrosty. Długie i wielkie (koło 1m długości i 48.3mm średnicy po wewnętrznej) runnery mogą zrobić swoje, szczególnie w górze. Takie wczoraj miałem wrażenie jak wracałem sunniaczem Kuby (subiektywne oczywiście) że pojazd wkręcał się lepiej (lżej) na obroty. Szczególnie to co działo się po włączeniu zmiennej fazy (nie da siętego opisać, aż mi się gęba cieszy wyjątkowo, to było coś na kształt dopalacza w F16 :) ) Martwią mnie jednak nieszczelności... Nie wiem też, jak ten pojazd zachowa się na tym wynalazku będąc wystrojony pod SSAC. Generalnie, Kuba, tak jak wczoraj rozmawialiśmy: jeśli nie chcesz dawać drugiej uszczelki kolektor-głowica, to musisz chociaż przyłożyć się do uszczelnienia środkowej części z łącznikami elastycznymi (na patentach jak wczoraj, o godzinie 1.30 w nocy rozmawialiśmy). Proponuję też na rozgrzanym pojeździe skontrolować momenty dokręcenia nakrętek mocujących kolektor do głowicy (tylko uwaga, grzeje się to cholerstwo bardzo szybko, nie poparz się). Po prostu niech on się nagrzeje i ukształtuje, a Ty go dociągnij jeśli jeszcze będzie taka opcja.

Edytowane przez wujek_trzcina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujku trzcina nie załamuj się jeden kolektor to nie koniec świata :) Jak ten nic nie da to masz motywacje zeby zrobic cos lepszego niz ssac ;)

 

Tak wiec dzisiaj wzięliśmy sie z Coobciem za dokonczenie kolektora Wujka trzciny :P Był to wesoły dzień :D A wiec zaczęliśmy od wymianki oleju na Motul :) Potem Coobcio wziął się za rozkręcenie odcina łączącego kolektor z reszta wydechu:

49765572.th.jpg

Coobcio uznal ze z takim czyms nie mozna hamowac auta bo nic to nie da a nawet pogorszy :blink:

Podęliśmy decyzje ze trzeba dospawać kawałek rurki a do tego flansze. Pojechaliśmy do Brico Depo kupiliśmy jakieś tam elektrody za całe 9,04 zł i zaczynamy moje pierwsze w życiu (Coobcia chyba tez :lol:) spawanie spawarka elektrodową :rofl:

Zaczelismy od przypunktowania rurki :P

22673514.th.jpg

W miare ok to lecimy dalej :) Oczywiście spawanie bez maski z zamkniętymi oczami Ubaw mieliśmy nieziemski :lol:

44281059.th.jpg

79428478.th.jpg

66437276.th.jpg

73528640.th.jpg

Jakos tam wyszlo jak na pierwszy raz :P Oklepywanie otuliny w trakcie:

30015638.th.jpg

Potem skórciliśmy przyspawana rurke do ok 2 cm i przymiarka na aucie z flansza zamocowana na śrubach... Zeby było dobrze trzeba było przypunktowac tym zajął sie Coobcio robiac nieziemskie miny :D

95470425.th.jpg

94346815.th.jpg

Spawanie przed garazem zakonczone :P

24225490.th.jpg

I gotowo załozony na aucie :)

78857857.th.jpg

Grzanie wozu a potem test :) Pierwsza wada zauwazona na poczatku ze kolektor przedmuchuje w miejscu łączenia z głowicą Coobcio obstawia ze flansza krzywa... Po jeżdzie wspólna ocena jest ze wóz cos nie podaje, jutro hamowanie zobaczmym Co wyjdzie ;)

Edytowane przez Limon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor, drut okrutny obija się o belkę - nie poprawiłeś tego mając Juniora wóz to raz, płaszczyzny przylegającej do głowicy też nie równałeś i jest krzywa jak fale Dunaju przez co są przedmuchy (grubsza uszczelka wiele tu nie pomoże czy napchanie pasty i tak już siedzi stalowa 7dmio warstwoa z SR20DET) no a trzy mając cały dzień do dyspozycji nie udało się cię wykonać części łączącej kolektor z resztą wydechu...

 

Tak więc dzisiaj z Limonem i towarzyszem Grześkiem dokończyliśmy dzieła (część łączącą) wydaliśmy 9zł i 4 grosze na 20 sztuk elektrod i uszyliśmy się spawać na mojej starej spawarce z tesco kupionej chyba za 230zł o ile dobrze pamiętam :D

Tak więc by dobrze zacząć naukę wiele środków nie trzeba wydawać...

 

Drutowaliśmy na zmianę no ale udało się, robione na miejscu w koszmarnych warunkach, bez maski z zamkniętymi oczami no ale łącznik na zdjęciu powyżej wreszcie pasuje idealnie i jest szczelny :)

Efektem czego są nasze naświetlone oczy...

 

Teraz czas na wrażenia zjazdy

Tak więc auto pierdzi jak stary zepsuty duży fiacior... kolektor przez to ze obija się o belkę to powstaje cholerny rezonans przenoszony na całą kabinę,

a co do osiągów to auto zdecydowanie straciło na wigorze w calutkim zakresie obrotów, być może nie pogorszyło się wiele powyżej 8000obr.min w górę...

 

Na razie to tyle, jutro odwiedzę hamownie którą to miałem odwiedzić dzisiaj no ale po odebraniu wozu po Twojej 15 godzinnej nie obecności dostałem nie sprawną maszynę z pustką w baku i do tego nie byłem w stanie jej na szybko naprawić/poprawić by nadawał się do dalszej jakiej kolwiek jazdy...

 

Nie bój żaby będzie lepiej tylko wyciągnij wnioski, bądź odpowiedzialny i jak czegoś się podejmujesz to dokańczaj to - dałem Ci możliwość oddania wozu na drugi dzień byś go zrobił na tip top no ale żeś nie chciał tak wiec musieliśmy sami kończyć te wielką kupę i to po raz pierwszy w życiu użytkując spawarki elektrodowej...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co to jestem niezły na elektrodowej, trochę spawałem w wakacje, dzwońcie :D Oprócz naświetlonych oczu możecie mieć jeszcze opalone twarze. Jak dupohamownia czuje pogorszenie to nie wróże nic dobrego. Niezły drut z tego wyszedł :P

Edytowane przez Kenet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwią mnie jednak nieszczelności... Nie wiem też, jak ten pojazd zachowa się na tym wynalazku będąc wystrojony pod SSAC. Generalnie, Kuba, tak jak wczoraj rozmawialiśmy: jeśli nie chcesz dawać drugiej uszczelki kolektor-głowica, to musisz chociaż przyłożyć się do uszczelnienia środkowej części z łącznikami elastycznymi (na patentach jak wczoraj, o godzinie 1.30 w nocy rozmawialiśmy). Proponuję też na rozgrzanym pojeździe skontrolować momenty dokręcenia nakrętek mocujących kolektor do głowicy (tylko uwaga, grzeje się to cholerstwo bardzo szybko, nie poparz się). Po prostu niech on się nagrzeje i ukształtuje, a Ty go dociągnij jeśli jeszcze będzie taka opcja.

 

Co do strojenia to jak wyjdą jakieś przyrosty na hamowni to podstroję pod ten kolektor, AFR miałem idealnym pod SSAC na tym kolekotrze jak wygeneruje jaką kolwiek dodatkową moc to właśnie w tym miejscu minimalnie się zuboży, natomiast jak nie wygeneruje dodatkowej mocy czyli zepsuje napełnianie silnika to się zrobi mieszanka za bogata...

Co do środkowej części to jest ona uszczelniona nie na patentach a poprawnie, tak jak to powinno być od samego początku...

Za to walą spaliny miedzy głowicą a kolektorem wydechowym, a co do dociągania śrub na rozgrzanym silniku to jest to najlepszy sposób na powyciąganie/wyrywanie gwintów z delikatnej aluminiowej głowicy, mam nadzieję że za mocno ich nie dokręcałeś bo będzie wielka bryndza a sądząc po twoim doświadczeniu i luźnym podejściu do sprawy to właśnie tak mogło się zdarzyć...

 

Aaaa przyszło mi do głowy sposób na uszczelnienie tej krzywej w chińskie 8 flanszy przylegającej do głowicy - trzeba ją porozcinać miedzy grami, wtedy każdy gar będzie jakby odseparowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...